تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۵۴
کد مطلب : ۴۲۹۳۲۹
مسئولان چه پاسخی دارند؟

نرخ بالای بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد با وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر

۰
نرخ بالای بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد با وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر
کبنا ؛کهگیلویه و بویراحمد در حالی نرخ بیکاری ۱۰.۸ درصدی را با خود یدک می‌کشد که دارای ظرفیت‌های و پتانسیل‌های بالقوه نفت و انرژی و منابع آبی است.
به گزارش کبنا، نرخ ۱۰.۸ درصد بیکاری برای استانی که با ۷۱۳ هزار و ۵۰ نفر جمعیت یک درصد جمعیت و یک درصد مساحت کشور را دارد نرخ بالایی است.
هر چند به گفته سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد نرخ بیکاری استان طی سال‌های ۹۵ و ۹۶، ۱۳.۳ درصد بوده که با تلاش‌های صورت گرفته به ۱۰.۸ درصد رسیده اما با این نرخ هم جزء استان‌های با نرخ بیکاری بالا محسوب می‌شویم و رتبه ۱۸ کشور را در اختیار داریم.
کهگیلویه و بویراحمدی که بالاترین نرخ بیکاری را یدک می‌کشد دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی بالقوه‌ای به خصوص در حوزه نفت و انرژی و منابع آبی است.
منابع طبیعی این استان ۸ برابر سرانه میانگین کشوری است، تولیدات کشاورزی و دامداری استان یک میلیون تن است و در تولید محصولات باغی از جمله سیب و لیموترش استان دارای جایگاه است.
گردشگری از دیگر ظرفیت‌های است. کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱.۵ میلیارد تن ذخیره معدنی در مواد اولیه سیمان، گچ، فسفات، سنگ آهک و ....است.
وجود ۴۷۵ گونه گیاه دارویی و ۱۴ شهرک و ناحیه صنعتی با ۱۵۰۰ هکتار همه گوشه‌ای از ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد با ۱۰.۸ درصد نرخ بیکاری است.
سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست در خصوص ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه فرآورده‌های معدنی، ایجاد شهرک صنعتی ذخیره‌سازی و احداث صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و سرمایه‌گذاری در طرح‌های مهم اقتصادی و پتروشیمی می‌تواند به ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار در استان کمک کند.
   
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیش‌بینی احداث مجتمع پرواربندی گوساله ۱۰ هزار راسی بهمئی گفت: ۴۰ واحد مرغداری گوشتی غیرفعال هستند که برای فعال شدن نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار است و در صورت به بهره‌برداری رسیدن مشکل تامین مرغ استان حل خواهد شد.
وی از راکد بودن ۱۴ تعاونی در بخش‌ صنعت خبر داد و گفت: در صورت تامین ۲۷۵ میلیارد ریالی اعتبار و فعال شدن تعاونی‌های راکد، زمینه اشتغال ۳۱۰ نفر ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به نیاز ۲۸ طرح گردشگری در استان گفت: سرمایه‌گذاری در طرح‌های مختلف راه، کشاورزی، صنعت و منابع آب و پتروشیمی علاوه بر ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری زمینه توسعه در این استان را فراهم می‌کند.
این مسئول عنوان کرد: طرح‌های نیازمند سرمایه‌گذاری به مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که هفته گذشته میهمان استان بودند ارائه شد و امیدواریم خبرهای خوبی از سرمایه‌گذاری طرح‌ها به اطلاع مردم برسانیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیشنهاد زیباکلام مبنی بر اعدام سلطانِ واکسن کرونا!

پیشنهاد زیباکلام مبنی بر اعدام سلطانِ واکسن کرونا!

صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی پیشنهاد اعدام سلطانِ واکسن کرونا را مطرح ...
ارتباط سردار با بزرگان اصلاح‌طلب

ارتباط سردار با بزرگان اصلاح‌طلب

جهانگیری در این گفت‌وگو همچنین درباره رابطه سردار با آیت‌الله هاشمی گفت: «ایشان با آقای ...
خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

در منطقه راج شاهی بنگلادش اعضای یک خانواده دارای یک تفاوت ژنتیکی نادر هستند و آن نداشتن ...
1