تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۴۲۹۳۳۳
کبنا بررسی کرد

کرونا در شهرستان بویراحمد شکست می‌خورد / درایت یزدان‌پناه در مقابل رفتارهای مرموزانه / وقتی رییس دلش برای اصناف می‌سوزد / 90 درصدی‌ها قربانی 10 درصدی‌ها می‌شوند

۴۳
۵
کرونا در شهرستان بویراحمد شکست می‌خورد / درایت یزدان‌پناه در مقابل رفتارهای مرموزانه / وقتی رییس دلش برای اصناف می‌سوزد / 90 درصدی‌ها قربانی 10 درصدی‌ها می‌شوند
کبنا ؛شهرستان بویراحمد یکی از شهرستان‌های پرتردد شناخته می‌شود، شهرستانی مهاجرت‌پذیر که همواره مقصد مسافران، گردشگران و افراد جویای کار (روستائیان) بوده و هست، مرکز بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد بیش از 300 هزار نفر را تحت پوشش خدمات قرار داده و همزمان با شیوع کرونا به دلیل حجم بالای مسافرت‌ها و ترددها، کار سنگینی بر دوش تیم شبکه بهداشت و درمان گذاشته شد.
محمد یزدان‌پناه جوان زمانی سکان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد را برعهده گرفت که آهنگ شیوع ویروس کرونا به صدا درآمد، کرونا؛ بیماری ناشناخته بود. به جان جهان افتاد و وحشیانه می‌تازید و جان انسان‌ها را می‌گرفت، رفته رفته کارشناسان و متخصصین با رفتارهای مرموزانه کرونا آشنا می‌شدند. ستاد ملی کرونا شکل گرفت، در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا تشکیل شد. شهرستان بویراحمد به دلیل جمعیت بالا و حجم بالای مسافرت‌ها و تردد خودروها، بیش از سایر نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد درگیر کرونا شد. با درایت محمد یزدان‌پناه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد، همکاری جدی ستاد کرونا، فرماندار، استاندار، دانشگاه علوم پزشکی و... در این شهرستان، به دلیل بافت فرهنگی و قومیتی انتظار می‌رفت، فاجعه سنگین انسانی رخ بدهد، با تصمیم‌های به موقع و مشارکت‌های خوب مردم از یک فاجعه انسانی که گاهاً مسئولان به آن اشاره می‌کردند، جلوگیری شد. شهرستان بویراحمد در حال حاضر شرایط خوبی به لحاظ کنترل بیماری کرونا دارد.

    

