تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۴۲۸۵۸۲
معاون رسانه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد:

گردانندگان سایت‌ غیراخلاقی در چنگال قانون (+ جزئیات )

۱
۰
گردانندگان سایت‌ غیراخلاقی در چنگال قانون (+ جزئیات )
کبنا ؛معاون رسانه و فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری دو نفر که با ایجاد سایت‌های غیراخلاقی تحصیل مال کرده بودند، خبر داد و گفت:  شهروندان محترم به هیچ وجه به افراد ناشناس و با ادعای اقدامات خیریه یا هر ترفند مشابه اعتماد نابجا نکنند و از ارائه مشخصات هویتی یا تحویل کارت بانکی و رمز خودداری نمایند.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، حمید نادریان معاون فضای مجازی و رسانه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع فنآوری اطلاعات در دهه های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: انقلاب فناوري اطلاعات جوامع را دستخوش تغيير و تحول بنياديني نموده و ارتباطات کلاسيک همچون انتقال صداي انسان، جاي خود را به مبادله مقادير وسيعي از صوت، متن و تصاوير ثابت و متحـرک داده اسـت.
نادریان در ادامه افزود:  پیشرفت و تغییرات سریع تجهیزات رایانه ای و به تبع بهره گیری همگانی از فضای مجازی و به ویژه تولد نرم افزارهای متنوع ارتباط اجتماعی و بازی های رایانه ای، فضای عمومی جوامع را نیز ناگزیر از همراهی نسبی یا مطلق با این فضا نموده است.
 نادریان گفت: در همین فضا اندیشه‌های ناهنجار با مقاصد گوناگون نیز فعالیت می کنند که بطور مثال می توان به افرادی اشاره نمود که اقدام به ایجاد صفحات موهوم (جعلی) با استفاده از هویت یا تصویر اشخاص دیگر می نمایند و با این نقاب جعلی در فضای سایبری اقدامات مجرمانه خویش را انجام می دهند.
معاون فضای مجازی و رسانه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان با اظهار این که ، پیرو منویات مقام معظم رهبری بر اهمیت فضای مجازی، و تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه بر سالم سازی این فضا و با التفات به، سیاست های کلان رئیس کل محترم دادگستری استان و اهتمام ویژه دادستان محترم مرکز استان، در راستای اقدامات قاطع و موثر در برخورد با مجرمین فضای مجازی، بیان داشت: از این رو، معاونت فضای مجازی دادسرای مرکز استان با همکاری پرسنل خدوم و متخصص پلیس فتای استان، با اخذ دستورات قضایی، در اقدامی ضربتی، ضمن رصد و شناسایی فنی، گروه دو نفره مجرمین فعال در فضای مجازی را دستگیر و طی شب گذشته هر دو متهم تحت نظر قرار گرفتند.
نادریان با بیان نحوه فعالیت این گروه، تصریح کرد: این متهمین، به قصد افساد و کسب درآمد، اقدام به ایجاد صفحات متقلبانه در نرم افزار اینستاگرام نموده و با درج تصاویر مبتذل و درج مطالب غیر اخلاقی جهت تهییج، مبادرت به دعوت از افراد جهت انجام امور منافی عفت می‌کردند که از این مسیر مبالغی نیز تحصیل کردند.
وی در ادامه افزود: این متهمین جهت محو نمودن مسیر ارتکاب جرم و غیر ممکن نمودن شناسایی آنان، با اغفال شهروندان به بهانه پرداخت کمک خیریه نقدی، کارت بانکی شهروندان را با رمز آن اخذ نموده و با ارائه شماره کارت بانکی مذکور به مخاطبین صفحات غیر اخلاقی ایجاد شده،  مبالغ متعددی را از آنان تحصیل نموده اند.
این مقام قضایی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به اقرار متهمان به عمل غیر اخلاقی خود، گفت: هر دو متهم پس از انجام تحقیقات مقدماتی، اتهامات متعدد آنان تفهیم که اقرار صریح به اقدامات مجرمانه خویش نموده و در ادامه با قرار تامین کیفری به زندان یاسوج اعزام و جهت شناسایی سایر زوایای اقدامات مجرمانه، مجدد جهت تحقیقات در اختیار پلیس فتای استان قرار گرفتند.
حمید نادریان معاون فضای مجازی و رسانه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان به شهروندان در خصوص استفاده از فضای مجازی توصیه و افزود: به هیچ وجه، به افراد ناشناس و با ادعای اقدامات خیریه یا هر ترفند مشابه اعتماد نابجا ننمایند و از ارائه مشخصات هویتی یا تحویل کارت بانکی و رمز خودداری نمایند.
نادریان افزود: هر شهروندی که اغفال شده و از این مسیر توسط متهمین مبلغی از ایشان تحصیل شده، جهت طرح شکایت به معاونت فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

خال
Iran, Islamic Republic of
دقت کردین تا حالا کسی از مردم به‌ خاطر مشکلات اقتصادی و گرانی های سرسام آور نگفته و حمایت کارساز نکرده جل الخالق فضای واقعی در بحران اقتصادی.... ولی صیانت میشه از فضای مجازی ماشالله ماشالله ماشالله
پایان وهم آقای پوپولیست

پایان وهم آقای پوپولیست

 پس از 6 هفته تلاش بی وقفه و نافرجام «دونالد ترامپ» برای بی اعتبار کردن پیروزی رقیب دموکراتش،...
واشنگتن در بحران ( + تصاویر )

واشنگتن در بحران ( + تصاویر )

همزمان با اردوکشی خیابانی هزاران نفری طرفداران ترامپ که به دنبال رد شکایت وی از وقوع ...
پای اقتصاد روی مین تورم!

پای اقتصاد روی مین تورم!

بودجه 1400 مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس است، چراکه این بودجه نمی‌تواند ...
1