تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۴۲۸۶۲۷
کبنا گزارش می‌دهد

لایو غیراخلاقی و جنجالی پسر ۱۴ ساله با خانم معروف و واکنش مردم ( + فیلم )

۱۲۲
۱۴۶۷
لایو غیراخلاقی و جنجالی پسر ۱۴ ساله با خانم معروف و واکنش مردم  ( + فیلم )
کبنا ؛ یک پسر ۱۴ ساله در لایو جنسی با مینا نامدار با بلاگر رفتارهای عجیب و صحبت‌های جنسی می‌کند که در ادامه عکس و فیلم آن را ببینید.

به گزارش کبنا، فیلمی جنجالی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که حتی خبر آن بدست وزیر ارتباطات ایران رسید.
در این ویدیو یک پسر نوجوان 14 ساله در لایو خانم مینا نامدار یکی از بلاگرهای معروف اینستاگرامی صحبت‌های عجیبی می‌کند و حتی در بخشی از فیلم خودش را لخت می‌کند.
همین باعث جنجال و انتقادات زیادی شد، از تحلیل‌ها و نگاه‌های به اصطلاح کارشناسانه کاربران و فعالان فضای مجازی که هر کدامشان از دید خود به این موضوع نگاه می‌کنند و هر کدام یک نفر را مقصر ماجرا می‌دانند.
اما از تحلیل‌ها و نگاه‌های کاربران که شاید بیشتر با این موارد آشنایی دارند و به موارد مشابهی در فضای مجازی برمی‌خورند برمی‌آید که مقصر یک فرد یا یک نهاد خاص نیست؛ پدر و مادرها، آموزش و پرورش، معلمان، متولیان نظارت بر فضای مجازی، دست اندرکاران امور فرهنگی، مبلغان دینی و … همه و همه یک طرف ماجرا هستند و کوتاهی آنها در رها کردن کودکان و نوجوانان در بحرانی‌ترین سن دوران زندگی هیچگاه قابل بخشش نخواهد بود.
این روز ها که بیشتر از هر چیزی صحبت از جنگ نرم و نفوذ دشمن و نشانه گیری در میان جوانان و نوجوان کشور اسلامی ما در میان است. لایو جنجالی و البته جنسی پسر 14 ساله در فضای مجازی با واکنش های زیادی همراه بوده است. اما ماجرای لایو این پسر نوجوان با بلاگر معروف از چه قرار است؟ امروزه استفاده از شبکه های مجازی نسبت به گذشته رواج زیادی داشته است. البته فیلتر و محدودیت راه چاره ماجرا نیست و باید به فکر یک راه چاره اساسی همچون آموزش یا مدیریت خصوصا برای نوجوان ها و افراد زیر سن قانونی بود. اما به هر حال در گوشه و کنار فضا های مجازی گاه شاهد ماجرا های عجیبی هستیم.  با ما همراه باشید.
 سه روز گذشته یک نوجوان 14 ساله ایرانی با یک بلاگر معروف در اینستاگرام به یک لایو رفت. اما این لایو آنقدر سر و صدا کرد که حالا کاربران فضای مجازی در اینستاگرام و توئیتر واکنش های زیادی به این لایو نشان داده اند. لایو پسر بچه 14 ساله با یک خانم بلاگر معروف نشان از عمق فاجعه آن هم از نوع جنسی در میان نوجوانان است. نوجوانانی که بدون هیچگونه نظارتی ساعت ها پشت صفحه های لپ تاپ ، تبلت و گوشی موبایل تسخیر شده اند.
وقتی صحبت از فاجعه می شود، تنها منظور اتفاقات فیزیکی نیست، فاجعه تنها آمار تلفات کرونا ، یا سقوط هواپیما و مسائل از این دست نیست. وقتی می گوییم فاجعه ، یعنی این که دغدغه یک پسر بچه نوجوان مسائل جنسی باشد. فاجعه یعنی یک پسر بچه 14 ساله بدون هیچ ابا و ترسی در لایو اینستاگرام با یک بلاگر معروف صحبت کند و وقیحانه حرف های جنسی بزند. آن هم در لایوی که هزاران مخاطب آنلاین دارد.
اما چه کسی مقصر است؟ مسئولین؟ خانواده ها و والدین؟ نظام آموزشی کشور؟ یا همه با هم در این ننگ مقصریم؟ وقتی خانواده ای بدون هیچ برنامه و بدون هیچ نظارتی تمامی امکانات وصل شدن به اینترنت و فضای مجازی را در اختیار فرزند کم سن و سال خود قرار داده و هیچ نظارتی بر فرزند خود ندارد.. چگونه می توان از مسئولین کشور انتظار داشت که بتوانند میلیون ها نوجوان و جوان را مدیریت کنند؟؟
بیایید کمی منطقی باشیم.. برنامه جامع مسئولین نهایتا فیلتر و جلوگیری کردن از ورود به صفحات و شبکه های مجازی است که بیشتر از این هم بر نمی آید.. اما آیا خانواده ها و والدین هیچ مسئولیتی در قبال فرزندان خود ندارند؟ آیا همیشه فقط باید مسئولین را مقصر بدانیم؟؟

 بعد از منتشر شدن و باز نشر شدن این ویدیو و لایو پسر نوجوان با بلاگر معروف کاربران فضای مجازی به این لایو واکنش های زیادی نشان داده اند. حتی خود خانم بلاگر در این لایو از این حد از گستاخی و فاجعه جنسی در برخی نوجوانان تعجب کرده است. که البته واقعا هم جای تعجب دارد.. پدر و مادر عزیزی که نمی توانید یک یا دو فرزند خود را در خانواده و چهارچوب آن مدیریت کنید و تربیت کنید. انتظار معجزه از مسئولین نداشته باشید.
البته ناگفته نماند که مسئولین نیز بی تقصیر نیستند. وقتی امکانات رفاهی ، تفریحی ، آموزشی ، اقتصادی به زیر حد استاندارد رسیده باشد دیگر نه امیدی در دل جوان می ماند، نه انگیزه ای و نه دل خوشی. دختر و پسر هم ندارد.. لایو پسر 14 ساله با بلاگر می تواند نشانی از واقعیت پنهانی در جامعه باشد که در حال پیشروی است… به هر ترتیب در ادامه چندی از واکنش های کاربران فضای مجازی را با هم ببینیم. 
