تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۲۴
کد مطلب : ۴۳۲۱۵۸
محسن تیربند داوطلب حضور در شورای شهر یاسوج؛

متأسفانه مسئولین فراموش کرده‌اند با تعرفۀ مردم بر کرسی شورا تکیه زده‌اند / جای خالی متخصصان در شورای شهر احساس می شود

۴
۳
متأسفانه مسئولین فراموش کرده‌اند با تعرفۀ مردم بر کرسی شورا تکیه زده‌اند / جای خالی متخصصان در شورای شهر احساس می شود
کبنا ؛شورای شهر در صورتی که ترکیبی از افرادی نخبه و دلسوز باشد، می تواند بازوی همراهی و همکاری برای شهرداری و مردم شهر شود، اما در صورتی که مردم افرادی را بر اساس ویژگی هایی «غیر از شایستگی افراد» انتخاب کنند، قطعا در شورای شهر دامن اختلافات هم بین افراد ناشایست بالا می گیرد. «کبنا نیوز» با یکی از داوطلبان شورای ششم شهر یاسوج به گفت و گو نشسته است.
محسن تیربند
در گفت‌وگویی با «کبنا» خود را معرفی کرد و کمی از دغدغه هایش گفت که از نظر خوانندگان می‌گذرد. 
لطفا خود را معرفی بفرمایید.
 ((وَ اَمْرّهُمْ شورا بَیْنَهُمْ وَ اِذاٖ عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَی الله))
اینجانب محسن تیربند با استعانت از ایزد منان و ادای احترام به جایگاه و مقام منزلت شهدای گلگون کفن و اتمام حجت با خودم، خانواده ام برای امری که بر من احساس تکلیف شده جهت ثبت نام انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج با رعایت قوانین ارائه شده از سوی فرمانداری بویراحمد اقدام نمودم و در همین جا عهد می‌بندم جز خدمت به شهر ، آرمان های این شهر و حق و حقوق شهروندی و بکار گیری توانمندی های خود در جهت رفاه عمومی و ایجاد روزنه های پیشرفت این استان چیز دیگری را خواستار نباشم.
و لذا از عموم مردم استدعا دارم با مطالعه دقیق و تفسیر و سیر در افق آینده تصمیم گیری نمایند و امانتی که از آیندگان خود در دست ماست به بهترین نحو به آنها برسانیم تا تاریخ سرنوشتمان خوب قضاوتمان بکند.
چرا آخرین روز را برای ثبت نام شورای شهر انتخاب نمودین و هدف شما از ثبت نام چه بوده است؟
در جواب این سوال باید عرض کنم در ابتدا ثبت نام بنده جهت کاندیداتوری شورای شهر یاسوج احساس تکلیفی است که بر من وارد شده و دردهایی است از زاویه دید زیست محیطیِ شهریِ حقیر پنهان نیست و درد پابرهنگانی که در جهت پاکسازی طبیعت و محیط زیست شهری گاها 6 الی 7 ماهی یک بار آن هم با هزاران منت و نقشه حقوقشان پرداخت می گردد که همان پاکبانان شهرداری لقب خورده اند و نواقصات مبلمان شهری و صدای زجه های شهروندانی است که متاسفانه مسئولین امر فراموش کرده اند که با تعرفۀ مردم بر کرسی شورا تکیه زده اند.
 ورود من در این کارزار جهت اصلاح اموراتی است که تاکنون به آن دقت و توجه نشده است و یا تخصصی در آن نبوده تا اصلاح صورت گیرد.
تغییر، تحول، شفافیت، عدالت و اصلاح قوانین شهرداری و شهرسازی که دیگر رکن تفکرات اینجانب می باشد حقیر را وادار نموده تا در این رفراندوم شرکت نمایم و اما چرا تا ایام پایانی ثبت نام تحمل نمودم؟ صبر نمودم تا ببینم آیا شخص دیگری که اصلح تر و تخصصی تر در زمینه محیط زیست شهری باشد وارد این کارزار می‌گردد یا نه و الان به این نتیجه رسیدم که نباید دیگر منتظر باشم چرا که دوستداران طبیعت بسیار، اما حافظان واقعی طبیعت و محیط زیست شهری بسیار کم و جای خالی متخصصان در شورای شهر احساس می شود.

