تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : ۴۳۳۸۹۹
با ارسال متنی مطرح شد
در چند قدمی گشودن گره کور 29 ساله کمربندی سوم دهدشت
محمد آران پور
۵
کبنا ؛همواره شنیدهایم که از کمربندی سوم دهدشت به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای خروج دهدشت از بن بست و زمینه رونق شهر نام برده میشود.
به گزارش کبنا نیوز از دهدشت، محمد آران پور، عضو شورای شهر دهدشت با ارسال متنی به این پایگاه خبری در این خصوص و توافقهای اولیه شهرداری دهدشت با مالکین این زمینها توضیحاتی ارائه داد که در زیر میخوانید؛
به نام خدا، همشهریان عزیز و فهیم شهر دهدشت، عرض سلام
در سال ۱۳۷۲ در اولین طرح هادی شهر دهدشت (۲۹ سال پیش)، ایجاد کمربندی سوم باطول حدود پنج کیلومتر و عرض ۹۰ متر تصویب گردید.
در سال ۱۳۸۵ در طرح تفصیلی عرض ۹۰ متر با اندک تغییراتی در باند فضای سبز مجدد تصویب گردید و در طی سالیان گذشته علی رغم انجام تلاشهای همچنان اقدامی که منجر به کاهش واقعی در عرض کمربندی در طرحهای راه و شهرسازی، صورت نگرفته بود.
در ابتدای شروع کار شورای پنجم این موضوع به جد در اولویت اصلی شورا قرار گرفت و رایزنیها و جلسات متعددی با مالکین اصلی نسق دار کمربندی سوم انجام گرفت.
و قطعاً همه تأیید میکنید که یکی از مهمترین و اصلیترین عامل عدم توسعه شهر دهدشت، آزاد و اجرایی نشدن کمربندی سوم میباشد.
کمربندی سوم از فلکه خروجی سمت چرام (فلکه شهید ضیایی) تا ورودی سمت سوق به طول پنج کیلومتر و با عرض ۹۰ متر میباشد.
دلایل اجرایی نشدن کمربندی سوم
1- طبقماده واحده قانون نحوه تصرف ابنیه، املاک و اراضی مورد نیاز شهرداریها؛ در کلیه قوانین و مقرراتی که شهرداریها مجاز به تملک ابنیه، املاک و اراضی قانونی مردم میباشند در صورت عدم توافق بین شهرداری و مالک، قیمت ابنیه، املاک و اراضی بایستی به قیمت روز قیمت گذاری و پرداخت شود، البته بعد از کسر درصد قانونی از املاک متصرفه.
و حال آنکه به دلیل وضعیت مالی ضعیف شهرداری دهدشت عملاً این کار از توان شهرداری خارج است مگر با مالکین محترم به سبک دیگری توافق گردد.
۲ - بی اعتمادی مالکین به تصمیمات و تفاهم نامههای شهردار و شورا در طی سالهای گذشته؛ مالکین معتقدند که هرگاه تفاهم نامههای با شهردار وقت بسته میشود، شهردار بعدی این تفاهم نامه را اجرایی نکرده و عملاً آن را قبول نمیکند و در قراردادها گاها مالکین به دلیل بی اطلاعی از بعضی قوانین در این قراردادها نتیجه رضایتبخشی عاید آنها نمیشود و به نوعی مالکین شکار تبصرههای پنهان قراردادها میشوند.
مالکین کمربندی سوم، کسانی هستند که برای توسعه شهر دهدشت یا زمین خود را برای ساخت ادارات دولتی اهدا کردند یا زمین میخریدند و اهدا میکردند حال انتظار دارن که به نوعی بهتر با آنها برخورد شود و حق و حقوق آنها در نظر گرفته شود.
۳ - کمربندی سوم یک طرح بزرگ و اجرای آن نیاز به هزینههای مالی زیادی دارد و با توجه به اینکه اجرای کمربندی سوم بیشتر در حوزه راه و شهرسازی هست و کارفرما این حوزه میباشند و شهرداری دهدشت در اجرای این مهم به تنهایی و بدون کمک دستگاهی حوزه استانداری (فرمانداری و راه و شهرسازی) و پیگیری و حمایت نماینده محترم کار به جایی نمیبرد.
