تاریخ انتشار
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب : ۴۳۱۰۹۱
شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت الله رئیسی برگزار شد

آیت‌الله رئیسی: گلایه‌های مردم زلزله‌زده سی‌سخت از نوع عدم عدالت در توزیع امکانات بود / مردم در برودت هوا نباید دچار مشکل شوند

۲
آیت‌الله رئیسی: گلایه‌های مردم زلزله‌زده سی‌سخت از نوع عدم عدالت در توزیع امکانات بود / مردم در برودت هوا نباید دچار مشکل شوند
کبنا ؛جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه برگزار شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز ( یکشنبه 2 اسفند ماه 99) جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه و معاونین وی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، دادستان کل کشور برگزار شد. در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی امام جمعه یاسوج و نماینده رهبر انقلاب در استان، مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و حجت الاسلام موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، رئیس کل دادگستری، دادستان یاسوج و سایر مسئولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد حضور داشتند.
آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه در این نشست، با بیان اینکه نظام مهندسی بر ساخت و سازها نظارت بیشتری داشته باشد، اظهار داشت: در همین زلزله سی‌سخت خانه‌هایی کمتر دچار آسیب شده بود و برخی دیگر بیشتر، که این عدم رعایت آیین نامه‌ها را نشان می‌دهد.
آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: این زلزله‌ها می‌آید اما اگر بناهای غیراستاندارد بسازیم تلفات خواهیم داشت در همین زلزله سی‌سخت خانه‌هایی کمتر دچار آسیب شده بود و برخی بیشتر آسیب دیده بودند که نشان می‌دهد آیین نامه‌ها رعایت نشده است.
 وی گفت: اینکه اجازه ندهیم ساختمانی بدون رعایت اصول مهندسی ساخته شود جزو بحث‌های حاکمیتی است؛ این موارد را در مناطق مختلف تجربه کردیم چقدر باید تجربه کنیم نظام مهندسی باید بر رعایت اصول نظارت کند. 
رئیسی گفت: در این حادثه تا ۳ هزار خانه آسیب دیده که بیش از ۴۰۰ مورد باید آواربرداری شود اما طبق قانون ترک فعل مسئولان، آقای مهندس و همه کسانی که نسبت به این موضوع مسئولیت نظارت داشته‌اند نباید ترک فعلی کرده باشند.
 وی ضمن ابراز همدردی با مردم سی سخت، افزود: نسبت به پیگیری استاندار از گفته‌های مردم شهادت می‌دهم که از ساعات اولیه حادثه کنار مردم بودند و خدمت کردند منتهی از نوع خدمت‌رسانی گلایه داشتند که این گلایه‌ها از نوع عدم عدالت در توزیع امکانات بود.
    

 رئیسی گفت: عدالت در توزیع مورد توجه باشد تا مردم در برودت هوا دچار مشکل نشود مردم در یک محل قطعی اسکان داده شوند و بعد احداث خانه انجام شود مسئولان هم قول‌هایی دادند تا مردم آرامش خود را باز بیافرینند.
 وی گفت: در وهله اول باید در خدمت به مردم یک حرکت جهادی با انگیزه انجام شود و در مرحله بعدی این موضوع باید با هدف مدیریت شود، سومین مرحله این است که در این مدیریت جهادی دشمن را همیشه ببینیم و چهارم، مانعی را در انجام کار به رسمیت نشناسیم.
 رئیسی افزود: دو هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد گواه این است که چطور خود را فدا کردند تا امکانات را بسازند هیچ وقت آنها نگفتند پول نیست و اینکه حرکت و تلاش جهادی با حرکت عادی متفاوت باشد. حرکت جهادی سریع شتابان که می‌طلبد این همه امکانات را در جهت کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال و احیاء ظرفیت‌ها به کار گرفت.
   وی در ادامه به سفر مقام معظم رهبری در سال 72 به استان کهگیلویه و بویراحمد گریزی زد و افزود: گفت: مقام معظم رهبری به استان‌هایی که سفر کردند برکات زیادی به یادگار گذاشتند یکی از استان‌ها اینجاست برخی از مصوبات اجرایی شده برخی اجرا نشده باید بدانیم اجرای مصوبات سفر رهبری گره گشا است. 
رئیس قوه قضائیه در ادامه به برخی مشکلات از جمله لزوم جابه جایی زندان یاسوج اشاره کرد و گفت: زندان‌هایی که در کالبد شهری قرار دارد آماده‌ایم که به خارج از کالبد شهرها منتقل شود موافق جابه‌جایی زندان یاسوج هستیم که مسئولان استان پیگیری کنند با همکاری سازمان‌ها که جابه جایی شود اما سوالی مطرح است که آیا در احداث فرودگاه مطالعات درست انجام شده؟ اگر شده چرا در این مکان احداث شده که نمی‌توان توسعه داد؟
 رئیسی افزود: کارخانه‌های نیمه فعال را در جلسات ستاد اقتصادی دستگاه قضایی پیگیری کنید، مواردی که مشکل قضایی دارد باید پیگیری شود، مسئله بیکاری مسئله‌ای است که با پیگیری این کارخانه‌های نیمه فعال می‌تواند فعال شوند. 
  
وی با تاکید بر حمایت از مدیران گفت: مدیران شجاع و کارآمد که حاضر هستند خود را به خطر بیندازد اما مردم دچار مشکل نشوند مورد حمایت دستگاه قضا خواهند بود.
 رئیس قوه قضائیه  گفت: بخشی دیگر از مسائل استان مربوط به جنگل است که این فضای جنگلی استان چهار فصل نباید دچار آسیب شود اگر برای کشاورزان مشکلی ایجاد شود باید طبق ساز و کار رفع شود که از هدر رفتن منابع طبیعی جلوگیری و کشاورزان هم دچار مشکل نشود.
 رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: نعمت بزرگ حفظ انسجام ملی در سطح عالی و میانی کشور از ضرورت است و رهبری همواره بر آن تاکید کردند اینجا توسعه استان در گروی انسجام مدیران است.
 رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: تعداد نامه‌های دریافت شده از مردم تعداد زیادی است که تمامی آن‌ها به دقت بررسی می‌شوند.
  
نام شما

آدرس ايميل شما

آلام مردم سی‌سخت

آلام مردم سی‌سخت

در روزهایی که مشکلات معیشتی و معضل کرونا دست به گریبان اکثر مردم کشور است، یک زلزله نسبتاً ...
علی دایی تکلیفش را با صداوسیما روشن کرد

علی دایی تکلیفش را با صداوسیما روشن کرد

بازی یادبودی که دو روز پیش برای زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره مهرداد میناوند و علی انصاریان ...
خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

شاید کمتر کسی در کشور وجود داشته باشد که در همه حوزه‌ها کار کرده است. اینکه کسی بگوید ...
1