تاریخ انتشار
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۴۲۷۷۶۶

​​​​​​​گوشه‌ای از تخلفات معاون تحقیقات وزارت بهداشت / «ملک زاده» مجری و حامی «کاهش جمعیت ایران!» +سند

۱۴
۱
​​​​​​​گوشه‌ای از تخلفات معاون تحقیقات وزارت بهداشت / «ملک زاده» مجری و حامی «کاهش جمعیت ایران!» +سند
کبنا ؛یکی از بانیان پیگیری جدی کاهش جمعیت کشور و تحدید نسل ایرانیان در دهه ۶۰ جناب آقای "رضا ملک‌زاده" معاون مستعفی تحقیقات وزارت بهداشت و وزیر وقت بهداشت دولت هاشمی بوده است!
به گزارش کبنا به نقل از مشرق، امروز کشورمان با یکی از بزرگترین بحرانهای خود در حوزه جمعیتی مواجه است.
بحران امروز کاهش جمعیت کشور به دلیل تحمیل سیاستهای غلط جمعیتی و پیگیری سیاست "تحدید نسل" توسط مسئولان ارشد کشور از اواخر دهه ۶۰ و برآورد غلط وزرای بهداشت و معاونان این وزارتخانه بوده است.
میزان رشد سالانه جمعیت کشور طبق آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵ به حدود ۱.۲۴ درصد رسید به گونه ای که رقم مذکور حاصل یک روند بلندمدت کاهشی در دهه‌های اخیر بوده و طبق آخرین آمار سال ۱۳۹۸، میزان رشد طبیعی جمعیت به رقم ۰.۸۹ درصد رسیده به گونه ای که ایران طی ۳۰ سال آینده با این روند جمعیتی، به یکی از پیرترین کشورهای دنیا تبدیل خواهد شد!
اما یکی از بانیان پیگیری جدی کاهش جمعیت کشور  و تحدید نسل ایرانیان در دهه ۶۰ جناب آقای "رضا ملک‌زاده" معاون مستعفی تحقیقات وزارت بهداشت و وزیر وقت بهداشت دولت هاشمی بوده است!

کاهش جمعیت ,

دفاع همه جانبه و شبانه روزی ملک زاده از سیاستهای تجویزی سازمان جهانی بهداشت در کاهش جمعیت ایران و اختصاص بودجه کلان برای پیگیری و اجرای سیاستهای تحدید نسل در اواخر دهه۶۰، بحران جمعیتی امروز کشورمان را رقم زده تا ایران برای سالهای آتی با یکی از جدیترین و بزرگترین بحرانهای خود در یک صد سال اخیر دست و پنجه نرم کند!