الحمدالله در این دور بعد از رایزنی و جلسات متعدد با مالکین در شهرستان و با حوزه استانداری توانستیم به یک توافق اولیه مبنی بر کاهش عرض کمربندی از ۹۰ متر به ۵۰ متر برسیم و مالکین هم به شرطی که حق و حقوق آنها عادلانه در نظر گرفته شود و شهرداری به توافقات خود عمل نماید حاضر به همکاری متقابل شدند.
در طرح جامع شهر دهدشت موارد زیر لحاظ گردید؛ در این طرح، کمربندی سوم، طرح بسیجیان، طرح ولایت، طرح پرستاران منطقه سمغان، مسکن مهر، قسمتی از کوی امام علی (ع) و قسمتی از ورودی سوق که جمعاً حدود ۱۸۰ هکتار میباشد به محدوده شهری جهت ساخت و ساز اضافه میگردد.
طرح جامع شهر دهدشت در بهمن و اسفند ماه ۱۳۹۹ در شهرستان کهگیلویه و استان کهگیلویه و بویراحمد تصویب گردید و برای تأیید نهایی به شورای عالی شهرسازی ارسال شد که امیدواریم تا پایان همین ماه تأیید و ابلاغ گردد و ما شاهد برون رفت از این وضعیت نادرست باشیم.
در پایان جا دارد ابتدا از مالکین محترم شهر دهدشت تشکر و قدردانی شودکه همیشه در برنامههای توسعه شهری پیش قدم بودند.
تشکر از شهردار و مجموعه شهرداری، شورای شهر، حوزه استانداری (فرمانداری، مدیرکل دفتر شورا و شهردارهای استان، حوزه راه و شهرسازی)، نماینده محترم، امام جمعه و تمام کسانی که این مسیر ما را همراهی و همکاری نمودند.
----------------------------------------------------------------------------------------
با احترام محمد آران پور عضو شورای اسلامی شهر دهدشت در دوره پنجم
و داوطب حضور در دوره ششم شورای اسلامی شهر دهدشت
به گزارش کبنا نیوز از دهدشت، محمد آران پور، عضو شورای شهر دهدشت با ارسال متنی به این پایگاه خبری در این خصوص و توافقهای اولیه شهرداری دهدشت با مالکین این زمینها توضیحاتی ارائه داد که در زیر میخوانید؛
به نام خدا، همشهریان عزیز و فهیم شهر دهدشت، عرض سلام
در سال ۱۳۷۲ در اولین طرح هادی شهر دهدشت (۲۹ سال پیش)، ایجاد کمربندی سوم باطول حدود پنج کیلومتر و عرض ۹۰ متر تصویب گردید.
در سال ۱۳۸۵ در طرح تفصیلی عرض ۹۰ متر با اندک تغییراتی در باند فضای سبز مجدد تصویب گردید و در طی سالیان گذشته علی رغم انجام تلاشهای همچنان اقدامی که منجر به کاهش واقعی در عرض کمربندی در طرحهای راه و شهرسازی، صورت نگرفته بود.
در ابتدای شروع کار شورای پنجم این موضوع به جد در اولویت اصلی شورا قرار گرفت و رایزنیها و جلسات متعددی با مالکین اصلی نسق دار کمربندی سوم انجام گرفت.
و قطعاً همه تأیید میکنید که یکی از مهمترین و اصلیترین عامل عدم توسعه شهر دهدشت، آزاد و اجرایی نشدن کمربندی سوم میباشد.
کمربندی سوم از فلکه خروجی سمت چرام (فلکه شهید ضیایی) تا ورودی سمت سوق به طول پنج کیلومتر و با عرض ۹۰ متر میباشد.
دلایل اجرایی نشدن کمربندی سوم
1- طبقماده واحده قانون نحوه تصرف ابنیه، املاک و اراضی مورد نیاز شهرداریها؛ در کلیه قوانین و مقرراتی که شهرداریها مجاز به تملک ابنیه، املاک و اراضی قانونی مردم میباشند در صورت عدم توافق بین شهرداری و مالک، قیمت ابنیه، املاک و اراضی بایستی به قیمت روز قیمت گذاری و پرداخت شود، البته بعد از کسر درصد قانونی از املاک متصرفه.
و حال آنکه به دلیل وضعیت مالی ضعیف شهرداری دهدشت عملاً این کار از توان شهرداری خارج است مگر با مالکین محترم به سبک دیگری توافق گردد.
