تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : ۴۲۷۳۶۹
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد؛

۱۰ درصد از دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد از آموزش حضوری استفاده می کنند

۱
۰
۱۰ درصد از دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد از آموزش حضوری استفاده می کنند
کبنا ؛
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: به دلیل انتشار ویروس کرونا تنها ۱۰درصد از دانش آموزان مناطق شهری این استان از آموزش‌های حضوری استفاده می‌کنند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج؛ هادی زارع پور گفت: بیشتر دانش آموزان مناطق شهری کهگیلویه و بویراحمد به جای حضور فیزیکی از شبکه مجازی شاد استفاده می‌کنند.
زارع پور افزود: پروتکل‌های بسیار سختگیرانه‌ای از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مشخص شده برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا درمدارس مشخص و همه مدارس موظف به پایبندی به دستورالعمل‌های آن هستند، بیش از ۱۱ میلیارد ریال اعتبار به عنوان سرانه بهداشتی برای مدارس استان در مهر ماه امسال واریز شده است.
زارع پور گفت : ۸۰درصد از دانش آموزان مناطق روستایی استان از آموزش‌های حضوری بهره‌مند هستند.
وی افزود: به دلیل کم بودن جمعیت مدارس مناطق روستایی و امکان حفظ فاصله فیزیکی دانش آموزان این مناطق به راحتی در کلاس درس حاضر می‌شوند.
زارع پور ابراز داشت: جزوه آموزشی، درس نامه و تولید محتوا‌هایی در قالب سی دی برای دانش آموزانی که به شبکه شاد دسترسی ندارند پیش بینی شده است.
مدیرآموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از شروع سال تحصیلی تاکنون براساس بررسی‌های انجام شده ابتلایی به ویروس کرونا در مدارس استان صورت نگرفته است.
۱۶۶ هزار و ۸۹۵ دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی امسال مشغول تحصیل هستند.
 بهره برداری از نخستین مجتمع تجاری خیرساز برای فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در باشت
در آئین بهره برداری از این طرح مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۹۹ موضوع بند د تبصره ۹ املاک آموزش و پرورش در بخشی از شهر باشت که قابلیت استفاده در آموزش را نداشت  به تجاری تبدیل شد.
هادی زارع پور با اشاره به اینکه بر اساس این تبصره باید در موقع تبدیل لطمه ای به تعداد فضاهای آموزشی وارد نشود گفت: این املاک موقعیت تجاری دارند و با ایجاد آنها با مشارکت خیر مدرسه ساز مهندس گوهرگانی کمبود فضای آموزشی ایجاد نمی شود.
وی افزود: این قانون فرصتی برای استفاده مطلوب از املاک و دارایی‌های آموزش و پرورش است که با استفاده از ظرفیت آن نخستین مجتمع تجاری آموزش و پرورش در باشت راه اندازی شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: تاکنون ۶۱ مورد از املاک که مشمول این قانون می شوند در استان شناسایی شده است.
وی افزود: بر اساس کمیسیون ماده ۵ تغییر کاربری ۲۰ مورد از این املاک تصویب شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان باشت هم گفت: این مجتمع شامل ۹ باب مغازه است که با مشارکت خیر احداث و بر اساس مزایده به فرهنگیان واگذار می شود.
محمود نظری گفت: برای تکمیل و بهره برداری از این مجتمع در۲۸۴ مترمربع 8 میلیارد ریال هزینه شد که ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از منابع داخلی آموزش و پرورش و بقیه از سوی مهندس گوهرکانی خیر مدرسه ساز تامین شد.

