کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مسئولان چه پاسخی دارند؟

نرخ بالای بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد با وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر

16 دی 1399 ساعت 1:54

کهگیلویه و بویراحمد در حالی نرخ بیکاری ۱۰.۸ درصدی را با خود یدک می‌کشد که دارای ظرفیت‌های و پتانسیل‌های بالقوه نفت و انرژی و منابع آبی است.


کهگیلویه و بویراحمد در حالی نرخ بیکاری ۱۰.۸ درصدی را با خود یدک می‌کشد که دارای ظرفیت‌های و پتانسیل‌های بالقوه نفت و انرژی و منابع آبی است.
به گزارش کبنا، نرخ ۱۰.۸ درصد بیکاری برای استانی که با ۷۱۳ هزار و ۵۰ نفر جمعیت یک درصد جمعیت و یک درصد مساحت کشور را دارد نرخ بالایی است.
هر چند به گفته سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد نرخ بیکاری استان طی سال‌های ۹۵ و ۹۶، ۱۳.۳ درصد بوده که با تلاش‌های صورت گرفته به ۱۰.۸ درصد رسیده اما با این نرخ هم جزء استان‌های با نرخ بیکاری بالا محسوب می‌شویم و رتبه ۱۸ کشور را در اختیار داریم.
کهگیلویه و بویراحمدی که بالاترین نرخ بیکاری را یدک می‌کشد دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی بالقوه‌ای به خصوص در حوزه نفت و انرژی و منابع آبی است.
منابع طبیعی این استان ۸ برابر سرانه میانگین کشوری است، تولیدات کشاورزی و دامداری استان یک میلیون تن است و در تولید محصولات باغی از جمله سیب و لیموترش استان دارای جایگاه است.
گردشگری از دیگر ظرفیت‌های است. کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱.۵ میلیارد تن ذخیره معدنی در مواد اولیه سیمان، گچ، فسفات، سنگ آهک و ....است.
وجود ۴۷۵ گونه گیاه دارویی و ۱۴ شهرک و ناحیه صنعتی با ۱۵۰۰ هکتار همه گوشه‌ای از ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد با ۱۰.۸ درصد نرخ بیکاری است.
سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست در خصوص ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه فرآورده‌های معدنی، ایجاد شهرک صنعتی ذخیره‌سازی و احداث صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و سرمایه‌گذاری در طرح‌های مهم اقتصادی و پتروشیمی می‌تواند به ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار در استان کمک کند.
   
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیش‌بینی احداث مجتمع پرواربندی گوساله ۱۰ هزار راسی بهمئی گفت: ۴۰ واحد مرغداری گوشتی غیرفعال هستند که برای فعال شدن نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار است و در صورت به بهره‌برداری رسیدن مشکل تامین مرغ استان حل خواهد شد.
وی از راکد بودن ۱۴ تعاونی در بخش‌ صنعت خبر داد و گفت: در صورت تامین ۲۷۵ میلیارد ریالی اعتبار و فعال شدن تعاونی‌های راکد، زمینه اشتغال ۳۱۰ نفر ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به نیاز ۲۸ طرح گردشگری در استان گفت: سرمایه‌گذاری در طرح‌های مختلف راه، کشاورزی، صنعت و منابع آب و پتروشیمی علاوه بر ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری زمینه توسعه در این استان را فراهم می‌کند.
این مسئول عنوان کرد: طرح‌های نیازمند سرمایه‌گذاری به مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که هفته گذشته میهمان استان بودند ارائه شد و امیدواریم خبرهای خوبی از سرمایه‌گذاری طرح‌ها به اطلاع مردم برسانیم.


کد مطلب: 429329

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/429329/نرخ-بالای-بیکاری-کهگیلویه-بویراحمد-وجود-ظرفیت-های-بی-نظیر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1