آفتاب یزد در این زمینه نوشت: قادر نیست جزییات این لایو را به دلیل به کار رفتن الفاظ زشت و خارج از ادب منتشر کند
خبر تکان‌دهنده بود. آنقدر که هرکس آن را می‌شنود یا می‌بیند در بهت و شوک فرو می‌رود. صحبت از نوجوان 14 ساله‌ای است که لایو اینستاگرامی‌اش با یک بلاگر خانم خبر ساز شده است.
او در این لایو حرف‌هایی را بر زبان می‌آورد که ضمن تلخ و نگران‌کننده بودنش عرق شرم بر پیشانی می‌نشاند. حتی این سوال را در ذهن متبادر می‌سازد که چرا باید نوجوانی در این سن، ذهنش را از مسائلی سخیف پر کند. قسمت تلخ ماجرا اینجاست که این لایو را بسیاری دیده اند، حتی پدرو مادرش! هرکس به زعم خود این ماجرا را تحلیل می‌کند و افراد و نهادهای مختلفی را مقصر داستان می‌داند. اما مسئله، رها کردن کودکان و نوجوانان در بحرانی‌ترین سن دوران زندگی شان است که قابل بخشش نیست.
 باید به وضعیت این خانواده رسیدگی کرد
محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت در واکنش به پخش ویدیویی مربوط به حضور یک نوجوان ۱۴ ساله در لایو نامناسب اینستاگرامی، می‌گوید: « فیلم تلخ و آزار‌دهنده بود و نهاد‌هایی که مسئولیت امدادرسانی به کودکان و نوجوانان در این شرایط را دارند باید وارد عمل شوند و باید به جای پخش این فیلم به وضعیت این خانواده رسیدگی کرد.»به گزارش باشگاه خبرنگاران، او ادامه داد: «از همان سه یا چهار شب پیش خواستم که آدرس پیدا کنند و همکارانمان بروند و اگر می‌توانیم کمک به این خانواده و این بچه کنیم.»وزیر ارتباطات در ادامه عنوان کرد:« به جای دعوا کردن باید به اصل مطلب که نجات دادن آن بچه است بپردازیم؛ اگر نهاد‌هایی مسئولیت تربیت و مسائل فرهنگ را مد نظر داشته باشند این مسائل به وجود نمی‌آید.» آذری جهرمی افزود: «توصیه نهاد‌هایی که فیلم‌ها را پخش می‌کنند این است که طوری سیاه نمایی نکنند که احساس ضد انقلاب و دشمن این باشد که وضعیت کل نوجوانان ما این است.» او عنوان کرد: « این مملکت اگر فرد مشکل داری مثل ایشان دارد که باید به مشکلش رسیدگی کرد، نوجوان‌های دین دار و سالم و سلامت و معتقد به اسلام هم دارد. طوری سیاه‌نمایی نکنیم
که دشمن بگوید نوجوانان تربیت شده در جمهوری اسلامی این‌گونه هستند.»وزیر ارتباطات در پایان در پاسخ به پرسش پیرامون دلیل عدم پیگیری اینترنت ویژه کودکان اظهار کرد: «ما به جد این مسئله را از روز اول پیگیری کردیم و شما بروید ببینید چه کسی از من در دادگاه شکایت کرد تا طرح اینترنت کودکان متوقف شود.»
> واکنش کاربران
اما واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به این ماجرا، نشان از عمق ناراحتی و نگرانی‌های آنها دارد.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است:« تلنگری از لایو پسر 14 ساله خوردیم. ولی فارغ از اینکه مقصر چه ارگان یا سازمانی هست، آیا به نقش خودمان در مقابله با همچین افتضاحی فکر کردیم؟»
کاربر دیگری گفته است:«کسانی که لایو نوجوان ۱۴ ساله با یک دختر حدود ۳۵ ساله رو دیده باشند مفهوم شبیخون فرهنگی را بهتر درک می‌کنند.»
دیگری نوشت:« الان دیگه قطعا لایو نوجوان ۱۴ ساله رو پدر و مادرش هم دیدن و همچنین فامیل و اقوامشون. خدا بهشون صبر بده، تو شرایط بسیار بسیار بدی قرار دارند.»
کاربران دیگر نوشته اند:« پدر ومادرها خواهش می‌کنم به فکر آینده بچّه هاتون باشید،خیلی زود دیر میشه»،«لایو حاشیه ساز اخیریک بلاگر و نوجوان ۱۴ ساله به خوبی گوشه‌ای از تاثیر عدم نظارت و کنترل فضای مجازی بر نوجوانان رو نشون میده!»، «لایو بلاگر اینستاگرامی و نوجوان۱۴ ساله نشون داد چقدر سطح سواد رسانه‌ای جامعه پایینه. والدین در غفلت و مسئولان در خواب خرگوشی!»، «جوان‌ها و نوجوانان قربانی عدم مدیریت فضای مجازی توسط مسئولان،عدم آموزش درست در آموزش و پرورش و تربیت اشتباه خانواده شون شدند.»


لایو پسر 14 ساله با بلاگر معروف و صحبت های جنجالی و جنسی وی شاید یک تلنگری است که یک بار برای همیشه همه ما با هر مسئولیت اجتماعی به فکر یک راه چاره اساسی برای جوانان و نوجوانمان باشیم. ایجاد شدن زمینه های ازدواج برای جوانان می تواند حلال مشکلات باشد. اما نباید کودک همسری رواج پیدا کند که آن خود مشکلات عدیده خود را به همراه خواهد داشت. باید به فکر آموزش، فرهنگ سازی، مدیریت و تربیت درست باشیم. باید کودکان و نوجوانانمان را چنان غرق در رفاه و آسایش کنیم، که هر نوجوان دغدغه ساختن آینده بهتری برای خود را داشته باشد. باشد که کمتر شاهد ابن فجایع باشیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

امیر
United States
من در جریان نبودم الان رفتم دیدم...خوب تبلیغ می کنید افرین.
۱۲۳۴
Iran, Islamic Republic of
شما می گید خوب تبلیغ می کنید بحث نو جوان ها و جوان تر هاست نه بازار
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
عالی
Iran, Islamic Republic of
مرسی
Iran, Islamic Republic of
برای اون پسر اشتباهستش
United Arab Emirates
دریای مرام و ادب فاطی جون
ابلضل
Iran, Islamic Republic of
عالی
ابلضل
Iran, Islamic Republic of
خیلی عالی
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم داش
شهروند
Iran, Islamic Republic of
واقعیت این است از زمانی که نشانه های بلوغ جنسی در دختران و پسران ما ظاهر می شود،
خواه ناخواه افکار و وسوسه های مربوط به نیاز طبیعی جنسی در آنها ظاهر می شود.
