تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب : ۴۲۵۳۸۳
خداداد غریب‌پور؛

منابع ارزی ابرپروژه انتقال آب از خلیج فارس به کرمان و یزد تامین می‌شود

۱
۰
منابع ارزی ابرپروژه انتقال آب از خلیج فارس به کرمان و یزد تامین می‌شود
کبنا ؛ معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان ایمیدرو گفت: مشکل تامین منابع ارزی مورد نیاز طرح انتقال آب از خلیج فارس به میزان ۲۰ میلیون یورو در قالب تهاتر با همکاری شرکت ملی صنایع مس و گل‌گهر حل کردیم.
به گزارش کبنا، خداداد غریب پور شامگاه چهارشنبه در نشست توسعه زیرساخت‌های معادن استان کرمان افزود: این طرح با تامین اعتبار، طبق برنامه زمان‌بندی اجرا می‌شود.
وی با اشاره به نقش اجرای این طرح در رفع مشکلات آبی استان‌های کویری کشور اظهار داشت: منابع مورد نیاز طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان های کرمان و یزد در ایمیدرو تعریف شده و در این زمینه تاکنون اتفاقات خوبی افتاده است.
مس و گل‌گهر بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردند
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تجهیز معدن درآلو رابر به عنوان یکی از برنامه های شرکت ملی مس گفت: امسال شرکت ملی مس ۹۹۰ میلیون یورو برابر با ۱۰ هزار میلیارد تومان و گل گهر ۱.۴ میلیارد یورو برابر با بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری کرده است.
وی بیان داشت: همچنین گل گهر پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و شرکت ملی مس ۱۰ هزار میلیارد تومان به زودی صرف سرمایه گذاری در معادن، تولید مس و آهن و سایر محصولات معدنی می کنند که این امر موجب توسعه معادن کشور می‌شود.
اعتبار احداث محور رابر – کرمان تامین می‌شود
غریب‌پور با اشاره به بازدید از کارخانه احیا استیل فولاد بافت، معادن اسفندقه و جاده رابر - کرمان گفت: تصمیمی مهم پیش از شهادت سردار شهید سلیمانی برای احداث محور رابر اتخاذ شد و برای احداث این محور ۶۰۰ میلیارد تومان براورد اولیه داشتیم که تامین اعتبارات مورد نیاز این محور پیگیری می شود.
وی عنوان کرد: احداث محور رابر مسیر کرمان و بندرعباس را کوتاه‌تر می کند و همچنین ایجاد محور معدن درآلو نیز بسیار با اهمیت است و در این راستا مقرر شد که از محل منابع شرکت ملی مس اعتبارات مورد نیاز این جاده تامین شود.
وی افزود: همچنین نام گذاری محور رابر به یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان زادگاه این شهید والامقام، در استان و کشور بسیار مهم و اقدامی ماندگار به‌شمار می رود.
عملیات اجرایی فاز دوم فولاد بافت آغاز شد
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: منابع مورد نیاز فولاد بافت در شورای اقتصاد مصوب شده و با همکاری بانک صنعت و معدن تامین می شود و فاز دوم این کارخانه از امروز آغاز شده و با اقدامات انجام شده، تا پایان سال ۳۰ درصد پیشرفت خواهد داشت.
وی افزود: فاز ۲ فولاد بافت و گندله ۲.۵ میلیون تنی در کارخانه احیا استیل بافت اجرا می شود و درخواست داریم که مشکلات زیربنایی ازجمله تامین برق، گاز و جاده با همکاری استان کرمان رفع شود و ایمیدرو مکلف به تامین مالی برای اتمام این پروژه ها است.
سیاست ایمیدرو اجرای ۱۰۰ درصد تعهدات است
وی تاکید کرد: سیاست ما در ایمیدرو اجرای تعهدات پذیرفته شده در استان ها است و در این راستا ۱۰۰ درصد تعهدات را پاسخگو هستیم.
غریب پور تصریح کرد: صنایع معدنی کهنوج به شرکت بخش خصوصی دارای اهلیت واگذار شد و خوشبختانه کارخانه کنستانتره آنجا احداث می شود که با این اقدام، واحدهای یاد شده پس از سال ها به تولید برمی‌گردند.
وی گفت: عیارسازی معادن کرومیت اسفندقه به بخش خصوصی سپرده شد که تامین منابع مالی از محل صندوق توسعه و مشکل ماشین آلات معدنی در قالب اقدامات جدید صندوق ایمیدرو، باید چاره اندیشی شود و همچنین ما برای احداث این محور کمک می کنیم.
وی ادامه داد: نشستی در تهران با حضور استاندار کرمان و مدیرعامل شرکت ملی مس برگزار می شود و پیشنهاد برای سرمایه گذاری در معادن اسفندقه داشتیم و در این نشست فعالیت های شرکت مس در معدن درآلو دنبال می شود.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما

مردان روزگار
Iran, Islamic Republic of
عمر شما هم به سر اومده دیگه راهی نمانده که کنار زده بشی پس زیاد به صندلی نچسب
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1