تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۲
کد مطلب : ۴۲۹۱۳۵

بازدهی بورس تا پایان سال چقدر خواهد بود؟

۰
بازدهی بورس تا پایان سال چقدر خواهد بود؟
کبنا ؛شاخص کل امروز ۹ دی ۹۹ بیش از ۲۵ هزار واحد کاهش ارتفاع داد و یک بار دیگر در آستانه از دست رفتن کانال ۱.۴ میلیون واحدی قرار گرفت. بورس فردا چگونه خواهد بود؟ سقوط تا مقاومت یا صعود دوباره در انتظار شاخص کل است؟
به گزارش کبنا نیوز به نقل از نبض بورس، بورس در حالی امروز کار خود را آغاز کرد که شاخص کل بعد از رشد سهام شاخص ساز حدود هزار واحد رشد کرد، اما بعد از بروز اختلال در هسته معاملات و بازگشت دوباره به روند معاملات این نماد‌ها قرمزپوش شدند و در نهایت در پایان بازار امروز شاخص کل در نهایت با کاهش ۲۵۱۶۸ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۴۴ واحدی آرام گرفت.
امروز شاخص کل هموزن نیز قرمز پوش بود، اما به مراتب وضعیت بهتری نیست به شاخص کل داشت.  
از نکات جالب بازار امروز می‌توان به تاثیر کارت زرد وزیر اقتصاد بر منفی شدند بورس، بازگشت شستا و پالایشی‌ها به صف فروش، حرکت برکت در ۶ دقیقه از صف فروش به صف خرید و خروج بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار اشاره کرد.
بورس فردا چگونه خواهد بود؟
سیدهادی موسوی مدنی تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه و مدیر سرمایه گذاری مجموعه تحلیلگر امید در این خصوص گفت: طی هفته‌های اخیر شاخص کل بورس تهران از محدوده کف ۱.۲ میلیونی با یک برگشت نسبتا سریع به بالاتر از سطح ۱.۵ میلیونی رسیده و پس از آن دچار اصلاح و افت نسبی تا محدوده ۱.۴ میلیون واحد شده است. به نظر می رسد سطح ۱.۳۹ میلیونی حمایت قابل قبولی برای بازار باشد و وضعیت بنیادی و تکنیکال سهام بزرگ نیز حکایت از احتمال زیاد برگشت از این محدوده را دارد. حتی در یک سناریوی بسیار بدبینانه در صورتی که اصلاح بازار تا محدوده ۱.۳۵ میلیونی ادامه یابد یک رشد بیست درصدی تا پایان امسال کاملا محتمل و در دسترس است.
موسوی گفت: نگرانی‌های فعالان بازار در مورد بالا گرفتن تنش‌ها و تحرکات نظامی در منطقه بر معاملات امروز بازار سهام سایه افکنده و منجر به سنگین شدن کفه عرضه نسبت به تقاضا شده و شاخص‌های امروز بازار سهام را قرمز پوش کرده است. با این حال بازار ارز و طلا از ثبات نسبی برخوردار بوده و قیمت ارز‌های خارجی تغییر بااهمیتی نداشته است. از گفته‌های مقامات دو کشور به نظر می رسد نه آمریکا و نه ایران تمایلی به درگیری جدی نداشته باشند. به هر حال انتظار می رود ششم ژانویه نتیجه آرای الکترال توسط سنای امریکا تایید شود و انتقال قدرت به بایدن صورت گیرد.
این تحلیلگر بازار سرمایه اظهار داشت: می توان گفت قیمت فلزات و کامودیتی در بازار‌های جهانی در یک روند صعودی قرار دارد و چشم انداز میان مدت و بلندمدت مثبت است هرچند اصلاحات مقطعی و خفیف جزئی از ذات بازارهاست. معاملات بورس کالا با رشد قابل توجه و رقابت قیمتی در سمت تقاضا همراه بوده و قیمت‌های زنجیره فولاد رشد چشمگیری داشته است. گزارشات عملکرد شرکت‌ها از دید اغلب کارشناسان قابل قبول بوده و در برخی موارد فراتر از انتظار ارزیابی شده است. وفور سهام ارزنده در بازار کار را برای مدیران صندوق‌ها و سبد‌ها آسان کرده و در صورتیکه سیاست گذار پولی نرخ ارز و نرخ بهره را تثبیت نماید ریسک بزرگی برای بازار قابل تصور نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

در منطقه راج شاهی بنگلادش اعضای یک خانواده دارای یک تفاوت ژنتیکی نادر هستند و آن نداشتن ...
همه چيز درباره واكسن كرونا

همه چيز درباره واكسن كرونا

  سخنگوي دولت : در حال حاضر واكسن ساخت ستاد اجرايي به تست انساني رسيده است. موسسه رازي ...
عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

: فضای مجازی فضایی است که به‌عنوان قلمرو سایه فرض شده و به کناری گذاشته شده است. امروز ...
1