سوال اینجاست که با توجه به بالارفتن شدید سن ازدواج
حتی به بالای 30 سالگی،
نوجوانان و جوانان مظلوم ما که هم می خواهند پاک بمانند و هم نیاز طبیعی شان تامین شود چکار باید کنند؟؟!

در اینجا از مراجع تقلید عظام درخواست می شود که فکری برای این وضعیت دردناک کنند.
بی تردید ریشه بسیاری از مشکلات روحی و روانی، اعتیاد و جرم و جنایت سرپوش گذاشتن بر واقعیات زیر پوستی زندگی نوجوانان و جوانان است و هر از چند گاهی این مشکلات خودش را به شکلی فاجعه بار و تکان دهنده نشان می دهد.
Iran, Islamic Republic of
سلام.
نباید همش توقع داشته باشیم مملکت درست بشه،تا وقتی همه این فکر رو بکنیم چیزی درست نمیشه چون خود ما هستیم که جامعه رو تشکیل میدیم،باید هرکس از خانواده‌ی خودش شروع کنه.
باید بچه هامون رو جوری تربیت کنیم که تو سن پایین به آمادگی قابل قبولی برای ازدواج برسن که تا اراده کردن بتونن ازدواج کنن.
بارش
Iran, Islamic Republic of
اره راست میگی همه خوانواده ها بچه هاشون رو درست تربیت کنن که اینجور چیز ها پیش نمیاد
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
خوبه عالی
حمید
Iran, Islamic Republic of
سلام
Iran, Islamic Republic of
درد ما اصلاح طلبان هستند و بس. اگر نوجوان بالغ شده را انسان می دانستند و حاضر بودند اجازه ازدواج شرعی او را بدهند این مشکلات ایحاد نمی شد.
امیر
Iran, Islamic Republic of
سلام من الان یک نوجوان هستم و بهتر از همه حس و حال نو جوان ها رو درک میکنم حالا بیاید تا من بگم قضیه چیه ، وقتی که ما به سن بلوغ میرسیم علاقه ما به مسائل جنسی بالاتر میره و اگر این حس درست هدایت نشه همینی که میبینید میشهبرای مثال ی نوجوان زور و توان بالایی داره اما اگر این زور و تمان هدایت نشه ختم میشه به شیشه شکستن و دماغ شکستن و ازار و اذیت ولی اگر هدایت بشه میرسه به مدال های رنگارنگ و افتخار برای کشورش. حالا شما بگید ما حقمون رو چه کار کککککننننییییم چگونه تخلیه کنیم و اینو بگم که اگر تخلیه نشه میره به سمت ،،،،،،، ممنونم 💝
Iran, Islamic Republic of
راست میگی👍👍👍👍👍
Iran, Islamic Republic of
حرف حق
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چرا همچین حرفی میزنی ؟
اگر مسائل مربوط به نوجوان درست نشه جامعه درست بشو نیست
نو جوانان آیده سازان کشورند
اول و آخرش و شما فرمودید.دیگری به غیر این هر چه گوید.بیراهه است.ممنونم برادر
Iran, Islamic Republic of
بسه دیگه،دست از ریاکاری بردارید! تا زمانی که آزاد زیستن فقط حرفه و در عمل ممنوعه همینه که هست و هرکی هم جای این نوجوون بود این کارو میکرد! دست از این دایه دلسوزتر از مادر بودن بردارید،برای بچه ها چقدر فضای بازی فراهم شده؟ هیچی. پس برید پی کار خودتون.
Iran, Islamic Republic of
دیگر فضا بازتر از این؟ مثلا خبر نداریم از روابط کثیفی که به دبیرستان کشیده؟ این نتیجه تسامح فرهنگی و رها کردن فضای مجازی و همین آزادی بازی شما است. الان آمریکا با مشکل بارداری نوجوانان دبیرستانی مواجه است!
Iran, Islamic Republic of
واقعا حرفتون عالی👏👏
خودمم
Iran, Islamic Republic of
دلیلش اسونتر شدن دیدن فیلم های پورن هست ودلایل سوق دادن زیادی هست اجتماعی و مذهبی و سیاسی
Iran, Islamic Republic of
واقعا درد بزرگیه که قابل بیان نیست باید تک تک سلولهای بدنمان بسوزد که همه کوتاهی میکنیم کم کاری بی دقتی بی توجهی و........
خوااااااااااااهشا بیایید کاری جهادی کنیم که دیگر شاهد این فاجعه های بدتر از سیل و زلزله واتشفشان و.......نباشیم
Iran, Islamic Republic of
خونه ای که دستشویی نداشته باشه کل خونه میشه توالت این تازه ۱۴ سالمونه دیگه ببین جوانای ۲۰ ساله چیکار میکنن
ام ط
Iran, Islamic Republic of
فقر سبب هر بی بندوباریست
محدیث
Iran, Islamic Republic of
من امثال همین پسر وکوچیکترشو همیشه آزادانه تو مجازی هیچ تو خیابون کوچه میبینم مقصر خود پدرو مادرن که برای راحتی خودشون گوشی میدن به بچه هاشون
Iran, Islamic Republic of
دقیقن
Iran, Islamic Republic of
نه داداش میدونی چرااینطوری شده چون این آقایون الان حرف مفت. میزنن یه کاری کردن پدرومادرازصبح میرن سرکارتابوق شب تامحتاج نباشن خب کی بایدبمونه خونه بچه تربیت کنه دیگه خودت تااخرش برو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
موافقم
کاملا موافقم
اگر گوشی دست بچه نیاد عین زمان های قدیم در سنی که مناسب هست خودشون با این مسائل آشنا میشن و اگر درست مدیریت بشن ای اتفاق ها نمی افتههههههه
الان این پسره فقیر بوده؟!!!
