تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۴
کد مطلب : ۴۲۷۲۲۶
با حضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

عملیات احداث حوزه علمیه دهدشت آغاز شد / پناهی: تحصیل 600 طلبه در حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد

۰
عملیات احداث حوزه علمیه دهدشت آغاز شد
کبنا ؛با حضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد عملیات احداث ساختمان جدید حوزه علمیه دهدشت آغاز شد.
به گزارش کبنا، با حضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، رئیس و اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه استان، فرماندار و جمعی از مسؤولان شهرستان عملیات احداث ساختمان جدید حوزه علمیه ولی عصر (عج) دهدشت آغاز شد.
 آیت‌الله سید نصیر حسینی در آیین کلنگ‌زنی این پروژه اظهار داشت: حوزه علمیه به عنوان پایگاه اخلاق، معنویت، فقه و نشر احکام اسلام حائز اهمیت است.
 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب از حوزه‌های علمیه در استان نیاز به توسعه این مراکز و احداث حوزه جدید ایجاد شد.
 وی با بیان اینکه حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) دهدشت در خجسته روز میلاد رسول اکرم (ص) و رئیس مکتب تشیع کلنگ‌زنی می‌شود، افزود: به حول و قوه الهی و عنایت پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت و حمایت مسؤولان استان و شهرستان حوزه علمیه در شأن این شهرستان احداث خواهد شد.
 امام جمعه یاسوج با قدردانی از خدمات آیت‌الله میراحمد تقوی مؤسس فقید حوزه علمیه دهدشت گفت: این حوزه علمیه در زمین به متراژ 10 هزار متر مربع کلنگ‌زنی و بر اساس برنامه زمابندی تعیین شده این حوزه علمیه تا سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
   https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427226-1.jpg
تحصیل 600 طلبه در حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد
 
مدیر مرکز حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 600 طلبه در پنج حوزه علمیه استان تحصیل می‌کنند.
حجت‌الاسلام صفدر پناهی، اظهار داشت: مدرسه علمیه ولی عصر (عج) دهدشت نخستین حوزه تأسیس شده در استان است که قدمتی بیش از چهار دهه دارد.
 مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به بافت قدیمی و فرسودگی ساختمان این مدرسه کار احداث ساختمان جدید در دو طبقه با زیر بنای 4500 متر آغاز شد.
  حجت‌الاسلام پناهی گفت: بر اساس برنامه زمان بندی شده، قرار است تا سه سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.
 این مسؤول بودجه در نظر گرفته شده برای احداث این حوزه علمیه را کافی ندانست و گفت: امیدواریم با حمایت فرماندار اعتبار سال‌های گذشته جبران شود.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427226-3.png
 وی از خدمات مرحوم آمیراحمد تقوی در تأسیس و تربیت طلاب قدردانی کرد و گفت: خدمات آن عالم وارسته باعث شد از او به عنوان شخصیت بزرگ در استان یاد شود.
 مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد از فعل بودن پنج حوزه علمیه در استان خبر داد و افزود: بیش از 600 طلبه در این مدرسه‌ها به تحصیل علوم دینی مشغول هستند.
 وی تصریح کرد: از این تعداد دو مدرسه سفیران هدایت در دهدشت و یاسوج و سه مدرسه علمیه هم در شهرهای دهدشت، گچساران و یاسوج فعالیت دارند.

تحصیل در حوزه علمیه دهدشت توسعه می‌یابد
  https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427226-2.jpg
امام جمعه دهدشت گفت: با احداث ساختمان جدید حوزه علمیه دهدشت امکان تحصیل در سطح بالاتر برای طلاب فراهم می‌شود.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در این آئین، اظهار داشت: شهرستان کهگیلویه از دیرباز پایگاه شیعه و جایگاه روحانیت بوده است.
 امام جمعه دهدشت تصریح کرد: اهمیت و ضرورت تربیت طلاب دینی برای ترویج اسلام نیاز به توسعه حوزه‌های علمیه در این شهرستان را ایجاب کرد.
 وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه و روحانیت از عناصر اصلی فرهنگ هستند، اضافه کرد: حوزه علمیه ولی عصر (عج) با قدمت چهار دهه در تربیت طلاب دینی و مبلغان فعالیت دارد علاوه بر آن سفیران هدایت و حوزه علمیه خواهران نیز در این شهر راه‌اندازی شده است.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه حوزه علمیه فعلی در سطح یک و تا پایه سه فعالیت دارد، گفت: با احداث ساختمان جدید با ظرفیت 200 طلبه امکان ادامه تحصیل در سطح بالاتر فراهم می‌شود.
 وی ادامه داد: با توجه به اینکه پیش از این طلاب برای ادامه تحصیل به استان‌های همجوار مراجعه می‌کردند، گفت: به لطف خداوند رحمان و عنایت اهل بیت با بهره‌برداری از این حوزه علمیه امکان تحصیل در سطوح بالاتر فراهم خواهد شد.
 عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استقبال از حوزه‌های علمیه در شهرستان کهگیلویه مطلوب است و اساتید مجرب و توانمندی به تربیت طلاب مشغول هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1