تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : ۴۲۳۳۱۶
گزارش از اعتراض مردم

جزئیات تجمع اعتراضی مردم در بهبهان/ اینترنت در خوزستان مختل شد / دستگیری عاملان تشویق به تجمع در مشهد

۱
جزئیات تجمع اعتراضی مردم در بهبهان/ اینترنت در خوزستان مختل شد / دستگیری عاملان تشویق به تجمع در مشهد
کبنا ؛
شب گذشته جمعی از مردم بهبهان در اعتراض به وضعیت معیشتی خود به خیابان آمدند و تجمع کردند. رویترز در خبری مدعی شده که نیرو‌های امنیتی برای متفرق کردن مردم از گاز اشک اور استفاده کرده‌اند. گزارش‌ها از خوزستان نشان می‌دهد وضعیت اینترنت در این استان مناسب نیست و با اختلال همراه است. وبسایت نت‌بلاکس که وضعیت اینترنت در کشور‌های مختلف را بررسی می‌کند، نوشته که از ساعت ده دیشب، اینترنت در استان خوزستان مختل شده است.
به گزارش کبنا به نقل از رویداد24؛ پیش از این مردم غیزانیه در اعتراض به وضعیت آب منطقه خود اعتراض کرده بودند. همچنین اعتراضات به گرانی بنزین در استان خوزستان بیشترین تنش را به همراه داشت که مهمترین آن در ماهشهر اتفاق افتاد و گفته شد نیرو‌های امنیتی در نیزار‌های ماهشهر به سوی مردم تیراندازی کرده‌اند. در فیلمی که از مردم منطقه منتشر شد، یکی از آن‌ها می‌گفت برای ما دوشکا آورده‌اند.
اعتراض مردم بهبهان به روایت منابع محلی
یکی از منابع محلی در بهبهان می‌گوید: مردم منطقه در سخت‌ترین وضعیتی هستند که فکرش را بکنید و هیچکس به فکر حل مشکلات این مردم نیست. در ماجرای غیزانیه هم مردم از تشنگی و بی‌آبی اعتراض کردند و ناگهان همه قول دادند که مشکل را حل می‌کنند. دیروز فیلمی از غیزانیه منتشر شد که یکی از اهالی آنجا می‌گفت هنوز مشکل ما حل نشده است. واقعا چرا اینگونه به این مردم توهین می‌کنید؟ مگر ما دشمن بعثی هستیم؟ مگر ما در جنگ ایران و عراق علیه ایران جنگیده‌ایم که اینگونه با ما رفتار می‌شود؟
او می‌گوید: شب گذشته ناگهان مردم به خیابان آمدند و در این میان عده‌ای هم شعار تند دادند و پلیس هم با آنها برخورد کرد تا هر جور که می‌تواند ماجرا را ختم کند. الان با گاز اشک‌آور ماجرا ختم شد اما آیا فکر می‌کنید همه مشکلات حل شد؟
این منبع محلی گفته الان برخی می‌گویند تجمع مردم در اعتراض به حکم اعدام سه جوان بوده و برخی هم می‌گویند به خاطر مشکل اقتصادی بوده است. مهم این است که این مردم به نقطه‌ای رسیده‌اند که اعتراضات خود را در خیابان بیان می‌کنند و برای آنها باید فکری کرد.
اعتراض مردم بهبهان
فعالان فضای مجازی خبرداده‌اند که فرزانه انصاری‌فر خواهر فرزاد انصاری‌فر یکی از کشته‌شدگان اعتراضات بهبهان در آبان۹۸ در جریان اعتراضات شب گذشته بازداشت شده است.
خبرگزاری تسنیم در توضیح این اتفاق نوشته «عناصر کلیدی گروه‌های مخالف» که «مردم را ترغیب به شرکت در اعتراضات می‌کردند» بازداشت شدند.
از تعداد بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست و پلیس هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است و تنها اعلام شده که «پلیس با صلابت اقدام به متفرق کردن معترضان کرده است.»