Iran, Islamic Republic of
ربطی به فقر نداره که همه چی رو به فقر ربط میدین الان هر کی دور وبر خودشو ی نگاه بندازه هر چی پولدار تر فاسدتر آدمای سطح پایین زودتر ازدواج میکنن یا پولدارها
United States
خانه از پایبست ویران است ،خدا خودش حافظ بچه ها مون باشه توی این منجلاب فساد
سم ب
Iran, Islamic Republic of
به محض اینکه معضلی درجامعه میلینیم یا نمونه ای ازمسائل ورفتارهای غی اخلاقی دردنیای مجازی مشاهده میشودهمه سریعا اتفاق ورخدادرا به سیاست،رییس جمهور،،شاخه ی فرهنگی دولتها،بازبودن یقه ی خانمها و......میچسبانند.دراین بیشترین فسادها وانحطاط فرهنگی وعملکردفاسدوغیراخلاقی وضدفرهنگی را به حکومت پهلوی نسبت میدادن ومیدهند.ما که چهارده. ساله هستیم دریک قیاس ساده خودمان با این نسل حاضر که قرآن واحکام واخلاق ووجودفراوان روحانیون درهمه جای کشوربه آنها آموزش داده میشودحتی فکرکردن به افکاربچه های امروزالبته نه همه بلکه تعدای ازآنها دردوران خودمان امری ناممکن بود واحساس شرم وپایبندی به اخلاقیات برایمان یکصفت بزرگ وبرجسته بود.آدرس اشتباه به مردم ندهید.اولین آموزشهای زندگی اجتماعی درتمام زمینه ها توسط خانواده صورت میگیرد.حدومرزها وفاصله گذاریهای افکارورفتاربچه ها درخانواده پایه گذاری میشود.فضای مجازی یک وسیله است.اینستاگرام،فضای وب،واتساپ ودیگراپهای ارتباطات اجتماعی یک وسیله است برای استفاده های صحیص واگر اشخاص یا گروههایی استفاده های غیرمعقول ازآنها میکنند نشانه ی بدبودن آنها نیست.درهمه ی خانه ها وآشپزخانه ها کارد وساطوروجوددارداما مگرهمه با این ابزارآدم میکشندیا سرمیبرندوقاتل میشوند؟اگرهم این وسیله را ازخانه ها جمع کنند پس چطورپیازوسیب زمینی را خردکنندوگوشت را تکه تکه کنند؟.اگردولتی امکانات اینترنت وفضای مجازی دراختیارمردم نگذاردکه دیکتاتورمیشوداگرهم بگذاردوبه مردم بها دهد بازهم محکومش میکنیم که فسادرا گسترش میدهد.کمی بیندیشیم وعاقلانه تروباهمفکری بهتری راههارا بیابیماگرشما باآجربرسرکسبکوبیدواورازخمی کنید دیگرنبایدازآجربرای ساخت خانه استفاده کرد؟یا باید عاقلانه ودرست ازآن استفاده کرد؟درتمام زمینه ها ومسایل کشورماهمین تناقضات را داریم وهرگز تلاشی برای رفع وقانونمندکردن آنها صورت نگرفته.
سعید
Iran, Islamic Republic of
جناب زمانی من هم تا حدودی نظر شما را در مورد مثال چاقو داشتم . اما امروز با مطالعه و دقت بیشتر متوجه شدم که بیان این مثل بیشتر جنبه فریب و فرافکنی داره و به نظر سازنده اش اتاق های فکر غربی بوده باشه . توضیح : چاقوی آشپزخانه طراحی و هدف ساختش خورد کردن مواد خوراکی بوده و درسته ، ولی همه چاقوها چاقوی آشپزخانه نیستن . یکسری چاقوها برای طبیعت گردی ساخته شدن و تا حدودی چند کاربری هستند ، خورد کردن ، دفاع کردن ، شکار حیوانات و ... حالا یکسری از چاقو ها هم جنبه نظامی و جنگی دارن و طراحی و ساختشون برای این کار هست ، مثلا سرنیزه ، قمه ، دشنه و ... این نوع چاقوها سلاح سرد محسوب میشن و دیگه کسی حق نداره در جوامع حملشون کنه( کلکسیون محفوظ قضیه اش چیز دیگه ای هست) .
حالا برگردیم سر بحث : ایناستاگرام جزو کدوم دسته از چاقوهاست ؟؟! این پرسش اصلیه . اینکه شما فورا بیایین ایناستاگرام را با چاقوی آشپزخانه مقایسه کنید اشتباهه.
به نظر من اینگونه شبکه ها از همون اول هم به قصد سلاح بودن ساخته شدند و تقریبا هیچ مزیتی ندارند . البته کم نیستند استفاده کنندگانی که می خوان زورکی برای این نوع اپلیکیشن ها مزیت بتراشن ، ولی همونطور که سرنیزه کار اصلیش کشتنه ولی خب باهاش میشه قوطی کنسرو هم باز کرد ایناستاگرام هم همینطوره .
هیچکس چند تا مزیت درست و حسابی این شبکه ها را با مدرک و دلیل عقلی بیان نمی کنه و فقط مدام تکرار میکنند مفیده . حالا چیش مفیده من که نمی فهمم .
خب اگر کاربری های مفیدی هم داره بهتره ما اون کاربری ها را استخراج کنیم و در قالب یه چاقوی آشپزخانه و یا در کنسرو بازکن به جامعه خودمون ارائه کنیم ، نه اینکه فروش سرنیزه و قمه را به بهانه آزادی بیان آزاد کنیم .
سعید
Iran, Islamic Republic of
جناب زمانی من هم تا حدودی نظر شما را در مورد مثال چاقو داشتم . اما امروز با مطالعه و دقت بیشتر متوجه شدم که بیان این مثل بیشتر جنبه فریب و فرافکنی داره و به نظر سازنده اش اتاق های فکر غربی بوده باشه . توضیح : چاقوی آشپزخانه طراحی و هدف ساختش خورد کردن مواد خوراکی بوده و درسته ، ولی همه چاقوها چاقوی آشپزخانه نیستن . یکسری چاقوها برای طبیعت گردی ساخته شدن و تا حدودی چند کاربری هستند ، خورد کردن ، دفاع کردن ، شکار حیوانات و ... حالا یکسری از چاقو ها هم جنبه نظامی و جنگی دارن و طراحی و ساختشون برای این کار هست ، مثلا سرنیزه ، قمه ، دشنه و ... این نوع چاقوها سلاح سرد محسوب میشن و دیگه کسی حق نداره در جوامع حملشون کنه( کلکسیون محفوظ قضیه اش چیز دیگه ای هست) .
حالا برگردیم سر بحث : ایناستاگرام جزو کدوم دسته از چاقوهاست ؟؟! این پرسش اصلیه . اینکه شما فورا بیایین ایناستاگرام را با چاقوی آشپزخانه مقایسه کنید اشتباهه.
به نظر من اینگونه شبکه ها از همون اول هم به قصد سلاح بودن ساخته شدند و تقریبا هیچ مزیتی ندارند . البته کم نیستند استفاده کنندگانی که می خوان زورکی برای این نوع اپلیکیشن ها مزیت بتراشن ، ولی همونطور که سرنیزه کار اصلیش کشتنه ولی خب باهاش میشه قوطی کنسرو هم باز کرد ایناستاگرام هم همینطوره .