مرحله نخست طرح ایران همدل در مدارس غیر دولتی کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد
 مدیر مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح ملی ایران همدل با مشارکت کمیته امداد امام خمینی و شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی و هیات امنایی استان برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند اجرا شد.
داریوش کرمی گفت: در این طرح دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی برای تسهیل در دسترسی به آموزش زیرپوشش تحصیل رایگان قرار گرفته‌اند
وی گفت: درمرحله نخست این طرح ۸۵ دانش آموز در بویراحمد گچساران کهگیلویه و باشت زیر پوشش قرار گرفته و بالغ بر دو میلیارد و دویست میلیون ریال در امورتحصیلی وشهریه به آنها مساعدت ‌شد
 مدیر مشارکتهای مردمی آموزش و پرورش استان افزود :کمک ها با حفظ حرمت و کرامت خانواده ها و دانش آموزان انجام شد
اجرای طرح بسته تحولی پیوند سواد و زندگی در ۶ مرکز یادگیری محلی
 مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمدگفت: این طرح بر اساس سیاست های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش در مراکز یادگیری محلی یاسوج، عشایر، دنا ،گچساران، بهمئی و چاروسا اجرا می شود.
هادی زارع پور در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان با موضوع بسته های تحولی افزود: توسعه مهارتهای اجتماعی و مهارت‌های زندگی حقوق شهروندی و آموزش‌های حرفه‌ای و ایجاد اشتغال با محوریت جهش تولید از اولویت های بسته تحولی در این مراکز است.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: ۱۶ مرکز یادگیری محلی در دو بخش دولتی و غیر دولتی درشهرستان‌ها و مناطق و عشایر در حال فعالیتند.
 سید حمدالله خواهش نیک گفت: یکی از برنامه‌های مهم مراکز یادگیری در بسته های تحولی بهره گیری از مشارکت ادارات نهادها و دستگاههای اجرایی و مشارکت در کمکهای مومنانه است.
 ۲۵ برنامه بسته تحولی در کهگیلویه و بویراحمداجرا می شود
مد یرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت :با تاکید وزیر آموزش و پرورش و ارائه برنامه های راهبردی از سوی حوزه‌های معاونت این وزارتخانه این تعداد برنامه بسته تحولی اجرا می‌شود
 هادی زارع پور در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان با موضوع بسته های تحولی گفت :تعدادی از این بسته ها به آموزش و پرورش استان اعلام شده و مراحل اجرائی آن ها آغاز و پیگیری در برنامه ریزی برای اجرا و ارزیابی از آنها مورد تاکید است
 وی گفت: برنامه های تحولی شامل مدرسه خوانا و کیفیت بخشی به برنامه ویژه مدرسه در حوزه ابتدایی هر دانش آموز یک مهارت در حوزه متوسطه کنترل وزن و چاقی در دانش آموزان در حوزه تربیت بدنی هر دانش آموز یک نقش اجتماعی و ساحت های تربیتی در حوزه پرورشی مسکن معلمان و معلم پژوهنده در حوزه منابع انسانی و پشتیبانی پیوند سواد و زندگی در حوزه سواد آموزی اجرا می شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود : برخی برنامه های تحولی مانند شبکه آموزشی دانش آموزان با عنوان شاد مربوط به همه گروه ها و حوزه هاست  زارع پور افزود:  طرح آشتی با آموزش با عنوان (آبا) در حوزه مدیریت مشارکت ها و با هدف جذب بازماندگان از تحصیل اجرا می شود
 وی اضافه‌کرد:  برای کمک به امر مقدس مدرسه سازی طرح آجر به آجر در حوزه نوسازی توسعه و تجهیز مدارس در حال اجراست
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در پایان از فعالیت های انجام شده بسته های تحولی ارزیابی می شود
 در این نشست اردشیر یاری معاون پشتیبانی- علی زهرایی معاون آموزش ابتدایی- ایوب رضایی معاون آموزش متوسطه -فریبا حسینی معاون تربیت بدنی و سلامت - سید حمدالله خواهش نیک معاون سواد آموزی- کرمی مدیر  مشارکتها-  چمن رئیس اداره استعدادهای درخشان گزارشی از روند اجرائی بسته های تحولی ارائه دادند
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آخ سی نحوه رعایت پروتکل بهداشتی و ماسک مدیرکل محترم هنگام مصاحبه بعنوان الگوی دبیران و فرهنگیان !!
بنظرم ویروس از طریق چونه و گردن وارد ویبو ک ماسک ایطوریه!!!!
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1