کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده؛

۲۴ درصد از مدیران دولت تدبیر و امید، زنان هستند

18 دی 1399 ساعت 14:47

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در سال ۹۲ از ۴۱ درصد کارکنان زن دولت فقط پنج درصد مدیر بودند و امروز با همت رییس جمهوری و سیاست گذاری خوب انجام شده، حدود ۲۴ درصد از مدیران دولت جمهوری اسلامی در رده‌های عالی و میانی از زنان توانمند هستند.


معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در سال ۹۲ از ۴۱ درصد کارکنان زن دولت فقط پنج درصد مدیر بودند و امروز با همت رییس جمهوری و سیاست گذاری خوب انجام شده، حدود ۲۴ درصد از مدیران دولت جمهوری اسلامی در رده‌های عالی و میانی از زنان توانمند هستند.
به گزارش کبنا به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین، افزود: سیاست دولت تدبیر و امید این بود که سقف‌های مدیریتی زنان را باز کند تا زنان بتوانند براساس شایستگی نه عنصر زن بودن در عرصه مدیریتی حضور یابند.
وی اضافه کرد: در همه این انتصاب‌ها نیز اصل بر شایسته سالاری بوده درحالیکه قبلاً به این مهم توجه چندانی نمی‌شده است.
ابتکار گفت: این موضوع، یک دستاورد بزرگ برای دولت و کشور است و امیدواریم در مدت باقی مانده از دولت، قزوین بتواند در عرصه مدیریت زنان رشد کند و ما به شاخص ۳۰ درصدی در پایان دولت دوازدهم دست یابیم.
این مسوول تصریح کرد: هم اکنون استان قزوین رتبه پنجم کشور را از نظر انتصاب مدیران زن دارد که رتبه خوبی است و حتماً بهتر از این نیز خواهد شد چون سرمایه‌های انسانی استان قزوین بسیار بالا است و مدیران موفقی دارد.
وی با بیان اینکه سهم زنان می‌تواند در سیاست گذاری‌ها و برنامه ریزی‌ها بسیار مؤثر باشد، افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس نیز همین گونه بوده است و در هر عرصه اجتماعی نیمی از جمعیت حاضر از زنان بوده‌اند.
ابتکار ادامه داد: تاکیدات مقام معظم رهبری نیز در این عرصه بر همین اساس بوده است و جمله بی بدیل امام راحل مبنی بر اینکه "زنان باید در مقدرات اساسی کشور دخالت کنند" بر همین اساس است.  
این مسوول اضافه کرد: خوشحالیم که در دولت تدبیر و امید حرکت بهبود وضعیت زنان و خانواده به یک حرکت علمی با شاخص و برنامه تبدیل شد و ما هم اکنون براساس مصوبه ستاد ملی زن و خانواده، برای سنجش عدالت جنسیتی شاخص داریم.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: این شاخص، الگو گرفته از نگاه قرآن کریم به زن و مرد و براساس شاخص‌هایی است که از نظر جمعی از محققان، دانشگاهیان و دستگاه‌ها تدوین شده و در سال ۹۶ در ستاد ملی زن و خانواده ابلاغ شده است.
ابتکار گفت: این سند هم اکنون مبنای تدوین اسناد زنان و خانواده در استان‌ها شده و مبنای رصد و پایش قرار گرفته است.
وی اضافه کرد:این سند در این دوره براساس یک حرکت علمی مبتنی بر وقایع و حقایق کف جامعه و برنامه‌های خود استان‌ها تدوین شده است و باید براساس نیازها و اقتضائات هر استان در ارتباط با زنان و خانواده بازبینی شود.
این مسوول، بازنگری و روزآمد کردن این سند را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ما در کنار این سند، شاخص‌های خانواده را برای اولین بار تدوین و ابلاغ کرده‌ایم و در جلسه سوم این ستاد که به زودی با حضور رییس جمهوری برگزار می‌شود سیاست‌های خانواده محور کشور را ارائه خواهیم کرد.
وی گفت: این سیاست‌ها در همه بخش‌ها برای تقویت، تحکیم و پیشبرد امور خانواده نهایی خواهد شد و این حرکتِ برنامه‌ای بسیار مهم است که می‌توانیم خیلی دقیق برنامه‌ها را رصد و ارزیابی کنیم.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در ادامه از پوستر نمایشگاه مجازی ملی زنان سرزمین من رونمایی کرد.


کد مطلب: 429416

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/429416/۲۴-درصد-مدیران-دولت-تدبیر-امید-زنان-هستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1