تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : ۴۳۳۸۹۹
با ارسال متنی مطرح شد

در چند قدمی گشودن گره کور 29 ساله کمربندی سوم دهدشت

محمد آران پور
۸
۵
در چند قدمی گشودن گره کور 29 ساله کمربندی سوم دهدشت
کبنا ؛همواره شنیده‌ایم که از کمربندی سوم دهدشت به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای خروج دهدشت از بن بست و زمینه رونق شهر نام برده می‌شود.
به گزارش کبنا نیوز از دهدشت، محمد آران پور، عضو شورای شهر دهدشت با ارسال متنی به این پایگاه خبری در این خصوص و توافق‌های اولیه شهرداری دهدشت با مالکین این زمین‌ها توضیحاتی ارائه داد که در زیر می‌خوانید؛
به نام خدا، همشهریان عزیز و فهیم شهر دهدشت، عرض سلام
در سال ۱۳۷۲ در اولین طرح هادی شهر دهدشت (۲۹ سال پیش)، ایجاد کمربندی سوم باطول حدود پنج کیلومتر و عرض ۹۰ متر تصویب گردید.
در سال ۱۳۸۵ در طرح تفصیلی عرض ۹۰ متر با اندک تغییراتی در باند فضای سبز مجدد تصویب گردید و در طی سالیان گذشته علی رغم انجام تلاشهای همچنان اقدامی که منجر به کاهش واقعی در عرض کمربندی در طرح‌های راه و شهرسازی، صورت نگرفته بود.
در ابتدای شروع کار شورای پنجم این موضوع به جد در اولویت اصلی شورا قرار گرفت و رایزنی‌ها و جلسات متعددی با مالکین اصلی نسق دار کمربندی سوم انجام گرفت.
و قطعاً همه تأیید می‌کنید که یکی از مهمترین و اصلی‌ترین عامل عدم توسعه شهر دهدشت، آزاد و اجرایی نشدن کمربندی سوم می‌باشد.
کمربندی سوم از فلکه خروجی سمت چرام (فلکه شهید ضیایی)  تا ورودی سمت سوق به طول پنج کیلومتر و با عرض ۹۰ متر می‌باشد.
دلایل اجرایی نشدن کمربندی سوم
1- طبق‌ماده واحده قانون نحوه تصرف ابنیه، املاک و اراضی مورد نیاز شهرداریها؛ در کلیه قوانین و مقرراتی که شهرداریها مجاز به تملک ابنیه، املاک و اراضی قانونی مردم می‌باشند در صورت عدم توافق بین شهرداری و مالک، قیمت ابنیه، املاک و اراضی بایستی به قیمت روز قیمت گذاری و پرداخت شود، البته بعد از کسر درصد قانونی از املاک متصرفه.
و حال آنکه  به دلیل وضعیت مالی ضعیف شهرداری دهدشت عملاً این کار از توان شهرداری خارج است  مگر با مالکین محترم به سبک دیگری توافق گردد.
۲ - بی اعتمادی مالکین به تصمیمات و تفاهم نامه‌های شهردار و شورا در طی سال‌های گذشته؛ مالکین معتقدند که هرگاه تفاهم نامه‌های با شهردار وقت بسته می‌شود، شهردار بعدی این تفاهم نامه را اجرایی نکرده و عملاً آن را قبول نمی‌کند و در قراردادها گاها مالکین به دلیل بی اطلاعی از بعضی قوانین در این قراردادها نتیجه رضایت‌بخشی عاید آن‌ها نمی‌شود و به نوعی مالکین شکار تبصره‌های پنهان قراردادها می‌شوند.  
 مالکین کمربندی سوم، کسانی هستند که برای توسعه شهر دهدشت یا زمین خود را برای ساخت ادارات دولتی اهدا کردند یا زمین می‌خریدند و اهدا می‌کردند حال انتظار دارن که به نوعی بهتر با آنها برخورد شود و حق و حقوق آنها در نظر گرفته شود.
۳ - کمربندی سوم یک طرح بزرگ و اجرای آن نیاز به هزینه‌های مالی زیادی دارد و با توجه به اینکه اجرای کمربندی سوم بیشتر در حوزه راه و شهرسازی هست و کارفرما این حوزه می‌باشند و شهرداری دهدشت در اجرای این مهم به تنهایی و بدون کمک دستگاهی حوزه استانداری (فرمانداری و راه و شهرسازی) و پیگیری و حمایت نماینده محترم کار به جایی نمی‌برد.
الحمدالله در این دور بعد از رایزنی و جلسات متعدد با مالکین در شهرستان و با حوزه استانداری توانستیم به یک توافق اولیه مبنی بر کاهش عرض کمربندی از ۹۰ متر به ۵۰ متر برسیم و مالکین هم به شرطی که حق و حقوق آنها  عادلانه در نظر گرفته شود و شهرداری به توافقات خود عمل نماید حاضر به همکاری متقابل شدند.
در طرح جامع شهر دهدشت موارد زیر لحاظ گردید؛ در این طرح، کمربندی سوم، طرح بسیجیان، طرح ولایت، طرح پرستاران منطقه سمغان، مسکن مهر، قسمتی از کوی امام علی (ع) و قسمتی از ورودی سوق که جمعاً حدود ۱۸۰ هکتار می‌باشد به محدوده شهری جهت ساخت و ساز اضافه می‌گردد.
 طرح جامع شهر دهدشت در بهمن و اسفند ماه ۱۳۹۹ در شهرستان کهگیلویه و استان کهگیلویه و بویراحمد تصویب گردید و برای تأیید نهایی به شورای عالی شهرسازی ارسال شد که امیدواریم تا پایان همین ماه تأیید و ابلاغ گردد و ما شاهد برون رفت از این وضعیت نادرست باشیم.
در پایان جا دارد ابتدا از مالکین محترم شهر دهدشت تشکر و قدردانی شودکه همیشه در برنامه‌های توسعه شهری پیش قدم بودند.
 تشکر از شهردار و مجموعه شهرداری، شورای شهر، حوزه استانداری (فرمانداری، مدیرکل دفتر شورا و شهردارهای استان، حوزه راه و شهرسازی)، نماینده محترم، امام جمعه و تمام کسانی که این مسیر ما را همراهی و همکاری نمودند.
----------------------------------------------------------------------------------------
با احترام محمد آران پور عضو شورای اسلامی شهر دهدشت در دوره پنجم
و داوطب حضور در دوره ششم شورای اسلامی شهر دهدشت
نام شما

