تاریخ انتشار
جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۵۴
کد مطلب : ۴۲۹۹۳۶
در شبکه چهار؛

(ویدئو) سخنان تند و عجیب علیه رییس‌جمهور در تلویزیون / شکایت ریاست جمهوری از صدا و سیما

۱۲
۱۲
(ویدئو) سخنان تند و عجیب علیه رییس‌جمهور در تلویزیون / شکایت ریاست جمهوری از صدا و سیما
کبنا ؛سخنان تند احمد جهان بزرگی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در شبکه ۴ تلویزیون، بازتاب وسیعی یافته است. معاون اطلاع رسانی دفتر  ریاست جمهوری این سخنان را "توهین" به رییس جمهور دانسته "منتظر توضیح سریع و صریح رسانه ملی هستیم."
به گزارش کبنا به نقل از فرارو، احمد جهان بزرگی در یک برنامه تلویزیونی در حضور عماد افروغ جامعه شناس گفت: "مسئولی می‌نشیند خانه و ممکن است پای منقل باشد و سر نمی‌زند به این طرف و آن طرف ببیند در مملکت چه می گذرد، حتی وزرایش نمی توانند با او تماس بگیرند، مسئول است؟"
این سخنان جهان بزرگی تعجب عماد افروغ را به همراه داشت. 
جهان بزرگی در ادامه تاکید کرد مسئولین زیادی در جمهوری اسلامی خیانت کرده اند. 
جهان بزرگی مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،مدرس سطح دو حوزه علمیه عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است.
واکنش مقامات دولتی 
در واکنش به این سخنان علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور در توییتر خود نوشت: "آنچه در برنامه‌ای که از شبکه چهار رخ داده افتضاحی شرم‌آور است. بحث آزادی بیان نیست چون دیگر همه می‌دانند که نقد و اعتراض که هیچ، حتی با درشت‌گویی به رییس‌جمهور هم ابدا عقوبتی بدنبال ندارد؛ اما شوربختانه این بار بحث هرزگویی و فحاشی است."
در ادامه این توییت آمده است: «آنتن صداوسیما در روز رفتن ترامپ و همزمان با افتتاح سومین ابر پروژه جهان در سال ۲۰۲۰ توسط رییس جمهور، جولانگاه افترا و توهین است و این شرارت، دیگر خارج از تحمل است. جای تاسف که گوینده‌ی آن محتوای سخیف و اتهام رکیک، معمم و رسانه هم، رسانه‌ی ملی است.»
معزی در این توییت آورده است: "تأسف بیشتر که تا این لحظه، کسی از مقامات سازمان صداوسیما به این سطح از فضاحت، واکنشی نداشته. نهاد ریاست جمهوری، منتظر توضیح سریع و صریح رسانه‌ی ملی در این باره خواهد بود و مصمم است که این مورد عجیب و شرم‌آور را به صورتی مؤثر و در بالاترین سطوح پیگیری نماید."


حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهور هم در توئیتی نوشته است: «مردم اهل ملاقه و منقل را به خوبی می‌شناسند. ای کاش در کنار ریش و عمامه، جهان‌تان را هم بزرگ‌تر می‌کردید تا بدانید که در این وانفسا اهانت به مردم شریف ایران و شخص دوم کشورتان نه خدمت به اسلامیت و جمهوریت بلکه هم‌آوایی با یاوه‌گویان ترامپی است.»
عباس صالحی وزیر ارشاد هم در این باره نوشته است: «ادبیات سخیف، توهین و افترا از همه بد است و در کسوت روحانیت، آن هم از رسانه ملی، بدتر! با سخنان غرض‌آلوده زاویه ها را بیشتر و دشمنان ایران را شادمان نکنیم.»
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «‏هر چه به انتخابات ۱۴۰۰ نزدیک می‌شویم توهین به رئیس‌جمهور و تخریب دولت افزایش می‌یابد. این روش غیراخلاقی که با آموزه‌های دینی ما مغایر است، برای توهین‌کنندگان محبوبیت نمی‌آورد، از عزم و اراده رئیس‌جمهور و دولت برای تلاش بیشتر در این شرایط سخت و خدمت به مردم نمی‌کاهد.»
‏او افزود: "میثاق همه ما در حکمرانی قانون اساسی است، مردم از تنش و توهین و جنجال خسته‌ شده‌اند. برای حل مشکلات کشور نیاز به تعامل و هم‌افزایی داریم، تبلیغات و دخالت در امورات و وظایف دیگران، راهگشا نیست. به جای شعار عمل کنیم و اجازه دهیم مردم قضاوت کنند."
در همین حال نمایندگان قوه مجریه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما، در پی توهین به رئیس جمهور در یکی از برنامه های شبکه چهار سیما، خواستار برخورد حقوقی با هتاکی در این برنامه شدند.
این نمایندگان طی نامه ای به رئیس شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما خواهان پیگیری موضوع و بررسی نحوه جلوگیری از چنین اقداماتی در برنامه‌ها شدند.