گوشه‌ای از تخلفات معاون تحقیقات وزارت بهداشت
فعال رسانه‌ای در خصوص تخلفات ملک زاده در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: در پی انتقاد شدید نمکی ‌وزیر بهداشت از عدم مسوولیت پذیری و عدم پاسخ معاونت تحقیقات این وزارتخانه به ریاست ملک زاده به نامه مهم و آنی ۸ ماه پیش در خصوص نیاز به تحقیقات در زمینه های مربوط به همه گیری بیماری کرونا (کوید۱۹) که باعث مرگ دهها هزار نفر در ایران شده بود و همچینین انتقاد از تمرکز این معاونت بر انتشار مقاله (که در مواردی هم بعلت عدم توجه به اخلاق در پژوهش باعث معضلاتی مانند فضاحت علمی خروج 67 مقاله از مجله علمی نیچر شده بود)، بجای مساله محور بودن و عدم توجه به مشکلات و اولویتهای کشور توسط ملک‌زاده، او در تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۹۹ از معاونت وزارت بهداشت با انتشار استعفا نامه خود در شبکه های اجتماعی استعفا داد‏.
هر چند این استعفا از سوی بسیاری از ناظران به نوعی فرار رو به جلو برای فرار از مسوولیت تعبیر شد، وی علت استعفا را «مدیریت غلط وزیر بهداشت در دوران پاندمی کرونا»، «بی اعتنایی وزیر بهداشت به توصیه های متخصصان و عدم تشکیل شورای معاونین به مدت ۶ ماه»، «ادعاهای بی اساس و غیر علمی وزیر در مورد اثربخشی داروهای گیاهی » و «شتاب‌زدگی و معرکه گیری در مورد تولید واکسن ایرانی کرونا» اعلام کرد.
با بررسی ها انجام شده طبق داده‌های سامانه علم‌سنجی اعضای هیات‌علمی وزارت‌بهداشت، نام دکتر رضا ملک‌زاده در ۵سال اخیر به ترتیب در ۸۰، ۹۸، ۹۱، ۷۷ و ۸۶ مقاله به عنوان یکی از نویسندگان درج شده؛ یعنی بین سال‌های ۹۳ تا ۹۸ و درست در زمانیکه معاون وزارتخانه بوده هر ۴روز یک مقاله علمی منتشر کرده!
نفر اول و دهم سامانه علم‌سنجی اعضای هیات علمی وزارت بهداشت به ترتیب ⁧رضا ملکزاده⁩ معاون پژوهشی مستعفی و ⁧باقر لاریجانی⁩ معاون آموزشی که دی‌۹۸ از وزارتخانه رفت.
داشتن همزمان دو شغل دولتی و خصوصی جرم محسوب میشود. تمامی کارمندان دولت از داشتن شغل دیگری به غیر از شغل دولتی منع قانونی دارند. حال سوال این است که آیا این قانون فقط برای افرادی خاص است یا همگان در برابر قانون یکسان هستند؟
متاسفانه طبق بررسی بعمل آمده آقای دکتر رضا ملکزاده معاون تحقیقات و فناوری (از 1392 تاکنون) همزمان با مسوولیت خطیر خود در این سمت کلیدی، و طبق روزنامه رسمی ذیل از سال 1392 تا سال 1397 به عنوان سهامدار و رییس هیات مدیره شرکت روژان دارو (سهامی خاص) مشغول به فعالیت همزمان بوده اند.
. ملک زاده پزشک اختصاصی ریٔیس جمهور است و استراتژی ایمنی گله ای و تست داروهای خارجی توسط ایشان در کشور اجرا شد.
نکته قابل توجه چطور میشود با این همه تخلفات کسی توسط وزیر ابقا میگردد!
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
زیاد هم نمیخواد سنگ وزیر رو به سینه بزنید چه وزیر چه معاونش چه حتی آن رییس جمهور هیچ عقلانیتی در مدیریت بحران کرونا بکار نبردند و نخواهند برددر مورد سیاست های کاهش جمعیت ایران در دهه شصت همه مقصر بودند حتی مقام معظم رهبری به صراحت به این امر اذعان نمودند و خود را مقصر دانستن و خواستار افزایش جمعیت شدن از شخص خاصی در این متن حمایت نکرده و نخواهم کرد اما خوب است بدانید که جایزه سازمان بهداشت جهانی رو در کنترل جمعیت جناب دکتر مرندی که بعد همین دکتر ملک زاده وزیر بهداشت شد دریافت نمودند و به ضرص قاطع اعلام میکنم که سیاست های جمعیتی با حرف و حدیث اصلاح نخواهد شد و تا مشکلات اقتصادی پابرجا باشد انتظار افزایش و زاد و ولد امری بیهوده و عبث خواهد بود و مطمئن باشید که دولت های آینده طرح افزایش سن بازنشستگی رو مطرح و مصوب خواهند کرد و با اعتراضات کارمندان دولت همانند کشور اسپانیا مواجه خواهند شد .اما در مورد وزیر بهداشت خوب است بدانید که اظهار نظر های بیهوده در مورد صادر کردن مدیریت کرونا و واکسن هایی که به نظر میرسد هنوز در مراحل ابتدایی تحقیق میباشد نه تنها در مدیریت این هیولای چینی کارساز نخواهد بود بلکه با تزریق امیدهای واهی به جامعه ای که رعایت پروتکل ها برایشان ممکن نیست مسیر را به سمت فاجعه انسانی پیش خواهد برد خوب است بدانید که دکتر حریر چی استفاده از طب سنتی را در معالجه کرونا کارساز میداند در صورتی که دکترمرادی متخصص عفونی صاحب نظر در ستاد ملی کرونا طب سنتی را طب شیادی میداند تو خود حدیث مفصل بخوان .
