تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب : ۴۳۳۸۳۰
در جلسه صبح امروز؛

گچساران با موافقت مجمع تشخیص مصلحت نظام منطقه ویژه اقتصادی شد

۱۴
۴
گچساران با موافقت مجمع تشخیص مصلحت نظام منطقه ویژه اقتصادی شد
کبنا ؛مجمع تشخیص مصلحت نظام با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی گچساران موافقت کرد.
به گزارش کبنا، صبح روز چهارشنبه ( 15 اردیبهشت ماه 1400 ) مجمع تشخیص مصلحت به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی و با حضور اعضا تشکیل جلسه داد که با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی گچساران در این جلسه موافقت شد.
 غلامرضا تاجگردون نماینده سابق گچساران و باشت قبل از این برای اینکه گچساران جزء مناطق ویژه اقتصادی شناخته شود، پیگیری و تلاش‌های زیادی کرد.
به گزارش کبنا به نقل از اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نشست امروز که با حضور روسای قوای مقننه و قضائیه برگزار شد و تعدادی از اعضای مجمع به صورت مجازی در آن حضور داشتند موضوع مصوبه ایجاد ۸ منطقه آزاد تجاری صنعتی و ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی که در مجلس دهم تصویب و پس از مخالفت شورای نگهبان مجدداً بر آن اصرار شده بود برای تعیین مصلحت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این جلسه ابتدا گزارش کمیسیون اقتصادی مجمع و روند بررسی‌های مصوبه مورد نظر ارائه شد و سپس نقطه نظرات موافقان و مخالفان و نیز دیدگاه‌های نمایندگان قوه مقننه و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و تجاری به عنوان نماینده قوه مجریه مطرح گردید.
 بر اساس این گزارش در پایان و با رأی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد ۷ منطقه آزاد تجاری -صنعتی شامل مناطق آزاد تجاری - صنعتی مهران در استان ایلام، سیستان در استان سیستان و بلوچستان، بانه - مریوان در استان کردستان، بوشهر در استان بوشهر،  قصر شیرین در استان کرمانشاه، اردبیل در استان اردبیل و  اینچه برون در استان گلستان به تصویب رسید.
 همچنین اعضای مجمع با ایجاد ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی شامل مناطق ویژه اقتصادی لار و فسا در استان فارس،  ابرکوه و میبد در استان یزد،  زنجان در استان زنجان، گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد، سرو در استان آذربایجان غربی،  خواف و قوچان در استان خراسان رضوی، خرم‌آباد در استان لرستان، تاکستان در استان قزوین، شاهین شهر در استان اصفهان، و ساوجبلاغ در استان البرز موافقت کردند.
 محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه جلسه امروز مجمع در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به روند بررسی و دلایل تصویب این مصوبه در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مدت‌ها طول کشید تا ما با تحقیقات مفصلی که در استانها بعمل آوردیم و همچنین گفتگوهایی که با عزیزانمان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، توانستیم معایب و اشکالاتی را که در مناطق آزاد فعلی وجود دارد اصلاح کنیم. به همین دلیل مصوبه‌ای که امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون این لایحه انجام داد همراه با اصلاحاتی هم در محتوا و هم در تعداد مناطق آزاد بود.