۲ - بی اعتمادی مالکین به تصمیمات و تفاهم نامههای شهردار و شورا در طی سالهای گذشته؛ مالکین معتقدند که هرگاه تفاهم نامههای با شهردار وقت بسته میشود، شهردار بعدی این تفاهم نامه را اجرایی نکرده و عملاً آن را قبول نمیکند و در قراردادها گاها مالکین به دلیل بی اطلاعی از بعضی قوانین در این قراردادها نتیجه رضایتبخشی عاید آنها نمیشود و به نوعی مالکین شکار تبصرههای پنهان قراردادها میشوند.
مالکین کمربندی سوم، کسانی هستند که برای توسعه شهر دهدشت یا زمین خود را برای ساخت ادارات دولتی اهدا کردند یا زمین میخریدند و اهدا میکردند حال انتظار دارن که به نوعی بهتر با آنها برخورد شود و حق و حقوق آنها در نظر گرفته شود.
۳ - کمربندی سوم یک طرح بزرگ و اجرای آن نیاز به هزینههای مالی زیادی دارد و با توجه به اینکه اجرای کمربندی سوم بیشتر در حوزه راه و شهرسازی هست و کارفرما این حوزه میباشند و شهرداری دهدشت در اجرای این مهم به تنهایی و بدون کمک دستگاهی حوزه استانداری (فرمانداری و راه و شهرسازی) و پیگیری و حمایت نماینده محترم کار به جایی نمیبرد.
الحمدالله در این دور بعد از رایزنی و جلسات متعدد با مالکین در شهرستان و با حوزه استانداری توانستیم به یک توافق اولیه مبنی بر کاهش عرض کمربندی از ۹۰ متر به ۵۰ متر برسیم و مالکین هم به شرطی که حق و حقوق آنها عادلانه در نظر گرفته شود و شهرداری به توافقات خود عمل نماید حاضر به همکاری متقابل شدند.
در طرح جامع شهر دهدشت موارد زیر لحاظ گردید؛ در این طرح، کمربندی سوم، طرح بسیجیان، طرح ولایت، طرح پرستاران منطقه سمغان، مسکن مهر، قسمتی از کوی امام علی (ع) و قسمتی از ورودی سوق که جمعاً حدود ۱۸۰ هکتار میباشد به محدوده شهری جهت ساخت و ساز اضافه میگردد.
طرح جامع شهر دهدشت در بهمن و اسفند ماه ۱۳۹۹ در شهرستان کهگیلویه و استان کهگیلویه و بویراحمد تصویب گردید و برای تأیید نهایی به شورای عالی شهرسازی ارسال شد که امیدواریم تا پایان همین ماه تأیید و ابلاغ گردد و ما شاهد برون رفت از این وضعیت نادرست باشیم.
در پایان جا دارد ابتدا از مالکین محترم شهر دهدشت تشکر و قدردانی شودکه همیشه در برنامههای توسعه شهری پیش قدم بودند.
تشکر از شهردار و مجموعه شهرداری، شورای شهر، حوزه استانداری (فرمانداری، مدیرکل دفتر شورا و شهردارهای استان، حوزه راه و شهرسازی)، نماینده محترم، امام جمعه و تمام کسانی که این مسیر ما را همراهی و همکاری نمودند.
----------------------------------------------------------------------------------------
با احترام محمد آران پور عضو شورای اسلامی شهر دهدشت در دوره پنجم
و داوطب حضور در دوره ششم شورای اسلامی شهر دهدشت
یادتان نبود به کمربندی.چه شد که امروز یادتان آمد که بیانه بزنید.
خواهش میکنم بیش از این با احساسات پاک این مردم بازی نکنید.شما امتحانتان را پس دادید و بهتر است این میدان را به دیگران واگذار کنید
مردم دیارم به درک و شعور بالایی رسیدند و این سیاه بازی های انتخاباتی را از برند.
شما نشان دادید که نه دلسوز مردید نه دل نگران شهر و شهرداری.فقط دلبسته شورا هستید.
پس لطف کنید بیش از این شعور این مردم را به سخره نگیرید و همانند برخی از اعضای شورای پنجم محترمانه کنار بروید تا روسیاهی نباشید ...