محمد یزدان‌پناه رئیس جوان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد که نشان سردار رشید اسلام را دارد، در باره وضعیت بویراحمد اینگونه توضیح می‌دهد: 300 هزار نفر در شهرستان بویراحمد زیر پوشش شبکه بهداشت و درمان هستند که این شبکه بهداشتی و درمانی با حدود 1000 نیرو به آنها خدمات می‌دهند.
وی با بیان اینکه خدمات دهی به 43 درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در یک شهرستان کار سختی هست، اظهار داشت: مهاجرت‌ها، مسافرپذیری و گردشگرپذیری شهرستان بویراحمد کار را در ایام شیوع کرونا برای ما [کادر درمانی و نیروهای شبکه بهداشت و درمان] سخت کرده بود. اما همکاران بنده با تلاش مضاعف و صرفاً در راستای حفظ سلامت و جان مردم از روز اول تا الان در خط مقدم دفاع از سلامت جان مردم ایستاده‌اند و عقب‌نشینی هم نکرده‌اند.
یزدان‌پناه می‌گوید: برخی از همکاران بنده، بارها درگیر بیماری کرونا شدند، اما پس از درمان باز هم بر اساس آن وظیفه انسانی، دینی و شرعی خود، خالصانه تلاش و کار کردند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد گفت: 28 مرکز جامع سلامت، 40 خانه بهداشت، 27 پایگاه سلامت، 200 بهورز، 4 مرکز 16 ساعته نمونه‌گیری در ایام شیوع کرونا شبانه‌روزی برای حفظ جان مردم پای کار بودند.
یزدان‌پناه در ادامه تشریح کرد: یکی از اقدامات خوبی که در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌گرفت، این بود که، نرخ نمونه‌گیری استان کهگیلویه و بویراحمد، بیشتر از نرخ نمونه‌گیری کشوری بود، همچنین نرخ تست‌گیری در شهرستان بویراحمد فراتر از نرخ کشوری بود و خارج از تایم اداری همکاران مرکز بهداشت و درمان پای کار بودند و شبانه‌روزی برای کنترل هر چه بهتر بیماری تلاش می‌کردند و می‌کنند. 
وی با بیان اینکه 3 مرکز نمونه گیری؛ مرکز بهداشت اکبرآباد، مادوان و بیمارستان شهید رجایی یاسوج مشخص شد، افزود: روزهای اول کار کمی سخت بود، نیروهای کم کم هماهنگی بیشتر پیدا می‌کردند. و نتیجه هر آزمایشی با تأخیر ارائه داده می‌شد، و با تلاش رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد یک دستگاه دیگر PCR به شهرستان بویراحمد اضافه شد و توانستیم، نمونه‌گیری‌ها را با سرعت بیشتری افزایش دهیم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد، گفت: شهرستان بویراحمد در بحث شیوع بیماری کرونا مظلوم واقع شد. تست کرونای 9700 نفر در این شهرستان مثبت اعلام شد که بیش از 2500 نفر آنها ساکن این شهرستان نبودند و از شهرستان‌های همجوار و یا استان‌های دیگر آمده بودند و به همین دلیل شهرستان بویراحمد در وضعیت قرمز قرار می‌گرفت. 20 نفر فوتی‌های ناشی از کرونا در شهرستان بویراحمد متعلق به این استان نبودند که باز هم جزو آمار این شهرستان قلمداد شدند.
وی افزود: بارها دلم به حال صنوف شهرستان بویراحمد که اجاره میلیونی می‌دادند، می‌سوخت. وقتی آمار مبتلایان در این شهرستان بالا می‌رفت، وضعیت شهرستان قرمز اعلام می‌شد و به ناچار صنوف باید تعطیل می‌کردند.
یزدان‌پناه تاکید کرد: در بحث نمونه‌گیری خوب عمل کردیم، 10 هزار تست سریع سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد بود که از این تعداد 5 هزار تست سریع متعلق به شهرستان بویراحمد بود و در این زمینه نیز حرکت‌های خوبی انجام گرفت و تیم بهداشت و سلامت شهرستان به دورترین تا نزدیک‌ترین روستاهای شهرستان رفته و البته باید این موضوع را بگویم که ظرفیت سپاه، بسیج و هلال احمر خیلی کمک‌کار بوده که از آنها کمال تشکر را دارم.
وی گفت: 30 درصد شاغلین و 15 درصد کارکنان ادارات به بیماری کرونا مبتلا شدند و اکنون برای هر دستگاه دولتی یک رابط بهداشتی تعریف شده است که کمک شایانی به پیشگیری این بیماری خطرناک خواهد کرد.
یزدان پناه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در شهرستان بویراحمد 85 درصد عنوان کرد و اظهار داشت: ناقلین بی‌علامت یکی از دردسرهای ما است، لذا بهترین واکسن کرونا، رعایت بهداشت، دستورالعمل‌های ستاد کرونا، فاصله گذاری اجتماعی و به ویژه ماسک زدن است. 
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد که نگران اصناف هست، می‌گوید: 90 درصد از رعایت کنندگان پروتکل‌های بهداشتی قربانی 10 درصد شده‌اند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. علی‌رغم تاکید بر پرهیز از تجمع‌ها و سفرهای غیرضرور، متأسفانه هنوز آرامستان‌ها، طلافروشی‌ها و برخی صنف‌های پرتردد محل مستعد از نظر شیوع کرونا است.
یزدان پناه شرایط کنترل بیماری در شهرستان بویراحمد را خوب ارزیابی کرد و گفت: بیمارستان شهید جلیل یاسوج وضعیت خوبی دارد. کرونا در حال نفس زدن است و مردم باید بیش از گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا به وضعیت گذشته بر نگردیم.
وی افزود: بهداشت پیشانی و در واقع خاکریز مبارزه با بیماری‌ها است و اگر به لحاظ اعتبارات مورد توجه قرار بگیرد، می‌تواند از صرف هزینه‌های گزاف جلوگیری شود. با آموزش و افزایش آگاهی مردم بیماری‌ها کاهش پیدا می‌کند.
یزدان پناه در پایان تاکید کرد: با وحدت، همدلی و پرهیز از هر گونه نگاه‌های ناصحیح برای سلامت جامعه قدم بر داریم، چرا که امروز سلامت جان مردم از هر چیز مهمتر است.
       
