تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۴۲۵۳۵۱
در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

نامهربانی کرونا در بویراحمد / ظرفیت غسالخانه بویراحمد افزایش داده می‌شود / کرونا در مسیر روستاهای کهگیلویه و بویراحمد / روزهای مرگبار پیش روی بویراحمدی‌ها ( + فیلم )

۱
۰
نامهربانی کرونا در بویراحمد / ظرفیت غسالخانه بویراحمد افزایش داده می‌شود  / کرونا در مسیر روستاهای کهگیلویه و بویراحمد / روزهای مرگبار پیش روی بویراحمدی‌ها ( + فیلم )
کبنا ؛ نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست احد جمالی معاون سیاسی برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز ( چهارشنبه 18 شهریور ماه 99 ) نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست احد جمالی معاون سیاسی برگزار شد.
پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این نشست به وضعیت قرمز شهرستان بویراحمد اشاره کرد و اظهار داشت: «شهرستان بویراحمد وضعیت مطلوبی ندارد و بیش از 70 درصد از مبتلایان کهگیلویه و بویراحمد از این شهرستان هستند و با روندی که پیش می‌رویم دو تا سه هفته آینده روزهای مرگباری در انتظار کرونایی‌های این شهرستان خواهد بود.»
   
 توضیحات یزدان پناه در باره آخرین وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

شاهرخ کناری فرماندار شهرستان بویراحمد در این نشست از تعطیلی جمعه بازار یاسوج به دلیل وضعیت بیماری کرونا خبر داد و اظهار داشت: از مجموعه ۲۹ هزار و ۹۰۰ نمونه ۱۲ هزار مورد مربوط به شهرستان بویراحمد بوده و از مجموعه ۶ هزار و ۱۹۲ نفر که به کرونا مبتلا شدند ۲ هزار و ۶۷۸ مورد معادل ۳۳ درصد مربوط به شهرستان بویراحمد است.
فرماندار بویراحمد با اشاره به اینکه از مجموعه ۹۰ فوتی بیماری کرونا ۳۰ نفر مربوط به شهرستان بویراحمد است، افزود: صنوف پر تجمع و پر ریسک استان ۲۰ روزی است که تعطیل شده و بنا به درخواست، صنوف جمعه بازار یاسوج با ۹۰۰ واحد صنفی از امروز تعطیل می‌شود.
 وی با بیان اینکه وضعیت رعایت پروتکل‌ها بین ادارات و بانک‌ها بیشتر شده افزود: پروتکل‌ها در ادارات پست، شرکت توزیع نیروی برق، منابع طبیعی، راه و شهرسازی و مالیات به خوبی رعایت نمی‌شود.
 کناری بیان کرد: طبق مصوبه ستاد کرونای شهرستان صنوف آرایشگاه‌ها، موبایل فروشان، باشگاه‌های ورزشی که تعطیل هستند از روز شنبه با رعایت پروتکل‌های شروع به کار کنند.
وی از فک پلمب باغات آبشار یاسوج انتقاد کرد و گفت: شهرداری و میراث فرهنگی گزارشی در این خصوص ارائه دهند تا با متخلفان برخورد شود.
 کناری بر افزایش ظرفیت غسالخانه شهرداری یاسوج تاکید کرد و یادآور شد: وضعیت بازگشایی مدارس مطلوب نیست. مدرسه‌ای در مهریان بویراحمد ۴۰۰ دانش‌آموز دارد که سرویس بهداشتی مناسبی نداشت و حتی مایع دستشویی برای شستن دست بچه‌ها وجود ندارد.
 وی در خصوص پاساژها هم گفت: برای پاساژها مدیر گذاشتیم و هر پاساژی که رعایت نکند پلمب می‌شوند.
 فرماندار بویراحمد در پایان با اینکه تقریباً ۷۰ درصد مردم ماسک می‌زنند، خاطرنشان کرد: تاکید ما حضور دو سوم کارکنان در ادارات هستند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000425/nf00425351-3.jpg
در ادامه احد جمالی معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت قرمز بویراحمد اشاره می‌کند و می‌گوید: «انتقال بیماری به روستاها می‌تواند خطرناک باشد لذا فرمانداران بخشداران، دهیاران و شوراها را موظف به رعایت پروتکل‌ها کنند.»

جمالی روند شیوع بیماری و تعداد موارد مثبت در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد، خصوصاً شهرستان بویراحمد را روند افزایشی دانست و اظهار داشت: آمار مبتلایان طی ۶ هفته گذشته در بویراحمد به ترتیب ۱۸۵، ۲۵۸ ،۲۵۷، ۲۱۸ ،۲۴۲ و ۳۹۶ بوده و پیش‌بینی دانشگاه علوم پزشکی این است که طی دو سه هفته آینده تعداد موارد فوتی در این شهرستان قابل توجه باشد.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بویراحمد واقعا در وضعیت قرمز است، افزود: مسوولان و اعضای ستاد کرونا در صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص به صراحت با مردم صحبت کردند و اعلام می‌کنم چون روند ما فرآینده است این جلسه هم فوق‌العاده تشکیل شده است.
وی با اشاره به حساسیت‌های آموزشی گفت: آموزش معلمان و  مدیران مدارس مدنظر باشد  نیروهای بهداشت به صورت مستمر در مدارس حضور داشته باشند، ضمن اینکه آمادگی داریم با استفاده از ظرفیت آبفا و پالایشگاه‌های پتروشیمی مواد ضدعفونی کننده مدارس را با هزینه استانداری تامین و به فرمانداران هم اعلام می‌کنیم نهایت همکاری را با آموزش و پرورش داشته باشند.
 این مسوول در خصوص تعطیلی صنوف گفت: مردم باید زندگی کنند اما می‌طلبد این زندگی کردن مدیریت شود، مراجعه کنندگان رعایت کنند چراکه هر فردی می‌تواند مثبت و ناقل بیماری باشد.
جمالی با بیان اینکه تاکنون مردم همکاری خوبی داشتند اما نیاز است همکاری بیشتری داشته باشند و به افراد تذکر دهند، گفت: در رابطه با ادارات دولتی به همان روال قبلی دورکاری و حضور دو سوم خواهد بود.
وی با ابراز نگرانی از روند حرکت بیماری به طرف روستاها گفت: اگر بیماری به طرف روستاها برود خطرناک خواهد شد که مصوب می‌کنیم فرمانداران بخشداران،  دهیاران و شوراها را  موظف به رعایت پروتکل‌ها در روستاها کنند تا شرایط کنترل شود.
وی در واکنش به صحبت‌های فرماندار بویراحمد مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌ها در ادارات و همچنین بی‌توجهی ۵۰ درصد بانک‌ها گفت: به اداراتی که رعایت نکردند اخطار داده شود،ضمن اینکه مدیران بانک‌ها دعوت و پیگر و موضوع مطرح و پیگیری شود.مرکز استان قرمز است باید شدیدا رعایت شود و پروتکلها و فاصله اجتماعی مدنظر باشد.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دوم سخنان خود از تجهیز مرکز جامع سرطان یاسوج خبر داد و گفت: وزارت بهداشت در این خصوص قول همکاری داده است ضمن اینکه استخدام‌های جدید خبر خوبی بود چرا که هم مشکلات کمبود کادر درمانی حل می‌شود و اشتغالی برای فرزندان این استان ایجاد می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خو قشنگ شهر رو قرنطینه کنین به جای جملاتی که ایجاد رعب و حشت میکنه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1