تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : ۴۲۲۸۵۰
کبنا از جلسه ستاد مقابله با کرونا گزارش می‌دهد

جولان قلیان در آبشار یاسوج / با بیماران کرونایی سهل انگار برخورد قانونی می‌شود / باغ‌های کهگیلویه و بویراحمد پر ازدحام از مسافران خوزستانی و بوشهری / سایه مرگ بر سر مردم

۲
۲
جولان قلیان در آبشار یاسوج / با بیماران کرونایی سهل انگار برخورد قانونی می‌شود / باغ‌های کهگیلویه و بویراحمد پر ازدحام از مسافران خوزستانی و بوشهری / سایه مرگ بر سر مردم
کبنا ؛نشست اضطراری ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا امروز (شنبه 14 تیرماه 99) در سالن دولت با حضور حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.
به گزارش کبنا، حسین کلانتری در این نشست اظهار داشت: در بازدیدهای میدانی متوجه شدیم که همچنان در آبشار یاسوج خدمات دهی به مسافران و گردشگران به قوت ادامه دارد و معرکه قلیان کشیدن به وفور در آبشار یاسوج به چشم می‌خورد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: وضع در آبشار یاسوج مطلوب نیست، افراد بسیاری بی توجه به تمام مسائل بهداشتی چادر اسکان برپا کرده‌اند و در دورهمی های چند نفره مشغول کشیدن قلیان هستند و همچنان شلوغ است.
وی ادامه داد: هر چه سریع‌تر باید آبشار یاسوج تعیین تکلیف شود و از پذیرش مهمان، مسافر و برپایی چادر جلوگیری شود و برپایی مراسم عروسی در باغ‌ها و تلارهای استان با مجوز دانشگاه علوم پزشکی استان باشد.
کلانتری تاکید کرد: با افراد سهل انگار مبتلا به بیماری کرونا که در اماکن و ادارات عبور و مرور می‌کنند و سبب ابتلای دیگر افراد به این بیماری می‌شوند نیز مطابق با قانون برخورد خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: افراد مبتلا به کرونا باید خانواده و محل کار خود را در جریان قرار دهند و از حضور در تجمعات بپرهیزند و تا بهبودی کامل خود را قرنطینه کنند.
وی افزود: استفاد از ماسک در تمامی اماکن، تجمعات و ادارات این استان اجباری است و تمامی این اماکن توسط تیم‌های نظارتی علوم پزشکی استان بررسی و با متخلفان برخورد خواهد شد.
این مسئول گفت: تمامی اماکن، ادارات، آبشارها، پارک‌ها و تالارهای استان نظارت می‌شود و در صورت نیاز با خاطیان برخورد و این اماکن پلمب می‌شوند.
همچنین افراد صاحب مراسم عزا و عروسی که سبب ابتلای دیگر افراد به بیماری کرونا شوند، توسط دستگاه قضایی تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند و با عروس، داماد، یا صاحب عزا تعارف نداریم.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارائه خدمات در تمامی ادارات کهگیلویه و بویراحمد مشروط به رعایت دستور العمل های بهداشتی و استفاده از ماسک است و بدون هیچ تعارفی با خاطیان برخورد قانونی می‌شود.
کلانتری گفت: آمار تلفات کرونا در استان به شکل چشمگیری افزایش یافته که باید بیش از پیش رعایت دستور العمل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مورد توجه همگان قرار گیرد.
وی افزود: برگزاری مراسمات عروسی در باغ‌ها و تالارهای استان کهگیلویه و بویراحمد منوط به اجازه دانشگاه علوم پزشکی است و بدون تردید تالارهای و باغ‌های بی توجه به مسائل بهداشتی پلمب خواهند شد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تعداد موارد مثبت و موارد بستری نیز همچون روزهای گذشته در استان در حال افزایش است.
وی تاکید کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۱۲۳۳ مورد گزارش شده است و  تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۱۱۹۲ مورد بوده است.
هم اینک حدود ۳۰ درصد نمونه‌های تست کرونا که در استان به طور روزانه انجام می‌شود، مثبت هستند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:  همچنین ۹ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند.
استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی باید در زندگی روزمره مردم به صورت ویژه مد نظر گرفته شود زیرا با گذشت زمان، علیرغم تذکرات داده شده با بی‌دقتی و غفلت برخی این بیماری افزایش یافته است.  مردم حتی الامکان در شهر تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر نروند، در دور همی و مهمانی‌ها شرکت نکنند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن با سامانه ۴۰۳۰ تماس گرفته و فقط در صورت لزوم به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.
یزدان پناه از مردم خواست که مسافرت به استان‌هایی مانند خوزستان، بوشهر، هرمزگان  و فارس که در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند خودداری کرده و سلامت خود و جامعه را به خطر نیندازند.
به گفته شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد نیز ازدحام و شلوغی در تلارهای شهرستان بویراحمد بسیار بالاست و بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این اماکن مراسمات مختلف برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
United States
اقای استاندار این همه جلسه،نشست هیچگونه خروجی ندارد چرا پیگیری نمیکنید دلیل ورود این همه مسافر چیه چرا بجای عمل فقط حرف میزنید واقعا شرایط خطرناکی این بیماری ایجاد کرده و متاسفانه از این همه تست۳۰ درصد مثبته که اینجوری پیش بره تا ۸۰درصد هم میشه
حسین تانگو
Iran, Islamic Republic of
به تایید او رای می دادم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1