تاریخ انتشار
شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : ۴۲۴۶۹۲
در نشست ستاد کرونای شهرستان بویراحمد مطرح شد

توضیحات بهزیستی بویراحمد در باره ابتلای خانه سالمندان به کرونا / معاون دادستان: سیاست مرکز بهداشت بویراحمد درخصوص متخلفان کرونایی دوگانه است / بازداشت صاحب یکی از رستوران های معروف یاسوج / ما تمام قد در خدمت ستاد کرونا هستیم

۳
۴
توضیحات بهزیستی بویراحمد در باره ابتلای خانه سالمندان به کرونا /  معاون دادستان: سیاست مرکز بهداشت بویراحمد درخصوص متخلفان کرونایی دوگانه است / بازداشت صاحب یکی از رستوران های معروف یاسوج
کبنا ؛نشست ستاد کرونای شهرستان بویراحمد به ریاست فرماندار شهرستان بویراحمد و با حضور مسعودی کوشک معاون دادستان یاسوج، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان و دیگر مسئولان شهرستانی و استانی برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این نشست که بعد از ظهر امروز ( شنبه 1 شهریور ماه 99) در محل جلسات فرمانداری بویراحمد برگزار شد، خانم شفائی سرپرست سازمان بهزیستی شهرستان بویراحمد گفت: از منفعل بودن سازمان بهزیستی در خصوص کرونا صحبت به میان آمده است، در حالی که اینطور نیست.
شفائی اظهار کرد: از ماه‌های اولیه در خصوص سالمندان، کمپ‌های ترک اعتیاد، کودکان بی سرپرست، تلاش‌های زیادی صورت گرفت، خدمات زیادی ارائه می‌شود ولی ما نمی‌توانیم به تنهایی پاسخگوی خدمت دهی باشیم، نیاز به همفکری و همدلی داریم.
وی گفت: با توجه به نظارت‌ها، داورهایی که دستور دادند خریداری شد و در اختیار سالمندان قرار گرفت. بیماران ما بیمار معمولی نیستند، بیمار 80 سال به بالا هستند و نیاز به کمک ویژه دارند. هر نفر یک پرستار دارد، برخی از همکاران ما مثبت شده‌اند ولی اینکه بخواهیم دنبال مقصر بگردیم تاثیری در موضوع ندارد.
شفائی بیان کرد: ما جزء آخرین استان‌هایی بودیم که مراکز ما درگیر بیماری شدند، این نشان دهنده این است که سازمان بهزیستی کوتاهی در این موضوع نداشته است. الان خواسته‌ای که داریم این است که همه همفکر و همگام با هم مشکل را حل کنیم.




صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: نمی‌توانیم بصورت جزیره‌ای و فردی عمل کنیم، می‌طلبد که همه دستگاه‌ها در کنار هم باشند و بازار از طریق اصناف، فرمانداری، بهداشت، صنعت، معدن اداره و مدیریت شود.
صالحی افزود: مثل دوره اول مبارزه با ویروس کرونا باید کمک ارگان‌های مختلف را بطلبیم. ما در بازار هستیم و رفتار و برخوردهایی از طرف مردم می‌بینیم که شایسته نیست و باید اصلاح و کنترل شوند.
صالحی اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای است که کاهش مرگ و میر افراد اهمیت زیادی برای ستاد کرونا دارد. نظر من این است که بعد از ظهرها بازار و بخشی از صنوف را برای چند هفته تعطیل کنیم. مطب‌هایی که ضرورتی ندارند برای مدتی تعطیل کنیم. ما همواره پایش می‌کنیم، می‌طلبد همه دستگاه‌ها همه توان خود را بکار ببندند.




اسماعیل مسعودی کوشک معاون دادستان یاسوج گفت: در بحث بازداشت کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، در هر واحد صنفی و در هر زمانی از شبانه روز که بخش بهداشتی نیاز به همکاری دستگاه قضایی داشته باشد ما همکاری می‌کنیم.
وی با بیان اینکه «اما باید بدانیم مرکز بهداشتی ما در خصوص برخی از مراکزی که رعایت نمی‌کنند چه موضعی دارد» اظهار کرد: در برخی از مراکز مثل آبشار، با سیاست‌های دوگانه مواجه بودیم، در مواردی ما  باغ‌ها و همه چیز را تعطیل کردیم، ولی دوباره مرکز بهداشت در مورد برخی باغ‌ها گفت اینها رعایت می‌کنند و دوباره باز شدند.
معاون دادستان یاسوج بیان کرد: برای آبشار چندین بار برخوردهای خوبی صورت گرفت، پلمپ و بازداشت صورت گرفت، ولی سیاست مرکز بهداشت در خصوص متخلفان کرونایی دوگانه است، در خصوص باغ‌ها و تالارها یا همه باید تعطیل شوند یا اینکه تعطیل نشوند. نظر ما بر این است که تعطیل شوند. ماموران بهداشت ما نمی‌توانند 24 ساعت مراقب باشند ببینند چه کسی ماسک می زند و چه کسی نمی‌زند.
مسعودی گفت: مراسمات در تالارها را کنترل کردیم، به مراسمات خانوادگی و خصوص روی آوردند. هر موردی را مرکز بهداشت گزارش بدهد، اختیار قانونی داریم، کارشان تهدید علیه سلامت عمومی است، با اختیار تام عرض می‌کنم، هر مراسمی اعم از ترحیم یا عروسی پیامک کنید، بنده تعطیل می‌کنم.


مسعودی کوشک با بیان اینکه «مرکز بهداشت سیاست خود را در خصوص افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، مشخص کند، ما تمام قد خدمت ستاد کرونا هستیم» اظهار کرد: هر فردی تخلفی کند و رعایت نکند برای ما فرقی نمی‌کند، صاحب یکی از رستوران‌های معروف را بازداشت کردیم، و برایش پرونده قضایی تشکیل دادیم.
مسعودی کوشک معاون دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارها تا ساعت 3 شب با همکاران بهداشت و نیروی انتظامی همکاری کردیم، وقتی همکاران ما در مراکز بهداشتی دارند از سلامتی‌شان مایه می‌گذارند ما هم باید حمایت کنیم تا بتوانیم از این سد کرونا عبور کنیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حرف حق
Iran, Islamic Republic of
حتما عبور میکنید
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه تمام این حرفها همش شعار هست هفته پیش عروسی در شهرک جهاد بود که تماس با ۱۱۰ داشتیم اومدن برای نیم ساعت تعطیل شد ولی بعدش شلوغ تر شد با شماره ۱۹۰ تماس داشتیم گفتند با نیروی انتظامی تماس بگیرید و در نهایت تا ساعت ۲ نصف شب عروسی برپا بود بدون ماسک و پروتکل بهداشتی
Iran, Islamic Republic of
بقیه اقدامات مثبت رو هم ببینید این درست نیست ک فقط یک مورد رو نگاه کنید و قضاوت کنید
۳۰۴ نفر تاکنون در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند

۳۰۴ نفر تاکنون در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: در مجموع چهار روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری ...
بازگشت به‌انتخابات تک‌قطبی

بازگشت به‌انتخابات تک‌قطبی

تأثیر و وزن اکبر هاشمی‌رفسنجانی هم که نه کاملا درون اصلاح‌طلبی و نه اصولگرایی می‌گنجید،...
کشاکش حقوقی ثبت نام در انتخابات

کشاکش حقوقی ثبت نام در انتخابات

نانچه به دنبال تحقق این مشارکت حداکثری هستیم قطعا باید رویه‌ها ی فعلی تغییر یافته و دوباره ...
1