تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب : ۴۲۷۱۵۴
در نشست ستاد کرونای گچساران مطرح شد

آخرین آمار کرونا در گچساران / تخت‌های بیمارستان شهید رجایی تکمیل شد

۱
۱
آخرین آمار کرونا در گچساران / تخت‌های بیمارستان شهید رجایی تکمیل شد
کبنا ؛آخرین وضعیت بیماری کرونا در شهرستان گچساران تشریح و به بنا به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران تخت‌های بیمارستان شهید رجایی این شهرستان تکمیل شد.
به گزارش کبنا، نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان گچساران به ریاست علی خوان پایه فرماندار این شهرستان و با حضور مدیران عضو این ستاد در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.
علی خوان‌پایه فرماندار گچساران در این نشست، گفت: با توجه به شرایط بحرانی گچساران محدودیت‌های کرونایی مجدداً به مدت یک هفته در این شهرستان اعمال می‌شود.
خوانپایه با بیان اینکه بحث ویروس کرونا تمام دنیا را درگیر کرده استو تنها مختص یک کشور نیست، اظهار کرد: این ویروس در کشور، استان و به تبع در شهرستان  گچساران شیوع پیدا کرده است.
 وی ادامه داد:  شهرستان گچساران جزء ۴۳ شهرستان بحرانی کشور در مقابله با کرونا  بوده است که در این چند روز اخیر شهرستان بویراحمد و کهگیلویه به لیست شهرستان‌های بحرانی افزوده شد.
فرماندار گچساران با بیان اینکه براساس شاخص‌ها شهرستان‌ها  وضعیت کرونا در شهرستان‌ها بحرانی اعلام می‌شود، گفت: این ویروس ناشناخته است و تا کنون درمان قطعی برای این ویروس به دست نیامده است.
خوانپایه ابراز کرد: برای جلوگیری از همه گیری این ویروس بایستی  همگان دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌ها را به درستی رعایت کنیم و از انتشار این ویروس تا جایی که امکان دارد جلوگیری کنیم.
 بالاترین مقام اجرایی گچساران عنوان کرد: تاکنون تصمیم‌گیری‌های برای قطع این زنجیره گرفته شد که در این ارتباط یکی از موارد آن که تعطیلی بازار و صنوف بوده است.
وی با بیان اینکه گچساران جز ۴۳ شهرستان بحرانی اعلام شده که در این تصمیماتی اتخاذ شد، تصریح کرد: مبتلایان  شهرستان نسبت به جمعیت و میانگین کشوی خوب بوده است که  نشان دهنده اقدامات پیشگیری خوبی بوده است که انجام گرفت.
 خوانپایه افزود: قرار گرفتن در محور مواصلاتی، کارگران غیربومی و حمل و نقل کالا و شرکت‌های فعال از جمله سدچمشیر، پتروشیمی و صنعت نفت و شرکت‌های اغماری از جمله مواردی است که موجب افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا  در این شهرستان شده است.
فرماندار گچساران با اشاره به اینکه آمار تلفات و فوتی ما در پیک اول  این بیماری ۳۷ نفر بوده است، بیان کرد: ا توجه به اینکه شهرستان زودتر از مابقی شهرستان‌ها وارد پیک جدید شده اما تعداد افراد مبتلا کمتر بوده است.
وی افزود: متاسفانه برخی‌ها این ویروس را عادی انگاری می‌کنند و پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند.
خوانپایه عنوان کرد: با توجه به اینکه بیش از هشت ماه از شیوع این بیماری می‌گذرد اما کادر درمان و بهداشت با همان نیروی انسانی قبلی در حال فعالیت و خدمات رسانی هستند و بایستی تلاش را دوچندان کنیم.
 فرماندار گچساران در ادامه با انتقاد از رسانه‌ها گفت: برخی‌ها خدای ناکرده می‌خواهند از این فضا سوء استفاده کنند ما نیاز به همراهی و همکاری مردم داریم.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427154-2.jpg
علی خوان پایه فرماندار گچساران

وی ادامه داد: ما از دادستانی انتظار داریم کسانی که بخواهند از این موضوع سوء استفاده کنند به این موضوع ورود و برخورد قانونی صورت دهد.
خوانپایه با بیان اینکه انتقاد خوب است اما در جهت اصلاح امور نه در جهت تخریب، گفت: شرایط را نباید به سمت و سویی برد که سوءاستفاده انجام گیرد.
وی ادامه داد: ما به نسبت جمعیت شهرستان در شرایط بهتری قرار داریم.
خوانپایه اذعان کرد: طولانی شدن این بیماری کادر درمان را خسته کرده است که می‌طلبد همگان برای کاهش بار از دوش کادر درمان همکاری داشته باشیم.
فرماندار گچساران در ادامه به اعمال محدودیت‌های کرونایی به مدت یک هفته دیگر گفت: بازار را تعطیل می‌کنیم اما متاسفانه در بخش دیگر از شهر در حال فعالیت هستند.
وی خاطرنشان کرد: ما باید به منافع مردم فکر کنیم و براساس دستور االعمل و پروتکل‌ها عمل کنیم تا از این شرایط عبور کنیم.
خوانپایه ادامه داد: مجدداً بازار به مدت یک هفته دیگر تعطیل می‌شود و آن دسته  از گروه‌های شغلی 2،3،4 به مدت یک هفته تعطیل و هرگونه  فعالیت و عدم توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و ادامه فعالیت این مشاغل مشمول جرائم سنگین و تعطیلی دراز مدت خواهد بود.
وی ادامه داد: این تصمیم از سوی ستاد ملی کرونا و به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شیوع ویروس کرونا گرفته شده است.
فرماندار گچساران افزود: مشاغل حیاتی و ضروری مرتبط با زندگی روزمره مردم نظیر مراکز امدادی و درمانی، اورژانس‌ها، مراکز امنیتی، مراکز اداری و خدماتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها و مراکز تأمین ارزاق و مایحتاج عمومی، نانوایی‌ها و داروخانه‌ها طی این مدت باز هستند و می‌توانند به فعالیت و ارائه خدمات بپردازند.