اعتراضات مردم بهبهان
نمودار وضعیت اینترنت در استان خوزستان
برخی منابع گفته‌اند تجمع مردم در اعتراض به صدور حکم اعدام برای سه جوان محکوم در اعتراضات آبان ۱۳۹۸ بوده است اما سرهنگ محمد عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان بهبهان درباره تجمع مردم بهبهان به ایرنا گفته در پی یک فراخوان تعداد کمی از مردم بهبهان برای اعتراض به وضعیت اقتصادی در ساعت ۲۱ پنجشنبه در میدان بانک ملی این شهرستان تجمع کردند.
او گفته ابتدا پلیس سعی داشت تا با مذاکره این افراد را متفرق کند، اما آن‌ها نه تنها متفرق نشدند بلکه اقدام به سردادن شعار‌های هنجارشکنانه کردند به همین دلیل پلیس هم با صلابت اقدام به متفرق کردن آن‌ها کرد و خوشبختانه با تدابیر انجام شده هیچگونه خسارات مالی و جانی در این تجمع به وجود نیامد و افراد تجمع کننده هم به منازلشان هدایت شدند.
وی افزود: مردم باید بدانند که افراد و گروه‌های معاند در شرایط حساس کنونی قصد تحریک مردم و ضربه زدن به نظام را دارند و به طور حتم می‌خواهند با تحریک احساسات مردم در جامعه تنش ایجاد کنند، زیرا آن‌ها به هیچ عنوان دوست‌خواه مردم نیستند و برای ضربه زدن به نظام قسم یاد کرده اند.
عزیزی اظهار داشت: پلیس بر اساس وظیفه ذاتی خود با هر گونه بی نظمی و یا حرکتی که موجب بر هم زدن آرامش جامعه شود با قدرت و صلابت برخورد خواهد کرد به همین دلیل افراد نباید تحت تاثیر معاندان و مخالفان نظام قرار گیرند.
وی گفت: در حال حاضر آرامش در تمام شهرستان بهبهان حاکم است و هیچگونه مشکل یا بی نظمی در این شهرستان وجود ندارد.
استان خوزستان یکی از استان‌های ثروتمند کشور است که عمده چاه‌های نفت ایران در آن قرار دارند، با این حال مردم آن از وضعیت معیشت خود به شدت گلایه دارند. در چند سال گذشته بیشترین تعداد اعتراضات و اعتصابات عمومی در استان خوزستان اتفاق افتاده است. اعتصابات کارگران شهرداری، اعتصاب و تجمع کارگران نیشکر هفت تپه، اعتراض کارگران فولاد، تجمع مردم غیزانیه، اعتراضات گسترده به افزایش قیمت بنزین، اعتراضات کارگران کوت عبدالله و ... بخشی از بزرگترین اعتراضات مردمی هستند که فقط در یک استان اتفاق افتاده است و تا کنون برای حل آن اقدام جدی صورت نگرفته است.
عوامل تشویق به تجمع در مشهد دستگیر شدند
روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی از دستگیری تعدادی از عوامل تشویق به آشوب در مشهد خبر داد.
با اشراف اطلاعاتی و اقدام سربازان گمنام امام زمان(عج) در سپاه امام رضا(ع) استان خراسان رضوی ۲۶ تیر ماه شماری از عوامل اصلی گروه‌های معاند که ضمن ارتباط با شبکه‌های ضدانقلاب، با انتشار فراخوان‌هایی هواداران و مردم را به تجمع و اعتراضات خیابانی تشویق می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.
در سوابق برخی از این افراد، اقداماتی همچون جاسوسی علیه امنیت ملی، دعوت به اغتشاش و تلاش برای برهم زدن نظم عمومی از طریق فضای مجازی دیده می‌شود.
طی روزهای اخیر در شبکه های اجتماعی به عناوین مختلف فراخوان‌هایی مبنی بر تجمع و اعتراض منتشر شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1