هیچکس چند تا مزیت درست و حسابی این شبکه ها را با مدرک و دلیل عقلی بیان نمی کنه و فقط مدام تکرار میکنند مفیده . حالا چیش مفیده من که نمی فهمم .
خب اگر کاربری های مفیدی هم داره بهتره ما اون کاربری ها را استخراج کنیم و در قالب یه چاقوی آشپزخانه و یا در کنسرو بازکن به جامعه خودمون ارائه کنیم ، نه اینکه فروش سرنیزه و قمه را به بهانه آزادی بیان آزاد کنیم .
Iran, Islamic Republic of
مقصر اصلی مسولین هستند که باور چهل سال بجای رسیدگی به فرهنگ و اقتصاد و....به چیزهای دیگر پرداختند دوم پدر ومادران و اجتماع کمبود ها ووو....
Iran, Islamic Republic of
الان اقتصاد کشورهای اسکاندیناوی چه مشکلی دارد که اینهمه بارداری نوجوانان دبیرستانی دارند؟
سعید
United States
مسؤلین دنبال چپاول بیت المال هستن فرزندانشان هم درخارج باپول ملت ایران دنبال خانم بازی حالا یک اتفاقی ر کشور رخ داده‌ چیزی تازه نیست انقدر حیاهوراه انداختن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
موافقم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
موافقم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
موافقم
Sweden
تکد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
موافقم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خدایا به من و همه نوجوانان و جوانان دیگر کمک کن و ما را از این افکارات زشت و ناپسند و منفی نجات بده
یا صاحب الزمان برای مردم دعا کن
Iran, Islamic Republic of
سلام.اتفاقا رفاه زیاد و قرار دادن امکانات زیاد بدون نظارت و بی تفاوتی خانواده ها بیشتر باعث این مشکلات میشه
United States
چطوری پدر ومادر بااین گرفتاری یکسره فرزندشان را کنترول کنن بچه در اتاق بسته‌ مادر هم دنبال کارهای آشپزی چه می داند بچه تو اتاق درس میخواند یادارد لایوی می زارم برکسانی دیگه
Iran, Islamic Republic of
من اصلا نمی خام حرف بزنم به این بی اداب
کیارش
Iran, Islamic Republic of
آقا جوانان ما به ویژه نوجوانان که در رده سنی بلوغ جنسی هستند. بهش فشار میاد نیره تجاوز می‌کنه قتل انجام میده واسه همین خاطر نوجوانان ما میرن پورن میبینن با پورن استار ها لایو میذارن کار به خانواده مربوط نیست
بیژن
Iran, Islamic Republic of
سلام ۔
درود بہ حرف حساب دست خوش ۔منم یہ سوال کلی دارم این ھمہ نظر دادین خدایش کدومتون این راہ و نرفتہ ؟واللہ کہ پسر و دختری نیست کہ نرفتہ باشہ مگہ موارد خاص این بیچارہ دوست داشتہ علنی بشہ شاید بہ تجربش نیاز داشتہ آبروی خودشہ حالا مقصر خانوادہ باشہ مدرسہ باشہ سران مملکت باشہ ،ما ھرچہ بگیم اون کارخودشو میکنہ سن کم دارہ وغرور زیاد و خط قرمز ھم رد میکنہ بہ حرف کسی ھم اھمیت نمیدہ نہایتا بہ خودتون یہ سر بزنید۔
گلی
Iran, Islamic Republic of
پسره میگه من گوشیم پره از انواع و اقسام فیلمایه پورنه خب این اصلن عادی بزرگ نشده و صددرصد خونوادش تقصیر دارن من ۴۰ سالمه مجردم خونوادمم مذهبی نیستن ولی همچین قصه هایی دورم نبود بچه ی برادرم ۱۳ سالشه در مورد اونم همچین جوری نیست چون بصورت نامحسوس کنترلش کردیم و حواسمون هست که به هر سمتی نره این بچه اصلا کنترل نشده البته دوره و زمونه ی خیلی بدیم هست
ازاده
France
از وقتی فیلترینگ مطرح شد و استفاده از فیلتر شکن ها باب شد همچین فجایعی دور از انتظار نیست خود من با سن سی و خورده ای با فیلتر شکن چیزهایی رو مشاهده کردم که قبل از این اصلا بهشون فکر هم نمیکردم فیلتر شکن ها چیزهایی رو به گوشی ها اورد که خانواده ها باید انتظار چنین چیزهایی رو از هر کدوم از بچه هاشون داشته باشن
مهدی
Iran, Islamic Republic of
اینو به شدت موافقم.
فیلترینگ ایجاد کردند ، همه رفتیم سمت فیلتر شکن و به تبع اون ، حتی سایت های بوق بوقی...
Iran, Islamic Republic of
همانطور که در دوران پیشگیری از اعتیاد موفق بودیم و در نزدیکی نابودی اعتیاد از کشور به یکباره رها کردیم امروز هم اگر برای آسیب جدید که مشکلات نوجوانان را در بر میگیرد اگر هم موفق شویم به یکباره رها میکنیم...
مشکل اصلی کجاست ؟ بارها همین مردم راهکار دادند اما کسی توجه نکرد!! تا موضوعی رسانه ای نشود کسی چاره نمی اندیشد
مهتاب
Greece
بر خلاف شما نطرمن این است که رفاه زیاد فساد آور است و امکانات زیاد بچه ها را هرز بار میآورد اگر این پسر مانند نسل نوجوان گذشته به کار وفعالیت مشغول میشد فرصت چنین انحرافی نمی‌یافت
علی تنها
Iran, Islamic Republic of
با سلام
متاسفانه
خانواده
آموزش و پرورش
اجتماع
دوستان
همه در این باب تاثیر دارند از زمانی که مربی پرورشی در مدارس کنسل شد و بدون علم و آگاهی ...
از زمانی که خانواده نتوانست با فرزند مسایل جنسی رو مطرح کند
بچه از طریق دسترسی به اینترنت و دوستان به آنها دسترسی پیدا میکند....شما در شهر کوچکی مثل یاسوج
یه روز که مدارس باز باشند جلو یه مدرسه راهنمایی تشریف ببرید ببینید چه جنایت نایب می بینید ....
فقط از انسان بودن پشیمان می‌شویم....
وقتی با نهادهای پلیسی تماس میگیری و میگویی برا دانش آموزان ایجاد مزاحمت میکنند و جلو‌مدارس نوجوانان زیادی جمع شده و رفتار و حرکات و حرف های زننده میزنند میگویند باید کتبی باشه و شاکی بشی...بله
باید بحال نوجوانان و جوانان سرزمینم گریست
وقتی نه امکاناتی
نه فضای تفریحی مناسبی
نه سینمایی
نه ....
