تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۴۳۰۴۱۰
به مناسبت دهه فجر انجام گرفت

افتتاح فاز نخست پروژه یادمان شهدای گمنام یاسوج

۰
افتتاح فاز نخست پروژه یادمان شهدای گمنام یاسوج
کبنا ؛در آیینی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی فاز نخست پروژه توسعه و ساماندهی یادمان شهدای گمنام شهر یاسوج و مجتمع فرهنگی شهید سلیمانی در تپه نورالشهدای این شهر افتتاح شد.
 به گزارش کبنا، این آیین با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه فتح، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.
  فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد امروز در این آیین با تبریک ایام مبارک دهه فجر و سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار داشت: ما مردم و مسئولان قدرشناسی داریم که ارج نهادن به مقام شامخ شهدا برای آنها اهمیت فراوانی دارد و این مایه مباهات است.
سرتیپ دوم پاسدار حمید خرم‌دل با بیان اینکه غیرت دینی و انقلابی عده‌ای از جوانان شهر یاسوج سبب شد که پیگیر ساماندهی یادمان شهدای گمنام یاسوج باشند، افزود: با پیگیری مسئولان به‌ویژه استاندار اتفاق بزرگی صورت گرفت و امروز یک مکان باشکوه در شهر یاسوج داریم که میعادگاه و زیارتگاه مردم خواهد شد.
خرم دل با بیان اینکه پروژه مجتمع فرهنگی یاسوج ردیف بودجه‌ای نداشت، خاطرنشان کرد: افزون بر ۱۴ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شد ضمن اینکه از ظرفیت خیرین هم استفاده کردیم.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در استان نیز بر اجرای این پروژه نظارت داشته و بر اجرای دقیق آن تاکید داشتند، گفت: از سرهنگ «آسمند» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس که مسئولان را برای اجرای این پروژه پای کار آورد، تشکر می‌کنیم.
خرم‌دل متذکر شد: از همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی که در اجرای این پروژه همکاری کردند به‌ویژه استاندار، معاون عمرانی استاندار، فرمانده تیپ 48 فتح و همچنین شرکت توزیع نیروی برق، شهرداری یاسوج، اداره راهداری و حمل و نقل، بنیاد مسکن، میراث فرهنگی، اداره‌کل آب و فاضلاب و دیگر دستگاه‌های اجرایی تشکر و قدردانی می‌کنیم.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و حضرت امام خمینی (ره) گفت: امید داریم این مکان یک مکان معنوی با محفل شهدا باشد، اگر تفریح، ورزش و فعالیتی قرار است صورت گیرد در جوار شهدا و معنوی باشد و با وزیدن بوی شهید و فرهنگ شهادت، غیرت و شجاعت و دین داری در جامعه بسط و نشر داده شود.
آیت الله حسینی با بیان اینکه شهدا در این بلندی‌های قرار گرفتند تا بیان شود تاج سر ما هستند، گفت: انقلاب اسلامی با پیشرفت‌های آن در همه شرایط سخت به برکت خون شهدا است، دشمن شهدا را مشاهده می‌کند و از تقابل با مردم نا امید می‌شود زیرا آنان با جانفشانی از مملکت ناموس و امنیت کشور دفاع کردند اگر مملکتی چنین گوهرهای گرانبهایی داشته باشد شکست و تسلیم ندارد.
وی با بیان اینکه اگر ملتی شهدا را در کشور خود نداشته باشد ذلت و ضعف و سستی در آن کشور وجود دارد، بیان کرد: افتخار به شهدا و خانواده شهدا سبب افتخار برای ما می‌شود هر ملتی قهرمانان خود را فراموش کند ذلیل خواهد شد.
 در پایان مراسم از تلاش‌ها و فعالت های صورت گرفته ارگان‌ها و نهادهای ذی ربط در ساماندهی پروژه یادمان شهدای یاسوج تجلیل و تقدیر به عمل آمد.
 این پروژه در دو فاز طراحی و با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد، استانداری، سپاه فتح، بسیج سازندگی، تیپ 48 فتح و جمعی از دستگاه‌های اجرایی استان در سال 1399 شروع شد.
 پیکر مطهر 8 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در در این مکان به خاک سپرده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

نماینده اسبق شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: «کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد ...
رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه، در آیین تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری ...
1