به گزارش کبنا، محمد یزدان‌پناه رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد فرزند سردار شهید نورالله یزدانپناه است که در ۲۸ فروردین ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۱۰ در ارتفاعات گلان کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
شهید یزدان‌پناه در سال ۱۳۴۴ در روستای تلخدان لوداب ازامروز ۲۸ فروردین سالروز شهادت سردار شهید نورالله یزدان پناه توابع شهرستان بویراحمد طفلی چشم به جهان گشود که بعدها به دلیل رشادتهایش در کهگیلویه و بویراحمد زبان زد عام و خاص شد.
بر اساس این گزارش وی پس از پایان تحصیلات دوران ابتدایی زادگاهش را برای ادامه تحصیلات ترک کرد و به شهر دهدشت عزیمت کرد و در بهار سال ۱۳۵۸ با اعلام تشکیل نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سنگر مدرسه را رها کرد و به همراه همرزمانش علی فضلی، حسین دقیقی، حسین پروین و شهید جهان ناصری سپاه پاسدران گچساران را تشکیل دادند.
سردار شهید نور الله یزدانپناه در ده‌ها عملیات از جمله حصر آبادان، والفجر ۱، والفجر ۸، کربلای ۴ و کربلای ۱۰ شرکت کرد و با وجود ۱۱ بار زخمی شدن و نائل آمدن به درجه جانبازی (۵۵ درصد) میدان مبارزه را رها نکرد و همواره در مناطق عملیاتی جنوب و غرب حضور پیدا می‌کرد.
رشادت‌ها و دلیریهای سردار شهید یزدانپناه در دفاع مقدس طوری بود که مقام معظم رهبری از این شهید والامقام تمجید کرد.
سرانجام سردار شهید نور الله یزدانپناه در عملیات کربلای ۱۰ و در ۲۸ فروردین سال ۱۳۶۶ در ارتفاعات گلان کردستان و در حین مبارزه رو در رو با دشمن به آروزی دیرینه‌اش که شهادت بود رسید.
به پاس ایثارگریها، رشادت‌ها، و فداکاری‌های سردار شهید یزدانپناه یک خیابان و بزرگ راه در یاسوج و اصفهان، میدان اصلی شهر مارگون و یک خیابان در شهر لوداب به نام وی نامگذاری شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شما برا انجام تست کرونا سخت نگیرید کرونا را با هم شکست میدیم
Iran, Islamic Republic of
تو هموني بودي كه كمرت درد گرفته بود اومدي مركز بهم ريختي ميگفتي ازم تست كرونا بگيريد.در صورتي كه هيچ علايمي نداشتي.تست از كسي ميگيرن كه تشخيص بدن علايم داره
با انصاف
Romania
باسلام
متاسفانه همه چیز شده در استان ما

وقتی مردم بخاطر نبود کپسول اکسیژن فوت میکردن
یزدانپناه می‌گفت مردم راعایت نمی‌کنند
الان که مردم رعایت میکنند از یزدان پناه تشکر می‌کنند