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: از نکات مهمی که مورد توجه ما بود استفاده از فرصت‌ها بود.  در استان‌هایی مثل ایلام از نفت و گاز تا معادن و منابع طبیعی و نزدیکی ایلام به مرکزیت عراق، یا در مساله منطقه آزاد تجاری صنعتی سیستان به دلیل فرودگاه بین المللی و همچنین ارتباط نزدیک این منطقه با مرز افغانستان دارد و می‌تواند صادرات و تجارت ما را با کشور افغانستان تقویت کند یا منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان به دلیل مزیت‌های قابل توجهی که در ارتباط با شمال عراق دارند و همچنین منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر که با یک فاصله ۲۰۰_۳۰۰ کیلومتر با همسایگان ما در خلیج فارس ارتباط داشته باشد.
وی گفت: همچنین در مورد منطقه آزاد قصرشیرین در همسایگی عراق و منطقه استان اردبیل که فاصله‌ای کمی تا شهرهای اصلی جمهوری آذربایجان وجود دارد و اکنون شاهد هستیم سرمایه گذاران دیگری مثل ترکیه و رژیم صهیونیستی آمده‌اند و در جمهوری آذربایجان سرمایه‌گذاری کرده‌اند و کشور جمهوری آذربایجان و مردم آنجا آمادگی دارند تجارت با ایران را گسترش بدهند. همچنین منطقه اینچه برون در استان گلستان که در حوزه کشور ترکمنستان تا چین فرصت‌هایی در آن وجود دارد باعث شد تا اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام به این تعداد از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی رأی مثبت بدهند.
 رضایی افزود: نکته مهمی که وجود دارد این است که کلاً کشور ما و دولت نیازمند یک اصلاحات جدی در مناطق آزاد قبلی است که ما سعی کردیم در مناطق جدید این اصلاحات را اعمال کنیم. ما نیازمند به این هستیم که قانون جدید مناطق آزاد را مجلس شورای اسلامی تصویب کند. این قانون جدید پس از بیست سال از قانون قبلی، می‌تواند تحولی جدی در اقتصاد کشور به وجود بیاورد که امیدواریم طی دو سه ماه آینده قانون جدید مناطق آزاد و مناطق ویژه ان شاء الله از تصویب مجلس شورای اسلامی بگذرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اقای پاکدل که میگفت منطقه ویژه شدن گچساران بازی تبلیغاتی تاجگردون بود الان دقیقا کجاست؟
Iran, Islamic Republic of
برسد به دست پاکدل
Iran, Islamic Republic of
جا داره از پیگیرهای تاجگردون تشکر ویژه کنیم و یادمون باشه که نمایند های خیلی از شهرها میخواستن اسم شهرشون را به این لیست اضافه کنن ولی موفق نبودند.
Iran, Islamic Republic of
پاکدل در تاریخ پنج شنبه 21 شهریور 98 با انتشار به اصلاح یک سری اسناد در کبنانیوز گفت منطقه ویژه اقتصادی گچساران بازی با افکار عمومی است و در اصل فقط «فعالیتهای شرکت‌های ویژه اقتصادی شخصی بوده نه منطقه ویژه اقتصادی. حالا اقای پاکدل بیا توضیح بده ببینم چه کسی با افکار عمومی گچساران بازی کرد و این چیزی که مجمع تشخیص مصلحت نظام سرانجام تصویب کرد پس چیه؟
Iran, Islamic Republic of
یادمه بعضیا میگفتن اینا همش فریبکاری هست
Iran, Islamic Republic of
بعد از تاجگردون ، مجمع تشخیص هم وارد بازی با افکار عمومی شد.
جعفر
Iran, Islamic Republic of
فعلا که تاج نماینده نیست هرکاری تو ای استان انحام بشه تاجگردون انجام داده هر کاری هم نشه میگن نماینده نداریم اگه تاج بود درست میشد
Iran, Islamic Republic of
اضافه شدن گچساران به لیست این شهرها مربوط میشه به قبل از خروج تاجگردون از مجلس. این یک سال هم شورای نگهبان و مجمع تشخیص زیر بار تصویبش نمیرفتن ولی بالاخره تصویب شد
Iran, Islamic Republic of
درودبردکتر تاجگردون
روزبه
Iran, Islamic Republic of
منطقه ویژه خواری شده نه منطقه ویژه اقتصادی!! اینم مثل کارخانه لاستیک سازی و طرح راه اهن اهواز و گچساران میبینیم!!!
Iran, Islamic Republic of
اون موقع که تصویب نشده بود میگفتن تاجگردون داره مردم فریبی میکنه و اصلا قرار نیست گچساران منطقه ویژه بشه حالا شنیدم سید قدرت گفته من به محسن رضایی گفتم که گچساران در مجمع تصویبش کنن در حالی که در مجمع تشخیص قرار بود در مورد 13 شهر تصمیم بگیرن که هر 13 تا یا منطقه ویژه بشن یا همه رو رد کنن و الان هم همه 13 شهر رو تصویب کردن. مهم فقط لحظه ای بود که در مجلس باید اسم گچساران رو قاطی 13 شهر میگذاشتن که این کار رو همونی که کار بلد هست انجام داد و بعدش هم که از مجلس بیرونش کردن. طی این یک سال هم نماینده شهرهای دیگه در مجلس جدید تلاش کردن اسم شهرهای خودشون رو به لیست اضافه کنن ولی فکر کنم حتی یک شهر هم اضافه نشد
Iran, Islamic Republic of
بررسی کنید این طرح دردولت دکتر احمدی نژادودرزمان نمایندگی آقای سید قدرت اله حسینی تصویب شده بود والان توسط مجمع تشخیص مصلحت به تصویب نهایی رسید .البته خیلی ازچنین طرحهایی درسطح کشور تعطیل هستند.
Iran, Islamic Republic of
سید قدرت بهتره برای تایید صلاحیت خودش رایزنی کنه
Iran, Islamic Republic of
خودت بررسی کن و یک سرچ ساده توی گوگل بزن ببین در زمان نمایندگی چه کسی در مجلس تصویب شد. سال 97 این طرح در مجلس با 127 رای موافق در کمیسیون تصویب و بعد در صحن مجلس تصویب شد. تاریخ دقیقش هم شهریور 97 هست. شما نگران تعطیلی این طرح ها نباش چون اوضاع همیشه به این شکل نمیمونه
۳۰۴ نفر تاکنون در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند

۳۰۴ نفر تاکنون در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: در مجموع چهار روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری ...
بازگشت به‌انتخابات تک‌قطبی

بازگشت به‌انتخابات تک‌قطبی

تأثیر و وزن اکبر هاشمی‌رفسنجانی هم که نه کاملا درون اصلاح‌طلبی و نه اصولگرایی می‌گنجید،...
کشاکش حقوقی ثبت نام در انتخابات

کشاکش حقوقی ثبت نام در انتخابات

نانچه به دنبال تحقق این مشارکت حداکثری هستیم قطعا باید رویه‌ها ی فعلی تغییر یافته و دوباره ...
1