کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

عملیات احداث حوزه علمیه دهدشت آغاز شد

14 آبان 1399 ساعت 21:04

با حضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد عملیات احداث ساختمان جدید حوزه علمیه دهدشت آغاز شد.


با حضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد عملیات احداث ساختمان جدید حوزه علمیه دهدشت آغاز شد.
به گزارش کبنا، با حضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، رئیس و اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه استان، فرماندار و جمعی از مسؤولان شهرستان عملیات احداث ساختمان جدید حوزه علمیه ولی عصر (عج) دهدشت آغاز شد.
 آیت‌الله سید نصیر حسینی در آیین کلنگ‌زنی این پروژه اظهار داشت: حوزه علمیه به عنوان پایگاه اخلاق، معنویت، فقه و نشر احکام اسلام حائز اهمیت است.
 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب از حوزه‌های علمیه در استان نیاز به توسعه این مراکز و احداث حوزه جدید ایجاد شد.
 وی با بیان اینکه حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) دهدشت در خجسته روز میلاد رسول اکرم (ص) و رئیس مکتب تشیع کلنگ‌زنی می‌شود، افزود: به حول و قوه الهی و عنایت پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت و حمایت مسؤولان استان و شهرستان حوزه علمیه در شأن این شهرستان احداث خواهد شد.
 امام جمعه یاسوج با قدردانی از خدمات آیت‌الله میراحمد تقوی مؤسس فقید حوزه علمیه دهدشت گفت: این حوزه علمیه در زمین به متراژ 10 هزار متر مربع کلنگ‌زنی و بر اساس برنامه زمابندی تعیین شده این حوزه علمیه تا سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
   https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427226-1.jpg
تحصیل 600 طلبه در حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد
 
مدیر مرکز حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 600 طلبه در پنج حوزه علمیه استان تحصیل می‌کنند.
حجت‌الاسلام صفدر پناهی، اظهار داشت: مدرسه علمیه ولی عصر (عج) دهدشت نخستین حوزه تأسیس شده در استان است که قدمتی بیش از چهار دهه دارد.
 مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به بافت قدیمی و فرسودگی ساختمان این مدرسه کار احداث ساختمان جدید در دو طبقه با زیر بنای 4500 متر آغاز شد.
  حجت‌الاسلام پناهی گفت: بر اساس برنامه زمان بندی شده، قرار است تا سه سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.
 این مسؤول بودجه در نظر گرفته شده برای احداث این حوزه علمیه را کافی ندانست و گفت: امیدواریم با حمایت فرماندار اعتبار سال‌های گذشته جبران شود.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427226-3.png
 وی از خدمات مرحوم آمیراحمد تقوی در تأسیس و تربیت طلاب قدردانی کرد و گفت: خدمات آن عالم وارسته باعث شد از او به عنوان شخصیت بزرگ در استان یاد شود.
 مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد از فعل بودن پنج حوزه علمیه در استان خبر داد و افزود: بیش از 600 طلبه در این مدرسه‌ها به تحصیل علوم دینی مشغول هستند.
 وی تصریح کرد: از این تعداد دو مدرسه سفیران هدایت در دهدشت و یاسوج و سه مدرسه علمیه هم در شهرهای دهدشت، گچساران و یاسوج فعالیت دارند.

تحصیل در حوزه علمیه دهدشت توسعه می‌یابد
  https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427226-2.jpg
امام جمعه دهدشت گفت: با احداث ساختمان جدید حوزه علمیه دهدشت امکان تحصیل در سطح بالاتر برای طلاب فراهم می‌شود.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در این آئین، اظهار داشت: شهرستان کهگیلویه از دیرباز پایگاه شیعه و جایگاه روحانیت بوده است.
 امام جمعه دهدشت تصریح کرد: اهمیت و ضرورت تربیت طلاب دینی برای ترویج اسلام نیاز به توسعه حوزه‌های علمیه در این شهرستان را ایجاب کرد.
 وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه و روحانیت از عناصر اصلی فرهنگ هستند، اضافه کرد: حوزه علمیه ولی عصر (عج) با قدمت چهار دهه در تربیت طلاب دینی و مبلغان فعالیت دارد علاوه بر آن سفیران هدایت و حوزه علمیه خواهران نیز در این شهر راه‌اندازی شده است.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه حوزه علمیه فعلی در سطح یک و تا پایه سه فعالیت دارد، گفت: با احداث ساختمان جدید با ظرفیت 200 طلبه امکان ادامه تحصیل در سطح بالاتر فراهم می‌شود.
 وی ادامه داد: با توجه به اینکه پیش از این طلاب برای ادامه تحصیل به استان‌های همجوار مراجعه می‌کردند، گفت: به لطف خداوند رحمان و عنایت اهل بیت با بهره‌برداری از این حوزه علمیه امکان تحصیل در سطوح بالاتر فراهم خواهد شد.
 عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استقبال از حوزه‌های علمیه در شهرستان کهگیلویه مطلوب است و اساتید مجرب و توانمندی به تربیت طلاب مشغول هستند.
 


کد مطلب: 427226

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/427226/عملیات-احداث-حوزه-علمیه-دهدشت-آغاز

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1