    
 (فیلم) سخنان تند و عجیب علیه رییس‌جمهور در تلویزیون

ریاست جمهوری از صدا و سیما و کلیه عوامل پخش برنامه زاویه شکایت می کند
معاونت حقوقی ریاست جمهوری اعلام کرد به دنبال پخش صحبت های توهین آمیز نسبت به رییس جمهور و وزرای دولت در یکی از برنامه های تلویزیونی صدا و سیما از این سازمان و کلیه عوامل پخش برنامه زاویه شکایت خواهد کرد.

ریاست جمهوری از صدا و سیما شکایت خواهد کرد
 در واکنش به توهین های پخش شده نسبت به رئیس جمهور و وزرای دولت معاونت حقوقی از صدا وسیما شکایت خواهد کرد.
 معاونت حقوقی ریاست جمهوری اعلام کرد به دنبال پخش صحبت های توهین آمیز نسبت به رییس جمهور و وزرای دولت در یکی از برنامه های تلویزیونی صدا و سیما از این سازمان و کلیه عوامل پخش این برنامه شکایت خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

زنبور
اولا متاسفم ازاین ادبیات توهین آمیز آنهم از یک روحانی که لباس اسلام بر تن دارد ، دوما این شیوه بر خورد بی ادبانه وتوهین آمیز دفعه اول نیست که اتفاق افتاده پس از شکل گیری مجلس شورای اسلامی فعلی بسیاری از نطقها ومصاحبه ها حکایت از این ادبیات حتاکانه دارد ، سوما مقام معظم رهبری در رابطه با این تضعیف وتوهین ها تذکر داده اند ولی گویا آقایان گوششان کر و ناشنواست چهارما هیچ نهاد وارگانی اقدام عملی در جلوگیری وبرخورد قانونی بااین افراد ندارد گویا هیچ محکمه و دادستانی در کشور وجود ندارد،
Iran, Islamic Republic of
حقیقت تلخه این حرف‌ها شاید تند و صریح باشه ولی عین واقعیت است
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
انتقاد بود میتونست با ادبیات بهتر باشد ولی این حرف دل مردمه وباید به گوش اونها که گوششان را گرفته اند تا صدای ناله مردم را نشنوند برسد.
Iran, Islamic Republic of
سلام
بله یک مقدار تند بود
اما شما از کدوم قانون صحبت میکنی، قانونی که حقوق افرد بالا گاهی سی برابر افراد پایین است، قانونی که این همه باعث شورش داخلی شد، قانونی که نفوذ آقازاده ها را زیاد میکنه، قانونی که از دهک بالای جامعه مالیت درست نمیگیره، این ها در مقابل اون حرف هیچ به حساب میاد.
United States
مگه چی گفته!!؟ روحانی به منتقدین برجام که تمام پیش بینی هاشونم درست درآمد هزارتا فحش رنگارنگ داد !!😎☹
Iran, Islamic Republic of
افرین به شما
رضا
Iran, Islamic Republic of
کجای این حرف اهانت است
حقیقت تلخه
Iran, Islamic Republic of
افرین بر این مادری که شیر به تو ازاد مر د داده
زینب میر
Iran, Islamic Republic of
این آقا معلومه مخالف سخنان.هم هست در حقیقت توهین به حرف بزرگان بود ، و توهین به آینه نمی چسبد چنان که در طول تاریخ به مظلومان نچسبید به خود توهین کننده چسبید چنانچه به احمدی مشائییسم چسبید
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
رسما توهین به ملت کرد و تلاش داره از این به بعد هر رییس جمهور رو به سلیقه ی انتخاب کنیم. این انتخابات آزاد نبوده و نیست این یک قلم ریس جمهور با اختیار کم قرار دادید باز می زنید تو سرش
Atish
Iran, Islamic Republic of
دمش گرم واقعیت رو گفتش مسئولین از جمله روحانی .. تو ایران فقط بخاطر منافع خودشون
Iran, Islamic Republic of
لابد جایی هست که از بی تدبیری و شکایت بشه کرد ؟
تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

نماینده اسبق شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: «کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد ...
رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه، در آیین تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری ...
1