همه آلوده خواهند شد یا جسمی
یا جنسی
یا آلوده به مواد...
خدا عاقبت بخیر کند فرزندانمان را...
Iran, Islamic Republic of
ببین خودت می دانی داری دروغ می گویی. این مصیبتهای نتیجه مدرنیته است. همان گش.رهای به اصطلاح پیشرفته و مرفه از نظر آمار تجاوز و بارداری کودکان در دنیا سرآمدند.
Iran, Islamic Republic of
من واقعا متاسفم برای خودم که داخل این مملکت زندگی میکنم چرا قوه ی قضاییه وارد عمل نمیشه جرم از این بیشتر که فحشا رو یک کسری ادمای بی بند وبار دارن توی گوشی ها رواج میدن شرم اوره هم برای پسر هم برای اون زن بیشرم
امید
Luxembourg
متاسفانه شما انسان را با یک حیوان چهار پا اشتباه گرفته اید
امید
Luxembourg
متاسفانه افراد حتی از این پدیده های اجتماعی هم سواستفاده سیاسی میکنن
ببینید با جوانان چه کردید که از جبهه ها به داخل گوشی ها روانه شدن
United States
چه حرفهای می زنید آن موفها فضای مجازی نبود بچه‌ها می رفتن دنبال فیلم های ویدئو اصلا ذات‌ بشر این هرکاری بکنی دنبال موضوع خواهد رفت
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
گوه نخور بابا
United Arab Emirates
با این نظری که دادی شدی عشق من
نازی
Iran, Islamic Republic of
هع
این بود انقلاب و دولتی ک بچهای هم سن همین پسر جونشونو دادن
United Kingdom
سلام نازی حالت خوبه
sedaghat
Iran, Islamic Republic of
افرادی که اینجا اومدنپکامنت گذاشتن همه خودشون استاد سایت های پورن هستن،المی هم نیاید ننویسید کافر همه را به ......
به وجدانتون رجوع کنید
Iran, Islamic Republic of
. من چهارده سالمه خب پسره حق،داره
Iran, Islamic Republic of
محترم 14 ساله ایشون چه حقی دارن
Iran, Islamic Republic of
حق دارن
Sari
Iran, Islamic Republic of
محترم 14 ساله ایشون چه حقی دارن ، بابا مملکت داره به فساد وی کشه
Iran, Islamic Republic of
بده بزنیم
Romania
مشکل از زمانی آغاز شد که گوشی به عنوان یک وسیله آموزشی در اختیار فرزندانمان قرار گرفت و بااینترنتی که راحت می توان در هر جایی سرک کشید پدر و مادری که برای یک لقمه نون و برای خریدن اینترنت و گوشی باید جون بکنند آقای روحانی نمی توانست مثل اول انقلاب یک سال آموزش راتعطیل کند تا امروز شاهد اینگونه فجایع نباشیم. با سپاس یک فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
سلام خدایا آقامون صاحب الزمان رو برسون اللهم عجل لولیک الفرج
M. N
Iran, Islamic Republic of
خلایق هر چه لایق. بزارید یک عده از مردم بفهمند جریان غربگرا چه تفکرات واندیشه ای نسب به اداره جامعه دارند
Iran, Islamic Republic of
وقتی دولت فیلتر میکنه و فیلتر شکن مجانی میده...
بدبخت خبر نداری
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
مقصر کیه . غربی ا مگه زمان انقلاب این چیزا بود . نه فقط غربیا بلکه دولت هست وقتی سند و فلان و ... امضا می کنید و یواشکی اجراش می کنید همینه .
زهرا
Iran, Islamic Republic of
بنظر من وقتی پدر و مادر به فکر بچه شون نباشن؟از دولت و بقیه چه انتظاری میشه داشت در تربیت بچه اول پدر و مادر مقصرن
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه عده‌ای از نظر دهندگان محترم در این خصوص سریع دولت بخصوص آقای روحانی را متهم می‌کنند و این گونه القاء می کنند که اگر مثلاً رئیس جمهور آقای رئیسی بود.چنین نمی شد
ما باید بدانیم که این مسائل ریشه اش کجاست . باید متخصصین امر ،نخبه های فرهنگی، اجتماعی، روانشناسان.دانشگاه ، حوزه علمیه وغیره ، ارشاد،تبلیغات
اون سازمانهایی که بودجه های کلان دریافت می‌کنند و صاحب نظران در حوزه ی فرهنگی مطالعه و ریشه یابی کنند.
یک پسر 14ساله در اوج اول بلوغ جنسی چشمش به یک فضای باز در فضای مجازی باز شده که احتمالاً در فضای واقعی در محیطی است ندیده و نمی دونه چه خبره
لذا عقده زهنی و فکری پیدا کرده و با این لایوها خود را رها می‌کند
آسیب شناسی جدی باید انجام گیرد نه تنها این بلکه کلیه ی جوانان از این مهلکه ها نجات یابند
z.s
Ukraine
مقصر اصلی خانواده هان که اینقدر راحت بچه هاشون تو فضای مجازی که از عکس برهنه تا فیلم پورن توش موجوده رها میکنن خانوادش اینقدر بیخیالن که بچه هیچ ترسی نداره که خانوادش یکدفعه این لایو ببینن . نندازین اینارو گردن دولت و سیاست و فلان ‌. دولت که نمیتونه یکی یکی بچه های شمارو چک کنه . تربیت این بچه مشکل داره
Iran, Islamic Republic of
بنظر من خانواده و جامعه هردو مقصرن . همیشه میبینم که پدرو مادرها بجای وقت گذاشتن با بچه هاشون توی فضای مجازی ان . خوب چه انتظاری میشه از بچه ها داشت .
یا عمو و خاله و دایی و عمه هایی که بزرگتر از بچه ها هستن باید خیلی مراقب صحبتها و گشت و گذار توی فضای مجازی باشن .
بچه ها فقط تکرتر میکنن و الگو میگیرن . خدا کنه مادر و پدر این نوجون هر چه سریعتر فکر چاره باشن
پیمان
Iran, Islamic Republic of
زمانی که یک شبه تلگرام فیلتر شد و بازار داغ فیلتر شکن ها رونق گرفت باید فکر اینجایش هم بودیم.