آدرس ايميل شما

ماجدی
Iran, Islamic Republic of
.تو این سه سال و اندی کجا بودید
یادتان نبود به کمربندی.چه شد که امروز یادتان آمد که بیانه بزنید.
خواهش میکنم بیش از این با احساسات پاک این مردم بازی نکنید.شما امتحانتان را پس دادید و بهتر است این میدان را به دیگران واگذار کنید
مردم دیارم به درک و شعور بالایی رسیدند و این سیاه بازی های انتخاباتی را از برند.
شما نشان دادید که نه دلسوز مردید نه دل نگران شهر و شهرداری.فقط دلبسته شورا هستید.
پس لطف کنید بیش از این شعور این مردم را به سخره نگیرید و همانند برخی از اعضای شورای پنجم محترمانه کنار بروید تا روسیاهی نباشید ...
رحمان
Iran, Islamic Republic of
ای کاش فقط یه نمایش تبلیغاتی نزدیک انتخابات نباشه ... و با اجرایی شدن این طرح شاهد خروج از بن بست شهر باشیم. با تشکر از استاد آران پور عزیز
آب باریک
Iran, Islamic Republic of
سلام کرو بره علومت را درس بده شهرسازی سیچن تنه تو کجا و شهرداری
آب باریک
Iran, Islamic Republic of
سلام کرو بره علومت را درس بده شهرسازی سیچن تنه تو کجا و شهرداری
Iran, Islamic Republic of
چند قدم یعنی چه؟ مگر احداث کمربندی فاصله هست که با مقیاس قدم سنجش می شه؟کار عمرانی در قالب زمان تعریف می شه و بهتر هست با زمان سنجش شود.
Iran, Islamic Republic of
باسلام
واقعا جای تاسفه که کمربندی سوم دهدشت اینهمه مالک های خورد که با بدبختی وقرض 29سال پیش پول دادن به مالکان اصلی و هنوز که هنوزه منتظر وعده های خالی اعضای شورای شهر ماندن وهردوره ینفر از اعضای شورای شهر جهت کسب آراء نزدیک انتخابات بازهم وعده میده و هیچ گونه کارخاصی صورت نمیگیره.باید به حال مردم بدبخت گریست......‌!
Iran, Islamic Republic of
احتمالا باید منتظر دوره بعدی مجلس وکاندیدایجدید باشیم
Iran, Islamic Republic of
درود بر همشهریان فهیم .عزیزان طاهرشهر خرابه ای بیش نیست.هیچ کس دراین شهر دلسوز نیست متاسفانه الرغم اینکه هزینه های فضای شهری از مردم درقالب مالیات امثال ساخت ملک .خودرو.اب وبرق و..........گرفته میشود ولی معلوم نیست به کدوم چاه میره...کمربندی سوم احتمالا هم قرن بعدی اجراشود....جاده چرام به دهدشت محدود صمغان وفنی وحرفه ای چقدرهزینه روشنایی ودیوارهای پیش ساخته لازم داره وهرچند روز بک بار چندین خانواده عذاردارمیشه؟؟ ...اندکی تفکر
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1