تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۲
کد مطلب : ۴۳۴۲۰۸
سعید جلیلی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ثبت نام کرد

جلیلی: امیدوارم لفاظی‌ها بر پاسخگویی به نیازهای مردم غلبه نکند

۲
۰
جلیلی: امیدوارم  لفاظی‌ها بر پاسخگویی به نیازهای مردم غلبه نکند
کبنا ؛در آخرین ساعات مهلت ثبت‌نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، سعید جلیلی نیز در وزارت کشور حضور یافت و برای کاندیداتوری در این عرصه ثبت‌نام کرد. جلیلی سپس در کنفرانس خبری خود با انتقاد از روند هشت سال اخیر کشور، بویژه در دولت، از انتخاب مردم در انتخابات 1392 و 1396 تلویحا به عنوان یک «اشتباه» یاد کرد و گفت که امیدوار است روند اشتباه سال‌های اخیر، در این انتخابات تکرار نشود.
   
جلیلی: نامزدهای انتخاباتی باید برنامه‌های خود را در معرض آزمون مردم قرار دهند
به گزارش کبنا، سعید جلیلی پس از ثبت نام به عنوان یکی از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه «در آستانه انتخاباتی مهم و سرنوشت ساز برای کشور هستیم»، اظهار کرد: باید برای ۴ سال آینده مبتنی بر ۸ سال قبل برنامه داشته باشیم؛ چراکه ۸ سال در کشور گذشت و طی این ۸ سال راههای غلط و پر هزینه‌ای ارائه شد که به مردم فشار وارد شد.

وی افزود: طی ۸ سال قبل متاسفانه نه تنها فشاری از مردم کم نشد بلکه فشارها را مضاعف شد. امیدوارم انتخابات پیش رو پر شور و بی اضطراب و عرصه‌ای برای آشنایی مردم با نامزدها و برنامه‌ها باشد و امیدوارم این انتخابات عرصه آشنایی مردم با برنامه‌ها باشد نه عرصه اغوا.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بهترین کسی که می‌تواند فضای انتخابات را مدیریت کند خود مردم هستند و نامزدهای انتخاباتی باید برنامه‌های خود را در معرض آزمون مردم قرار دهند. آنچه که بسیار مهم است این است که در این عرصه رقابت‌هایی که صورت می‌گیرد باید بر مسائل واقعی کشور و پاسخهای معتبری که به این مسأله داده می‌شود، ناظر باشد.
جلیلی ادامه داد: امروز مسائل مهم و اساسی از جمله اشتغال، گرانی، تورم و تحریم‌ها برای مردم مطرح است که باید پاسخهای معتبر برای این نیازها مطرح شود. در فضای انتخابات نامزدهای محترم باید در کنار ارائه برنامه‌هایشان به مردم بگویند که نتیجه برنامه‌هایشان چه خواهد بود و برای مردم طی ۴ سال آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. اگر ما به مسائل اصلی بخوبی نپردازیم، برخی لفاظی‌ها می‌تواند حتی مسائل اصلی را بگیرد. امیدوارم در انتخابات پیش رو لفاظی ها بر پاسخگویی به نیازهای مردم غلبه نکند.
وی با تاکید بر اینکه کشور را با نمایش نمی‌توان اداره کرد، گفت: ۸ سال قبل این تجربه را به بخوبی نشان داد و برخی نمایش‌ها نشان داد که اگر ریشه در واقعیت نداشته باشند، مشکلی را از مردم برطرف نمی‌کنند. اگر نگوییم می‌خواهیم به چه نتیجه‌ای در انتخابات‌ها برسیم، خود نمایش تبدیل به عرصه‌ای از کارنامه می‌شود که برای ملت سودی ندارد.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطر نشان کرد: در فضای انتخابات نباید اجازه داد کسانی با برخی حرفهای ضعیف و سست و موضوعات و تمایلات مقطعی مصالح واقعی مردم را بپوشانند. مردم انتظار دارند که مصالح واقعی آنها بخوبی طرح شود و مبتنی بر مصالح واقعی پاسخهای معتبر ارائه شود؛ بر همین مبنا آنچه اهمیت دارد این است که ۴ سال آینده نباید حرکت کشور بصورتی باشد که کشور فقط اداره شود بلکه کشور باید پیشرفت و جهش و ارتقاء پیدا کند.
جلیلی گفت: از دیگر مسائل مهم در عرصه انتخابات این است که باید راه حل‌های تک بعدی یا دو قطبی‌های کاذب جای راه حل‌های کامل را بگیرد؛ کشور ما در ‌۸ سال قبل تجربه‌ای تلخ داشت و که طی آن راه حل‌هایی تک بعدی مطرح می‌شد و کشور را معطل آنها می‌کردند. در سال‌های پیش رو با مسائل بسیار زیادی مواجهیم اما مهم این است که باید نامزدهای انتخابات بدانند طی ۴ سال آینده کدام مسائل در اولویت کشور قرار دارد؛ کسی که منتخب مردم می‌شود با محدودیت‌هایی از جمله ظرف زمان مواجه می‌شود؛ کسی که می‌آید باید بداند اختیارات و مسئولیت‌هایش چیست و باید مبتنی بر آنها پاسخگو باشند.
وی خاطر نشان کرد: هر قدر که سنگینی مسائل بر دوش مسئولین قرار بگیرد، به همان میزان سنگینی از دوش مردم برداشته می‌شود؛ بار اصلی مقابله با تحریم باید روی دوش مسئولین باشد نه مردم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بدون نقشه کار و برنامه نمی‌توان مسئولیت ریاست جمهوری را بر عهده گرفت. کسی که می‌خواهد سکان مدیریت کشور را طی ۴ سال آتی بر عهده بگیرد باید نقشه راه او کاملاً معین باشد. امیدوارم انتخابات پیش رو یک تحول مثبت در فرهنگ سیاسی کشور باشد. ما در ‌۸ سال قبل سعی کردیم بیکار نباشیم و امیدواریم تجربه تلخ ۸ سال قبل و ناکامی‌های آن و راه حلهای غلط ارائه شده، دیگر تکرار نشود.
جلیلی گفت: آنچه امروز اهمیت دارد این است که نباید تجربیات تلخ ۸ سال قبل تکرار شود و کشور باید نه تنها اداره شود بلکه باید با قدرت جهش پیدا کند و ان شاءالله مشکلات کشور بر طرف شود.
وی خاطر نشان کرد: امروز مردم در زندگی و نظر سنحی ها، ۴ موضوع اصلی اشتغال، گرانی، مسکن و بی اثر شدن تحریم‌ها را مطرح می‌کنند. حتماً باید برنامه‌ای که دارند بگونه ای باشد که این ۴ مسأله اصلی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مردم اشتباه انتخاب نکردند سران اشتباه تصمیم میگیرندو مطمئنا اگر شمارا انتخاب میکردند اوضاع همین یابدتر بود وباز هم امثال تو را انتخاب نمیکنند
Iran, Islamic Republic of
موافقم
نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
معمای علیرضا بیرانوند

معمای علیرضا بیرانوند

اگر علیرضا حرفه‌ای فکر کند و فقط به پرسپولیس فکر نکند چه؟ شاید برایش چند گزینه در دسترس ...
نامزدها در انتظار 7 رأی

نامزدها در انتظار 7 رأی

سخنگوی شورای نگهبان از آغاز بررسی صلاحیت نامزدها خبر داده و وعده داده است تا پایان مهلت ...
فایل های مرتبط
1