تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب : ۴۲۳۳۷۴
در مراسم تکریم و معارفه رئیس سابق و فعلی شبکه بهداشت و درمان چرام مطرح شد

روایتی تلخ از مظلومیت چرام در حوزه بهداشت و درمان / ماجرای 300 نیروی بدون ضابطه که به دانشگاه علوم پزشکی تحمیل کردند

۱
۱
روایتی تلخ از مظلومیت چرام در حوزه بهداشت و درمان
کبنا ؛مراسم تکریم و معارفه رئیس سابق و فعلی شبکه بهداشت و درمان چرام برگزار شد و در این مراسم رئیس سابق شبکه بهداشت و درمان چرام از ضعف حوزه درمان و بهداشت این شهرستان پرده برداشت و گفت: «چرام در این حوزه مظلوم است.»
به گزارش کبنا، در این آئین با حکم پرویز یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، حسن هدایت‌نیا به عنوان رئیس جدید شبکه بهداشت و درمان چرام منصوب و از خدمات علی جعفری رئیس پیشین تجلیل به عمل آمد.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423374-2.jpg
حسن هدایت نیا رئیس جدید شبکه بهداشت و درمان چرام

علی اصغر خیبر رئیس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این آئین، با بیان اینکه ماموریت وزارت بهداشت و رسالتی که بر عهده دارد حفظ و ارتقا سطح سلامت جامعه است، اظهار کرد: این وظیفه بسیار سنگینی است که رسالت و جایگاه ما را متمایزتر از سایر دستگاه های اجرایی می کند،وزارت بهداشت تمام وقایع حیاتی یک فرد را از بدو تولد تا مرگ در تمام زمینه ها برعهده دارد.
رئیس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمدبا اشاره به این مطلب که عوامل اجتماعی تاثیرگذار بر سلامت را باید پایش کنیم،عنوان کرد: سیستم بهداشت و درمان نباید سیاسی شود، در یک مقطع بسیار کوچکی افتاد و عوارضی بر سیستم بهداشت و درمان باقی گذاشت که سالهای سال با آن جلو می رویم.
وی،افزود: روزی که جناب یزدان پناه  مسئولیت را بر عهده گرفت بخاطر همین جریان 192 میلیارد دانشگاه علوم پزشکی بدهکاری داشت، حدود 300 نیرو خارج از ضابطه به سیستم بهداشت و درمان تحمیل شد که مزایا و حقوق کارکنان تحت تاثیر این مسئله قرار گرفت،300 نیرویی که توانایی کار کردن و کمک به این سیستم را نداشتند و تحت عنوان نیروهای خدماتی به کار گرفتند ولی این نیروها مثلا دکترا داشتند و این ضربه سنگینی بود که به این سیستم وارد شد.
این مسئول به تعیین تکلیف پروژه‌های ساختمانی و تجهیزاتی بیمارستانی اشاره کرد و ادامه داد: چرا بیمارستان چرام دچار مشکل شد، چون تحت تاثیر همان مسائل بیرونی قرار گرفت، مناقصه‌ای انجام نگرفت، قراردادی وجود نداشت، پولی پرداخت نشده و نقشه آماده نداشت، وقتی خواستیم در مسیر درست بیمارستان را پیش ببریم با وجود این مشکلات در صورت ساخت بیمارستان چه کسی باید پاسخگو می‌بود.
وی در بخش بعدی از سخنان خود به بیماری کوید 19 اشاره داشت و خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران و ارتباطات خوبی که در سطح جامعه وجود داشت،استان کهگیلویه و بویراحمد در کل کشور نمره 20 گرفت؛در حال حاضر جناب استاندار و یزدان پناه به صورت ویدیو کنفرانس به رئیس جمهور محترم گزارش می‌دهند تا از تجربه موفق دانشگاه علوم پزشکی استان به سایر استان ها انتقال دهند.
خیبر در خصوص موضوع نشست و با بیان اینکه تغییرات و جابجایی طبیعی است،ابراز کرد: در سیستم ما بعد از چند سال از تجربیات مدیر در جای دیگر استفاده می کنیم،مهندس جعفری یکی از سالم ترین و پاک ترین و توانمندترین مدیران و کارشناسی واقعی بود، 100 درصد از وی در دوران مسئولیت راضی بودیم،در زمان شیوع کرونا در جلسه استانی مطرح شد که جناب جعفری بهترین عملکرد را در شهرستان چرام نسبت به سایر شهرستان ها دارد.
وی با بیان اینکه از تجربیات جعفری در سطح استان استفاده خواهیم کرد و اجازه نمی دهیم نیروهای خوبی که داریم هرس برود، گفت: رئیس جدید شبکه بهداشت و درمان چرام17 سال سابقه کار دارد،سیستم را خوب می شناسد و می تواند پایش کند،می داند جهت رفع مشکلات شهرستان با چه کسی ارتباط برقرار کند، از جناب هدایت نیا انتظار داریم انرژی خود را بر بحث بیمارستان گذاشته تا زودتر بتوانیم این بیمارستان را به بهره برداری برسانیم.

