تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۱۳
کد مطلب : ۴۲۸۳۸۴
معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد

آخرین وضعیت پروژه‌های اقتصادی شهرستان بهمئی

۰
آخرین وضعیت پروژه‌های اقتصادی شهرستان بهمئی
کبنا ؛گزارشی از آخرین وضعیت شهرستان بهمئی اعم از پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها، اقدامات صورت گرفته، مشکلات و پیشنهادات لازم در راستای توسعه همه جانبه شهرستان بهمئی ارائه شد.
این گزارش توسط سیدحشمت اله صمیمی دوست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد از طریق ویدئوکنفرانس با حضور دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور و جمالی نژاد معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور ارائه شد.
به گزارش کبنا، در پی قرار گرفتن شهرستان بهمئی جزء ۳۱ شهرستان اقتصاد مقاومتی در کشور آخرین وضعیت آن مورد بررسی قرار گرفت.
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این ارتباط اینترنتی با بیان نمای کلی از شهرستان بهمئی گفـت: این شهرستان در شمال غربی کهگیلویه وبویراحمد و در ضلع غربی استان خوزستان با مساحت یکهزارو ۳۱۷ کیلومتر مربع معادل ۸, ۵ درصد مساحت استان و واقع شده و دارای ۲ اقلیم متفاوت گرم و خشک و معتدل می‌باشد.
صمیمی دوست افزود: جمعیت این شهرستان ۳۸ هزار و ۱۳۶ نفر معادل پنج درصد جمعیت استان می‌باشد که ۵۲ درصد آنها در نقاط شهری و ۴۸ درصد روستایی و به لحاظ تقسیمات کشوری از یک شهر، ۲ بخش، ۴۰ دهستان و ۲۲۷ آبادی تشکیل شده است.
وی اظهار داشت: براساس برنامه آمایش سرزمین، جهت گیری توسعه‌ای این شهرستان نشان از آن دارد که در حوزه‌های مختلف صنایع وابسته به نفت و گاز، صنایع معدنی، صنایع کوچک و متوسط، کشاورزی (زراعت و باغبانی)، دامپروری، گردشگری و صنایع دستی، قابلیت سرمایه گذاری و پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.
معاون اقتصادی با اشاره به وضعیت شهرستان در بخش‌های مختلف اقتصادی گفت: در بخش صنعت و معدن با وجود معادن آهک، گچ و سلستین، وجود شهرک صنعتی با وسعت ۱۵۰ هکتار، امکان ایجاد صنایع وابسته به معادن مانند فراوری آهک، سلستین و گچ مناسب برای سرمایه گذاری است.
صمیمی دوست تصریح کرد: امکان ایجاد صنایع وابسته به نفت، شامل پتروشیمی‌ها و دیگر صنایع پایین دستی با توجه به نزدیکی شهرستان بهمئی به فاز دوم پالایشگاه بید بلند و امکان تأمین خوراک آن، دارای ظرفیت ویژه‌ای برای سرمایه گذاری در این بخش است.
وی به اقدامات صورت گرفته در توسعه این شهرستان را تشکیل جلسات ماهانه با سازمان ایمیدرو به منظور احداث کارخانه فرآوری سلیستین و سرمایه گذاری در این بخش اشاره کرد.
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از فراخوان مناقصه جاده دسترسی به معادن آهک تنگ ماغر با پیش بینی سرمایه گذاری ۹۰ میلیارد ریالی و ایجاد واحد صنعتی آهک هیدرات در بخش معادن این شهرستان خبر داد.
صمیمی دوست با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان گفت: وجود تنگ ماغر و امکان ایجاد اردوگاه تفریحی و گردشگری، برم الوان و امکان دهکده گردشگری آبی در این منطقه و تنگ تاریخی سولک که دارای آثار تاریخی و ثبت ملی می‌باشد حائز اهمیت است.
وی زمینه ایجاد بوم گردی و اکوکمپ های عشایری جهت احیا، آداب و رسوم منطقه، وجود هنرمندان بنام در دست بافت‌های سنتی و محلی مانند گلیم، جاجیم و چرم بافی را از دیگر این ظرفیت‌ها برشمرد.
