تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : ۴۲۷۰۹۳
به دلیل شیوع کرونا؛

برگزاری متفاوت گرامی‌داشت 13 آبان در استان

۰
برگزاری متفاوت گرامی‌داشت 13 آبان در استان
کبنا ؛به گزارش کبنا نیوز از یاسوج؛ صبح امروز نشست برگزاری یوم‌الله ۱۳ آبان برگزار شد. در این نشست مصوب شد مراسم بزگداشت یوم الله ۱۳ آبان بصورت نمادین با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این نشست با اشاره به تقارن ۱۳ آبان امسال با ولادت پیامبر(ص) گفت: رمز اقتدار مسلمانان و راه غلبه آنها بر استکبار جهانی داشتن وحدت و انسجام و یکپارچگی است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به متفاوت برگزار شدن یوم‌الله ۱۳ آبان امسال گفت: ۱۳ آبان به دلیل سیر صعودی کرونا شرایط خاصی دارد و متفاوت از سال‌های قبل است، برنامه‌های این روز در کشور و استان سلامت محور و همراه با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است و بیشتر به صورت نمادین و با حضور محدود قشرهای مختلف مردم در قالب تجمع در مدت زمان محدودی برگزار می‌شود.
این مسئول تصریح کرد: برای این مراسم صندلی تدارک دیده شده و مراسم در فضای باز خیابان جمهوری یاسوج راس ساعت ۱۵ عصر روز سه‌شنبه ۱۳ آبان برگزار می‌شود.
خاضع با بیان اینکه مراسم بدون ازدحام و فشردگی جمعیت و استفاده همه شرکت کنندگان از ماسک برگزار می‌شود، افزود: شب قبل از ۱۳ آبان آیین نورافشانی میلاد پیامبر به همت شهرداری برگزار می‌شود.
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در این نشست با اشاره به وضعیت بحرانی بیماری کرونا در بویراحمد و شهر یاسوج گفت: وضعیت خوب نیست و روز به روز بدتر می‌شود.
فرماندار بویراحمد بیان کرد: حدود دو برابر میانگین کشوری تست‌های کرونا در شهرستان بویراحمد و مرکز استان مثبت است. ضمن اینکه میزان رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، صنوف و پاساژهای مرکز استان ۹۰ درصد است.
وی عنوان کرد: هنوز در پیک اول بیماری کرونا هستیم و روزهای پایانی آن را پشت سر می‌گذرانیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: برنامه‌های  ۱۳ آبان امسال همراه با فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت نکات بهداشتی و حضور محدود افراد باشد که دغدغه اصلی ما در اجرای این برنامه حفظ سلامت مردم است.
آیت‌الله سید نصیر حسینی در نشست برگزاری یوم‌الله ۱۳ آبان با تبریک سالروز ولادت پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان گفت: سرمایه‌های معنوی، اخلاقی و فرهنگی مسلمانان مرهون آموزه‌های دینی پیامبران الهی از جمله نبی مکرم اسلام(ص) است.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به اهانت مجدد دولت فرانسه به پیامبر اشاره کرد و گفت: این اهانت بیانگر عدوات آنان نسبت به مسلمانان و پیامبر است و جهالت و نادانی آنها را نشان می‌دهد، بهانه آنها هم آزادی بیان است.
وی تصریح کرد: اگر آزادی بیان علیه مقدسات دینی باشد به منزله رذالت است.آزادی بیان باید در مسیر خدمت به بشر باشد نه مسیر خیانت به آنان.
امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حوادث ۱۳ آبان گفت: آمریکا طی چهار دهه اخیر همواره مقابل انقلاب اسلامی ایران ایستاد و تاکنون جنایت‌های متعددی علیه کشور و ملت ما انجام داده و دشمن آشکار ایران است.
آیت‌الله حسینی بیان کرد: ملت ایران به دنبال جنگ و دشمنی نیست اما اگر کشوری علیه ما اقدامی کرد با آن مقابله می‌کنیم. ملت ایران به دنبال عزت، استقلال و پیشرفت هستند اما آمریکا درصدد سرکوب و مانع ایجاد کردن برای رسیدن به این اهداف است.
وی با تاکید بر موضوع مهم و حیاتی فراموش نکردن جنایت‌ها و توطئه‌های آمریکا علیه انقلاب اسلامی افزود: با همه توان در مقابل قلدری‌ها، زیاده‌خواهی و شرارت آمریکا ایستاده و می‌ایستیم. تسلیم شدن در مقابل استکبار به معنای مرگ ذلیلانه است و به هر نحوی که شده باید انزجار و تنفر خود از آمریکا را بیان و ابراز کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فضاسازی شهری در یوم‌الله ۱۳ آبان انجام شود و توطئه‌های آمریکا از طریق فضای مجازی مطرح شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1