کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دادستان چرام در گفت وگو با کبنا:

حبس سنگین برای عاملین نزاع دسته‌جمعی چرام

27 آذر 1399 ساعت 20:52

دادستان چرام از صدور احکام ۱۹۷سال حبس و ۳۴سال تبعید و ۴۰۰ میلیون تومان جزای نقدی برای عوامل نزاع دسته جمعی چرام خبر داد.


دادستان چرام از صدور احکام ۱۹۷سال حبس و ۳۴سال تبعید و ۴۰۰ میلیون تومان جزای نقدی برای عوامل نزاع دسته جمعی چرام خبر داد.
دادستان شهرستان چرام
در گفت وگو با کبنا با اشاره به صدور احکام صادره مربوط به درگیری ونزاع دسته جمعی در سال 98 اظهار داشت: با توجه به شیوع نزاع‌های دسته جمعی از سوی افراد مخل نظم در سطح شهرستان چرام که باعث سلب آسایش و امنیت شهروندان گردید؛ دستگاه قضا با صدور احکام قاطع وشدید نسبت به این افراد برخورد قانونی لازم را اتخاذ نموده است.
ساجد صدری با اشاره به اینکه مجموع متهمین و عوامل این درگیری 120 نفر بودن که احکام صادره اعلام می‌گردد.
وی افزود: برای 17 نفراز این متهمین یک سال حبس برای مشارکت در نزاع دسته جمعی و یک سال حبس تعزیری و 74 ضربه شلاق در ملأ عام برای بزه اخلال در نظم عمومی و هریک دوسال تبعید و یک نفر دیگر از این جمع به 5 سال حبس برای توهین مقدسات حکم صادر شد. 
دادستان چرام به دیگر جزئیات صدور احکام این پرونده اشاره کرد و تاکید کرد: 25 نفر از این افراد هریک به پرداخت 8 میلیون تومان جزای نقدی برای بزه اخلال در نظم عمومی و 8 میلیون تومان جزای نقدی برای بزه مشارکت در نزاع دسته جمعی محکوم گردیدند
 صدری با اشاره به صدور احکام برای 79 نفر از افراد و عوامل نزاع دسته جمعی چرام، بیان کرد: این 79 نفر هر یک به 1 سال حبس برای بزه مشارکت در نزاع دسته جمعی و یک سال حبس و 74 ضربه شلاق برای مشارکت در بزه اخلال در نظم عمومی محکوم گردیدند.
وی افزود: در این پرونده برای 7 نفر حکم برائت صادر شد.
 دادستان چرام با اشاره به این پرونده نزاع دسته جمعی تصریح کرد: در مجموع برای عوامل این نزاع دسته جمعی؛197 سال حبس؛7104 ضربه شلاق که 1258 ضربه آن در ملأ عام اجرا می‌شود و 400 میلیون تومان جزای نقدی و 34 سال تبعید؛ احکام قضایی صادر شد.
صدری در پایان متذکر شد که افرادی که اخیرأ با اقدامات غیرقانونی موجبات اخلال در نظم و سلب آسایش عمومی را فراهم آورند؛ شدیدترین برخوردهای قضایی و قانونی لازم در مورد آنها صورت خواهد گرفت و منتظر احکام سنگین باشند و هیچگونه مماشاتی در این خصوص انجام نخواهد داشت.


کد مطلب: 428643

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428643/حبس-سنگین-عاملین-نزاع-دسته-جمعی-چرام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1