تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۴
کد مطلب : ۴۳۰۷۳۵
نشست ستاد کرونا در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

(فیلم ) آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

۰
(فیلم ) آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد امروز در سالن دولت با حضور مدیران عضو این ستاد برگزار شد.
به گزارش کبنا؛ پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این نشست که روز (شنبه 25 بهمن ماه 99) برگزار شد از تغییر رنگ وضعیت کرونایی شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار داشت: وضعیت رنگ کرونای شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران به نارنجی تغییر پیدا کرد.
   
وی تصریح کرد: همچنین بقیه شهرستان‌ها از وضعیت آبی خارج و به حالت زرد رسیدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مجموع مراجعات سرپایی از ابتدای شیوع کرونا در استان را ۱۸۴ هزار نفر دانست و اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۷۰۱ نفر در رابطه با شیوع کرونا در بیمارستان‌ها بستری شدند.
یزدان پناه تاکید کرد: تعداد بستری موجود ۱۲۹ نفر بوده که ۳۸ نفر مبتلای قطعی کروناست.
وی با اشاره به بستری ۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های معین کرونا، بیان کرد: تاکنون ۴۱۱ نفر با تست مثبت بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تفکیک بیشترین فوتی‌ها بر حسب شهرستان، تصریح کرد: ۱۸۹ فوتی کرونا در بویراحمد، ۹۰ مورد در گچساران و ۵۷ مورد در کهگیلویه به ثبت رسید.
یزدان‌پناه به تحقق ۸۵ هزار و ۵۳۵ تست کرونا اشاره و اظهار کرد: روز گذشته ۶۶۴ نفر با محوریت کرونا به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه کردند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین طی روز گذشته از مجموع ۵۳۵ نمونه دریافتی کرونا، ۸۴ مورد مثبت شد.
 
آخرین وضعیت واکسن کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به آخرین اقدامات انجام شده در خصوص تزریق واکسن کرونا در استان اشاره کرد.
محمد مهدی بانشی در حاشیه نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تحویل واکسن کرونا به استان و اقدام ضربتی که انجام شده اظهار کرد: 100 دوز واکسن به استان داده شد که شرایط سختی برای نگهداری آن وجود دارد چرا که نباید بیش از دو ساعت بیرون از دمای منفی 20 درجه سانتیگراد باشد و غیر از این باید دور ریخته شود.
این مسئول در دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: تعداد 80 دوز را در روز اول تزریق کردیم در حالی که استان فارس همزمان با ما 120 دوز را تزریق کرد و در روز پنج شنبه همه 100 دوز را تزریق کردیم و تنها استانی بودیم که تا روز پنج شنبه همه را تزریق کردیم.
وی این کار را بسیار سنگین و سخت برشمرد و گفت: یک کد بیست رقمی باید وارد کنیم و باید یخچال‌های برای دمای زیر 20 درجه جهت بیمارستان‌های استان تهیه شود و همچنین خودروی حامل یخچال با این دما داشته باشیم که مقدمات کار در حال انجام است.
بانشی در ادامه به تعداد 4 هزار و 864 تست در هفته گذشته اشاره کرد که نسبت به هفته ماقبل آن 10 درصد افزایش داشتیم و درصد رهگیری در استان هم از 7.4 به 8.7 رسیده است.
وی به افزایش تعداد بستری‌ها اشاره کرد و گفت که جای تأمل دارد و باید دید آیا در کنار بیماری کرونا بیماری دیگری وجود داشته و علت سریع این تغییر رنگ‌ها به چه دلیل بوده است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی به تغییر دستورالعمل‌ها در خصوص رنگ‌ها اشاره کرد و گفت: صنوف در دستورالعمل‌ها تغییر کردند و طبق برنامه باید محدودیت‌ها را اجرا کنیم.
بانشی با بیان اینکه از این پس باید بازدیدهای اختصاصی هر دستگاه را داشته باشیم و به بازدیدهای مشترک بسنده نکنیم افزود: کنترل ورودی و خروجی‌ها باید در دستور کار قرار گیرند پیک چهارم کشور را آغاز کرده‌ایم باید نظارت و کنترل بیشتر و جدی‌تری در شهرها صورت گیرد و مجبوریم که برخی از محدودیت‌های مناطق نارنجی را هم در مناطق زرد اعمال کنیم.
این مسئول به تعداد 2 هزار و 510 بازدید در هفته گذشته اشاره کرد که 110 مورد به دستگاه قضایی معرفی و 27 مورد هم پلمب شد در استان رعایت دستورالعمل‌ها 2 درصد کاهش یافت و نسبت به روزهای خوب گذشته 13 درصد کاهش داشته‌ایم.
وی رعایت اجتماعی در مراسم‌های عروسی و عزا را بسیار نگران کننده دانست و گفت: وضعیت در آرایشگاه‌های زنانه و موبایل فروشی‌ها و گیم نت‌ها و کافی‌نت‌ها اصلاً خوب نیست.
 