بچه هفت هشت ساله را با فیلتر شکن چه کار؟؟
nikbakht
United Kingdom
همه بخاطر اینه که پای ماهواره با پخش مستقیم و تأثیری گذاری غیر مستقیم و سپس فضای مجازی با پخش مستقیم و تأثیر گذاری شدیدا مستقیم اما آزادتر توسط پدر و مادر در خانواده ها باز شد
و از همه بدتر// ما حامی این نوع از آزادی هست
امید
Luxembourg
چند وقتی هم صیغه ی دختران ۱۲ ۱۳ ساله بر زبان ها بود
این هم ایدئولوژی افول گرایان است ؟؟
کسانی که بارداری در سنین پایین کشور های دیگر را سوژه میکنند آیا با صیغه دختران در سن پایین مشکلی ندارند ؟
سعید
Germany
غرب شده نقل و نبات برای این ملت کبک رفتار
نکند از فساد شرق در مسائل خانوادگی اطلاع ندارید یا که مصلحتتان در ندانستن است ؟
Taha
Seychelles
البته کسایی که نظر میدن فک کنم با ذهنیت ماقبل دهه ۷۰ دارن فکر میکنن. یکم با این نسل جدید سر و کله بزنین میبینین که خیلی بیشتر از من و شما حالیشونه از فیزویولوژی بدن و اطلاعات جنسی و . . . یعنی یکن باهاشون حرف بزنین حتی تو این مسائل مطمعنم چیزای جدید زیادی یاد میگیرین.
به نظرم اینا باز بهونه ای هست واسه اینکه فیلترینگ رو سفت تر کنن. وگرنه همین بچه ها از من و شما بهتر بلدن دور بزنن کارشونو بکنن.
توی قطعی اینترنت آبان ماه ملت نشسته بودن هاج و واج همین ۱۴-15 ساله ها با سرورای مجازی کارشونو میکردن.
بارش
Iran, Islamic Republic of
وای من که اینجور چیز هارو که میبینم‌موی سرم سیخ میشه تورو خدا بچه ۱۴ ساله باید اینجوری باشه من اگ‌مادرش بودم ها بخدا اون قدر میزدمش من یه پسر ۷ ماهه دارم اینا رو‌که میبینم از بچه خودم بیزار میشم دنیا چقدر کثیف شده اخه واقعا خیلی متاسفم‌واس این زن بی شرم‌و حیا که داره با این بچه چجوری حرف میزنه و
مجید
Iran, Islamic Republic of
شما سریعا به یک روان پزشک مراجعه کن
با تنبیه فیزیکی تنها مادران و پدرانی پر از عقده بوجود خواهیم آورد
Iran, Islamic Republic of
واقعانم همین طوره که میگید

این تو اون زمان که با دمپایی بچه ها رو میزدن وادب میکردن
مونده
بزار بچت بزرگ بشه ،اونوقت میفهمی باید یه پا روانپزشک وروانشناس باشی
Iran, Islamic Republic of
خاک بر سرت عقب افتاده ی عغده ای
Iran, Islamic Republic of
مگه زنه سر و وعضش چه شکلی بود خوب؟!
سلام
Iran, Islamic Republic of
متأسفم برات
Iran, Islamic Republic of
سلام اززمانيكه گشت كميته انقلاب اسلامى برداشته شدورؤساى جامعه سه نيروراادغام كردندوبنام ناجانام نهادندوكشوررادراختياريكسرى اصولگراقراردادندونظرفقهاراناديده گرفتندوپاتوقهاى شبانه وسفره خانه هاى سنتى بالژبه اصطلاح خانوادگى شدپاتوق دوست پسرها ودوست دخترها
بی نام
Iran, Islamic Republic of
موافقم‌گشت ارشاد خیلی خوب بود ولی مرد حق دارن ازدواج کنن و همو بشناسن
Iran, Islamic Republic of
سلام:اگرامربه معروف ونهى ازمنكررادرجامعه گسترش دهيم وعلاج واقعه راپيش ازوقوع بگيريم اگرنظارتى بربرندوتوليدلباسهاخصوصاًلباسهاى كوتاه وتنگ داشته باشيموازتوليد وواردكر
ن آن مسولين جلوگيرى نماينداكرتمام اهدافمان رابرگردانيم به اول انقلاب وگشتهاى ثارالله كميته انقلاب اسلامى راباقوت هرچه بيشتربراى جمع آورى خانمهاى كنارخيابان وانهدام پاتوقهاى سكسى تقويت وراه اندازى كنيم وازطرفى ارزش افزوده بركالاهاراحذف كنيم كمرتورم وگرانى راشكسته ايم وازطرفى زمينه اى براى اشتغال جوانان ايجادكنيم نه اينكه فقط شعاربدهيم كه چنين وچنان كرده ايم وزمينه تفريح سالم براى نوجوانان وجوانان ايجادكنيم وزمينه اى براى ازدواج آسان فراهم كنيم كه همه اينها باهمكارى مسئوول اجرايى كشورايجادميشود آنموقع هست كه مامردم ايران اسلامى توانسته ايم جلوى تهاجم فرهنگى رابگيريم ودراصل جلوى تهاجم نظامى راگرفته ايم وقتى پسرودخترجوان بابحران اقتصادى وعدم آزادى تفکروبيان آن دركشورمواجع باشد ونتواندبامسئوولين درددل كندوزمينه اشتغال زايى وترقى برايش بامالياتهاى سنگين وجودنداشته باشدنتيجه آن سفربه كشورهاى متمدن همچون بازيگران سرشناس ايرانى فوتبال وهنرمندان
سريال و سينمايى ايران همچون مينانامدارى و......ميشودونتيجه آن مفسدين فى الارض بانام فرزندان ايران ميشود ارزانى وشكست تورمها وقيمتها اعم ازماليلت وبيمه وعوارضيها و....بهترين راه مبارزه بافقرجامعه هست چراكه اگردراثرعوارض وماليات سنگين كارخانه هابسته شود هزاران نفرازكاربيكار ونتيجه اش دزدى واعتيادوفروش كالاى قاچاق وياخانه نشينى وبادوريال يارانه وچهارزارمعيشتى وررفتن باگوشى واينترنت ودرآخرآن بچه 14ساله كه بابلاگراينستاگرامى درلايورابطه پيداميكند وآبروى خودوخانواده وشهر وكشوررادربين جوامع بشرى ازبين ميبرد
Denmark
نون ندارن بخورن مردم کی دیگه به این مسایل کاری داره شیکمش طرف سیر کنه فقط وقت نمیمونه برا یاد دادن مسایل به بچه هاشون دیگه... باید ممنون بود از حکومت! مرسی!