بهداشت و درمان چرام مظلوم است

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423374-3.jpg
پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از پروژه بیمارستان چرام

علی جعفری رئیس سابق شبکه بهداشت و درمان چرام  در آیین تودیع خود، با بیان اینکه قریب به سه سال با همکاری مردم شهرستان چرام در خدمت سلامت مردم بودم، اظهار کرد:تغییر و تحولات طبیعی است و  قرار نبوده همیشه و یا بیشتر از این در مسئولیت بمانیم اما ضمن تشکر از مردم شهرستان، به جرأت می‌توانم بگویم تنها مدیر شبکه بودم که هیچ شکایتی علیه بنده نبود.
رئیس سابق شبکه بهداشت و درمان چرام با اشاره به این مطلب که چرام مظلوم واقع شده است،گفت: در بین شهرستان‌ها، من ندیدم چرام، کسی را داشته باشد، برای مثال در ایام کرونا، خیری در چرام پیدا نشد برای احقاق حق مردم در استان تلاش کند.
وی،افزود:خیلی تلاش کردیم بخش دیالیز را در شهرستان راه اندازی کنیم اما متاسفانه نشد، اگر شهری بخواهد پیشرفت کند خود مردم آنها شهر نیز باید تلاش کنند تا نیاز آنان درک و دیده شود چرا که اگر مسئولین تلاش کند می‌گویند چانه‌زنی می‌کنند.
جعفری با بیان این مطلب که بخش سلامت هم سیاسی هم اجتماعی و هم بهداشتی است،ابراز کرد: یک بخش کلی و عام المنفعه است که هر کسی در این راستا گام بردارد، کمک به همه مردم است.
وی به عملکرد دوران تصدی خود نیز اشاره داشت و خاطرنشان کرد: بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهدای چرام روزی که آمدیم که چیزی نداشت و با کمک همکاران این بیمارستان را احیا کردیم، سه بار حذف شده بود و یکی از دلایل حذف بیمارستان این بود که بعد از سال 95 به شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر بیمارستان تعلق نمی‌گیرد که بیشترین ماموریت بنده به خاطر بحث بیمارستان بوده که به اتمام کار منجر شد و در حال حاضر فاز اول کامل است.
جعفری با بیان اینکه کلینیک چرام وجود خارجی نداشت، تصریح کرد: یک ساختمانی که با قرارداد اداره می‌شود، موفق به گرفتن موافقتنامه آن شدیم که رضایتمندی خوبی برای مردم شهرستان شد.
وی با اشاره به اینکه مرکز سرفاریاب را با بهترین کیفیت انجام داده و خدمات شبانه روزی در این مرکز به مردم ارائه دادیم،گفت: در بحث آن بلند تنها شهرستانی است که آمبولانس اضافه کردیم با تجهیزات مرکز چرم تمام مرکزی که دو آمبولانس خوابیده مجبور شدیم جهت ماندگاری پزشکان خانه بهداشت را تغییر داده و مرکز فروش بازی را در کمترین زمان ممکن و اندازی کردیم در خصوص اورژانس‌ها باقری انقلابی شده در بین شبکه های استان جزو شبکه برتر استان بود در بحث پزشک خانواده بهترین پزشک شبکه چهارم بود از اعتبارات سال گذشته با توجه به انضباط مالی که به وجود آورد.

کرونا و نبود بیمارستان در شهرستان چرام

 هادی فتاحی اصل فرماندار چرام نیز در این آئین با بیان اینکه بحث اساسی جهان،کشور، استان و شهرستان ما امروز انتشار دوباره و پیک جدید کرونا ویروس است،اظهار کرد: کوید ۱۹ یک بیماری ناشناخته بوده که تاکنون هیچ کشوری نتوانسته به طور قاطع این ویروس را بشناسد و فقط تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی است.
فرماندار چرام ضمن تشکر از زحمات علی جعفری رئیس سابق شبکه بهداشت و درمان چرام و با بیان اینکه وی با توجه به رشته و تخصصی که داشتند بهترین فعالیت ها را در این ایام انجام دادند، عنوان کرد: تنها شهرستانی بودیم که استفاده از ژل را در کنار صندوق های رای استفاده کرده و انتخابات را بدون انگشت برگزار کردیم و بهترین بیماریابی را در چرام داشتیم.
وی با اشاره به این مطلب که تغییر و تحولات طبیعی است،گفت: هدایت نیا رئیس جدید شرایط سختی در پیش دارند،باید تلاش کرده،تازه نفس و شبانه روز پای کار باشد،از جمله اقداماتی باید مد نظر داشته باشد بحث بیمارستان چرام است.
فتاحی اضافه کرد: مشکل نبود بیمارستان را در این ایام به صورت شفاف و ملموس مشاهده کردیم، مراجعه بسیاری از بیماران ما در شرایط فعلی به بیمارستانهای شهرستان‌های دیگر در این شرایط خود ناقل کرونا ویروس شدند.
فرماندار چرام با تاکید این مطلب که تقسیم بندی ها باید بر اساس نیاز باشد،خاطرنشان کرد: جاهایی هست که ترافیک نیرو زیاد بوده و برخی جاها فضای خالی داریم که باید ساماندهی شود،تجهییز شبکه ها و درمانگاه ها مد نظر قرار گیرد.
این مسئول با بیان اینکه شبکه بهداشت باید در حوزه بهداشت بدرخشد،گفت: شرایط برای حضور پزشکان و خصوصا متخصصان در چرام مهیا شود.
وی همچنین خطاب به مسئولان استانی گفت: مسئولان شرایط را برای اختیارات مدیران شهرستان فراهم کنند چرا که مدیر باید اختیار داشته باشد و در چارچوب قانون در راستای خدمت گذاری کار کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

پرستار
Iran, Islamic Republic of
کبنای عزیز چرا ای خبر این همه غلط املایی و دستوری داره ؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1