کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به مناسبت دهه فجر انجام گرفت

افتتاح فاز نخست پروژه یادمان شهدای گمنام یاسوج

16 بهمن 1399 ساعت 17:02

در آیینی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی فاز نخست پروژه توسعه و ساماندهی یادمان شهدای گمنام شهر یاسوج و مجتمع فرهنگی شهید سلیمانی در تپه نورالشهدای این شهر افتتاح شد.


در آیینی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی فاز نخست پروژه توسعه و ساماندهی یادمان شهدای گمنام شهر یاسوج و مجتمع فرهنگی شهید سلیمانی در تپه نورالشهدای این شهر افتتاح شد.
 به گزارش کبنا، این آیین با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه فتح، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.
  فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد امروز در این آیین با تبریک ایام مبارک دهه فجر و سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار داشت: ما مردم و مسئولان قدرشناسی داریم که ارج نهادن به مقام شامخ شهدا برای آنها اهمیت فراوانی دارد و این مایه مباهات است.
سرتیپ دوم پاسدار حمید خرم‌دل با بیان اینکه غیرت دینی و انقلابی عده‌ای از جوانان شهر یاسوج سبب شد که پیگیر ساماندهی یادمان شهدای گمنام یاسوج باشند، افزود: با پیگیری مسئولان به‌ویژه استاندار اتفاق بزرگی صورت گرفت و امروز یک مکان باشکوه در شهر یاسوج داریم که میعادگاه و زیارتگاه مردم خواهد شد.
خرم دل با بیان اینکه پروژه مجتمع فرهنگی یاسوج ردیف بودجه‌ای نداشت، خاطرنشان کرد: افزون بر ۱۴ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شد ضمن اینکه از ظرفیت خیرین هم استفاده کردیم.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در استان نیز بر اجرای این پروژه نظارت داشته و بر اجرای دقیق آن تاکید داشتند، گفت: از سرهنگ «آسمند» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس که مسئولان را برای اجرای این پروژه پای کار آورد، تشکر می‌کنیم.
خرم‌دل متذکر شد: از همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی که در اجرای این پروژه همکاری کردند به‌ویژه استاندار، معاون عمرانی استاندار، فرمانده تیپ 48 فتح و همچنین شرکت توزیع نیروی برق، شهرداری یاسوج، اداره راهداری و حمل و نقل، بنیاد مسکن، میراث فرهنگی، اداره‌کل آب و فاضلاب و دیگر دستگاه‌های اجرایی تشکر و قدردانی می‌کنیم.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و حضرت امام خمینی (ره) گفت: امید داریم این مکان یک مکان معنوی با محفل شهدا باشد، اگر تفریح، ورزش و فعالیتی قرار است صورت گیرد در جوار شهدا و معنوی باشد و با وزیدن بوی شهید و فرهنگ شهادت، غیرت و شجاعت و دین داری در جامعه بسط و نشر داده شود.
آیت الله حسینی با بیان اینکه شهدا در این بلندی‌های قرار گرفتند تا بیان شود تاج سر ما هستند، گفت: انقلاب اسلامی با پیشرفت‌های آن در همه شرایط سخت به برکت خون شهدا است، دشمن شهدا را مشاهده می‌کند و از تقابل با مردم نا امید می‌شود زیرا آنان با جانفشانی از مملکت ناموس و امنیت کشور دفاع کردند اگر مملکتی چنین گوهرهای گرانبهایی داشته باشد شکست و تسلیم ندارد.
وی با بیان اینکه اگر ملتی شهدا را در کشور خود نداشته باشد ذلت و ضعف و سستی در آن کشور وجود دارد، بیان کرد: افتخار به شهدا و خانواده شهدا سبب افتخار برای ما می‌شود هر ملتی قهرمانان خود را فراموش کند ذلیل خواهد شد.
 در پایان مراسم از تلاش‌ها و فعالت های صورت گرفته ارگان‌ها و نهادهای ذی ربط در ساماندهی پروژه یادمان شهدای یاسوج تجلیل و تقدیر به عمل آمد.
 این پروژه در دو فاز طراحی و با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد، استانداری، سپاه فتح، بسیج سازندگی، تیپ 48 فتح و جمعی از دستگاه‌های اجرایی استان در سال 1399 شروع شد.
 پیکر مطهر 8 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در در این مکان به خاک سپرده شده است.


کد مطلب: 430410

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/430410/افتتاح-فاز-نخست-پروژه-یادمان-شهدای-گمنام-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1