یه مثلی لری خودمون داریم
میگه کاکاجون خوم بل کردم

چه ربطی به شما ( یزدانپناه ) داره


شنیدیم من ای جریان کرونا فقط ازمایشکاه. یاسوج /. در شیراز بروز رسانی و تقویت شد

شنیدیم من، ولی تحقیق باشماست
Iran, Islamic Republic of
اینکه میگی به بهداشت چه ربطی داره پس این همه کنترل و پیگیری کار کییه 🤔🤔
Iran, Islamic Republic of
خدا و خوت و انصافت نخو کور وابیه نمیخواهی حقیقت ها را بفهمید .کم بود که دوباره شروع کردین
Iran, Islamic Republic of
نه کرو این یکی یزدانپناه
United Arab Emirates
کبنا، الان این متنو نوشتن ابهام هست، اینکه میخای از رئیس شبکه تعریف و تمجید کنی؟؟ یا داری درباره کرونا مینویسی؟ ببینم مردمو چی فرض کردی؟
خانم دکتر
Iran, Islamic Republic of
خوب حالا فکر میکنم همه یاد فیلم سینمایی چند میگیری گریه کنی افتاديم ....یعنی مطهري پسر شهید مطهری نیست..
Iran, Islamic Republic of
الان تو چرا داري با مطهري مقايسه ميكني
Iran, Islamic Republic of
الان تو چرا داري با مطهري مقايسه ميكني
Iran, Islamic Republic of
اگه واقعا خانوم دکتر بودی یه نظر کارشناسی میدادی.
نه حرف مفت.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
زحمات هر کس ک در این بحبوحه و در شرایط نفس گیر این بیماری ک در راستای سلامت مردم باشد قابل تقدر و ستایش است...
ب امید موفقیت های روزافزون برای استان‌مون
همدم
Iran, Islamic Republic of
خداروشکر انشالله با یاری خدا و مردم عزیز کرونا رو شکست می دهیم و لطفا یه کمی قدر دان باشین که حداقل تونستن کرونارو تا اینجا کنترل کنن
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر یزدانپناه،جوان کاردان و کاربلد
بهشتی
United Arab Emirates
تشکر ویژه از اقای یزدانپناه از زحمات خود در این مدت کرونا
واقعا از مدیران موفق این دوره بوده
Iran, Islamic Republic of
واقعا خوب مدیریت کردن با توجه به اینکه بویراحمدشصت درصد از جمعیت استان رو در بر میگیره
رکنی
United Arab Emirates
سپاس فراوان از پرسنل زحمت کش بهداشتی و درمانی مرکز بهداشت دامیده و اقای یزدانپناه
برزگر
United Arab Emirates
درود بر فرزند شهید نورالله یزدانپناه که مثل پدرش در خط مقدم هست برای حفظ جان و سلامتی مردم
رضایی
Iran, Islamic Republic of
درود و هزاران درود بر دکتر یزدان پناه که با درایت و برنامه ای ک داشتن تونستن با بیماری منحوس کرونا مقابله و امید و زندگی رو برای عموم مردم ب ارمغان بیاورد.
Iran, Islamic Republic of
تلاش و کوشش دکتر یزدانپناه قابل ستایش هستش
محمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر یزدانپناه

الحق پسر خلف همان سردار شجاع مدافع ایران هستید

پسر در خط مقدم مدافع سلامت مردم ایران
پدر شهید راه مدافع سرزمین ایران
Iran, Islamic Republic of
درود بر مدیر دلسوز و توانمند دکتر محمد یزدانپناه،از کارهای ارزنده ایشان مدیریت کویید۱۹،واینکه در کنار مردم هستند
Iran, Islamic Republic of
با مدیریت خوب یزدانپناه و کادر درمان واقعا من خودم درگیر این بیماری شدم و تست به موقع از اینجانب صورت گرفت،و مدام بوسیله تماس تلفنی از طریق درمانگاه مهریان جویای احوال اینجانب و خانواده ام بودند و مشاوره کامل در مورد این بیماری به ما ارائه گردید
ناهید
United States
سلام و عرض ادب
دراستانی که روابط عشیره ای و مراسمات و تجمعات شادی و عزا و دورهمی های خانوادگی اصل پذیرفته شده حتی در عصر جدید است به نسبت به سایر استان ها عملکردی بهتر از حوزه مرکز بهداشت بویراحمد داشته ایم جا دارد در این شرایط از جامعه پزشکی بالخص جناب دکتر یزدانپناه ریاست محترم مرکز بهداشت بویراحمد تقدیر و تشکر به عمل آید
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر یزدانپناه که مثل پدر شهیدش که در خط مقدم بود
و الان نوبت به فرزند رسیده برای حفظ جان و سلامتی مردم در خط مقدم هست
United States
عزیزان واقعا در این شرایط فلاکت بار بیماری کرونا عزیزان حوزه علوم پزشکی بالاخص کادر مرکز بهداشت بویراحمد فراتر از توان و امکانات موجود در میدان جنگ با کرونا حضوری موثر داشته اند به نوبه خودم از جناب دکتر یزدانپناه تقدیر و تشکر میکنم مردم عزیز و هم استانی های ارزشمند نیاز است بیشتر از خود و دیگران مواظبت کنیم
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
در اینکه پدر ایشان خیلی خوب بود هیچ شکی نیست ولی یکی به من بگه آیا انتخاب ایشان از روی شایستگی صورت گرفت !!خوب حالا این آقا یک سال نبود استخدام شده بود چطور پله های ترقی رو طی کرد ،
Iran, Islamic Republic of
درود بر یادگار سردار رشید اسلام و انقلاب دکتر محمدیزدانپناه که در کنار مردم در این ایام کرنایی در حال خدمتند
Iran, Islamic Republic of
مردی از جنس مظلومین و محرومین جوان دلسوز و خدمتکار مردم درودت باد خداقوت
افشار
Japan
خسته نباشید به تیم مبارزه با کرونا در دستگاه علوم‌پزشکی
خلیلیان
Japan
پدر در سنگر مقدس مبارزه با دشمن بعثی جان به جان آفرین تسلیم کرد
پسر در خط مقدم مدافعان سلامت
سعادتی
Japan
دکتر یزدانپناه را از نزدیک در دیداری مردمی زیارت کردیم فوق العاده جوانی دلسوز و مردم دوست بودند و با روی باز از مشکلات جویا میشدن و الحق در حد توان ترتیب اثر دادند
Japan
خدا قوت به تیم پرتلاش کادر درمانی شهید دامیده
کارمند مرکز بهداشت
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر یزدان پناه فرزند خلف پدر شهیدشان ان شاء الله با درایت دکتر یزدان پناه کرونا را بطور کامل شکست خواهیم داد
مرکز بهداشت شهید دامیده بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
مخاطبین عزیز لطفا اگر مرهم نمی نهید نمک بر زخممان نپاشید خدا شاهد است که از فرط خستگی و شدت بالای کاری گاها آرزوی یک خواب یا وعده ی غذایی بدون از استرس را داریم ما در تلاشیم که سلامتی شما عزیزان خدشه ای بهش وارد نشه. ان شاء الله که همیشه سلامت باشید
رفیع زاده
Iran, Islamic Republic of
درود و خداقوت بر پرنسل زحمت کش شهید دامیده
و درود بر دکتر محمد یزادنپاه مدیر جوان،انقلابی پای کار

