تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۴۳۲۹۹۸
علیرضا اتابک فرماندار گچساران تشریح کرد

آمار داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان دوگنبدان به تفکیک جنسیت و شغل

۱
۰
آمار داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان دوگنبدان به تفکیک جنسیت و شغل
کبنا ؛انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رئیس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، در شهرستان گچساران 490 نفر برای انتخابات شورای اسلامی روستا و 90 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر ثبت نام کرده‌اند. علیرضا اتابک فرماندار گچساران در این زمینه گفت: در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر، روستا و عشایر 490 نفر داوطلب ثبت نام کردند.
اتابک  اظهار داشت: با توجه به برگزاری 3 انتخابات مهم در شهرستان هم اکنون مراحل ثبت نام از داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر، روستا و عشایر به پایان رسیده است.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات میاندوه مجلس شورای اسلامی گفت: در این دوره از انتخابات 21 نامزد انتخابات میاندوره مجلس شورای اسلامی 1400 ثبت نام کرده که از این تعداد یک نفر انصراف داده است.
 فرماندار گچساران  با بیان اینکه پس از ثبت نام از کاندیداها مرحله نخست تأیید صلاحیت این افراد توسط هیئت اجرایی انجام می‌شود، گفت: در این مرحله تمامی کاندیداها تأیید صلاحیت شده و تنها یک نفر آن هم به دلیل عدم احراز از ادامه مراحل تأیید صلاحیت بازمانده است.
اتابک در ادامه به نام نویسی از داوطلبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر اشاره کرد و گفت: در این دوره ۹۰ نفر داوطلب در انتخابات شوراهای اسلامی شهر دوگنبدان در سامانه انتخابات کشور نام نویسی کردند.
وی با بیان اینکه از مجموع داوطلبین ثبت نام شده در ششمین دوره مجلس شورای اسلامی 81 نفر آقا و 9 نفر خانم بودند، گفت: دراین دوره از انتخابات 90 درصد آقایان و 10 درصد بانوان ثبت نام کردند.

اتابک ابراز کرد: از مجموع ثبت نامی‌ها  ۴۰ نفر کارمند، هشت نفر بازنشسته، پنج نفر فرهنگی، یک نفر نظامی، یک نفر پزشک،2  نفر وکیل، 2 نفر استاد دانشگاه،6 نفر بیکار، ۱۸ نفرشغل آزاد و هفت نفر هم سایر موارد بودند که از این تعداد نیز پنج نفر زیر ۳۰ سال سن دارند.
فرماندار گچساران به میزان تحصیلات این داوطلبین پرداخت و گفت:  از نظر تحصیلی یک نفر فوق دیپلم، ۵۳ نفرلیسانس، ۳۵ نفرفوق لیسانس و یک نفر هم دارای مدرک دکترا هستند.
اتابک عنوان کرد: مسن‌ترین کاندیدا در شورای شهر گچساران ۶۴ ساله و جوانترین کاندیدا هم ۲۶ ساله است.
وی ادامه  داد: داوطلبان ثبت نام شده در دوره ششم شوراهای اسلامی در حوزه انتخاباتی گچساران نسبت به دور پنجم ۱۰ درصد کاهش داشته است.
در ادامه اتابک با اشاره به تمام زمان نام نویسی از داوطلبان عضویت در شورای اسلامی روستا و عشایر گفت: ۴۰۰ نفر داوطلب در انتخابات شوراهای اسلامی روستا گچساران در سامانه انتخابات کشور نام نویسی کرده که در این دوره از انتخابات نسبت به دوره قبل 5.5 درصد افزایش داشته است.
فرماندار گچساران افزود: در این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر و عشایر ۳۷۷ نفر مرد معادل 94 داوطلب مرد و 23 نفر خانم معادل 6 درصد در این دوره  ثبت نام کردند.
 وی ادامه داد: بیشترین ثبت نام کننده از روستای پشه کان با 14 نفر بوده است.
 اتابک در ادامه به میزان تحصیلات این افراد اشاره کرد و گفت: در این دوره  از انتخابات ۷۴ نفر دیپلم، ۳۲ فوق دپیلم، ۶۹ نفر لیسانس، ۱۷ نفر فوق لیسانس ومابقی زیر دیپلم هستند.
فرماندار گچساران اذعان کرد: مسن‌ترین داوطلب ثبت نام شده دارای ۷۲ سال سن و جوانترین ۲۵ سال سن دارد.
وی با بیان اینکه شهرستان گچساران دارای 57 روستای شورا است که چهار شورای متعلق به عشایر  است، خاطرنشان کرد: از مجموع  شورای های اسلامی روستا این شهرستان ۲ شورا پنج نفره و مابقی سه نفره هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
عکس بزرگ ترین.گذاشتین
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1