به نظر شما فرد اصلح باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
فرد اصلح به دیدگاه بنده باید دارای چند معیار و اصل باشد
1-مطلع باشد یعنی اطلاعات و علم و تخصص کافی را داشه باشد
2-معتقد باشد یعنی باور قلبی و حسن نیت در جهت رفاه عمومی و حق و حقوق شهروندی را داشته باشد
3-مجری باشد یعنی در عین اطلاع و اعتقاد برنامه های راهبردی و عملی را به نحو احسن اجرا نماید.
4-پایبندی به اصول و مبانی انقلاب اسلامی و ولایتمدار بودن
5-خستگی ناپذیر و دارای همت و روحیه جهادی
6- صادق ،امانتدار،پاکدامن و بدور از فساد باشد
7-ساده زیست و خدمتگذار مردم بودن
8-بدون توجه به معیارهای حزبی و مرزبندی های سیاسی و قومی و قبیله ای خدمت نماید.
9-انتقاد پذیر باشد.
10-با برنامه و دارای کارنامه تخصصی باشد.
برخی ها بدون توجه به شایسته سالاری و بر اساس انتخاب قومی و قبیله ای هویت خود را می فروشند نظر شما در این خصوص چیست؟
این را به جد اشاره می کنم تا زمانی که بر اساس جریانات قومی و قبیله ای و جبهه گیری های سیاسی و حسادت ها در این استان اقدام گردد هیچ رشد و پیشرفت فیزیکی ، اقتصادی ، اجتماعی نخواهیم داشت و بنده به شخصه این مورد را رد می کنم و اگر مردم عزیز دقت و توجه داشته باشند مهمترین اصل اسلام ناب محمدی، اصل تساوی انسان ها و برابری بی قید و شرط انسان ها است.
منشأ پیدایش همه آدمیان یکی است و همه انسان ها از یک ریشه معرفی شده اند از این رو هیچ کس بر دیگری برتری ذاتی ندارد و همه با یکدیگر برابر هستند؛ کما اینکه در قرآن کریم اشاره شده که ای مردم، ما شما را از یک مرد و یک زن (آدم و حوّا) آفریدیم، بنابراین هیچ تیره و قبیله ای در آفرینش بر دیگری برتری ندارد، ما شما را به صورت تیره های گوناگون و قبیله های مختلف قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید نه آن که به نژادپرستی روی آورید و به نژاد و تیره خود افتخار کنید و هر ملتی خود را از دیگر ملّت ها گرامی تر بداند، به یقین گرامی ترین شما نزد خدا باتقواترین شماست.
رزومه کاری و تحصیلات محسن تیربند
دارای مدرک کارشناس ارشد محیط زیست دانشگاه تهران، و سوابق اجرایی وی شامل: مدرس دانشگاه در دو گرایش تحصیلی، کارشناس اداره کل آموزش و پرورش، مجری طرح مدیریت پسماند، بازیافت و تولید کود کمپوست در جهت زیبا سازی فضای شهری و شهرسازی زیست محیطی و حفظ بهداشت و سلامت در استان، کارآفرین برتر بسیجی در استان، عضو سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان، مسئول ngo کشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست استان، امدادگر هلال احمر استان، مربی کامپیوتر و مسلط به نرم افزار های روز، مربی hse (ایمنی بهداشت و محیط زیست )تحت لیسان qal وی دارای چندین مقاله مقاله علمی _ پژوهشی برتر در استان است که به مسائل شهر و شهرسازی و سیمای آن پرداخته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
فقط مردم تنها کاری که کنن به شوراهای سابق رای ندن که باعث بدبختی شهربودن درودبرمهندس تیربند
Romania
فقط مردم تنها کاری که کنن به شوراهای سابق رای ندن که باعث بدبختی شهربودن درودبرمهندس تیربند
فرشته رحمت پور رپدسری
Romania
با یاد ونام خداوند
وتبریک بمناسبت اعیادشعبانیه
میلاد شهیددشت کربلا
جانبازدشت کربلا
اسیردشت کربلا
دیگاههای اقای تیربندجوان انقلابی متعهد دلسوزودغدغه مندانقلابی حائزاهمیت وهدفمندمیباشد وازخداوندخواهان تشکیل جامعه اسلامی ارمانگرادرسایه سارولایت امام زمان ونائب برحقش امام خامنه ای بامحوریت اسلام محمدی بامعیت جوانان انقلابی وپرتوان میباشیم
ان شائ الله
خداوند عاقبت ما راختم ب شهادت وعاقبت بخیری بفرما
امین یارب العالمین
ایمان اصغری
Iran, Islamic Republic of
با آرزوی موفقیت برای مهندس تیربند عزیز
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1