الینا
Iran, Islamic Republic of
😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑
معین
Russian Federation
من لایوشون رو کامل دیدم ولی هیچکدوم لخت نشدن
بعدشم الان همه نوجوون ها و جوون ها / خود من هم یکیشون
سعید
United States
انحراف اخلاقی بچه‌ها در فضای مجازی ربطی به دولتها ندارد بچه من دوره‌ احمدی نژاد فیلم . نگاه می کرد آمدم خانه دیدم
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
عالی
Iran, Islamic Republic of
خخخخ
United States
اصلا غیر اخلاقی نیست،غیر اخلاقی سیگاری بودن ومواد کشیدن و دزدی و دروغ و...است،
Iran, Islamic Republic of
وا غیر اخلاقیه دیگه
بابک
Germany
آقا اگه مثل آدم از سنین پایه آموزش هدفمند مسائل جنسی و زناشویی در مدارس انجام بشه و اضافه بر اون کلاس های مخصوص اخلاقیات و روابط اجتماعی دایر بشه هر کسی هم باشه وقتی که به بلوغ جنسی برسی آمادگی و جنبه لازم داخلت ایجاد شده و مثل سدی که یکدفعه بخاطر باران تند سرریز میشه
همین مطالب جنسی که بعد بلوغ میگن مثل همینه


اگه سد مدیریت بشه هرگز سرریز نمیکنه

من خودم به عنوان یه نوجوون ۱۷ ساله این مطالب فقط از بچه های کلاسم یاد گرفتم
نه پدر و مادر
و نه مدرسه

شکر خدا من پاکم ولی امثال من زیادن که مثل حکایت سدی که گفتم سرریز کردن و الان بدجور گرفتارن
پارسا
Iran, Islamic Republic of
من الان خودم 14 سالم اون وقت به دولت چیه رابطی دارهد
پارسا
Iran, Islamic Republic of
ماکه می کنیم به دولت چیه رابطه داره بعدهم شما نزارین این فلیم ها
Iran, Islamic Republic of
به نظر من به اون پسر ۱۴ ساله فوزول ربطی نداره من جای دولت بودم اون بچه رو می انداختم زندان بچه ها که دیگر در کار بزرگ تر ها و سیاست دخالت نکنه
A
Russian Federation
اولا درسته که شاید بعضیا تجربه داشته باشن ولی تجربشون مال زمانی که خودشون در اون سن بودند و امروز با زمان اونا خیلی فرق می‌کنه به دلایلی.
دوما کسایی که کاملا حال این بچه هارو درک نمیکنن میان نظر های بیخودی میگن.
سوما راه حل اصلی مبنی بر این است که به طوری باشد که هم در جامعه و هم در خانواده ها ازدواج از سنین 16الی 20 برای نوجوانان و جوانان فراهم باشد و در این زمینه دولت وظیفه هایی دارد که باید نیاز های ضروری برای انجام ازدواج را تامین کند حداقل شده یک خانه که مهم تر از همه است.
من خودم به عنوان یک نوجوان۱۷ ساله حال آن پسر را به خوبی درک میکنم. در آن لحظه او جو گیر و بسته به شرایط . شده بود که در این مواقع آدم روی رفتار و گفتارش کنترل چندانی ندارد
محمود
Iran, Islamic Republic of
سلام برادران و خواهران بیایید برای ظهور آقا امام زمان دعا کنیم تا ما را نجات دهند من خودم جوانی بیست ساله هستم و هرچقدر که فکر میکنم ،می‌بینم که کسی مانند امام زمان نمی‌تواند ما نجات دهد برای ظهور ایشان اعمال خود را درست کنیم موفق و سلامت باشید
فرهنگ نظری
Iran, Islamic Republic of
با سلام
فضای مجازی تو هر کشوری دارای حد و مرز برای نسل جوان ونوجوان
دارد آموزش درست به خانواده ها نوع رفتار سر پرستان خانوار در برخورد فرزندانشان در مواجهه با چنین شرایطی به طور کلی باید آموزش‌های درست ومحدودیتها رو رسانه به خانواده با استفاده از کارشناسان علوم اجتماعی در دست بگیرند
بعضی از دوستان مغرضانه گناه را به گردن دولت‌های خاصی می اندازند درست نیست کلا جامعه باید به سوی روشنگری ودرست استفاده کردن از فضای مجازی پیش بره اگر این کار صورت نگیره بدتر از این هم پیش خواهد امد
Iran, Islamic Republic of
مبارک باشه .نسل چهارم ...
رضا
Iran, Islamic Republic of
وقتی مجلس طرح صیانت داد.. همه میگفتند حریم شخصی مردم.. آیا انتشار این لایو. تعرض به حریم شخصی نیست.. شغلهایی که احتیاج به اینترنت دارند مجوز بگیرن. وسن استفاده رو مشخص کنید. بلاگر ها هم باید جواب رفتارشون بدهند.. مگر نه اینکه من اگه تو خیابون فحش یدم ده نفر میشنوند. باید جواب بدم؟ بلاگر که میلیونها نفر میبینندش نباید جواب بده؟
Iran, Islamic Republic of
واین هم از دست آوردهاوافتخارات آزادی اصلاحات خاتمی وسند۲۰و۳۰ روحانی است.
Feramason
Iran, Islamic Republic of
ت
شهروز
Iran, Islamic Republic of
نخبه و روانشناس وجامعه شناس کجا داریم همه بارانت ورشوه وپارتی بازی وپسر و فلانی بابا بودن دیگر جامعه از این بهترمیخواهیدپسر 14ساله خوب است پسر ده ساله اینها را میفهمد
Iran, Islamic Republic of
سلام.ملت دارن ازفقروبدبختی گرانی.......و میمیرن وب فسادکشیده میشن نمی بینید کورین اشغالهاچسبیدین ب لایحه پسربچه چشمهای کورتونوبازکنیدوبه اصله مطلب وبدبختی ملت برسین
Iran, Islamic Republic of
محدودیتی که با یک فیلتر شکن از بین بره بهتره نباشه
بابانوئل
Iran, Islamic Republic of
نان خیلی مهمه
.
Iran, Islamic Republic of
چیز خاصس نیست همه نوجوونا اینجورین . تو خودت نوجوون بو..
Iran, Islamic Republic of
همه اکثرن همینن.ولی کتمان میکنن.ایراد کسی نگیرید
Iran, Islamic Republic of
دمش گرم خودارزای کنه کارش راانداخته تاخلی شه ازکوری نجاتش داده
Iran, Islamic Republic of
محصول هیچ دولتی نیست
ناامید از خشکسالی و بیکاری

ناامید از خشکسالی و بیکاری

قطعاً هر رجل سیاسی با توجه به سابقه و سرمایه اجتماعی که از آن برخوردار است، یک چتر حمایتی ...
دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
1