تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب : ۴۲۹۴۱۶
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده؛

۲۴ درصد از مدیران دولت تدبیر و امید، زنان هستند

۱
۰
۲۴ درصد از مدیران دولت تدبیر و امید، زنان هستند
کبنا ؛معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در سال ۹۲ از ۴۱ درصد کارکنان زن دولت فقط پنج درصد مدیر بودند و امروز با همت رییس جمهوری و سیاست گذاری خوب انجام شده، حدود ۲۴ درصد از مدیران دولت جمهوری اسلامی در رده‌های عالی و میانی از زنان توانمند هستند.
به گزارش کبنا به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین، افزود: سیاست دولت تدبیر و امید این بود که سقف‌های مدیریتی زنان را باز کند تا زنان بتوانند براساس شایستگی نه عنصر زن بودن در عرصه مدیریتی حضور یابند.
وی اضافه کرد: در همه این انتصاب‌ها نیز اصل بر شایسته سالاری بوده درحالیکه قبلاً به این مهم توجه چندانی نمی‌شده است.
ابتکار گفت: این موضوع، یک دستاورد بزرگ برای دولت و کشور است و امیدواریم در مدت باقی مانده از دولت، قزوین بتواند در عرصه مدیریت زنان رشد کند و ما به شاخص ۳۰ درصدی در پایان دولت دوازدهم دست یابیم.
این مسوول تصریح کرد: هم اکنون استان قزوین رتبه پنجم کشور را از نظر انتصاب مدیران زن دارد که رتبه خوبی است و حتماً بهتر از این نیز خواهد شد چون سرمایه‌های انسانی استان قزوین بسیار بالا است و مدیران موفقی دارد.
وی با بیان اینکه سهم زنان می‌تواند در سیاست گذاری‌ها و برنامه ریزی‌ها بسیار مؤثر باشد، افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس نیز همین گونه بوده است و در هر عرصه اجتماعی نیمی از جمعیت حاضر از زنان بوده‌اند.
ابتکار ادامه داد: تاکیدات مقام معظم رهبری نیز در این عرصه بر همین اساس بوده است و جمله بی بدیل امام راحل مبنی بر اینکه "زنان باید در مقدرات اساسی کشور دخالت کنند" بر همین اساس است.  
این مسوول اضافه کرد: خوشحالیم که در دولت تدبیر و امید حرکت بهبود وضعیت زنان و خانواده به یک حرکت علمی با شاخص و برنامه تبدیل شد و ما هم اکنون براساس مصوبه ستاد ملی زن و خانواده، برای سنجش عدالت جنسیتی شاخص داریم.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: این شاخص، الگو گرفته از نگاه قرآن کریم به زن و مرد و براساس شاخص‌هایی است که از نظر جمعی از محققان، دانشگاهیان و دستگاه‌ها تدوین شده و در سال ۹۶ در ستاد ملی زن و خانواده ابلاغ شده است.
ابتکار گفت: این سند هم اکنون مبنای تدوین اسناد زنان و خانواده در استان‌ها شده و مبنای رصد و پایش قرار گرفته است.
وی اضافه کرد:این سند در این دوره براساس یک حرکت علمی مبتنی بر وقایع و حقایق کف جامعه و برنامه‌های خود استان‌ها تدوین شده است و باید براساس نیازها و اقتضائات هر استان در ارتباط با زنان و خانواده بازبینی شود.
این مسوول، بازنگری و روزآمد کردن این سند را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ما در کنار این سند، شاخص‌های خانواده را برای اولین بار تدوین و ابلاغ کرده‌ایم و در جلسه سوم این ستاد که به زودی با حضور رییس جمهوری برگزار می‌شود سیاست‌های خانواده محور کشور را ارائه خواهیم کرد.
وی گفت: این سیاست‌ها در همه بخش‌ها برای تقویت، تحکیم و پیشبرد امور خانواده نهایی خواهد شد و این حرکتِ برنامه‌ای بسیار مهم است که می‌توانیم خیلی دقیق برنامه‌ها را رصد و ارزیابی کنیم.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در ادامه از پوستر نمایشگاه مجازی ملی زنان سرزمین من رونمایی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
صرفأ شعاری و فاقد محتوای نتیجه بخشی بوده است.
تحقق شعار به قیمت ناکارآمدی برای مردم قابل قبول نیست.
آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
پیشنهاد زیباکلام مبنی بر اعدام سلطانِ واکسن کرونا!

پیشنهاد زیباکلام مبنی بر اعدام سلطانِ واکسن کرونا!

صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی پیشنهاد اعدام سلطانِ واکسن کرونا را مطرح ...
1