 ورود از خوزستان به کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل قرمز شدن وضعیت کرونایی در برخی شهرهای خوزستان، از امروز ورود از این استان به استان کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است.
 حسین کلانتری افزود: از مدت‌ها قبل هشدار داده بودیم که اگر نتوانیم رنگ‌های کرونایی را به سمت بی خطر کاهش دهیم، احتمال افزایش دوباره و تغییر رنگ هشدارآمیز را خواهیم داشت.
وی اظهارکرد: با توجه به قرمز شدن وضعیت بسیاری از شهرهای خوزستان ورود از این استان به کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است، نیروی انتظامی از امروز تیم‌های خود را در مبادی ورودی استان از خوزستان مستیر و با شدت منا ورود را اعمال کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سایر ورودی‌های استان هم محدودیت‌ها اعمال می‌شود و ورود خودرو از استان‌های دیگر منوط به داشتن تست رپید تست خواهد بود که در صورت امکان در ورودی‌ها گرفته خواهد شد.
کلانتری تصریح کرد: ترددهای شبانه (از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد) هم در همه مناطق و شهرهای استان ممنوع خواهد بود و نیروی انتظامی موظف به اعمال قانون خواهد بود.
وی ادامه داد: با توجه به ارتباطات مناطق گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد با استان خوزستان از مردم استان می‌خواهیم که سفرهای سردسیر، گرمسیر را کنار بگذارند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یک درصد سهمیه واکسن کشور به استان تعلق گرفت و در حال حاضر برای وضعیت اورژانسی و اضطراری است، عنوان کرد: از ۱۰۰ واکسن سهمیه استان ۸۰ مورد آن تزریق شد و هیچ‌گونه عوارض جانبی هم نداشته است.
کلانتری با بیان اینکه، جهت اطلاع مردم عزیز استان حتی یک عدد واکسن خارج از شبکه دانشگاه علوم پزشکی برای توزیع و یا تزریق نخواهیم داشت، تاکید کرد: واکسن‌ها سهیمه هستند و از طریق مرکز کشور در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرند.
وی اظهارکرد: شرایط نگهداری واکسن در دمای منفی ۲۰ درجه سانتی گراد و بیش از مدت دو ساعت خارج از این دما عملاً غیرقابل مصرف است و تزریق آنها با توجه به گروه بندی‌هایی که انجام شده در ستاد ملی مقابل با کرونا، انجام می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تحویل گرفتن و نگهداری هر واکسن پروسه خاص خود را دارد و هر واکسن یک شناسه و یا کد مخصوص ۲۰ رقمی دارد و مشخص است که هر واکسن به چه شخصی با چه کد ملی تزریق شده است.
کلانتری با اشاره به شرایط برگشت سه شهرستان استان به وضعیت بدتر کرونایی گفت: در شرایطی که به سال نو نزدیک می‌شویم باید وضعیت به سمت عادی و فعالیت همه گروه‌ها پیش می‌رفت اما به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، تجمعات در عروسی‌ها، عزا و دورهمی‌ها سبب افزایش شیوع این بیماری، مبتلایان و تغییر وضعیت شده است.
وی ادامه داد: متاسفانه شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه وگچساران از وضعیت قبلی خارج و به وضعیت بدتری رسیده است و اگر ادامه داشته باشد شرایط شکننده و سخت‌تر خواهد شد و محدودیت‌های بیشتری اعمال می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با وجود اینکه کرونا تمام نشده و خطرناکتر، پیشرفته و جهش یافته تر شده اما متاسفانه رعایت پروتکل‌ها از ۹۲ به ۸۰ درصد و حدود ۱۲ درصدی کاهش یافته است.
کلانتری تاکید کرد: طبق مصوبه استانی ستاد مقابله با کرونا هرگونه تجمعات عزا و عروسی حداکثر با ۵۰ نفر آن هم با شرایط رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باشد و در غیر این صورت نیروی انتظامی مقابله خواهد کرد.
وی به افزایش بخش بیماریابی سرپایی در قالب طرح شهید سلیمانی تاکید کرد و افزود: ما این خطر را حس کردیم و نگرانیم که دوباره وارد پیک کرونایی دیگری شویم و بر همین اساس تکالیفی برای گروه‌های مختلف تعیین خواهد شد.
استاندار تاکید کرد: آن‌هایی که مراسمات عروسی و عزا برپا می‌کنند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند مردم را دعوت به مرگ می‌کنند، باید با آنها برخورد شود.
استاندار با توجه به وضعیت قرمز در برخی از شهرستان‌های خوزستان به ممنوع بودن تردد خودروهای خوزستان به استان از امروز تاکید کرد و گفت: تردد خودروها در شهرهای استان از ۲۱ شب تا ۴ بامداد ممنوع است.
 کلانتری با تذکر به تبلیغات زود هنگام انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت گفت: با تجمعات و دورهمی ها در این خصوص، بر شیوع ویروس کرونا در این شهرستان‌ها افزوده شده است و باید برخورد شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تمام مکان‌ها و باغات گردشگری بدون مجوز تعطیل و آنهایی هم که مجوز گرفته‌اند و رعایت نمی‌کنند مجوز آنها لغو شود.
وی از همه صنوف، گروه‌های مختلف، دستگاه‌های اجرایی استان به خصوص مردم عزیز استان خواست تا بیش از گذشته پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن را رعایت کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: صدا و سیما و رسانه مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش نسبت به وضعیت شیوع کرونا، خطر و آسیب پذیری و سرعت انتقال آن آگاهی بخشی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

نماینده اسبق شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: «کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد ...
رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه، در آیین تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری ...
فایل های مرتبط
1