کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا از جلسه ستاد مقابله با کرونا گزارش می‌دهد

جولان قلیان در آبشار یاسوج / با بیماران کرونایی سهل انگار برخورد قانونی می‌شود / باغ‌های کهگیلویه و بویراحمد پر ازدحام از مسافران خوزستانی و بوشهری / سایه مرگ بر سر مردم

14 تير 1399 ساعت 14:42

کلانتری گفت: آمار تلفات کرونا در استان به شکل چشمگیری افزایش یافته که باید بیش از پیش رعایت دستور العمل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مورد توجه همگان قرار گیرد.


نشست اضطراری ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا امروز (شنبه 14 تیرماه 99) در سالن دولت با حضور حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.
به گزارش کبنا، حسین کلانتری در این نشست اظهار داشت: در بازدیدهای میدانی متوجه شدیم که همچنان در آبشار یاسوج خدمات دهی به مسافران و گردشگران به قوت ادامه دارد و معرکه قلیان کشیدن به وفور در آبشار یاسوج به چشم می‌خورد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: وضع در آبشار یاسوج مطلوب نیست، افراد بسیاری بی توجه به تمام مسائل بهداشتی چادر اسکان برپا کرده‌اند و در دورهمی های چند نفره مشغول کشیدن قلیان هستند و همچنان شلوغ است.
وی ادامه داد: هر چه سریع‌تر باید آبشار یاسوج تعیین تکلیف شود و از پذیرش مهمان، مسافر و برپایی چادر جلوگیری شود و برپایی مراسم عروسی در باغ‌ها و تلارهای استان با مجوز دانشگاه علوم پزشکی استان باشد.
کلانتری تاکید کرد: با افراد سهل انگار مبتلا به بیماری کرونا که در اماکن و ادارات عبور و مرور می‌کنند و سبب ابتلای دیگر افراد به این بیماری می‌شوند نیز مطابق با قانون برخورد خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: افراد مبتلا به کرونا باید خانواده و محل کار خود را در جریان قرار دهند و از حضور در تجمعات بپرهیزند و تا بهبودی کامل خود را قرنطینه کنند.
وی افزود: استفاد از ماسک در تمامی اماکن، تجمعات و ادارات این استان اجباری است و تمامی این اماکن توسط تیم‌های نظارتی علوم پزشکی استان بررسی و با متخلفان برخورد خواهد شد.
این مسئول گفت: تمامی اماکن، ادارات، آبشارها، پارک‌ها و تالارهای استان نظارت می‌شود و در صورت نیاز با خاطیان برخورد و این اماکن پلمب می‌شوند.
همچنین افراد صاحب مراسم عزا و عروسی که سبب ابتلای دیگر افراد به بیماری کرونا شوند، توسط دستگاه قضایی تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند و با عروس، داماد، یا صاحب عزا تعارف نداریم.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارائه خدمات در تمامی ادارات کهگیلویه و بویراحمد مشروط به رعایت دستور العمل های بهداشتی و استفاده از ماسک است و بدون هیچ تعارفی با خاطیان برخورد قانونی می‌شود.
کلانتری گفت: آمار تلفات کرونا در استان به شکل چشمگیری افزایش یافته که باید بیش از پیش رعایت دستور العمل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مورد توجه همگان قرار گیرد.
وی افزود: برگزاری مراسمات عروسی در باغ‌ها و تالارهای استان کهگیلویه و بویراحمد منوط به اجازه دانشگاه علوم پزشکی است و بدون تردید تالارهای و باغ‌های بی توجه به مسائل بهداشتی پلمب خواهند شد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تعداد موارد مثبت و موارد بستری نیز همچون روزهای گذشته در استان در حال افزایش است.
وی تاکید کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۱۲۳۳ مورد گزارش شده است و  تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۱۱۹۲ مورد بوده است.
هم اینک حدود ۳۰ درصد نمونه‌های تست کرونا که در استان به طور روزانه انجام می‌شود، مثبت هستند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:  همچنین ۹ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند.
استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی باید در زندگی روزمره مردم به صورت ویژه مد نظر گرفته شود زیرا با گذشت زمان، علیرغم تذکرات داده شده با بی‌دقتی و غفلت برخی این بیماری افزایش یافته است.  مردم حتی الامکان در شهر تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر نروند، در دور همی و مهمانی‌ها شرکت نکنند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن با سامانه ۴۰۳۰ تماس گرفته و فقط در صورت لزوم به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.
یزدان پناه از مردم خواست که مسافرت به استان‌هایی مانند خوزستان، بوشهر، هرمزگان  و فارس که در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند خودداری کرده و سلامت خود و جامعه را به خطر نیندازند.
به گفته شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد نیز ازدحام و شلوغی در تلارهای شهرستان بویراحمد بسیار بالاست و بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این اماکن مراسمات مختلف برگزار می‌شود.


کد مطلب: 422850

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/422850/جولان-قلیان-آبشار-یاسوج-بیماران-کرونایی-سهل-انگار-برخورد-قانونی-می-شود-باغ-های-کهگیلویه-بویراحمد-پر-ازدحام-مسافران-خوزستانی-بوشهری-سایه-مرگ-سر-مردم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1