تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۴۲۳۶۶۸
فاضل میبدی، روحانی اصلاح طلب:

درباره حقوق زنان نباید مثل ۵۰۰ سال پیش فکر کرد/ اینکه زنان حق قضاوت یا برخی ورزش‌ها را ندارند با منطق امروز همخوانی ندارد/ اصلاح قانون اساسی ضروری است

۲
۰
درباره حقوق زنان نباید مثل ۵۰۰ سال پیش فکر کرد/ اینکه زنان حق قضاوت یا برخی ورزش‌ها را ندارند با منطق امروز همخوانی ندارد/ اصلاح قانون اساسی ضروری است
کبنا ؛در خصوص حقوق زنان بايد به گونه‌اي در جامعه عمل شود که در شرايط امروز کشور کارآمد باشد، نه آنکه نگاهي سنتي و مربوط به 500 سال پيش باشد.
 محمدتقی فاضل میبدی، روحانی اصلاح طلب و عضو تشکل اصلاح طلب مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم که طی ماه های گذشته نظریانی مانند «وجود سکولاریسم در حوزه هیچ عیبی ندارد»، «امام حسین(ع) در روز عاشورا پیغام فرستاد که بیایید صلح کنیم»، «سیره سیاسی معصومین حجت نیست»، «فیلتر اینستاگرام ایران را منزوی می‌کند»، «اگر به حجاب خانم‌ها گیر بدهیم به نفع ایران و اسلام نیست» را از خود صادر کرده بود، این بار گفته است: «در خصوص حقوق زنان بايد به گونه‌اي در جامعه عمل شود که در شرايط امروز کشور کارآمد باشد، نه آنکه نگاهي سنتي و مربوط به 500 سال پيش باشد، اينکه زنان حق قضاوت يا برخي ورزش‌ها را ندارند با منطق امروز جامعه همخواني دقيقي ندارد». البته این روحانی اصلاح طلب اشاره نکرده است که زنان جامعه ما از کدام ورزش در داخل کشور محروم هستند؟ وی همچنین بحث قضاوت زنان را مطرح کرده است که جدای از سایر ادله، حديث نبوي «لاتولي المراءة القضاء .... زن قضاوت نمي‌كند و عهده‌دار چنين مسند و منصبي نخواهد بود» خطاب به امیرالمومنین علي(ع) وجود دارد.

 بخش های مهم اظهارات فاضل میبدی را در ادامه خواهید خواند:
*اصلاحات در همه عرصه‌ها و لايه‌هاي جامعه بايد صورت بگيرد و تمام ابعاد کشور بايد به سمت اصلاحات پيش برود. اصلاحات يعني يک گفتمان جديد در رابطه با زندگي بشر که فقط محدود به سياست نيست. اصلاح‌طلبي در اجتماع فرهنگ و اقتصاد نياز است. جامعه ما ديني است و اقتصاد و سياست هم با دين گره خورده، برهمين اساس بايد در عرصه دين هم همواره نوآوري صورت بگيرد و قرائت‌ها بايد با تعقل و عقلانيت صورت بگيرد، نه اينکه فقط حديث و رواياتي باشد که سنتي عمل کند.
*در خصوص حقوق زنان بايد به گونه‌اي در جامعه عمل شود که در شرايط امروز کشور کارآمد باشد، نه آنکه نگاهي سنتي و مربوط به 500 سال پيش باشد، اينکه زنان حق قضاوت يا برخي ورزش‌ها را ندارند با منطق امروز جامعه همخواني دقيقي ندارد.
*اصلاحات اگر به معناي واقعي بخواهد شکل بگيرد بايد به فکر اصلاحات بنيادي باشيم، نگاه امروز به اصلاح‌گرايي فقط محدود به تغيير و جابه‌جايي افراد شده است.
*شرايط کشور نياز ضروري به اصلاح قانون اساسي دارد و قانون اساسي با عمر چند دهه خود نمي‌تواند پاسخگوي نياز امروز کشور باشد. برخي اصول قانون اساسي بايد با توجه به نياز امروز کشور تغيير پيدا کند.
*يکي از موضوعات مهم اصلاحات توزيع عادلانه قدرت و ثروت در جامعه است، نهادها نبايد فقط مختص به بخش‌هايي خاص از جامعه باشند؛ به عنوان مثال صداوسيما و رسانه ملي کشور نبايد فقط مختص به افرادي خاص باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تورا کی میشناسه
علی
Iran, Islamic Republic of
آخ از بخت عسکر
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1