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اگر دونفر در وزارت بهداشت سالم وحرّفه اي باشند يكيش همين اقاست،شانتاژ تبليغي كاربسيار زشتي هست
N
Iran, Islamic Republic of
این کجاش خیانت هست۰این عبادت هست۰مردم خودشون شعور دارند که بچه داشته باشن یا نه.وقتی شرایط اقتصادی جون مردم را به لب رسونده است ازدواج و فرزنداوری..
از جنتی و ولایتی که بیشتر شغل نداشته چطور در مورد اونا چیزی نمیگید
Iran, Islamic Republic of
م
Iran, Islamic Republic of
چطور در مورد جنتی و ولایتی ابوالمشاغل چیزی نمیگید
Iran, Islamic Republic of
جمعیت زیاد بشه که چی به؟؟
که فقر و بدبختی را بچه هامون بیشتر ببینند؟
که در استرس نان شب باشیم؟؟
که چه طوری ازدواج کنه؟
که شغل گیرش میاد ؟؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
اگه کنترل جمعیت نبود که الان وضعمون از سومالی هم بدتر بود...شما انسانو با خر و گاو اشتباه گرفتین..به نظرتون الان ما داریم زندگی میکنیم?این همه فقر, گرونی, بیکاری
Iran, Islamic Republic of
دکتر ملکزاده اصول مقاله نویسی را بلد باشه خیلی خوب بود
دانشگاه علوم پزشکی
United States
یکی نیست بگه کبنا تو کیی که ایخی اظهارنظر کنی؟اخ وبخت استان ایما که داخل همه چی کارشناسیم
دهه شصتی
Iran, Islamic Republic of
اگه یه کار درست کرده باشه همون کنترل جمعیت تو دههشصت بوده،آخه نویسنده نامحترم کشور ما همین الان محدودیتهای بسیاری برا مسکن،ازدواج،شغل و ...جوانان متولد اون سالها داره اگه بیشتر بودن دیگه میخواست چیکارکنه
اتفاقا حرفهاش در نامه استعفاش کاملا درست و علمی بود
محمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا براتون متاسفم با این مطلب بی ارزش
سید
Iran, Islamic Republic of
سلام عامل اصلی کاهش جمعیت دکترمرندی بودکه ازطرف سازمان جهانی بهداست جایزه هم گرفت
یک بسیجی طرفدار نظام
Iran, Islamic Republic of
اگر کبنا فقط به مسائل استان بپردازه بهتر است چون ظرفیت تحلیل مسائل ملی را ندارد. مشکلات امروز ایران ناشی از افزایش لجام گسیخته نرخ رشد جمعیت بود.در دهه پنچاه بر اساس برنامه توسعه سیاست تعدیل جمعیت متوازن با توسعه آن روز بود که مخالفین آن راسیاست ضد دینی حکومت تبلیغ میکردند.اوایل انقلابدوباره نرخ رشد شتاب بیشتری گرفت در ابتدای دهه هفتاد حکومت همان سیاست دهه پنچاه را جهت تعدیل جمعیت در پیش گرفت. باید به مدیران حکومتی هر دو دوره برای کنترل جمعیت دست مریزاد گفت. الان مردم از داشتن یک فرزند هم پشیمان هستن
حقنویس
Iran, Islamic Republic of
با سلام ودرود فراوان درمتن فوق ملکزاده بعنوان متهم اصلی کنترل جمعیت در دهه های 60و 70 معرفی شد بفرض اینکه جمعیت رشد مضاعف داشت جز اینکه به تعداد بیکاران و معتادان اضافه میشد چه گلی بسر اونا زدید که متولد شدن جز بدبختی وعذاب کشیدن چه چیزی نصیبشان شد جوان کار میخواد مسکن میخواد سرمایه میخواد اتفاقا بنظر بنده اگه دکتر ملک زاده یه کار مثبت انجام دا د همین کنترل جمعیت بوده چرا حالا که همه از رییس جمهور ومجلس از رشد جمعیت حمایت میکنند کسی جدی نمیگیرد با انصاف اول باید معضل بیکاری حل شود بعد بدنبال مقدمات تشکیل خانواده وتهیه مسکن و... رفت
جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

انتخابات ۱۴۰۰ از چنان اهمیتی برخوردار است که امکان به‌تعویق‌انداختن آن بسیار کم خواهد ...
1