خداقوت خسته نباشید
اجرکم عنداالله
موسوی
Iran, Islamic Republic of
پدر شهید
پسر در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا
درود و خداقوت
محمدی
Iran, Islamic Republic of
تقدیر و تشکر از مجموعه بهداشت شهید دامیده و مدیر سخت کوش این مجموعه دکتر محمد یزدانپاه
غریب
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر یزدانپاه جوان انقلابی، کاربلد و کاردان
خدا قوت
محمد
Iran, Islamic Republic of
کبنا هر نظری که مخالف باشه رو ثبت نمیکنی ،شهیدان رو همه دوس داریم ،ولی این دلیل نمیشه یکی که هیچ سابقه کاری نداره بیاد یهو ،یه شبه رئیس بشه ،بعدش ایشون از کدوم دانشگاه مدرک گرفتن !!!
رمضاني
Iran, Islamic Republic of
ايشون قبلا رييس شبكه بهداشت لوداب بودند.سپس معاونت مركز بهداشت بويراحمد را سكان دار بودند.عملكرد مثبت ايشان در ان موقع نقطه عطف بر توانايي ها و اعتماد مسوولين مدير جهت انتصاب ايشان به رياست مركز بهداشت بويراحمد شد. مثل خيلي ها كه اطرافت هستند نبودند .توانايي هاي ايشان عامل رشد و تعالي اش شد. .تخصص.تعهد.پويايي.مسووليت پذيري.مردمي.و خيلي چيز هاي ديگر كه شما فقط اسمشون شنيديد.بنده از دوره ي ابتدايي تا الان ايشان را ميشناسم.به اندازه وزن خيلي مسوولين لوح تقدير در زمينه هاي علمي و... دارند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
عزیزم من خودم ساکن لودابم این آقا رییس مرکز چین بود اولا ، ثانیاً این آقا دو ماه معاون نبود تو مرکز بهداشت ،ثالثا، اون اعتماد مسئولینو خوب اومدی حالا اون مسئول چیکارش میشه،!!! ،بعدش اگه به تعداد لوح تقدیر باشه من انداز وزنت لوح تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی خود شیراز یعنی شهر شیراز نه کازرون و این اطراف دارم ،دانشگاه آزاد کازرون ؟؟؟ خدایی کبنا این نظرو ثبت کن خدایی
تام
Iran, Islamic Republic of
متن كامنت شما نشون ميده كي هستيد.عاقبت به خير بشيد ان شا الله
اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

جلسات بررسی حداقل دستمزد کارگران در حالی این روزها برگزار می‌شود که رقم‌ها به نظر می‌آید ...
آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
1