تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۱۳
کد مطلب : ۴۳۳۸۶۵
در نشست با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شد؛

شمارش معکوس برای چرخش چرخ توسعه در شهرک صنعتی سقاوه / وعده‌های معاون وزیر برای کمک به ارتباط فناوری با صنعت کهگیلویه و بویراحمد

۰
شمارش معکوس برای چرخش چرخ توسعه در شهرک صنعتی سقاوه
کبنا ؛ نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از یک دهه از نصب یک تابلو با عنوان شهرک صنعتی سقاوه می‌گذرد و تنها در حد همین تابلو باقی مانده و هنوز خبری از ایجاد زیرساخت‌های لازم نیست.
 به گزارش کبنا، مهدی روشنفکر در نشست با علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: قیمت زمین در این شهرک بدون زیرساخت در آخر سال گذشته افزایش یافته و از متری 20 هزار تومان با تخفیف 50 درصد به 80 هزار تومان افزایش یافته که انتظار می‌رود در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.
 وی خواستار اختصاص 20 میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های شهرک صنعتی سقاوه شامل زیرسازی خیابان، شبکه داخلی برق، گاز و آب شد و ادامه داد: 8 میلیارد تومان برای احداث واحدهای کارگاهی در یاسوج، گچساران و دهدشت اختصاص یابد.
 روشنفکر با تاکید بر اینکه شهرک‌ها و نواحی صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تار عنکبوت گرفته‌اند، یادآور شد: برای برگشت واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه فعال به چرخه چاره اندیشی شود.
 رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان این نشست وعده تخصیص اعتبار لازم برای ایجاد زیرساخت‌های شهرک صنعتی سقاوه و ایجاد واحدهای کارگاهی در شهرک‌های صنعتی را داد و به کارشناسان و متولیان امر خواست موضوع را به صورت دقیق بررسی و پاسخ دهند.
 وی با اشاره به اینکه 1000 کارگاه با هدف توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی کشور احداث می‌شود، بیان کرد: تفاهم نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری با هدف توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان منعقد شده که در این راستا 1000 کارگاه در شهرک‌های صنعتی احداث می‌کنیم.
 رسولیان ارتباط فناوری با صنعت را یک ضرورت دانست و افزود: برای گسترش ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها در توسعه صنعتی از جمله توسعه نوآوری باز صنعتی، تسهیل در هم‌رسانی عرضه و تقاضا و ایجاد توسعه زنجیره ارزش صنایع از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم
 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: سال گذشته در شهرک‌های صنعتی کشور 11 هزار و 600 قرارداد داشتیم و در مجموع 5 هزار هکتار زمین به متقاضیان ایجاد واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی واگذار کردیم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

. با توجه به نکات عرض‌شده، می‌توان انتخابات پیش‌رو را که در آغازین سال‌های گام دوم انقلاب ...
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
1