کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل پزشکی قانونی استان خبر داد

افزایش 50 درصدی صدور مجوز سقط درمانی در کهگیلویه و بویراحمد

3 خرداد 1400 ساعت 19:37

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۱۱ درصدی صدور مجوز سقط درمانی در این استان طی سال گذشته خبر داد.


مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش 50 درصدی «صدور مجوز سقط درمانی» و افزایش 11 درصدی «درخواست مجوز سقط درمانی» در این استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش کبنانیوز از یاسوج، به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد کامروز امینی گفت: ۱۰۷ گواهی مجوز سقط درمانی در سال ۹۹ در پزشکی قانونی استان صادر شد که در مقایسه با سال ۹۸ به میزان ۵۰ درصد افزایش یافته است.
وی اظهارکرد: در سال ۹۹ تعداد ۱۴۱ پرونده درخواست مجوز سقط درمانی در استان تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱درصد افزایش داشته است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پس از بررسی مدارک و مستندات از ۱۴۱ پرونده تشکیل شده، ۱۰۷ پرونده، منجر به صدور مجوز سقط درمانی شد که در مقایسه با سال ۹۸ به میزان ۵۰ درصد افزایش داشته است و تعداد ۳۴ پرونده شرایط اخذ مجوز سقط جنین قانونی را نداشتند.
سقط درمانی مقوله کامل جدا از سقط جنایی است، سقط جنایی به سقط زیرپله‌ای مشهور بوده یعنی زیر نظر جای خاصی صورت نمی‌گیرد.
به گزارش کبنا به نقل از تسنیم، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور درباره مجوزهای صادر شده توسط این سازمان برای سقط جنین اظهار کرد: در سال 99 در حوزه  سقط جنین درمانی 11 هزار و 53 مورد در سازمان پزشکی قانونی تشکیل شد که این تعداد پرونده نسبت به سال 98، کاهشی 7.2 درصدی داشت.
عباس مسجدی آرانی افزود: از این تعداد پرونده، در هشت هزار و 520 مورد مجوز برای سقط جنین صادر شد و در دو هزار و 88 پرونده نیز مجوزی برای سقط جنین صادر نشد تفاوت آمار مربوطه نیز (باقی آمار) جزو آماری است که افراد در ابتدا تشکیل پرونده داده اما دیگر پیگیر پروند‌ه نبودند.


کد مطلب: 434552

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/434552/افزایش-50-درصدی-صدور-مجوز-سقط-درمانی-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1