معاون امور اقتصادی استانداری به اقدامات صورت گرفته در این شهرستان اشاره کرد و افزود: تخصیص ۲۸ میلیارد ریال اعتبار از محل پروژه‌های جهش تولید جهت تکمیل اردوگاه تفریحی تنگ ماغر و شروع کارهای مطالعاتی در بخش دهکده آب گردشگری برم الوان برخی از اقدامات است.
وی ایجاد کمپینگ های اقامتی، گردشگری جهت مسافرین در تنگ سولک با تخصیص چهار میلیارد ریال، تأمین مکان جهت ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی و ایجاد سه کمپینگ اقامتی و تفریحی توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی را از دیگر اقدامات در این حوزه برشمرد.
وی با اشاره به ظرفیت‌ها و فعالیت‌های بخش کشاورزی و منابع طبیعی در این شهرستان گفت: وجود ۱۴۷ هزار هکتار جنگل و مرتع، ۲۲۰ دهنه چشمه، ۶۲۵ حلقه چاه نیمه عمیق، ۲۰ چاه عمیق و هفت رشته قنات و تعداد پنج رودخانه دائمی با دبی ۸۵۰ لیتر برثانیه و شرایط خوب آب و هوایی این شهرستان را به قطبی برای کشاورزی تبدیل کرده است.
صمیمی دوست با اشاره به اینکه، ظرفیت پرورش دام سبک تا ۳۰۰ هزار رأس و کاشت گیاهان دارویی از دیگر مزیت‌ها در بخش کشاورزی این شهرستان می‌باشد گفت: تاکنون ۴۰۰ هکتار زراعت آبی و ۱۲ هزار هکتار باغ در دو اقلیم مرکزی و پشت کوه اجرا شده است.
معاون اقتصادی استانداری به اقدامات صورت گرفته در این شهرستان اشاره کرد و گفت: قرارداد فاز دوم سد خاکی ایلی آباد در قالب پروژه‌های جهش تولید برای ۴۰۰ هکتار در حال اجرا می‌باشد که تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل به ۱۱۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.
وی ابراز داشت: با بهره برداری از این سد یکهزار و ۲۰۰ نفر اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.
صمیمی دوست تصریح کرد: ۱۹ هکتار مساحت شهرک گلخانه‌ای با تزریق ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال از محل کمک‌های فنی و اعتباری تاکنون ۱۰ واحد گلخانه‌ای در این شهرک راه اندازی شده و بیش از ۲ هزار تن محصولات تولید و زمینه اشتغال افزون بر ۱۹۰ نفر را فراهم کرده است.
وی یاداور شد: امسال از محل اعتبارات جهش تولید مبلغ هشت میلیارد ریال اعتبار برای این شهرک جهت تکمیل زیرساخت‌ها در نظر گرفته شده است.
در این ارتباط ویدئوکنفرانس معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور از تلاش‌ها، پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده و یا در حال انجام در شهرستان بهمئی که به عنوان پایلوت توسعه استان و یکی از ۳۱ شهرستان کشور قلمداد شده است تقدیر و تشکر کرد.
دین پرست تاکید کرد: از هرگونه همکاری و کمک در اجرای برنامه‌های پایلوت شهرستان بهمئی دریع نخواهد کرد.
صمیمی دوست با تقدیر از پیگیری و کمک‌های حوزه اقتصادی وزارت کشور در تحقق برنامه‌های اقتصادی، تولیدی و اشتغالزایی شهرستان بهمئی، خواستار کمک و همکاری بیشتر حوزه اقتصادی وزارت کشور در تسریع روند برنامه‌های توسعه‌ای این شهرستان شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

با تمام وجود از همه‌ي شيرزنان و غيورمردانِ لر دل‌جويي کرده، از آنان و تمام اقوام و فرهنگ‌هاي ...
معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

روز گذشته یکی از اعضای سابق هیئت دولت مجرم شناخته شد و معاون رئیس جمهور هم برای ادای ...
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
1