بالا رفتن شاخص مرگ و میر بیماران کرونایی گچساران نسبت به استان
خوانپایه اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون تعداد 6 هزار و 544 تست کرونا از بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا دریافت شده است.
وی با اشاره به افزایش شمار افراد مبتلا به کرونا گفت: از مجموع نمونه تست‌های دریافت شده از افراد مبتلا و مشکوک به کرونا متاسفانه 35 درصد به این ویروس مبتلا شده‌اند.
فرماندار گچساران تعداد بهبود یافتگان از ویروس کرونا را 65 درصد اعلام کرد و افزود: از مجموع افراد مبتلا به ویروس کرونا 46 درصد خانم و 54 درصد آقا بوده است.
وی ادامه داد: از مجموع افراد مبتلا به ویروس کرونا 90 درصد در سطح شهر و 10 دهم درصد در مناطق روستایی گچساران شناسایی شده‌اند.
خوانپایه عنوان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون 59 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که این آمار از میانگین فوتی‌ها در استان بیشتر است.
بالاترین مقام اجرایی گچساران ابراز کرد: شاخص فوتی‌های ناشی از کرونا در گچساران 2.6 دهم درصد بوده در حالی که در استان 2.3 دهم درصد است.
وی  در ادامه از ابتلای کارمندان دولت به ویروس کرونا خبرداد و گفت: در حال حاضر 31 درصد از افراد مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده در شهرستان کارمندان دولت بوده که بیشترین تعداد در مجموعه کادر درمان و بهداشت بوده است.
خوانپایه اذعان کرد: در حال حاضر 64  بیمار  مبتلا و مشکوک به کرونا در بخش کرونا بیمارستان شهید رجایی گچساران بستری هستند که از این تعداد 17 بیمارمثبت قطعی است و همچنین در بیمارستان نفت 12 نفری بستری که 2 نفر مبتلا قطعی هستند.
فرماندار گچساران از افزایش تخت‌های بستری ویژه برای بیماران کرونایی خبر داد و گفت: هم اکنون 74 تخت برای بستری بیماران کرونایی در این شهرستان در نظر گرفته شده است که از مجموع این تعداد چهار تخت برای مراقبت‌های ویژه است.
 وی در ادامه به افزایش تخت‌های  آی.سی.یو اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار تخت آی.سی.یو در بیمارستان شهید رجایی به بیماران کرونایی تخصیص داده شده که در چند روز آینده  چهار تخت دیگربه بخش مراقبت‌ویژه «آی سی یو»  افزوده  می‌شود و تعداد تخت‌های این بخش 2 برابر می‌شود.
خوانپایه افزود: همچنین در بیمارستان بی بی حکیمه 34 تخت برای بستری بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

ظرفیت بیمارستان شهید رجایی گچساران تکمیل شد
سرپرست بیمارستان شهید رجایی گچساران در این نشست با اشاره به بستری شدن 64 بیمار مبتلا و مشکوک به ویروس کروناگفت: در حال حاضر ظرفیت بیمارستان شهید رجایی گچساران تکمیل شده است.
 سید طاهر حسینی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت بیمارستان شهید رجایی گچساران تکمیل شده است، اظهار کرد: در هفته آینده چهار تخت آی.سی. یو به تخت‌های بیمارستانی شهید رجایی گچساران افزوده و دیگر بیمار کرونایی به استان اعزام نمی‌شود.
سرپرست بیمارستان شهید رجایی گچساران ادامه داد: از تیرماه امسال تا کنون تعداد 2 هزار و 872 بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا به بیمارستان شهید رجایی گچساران مراجعه کرده‌اند که از این تعداد  یک هزار و 656 نفر به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.
وی با بیان اینکه از این تعداد  یک هزار و 18 نفر بستری شدند، افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا تا به اکنون 40 نفر در بیمارستان فوت شده که 90 درصد این فوتی‌ها دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

بستری 64 بیمار و مشکوک کرونایی
سرپرست بیمارستان شهید رجایی گچساران با اشاره به افزایش شمار مرگ و میر بیماران کرونایی اذعان کرد: بیشتر بیمراان مراجعه کننده به بیمارستان ساکن شهرهای اطراف و استان‌های همجواز خوزستان و فارس هستند و تنها 70 درصد از مراجعه کنندگان بومی شهرستان هستند.
حسینی در ادامه از افزایش تخت‌های مراقبت ویژه خبر داد و گفت: در هفته آینده چهار تخت آی.سی. یو به تخت‌های بیمارستانی شهید رجایی افزوده می‌شود و دیگر اعزامی به استان نخواهیم داشت.
سرپرست بیمارستان شهید رجایی گچساران عنوان کرد: در حال حاضر تمام بخش‌های بیمارستانی تعطیل و به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.
حسینی  در ادامه  تصریح کرد: مشکل دستگاه اکسیژن در هفته آینده مرتفع خواهد شد و دیگری کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: بیمارستان شهید رجایی تا ظرفیت بستری 75 بیمار را دارد و تلاش خواهیم کرد تا مشکلی پیش نیاید.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
لطفا به بانکها اعلام کنید تا چند ماه پرداخت اقساط رو به تاخیر بندازن
جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

انتخابات ۱۴۰۰ از چنان اهمیتی برخوردار است که امکان به‌تعویق‌انداختن آن بسیار کم خواهد ...
فایل های مرتبط
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1