تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۱۱
کد مطلب : ۴۲۱۸۵۰
امید مظلوم دانشجوی دانشگاه یاسوج:

چرا با مسئولین بانک تجارت برخورد صورت نمی‌گیرد / لزوم برگزاری دادگاه معامله کارخانه قند یاسوج برگزار شود؟

۱
۰
چرا با مسئولین بانک تجارت برخورد صورت نمی‌گیرد / لزوم برگزاری دادگاه معامله کارخانه قند یاسوج برگزار شود؟
کبنا ؛مسئول بسیح دانشجویی دانشگاه یاسوج گفت: آیت‌الله رئیسی فریاد دانشجویان را در مورد کارخانه قند یاسوج بشنود.
امید مظلوم اظهار کرد: در ابتدا ناراحتی خود و مجموعه بسیج دانشجویی استان را به دلیل سوختن صدها گونه حیوانی و گیاهی مناطق حفاظت شده گچساران و خائیز اعلام می‌داریم و سپس تشکر از تمام مسئولین محیط بانان دوستداران محیط زیست و گروه‌های جهادی داریم که از تمام توان خود برای مهار این بلای غیر طبیعی استفاده کردند.
 وی گفت: از مسئولین ذیربط تقاضا داریم تمام تلاش خود را برای احیای این منطقه پر ارزش و به اصطلاح حفاظت شده به کار ببرند و هر چه سریع دلایل آتش سوزی مشخص و با عاملین برخورد گردد و آمادگی خودرا برای کمک به احیای این منبع ملی اعلام می‌کنیم.
 مظلوم ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد علی رغم وسعت و جمعیت کم نسبت به استانهای دیگر کشور، دارای منابع انسانی، طبیعی و ذخایر زیرزمینی فراوانی است اما آنچه که باعث حیف و میل این منابع و از بین رفتن آنها و عقب ماندن و محروم ماندن استان شده علاوه بر کم بودن مسئولین با کفایت زد و بندهای سیاسی طایفه‌ای مسئولین با مفسدین و مافیاهای قدرت و سیاست در استان بوده است.
 مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج ادامه داد: خائیز سوخت اما آیا کسی به فکر خائیز های در حال سوختن استان است آیا کسی تا به حال برای خاموش کردن آتشی که سالها بر جان دشت سقاوه و کارخانه قند و املاک آن افتاده تلاشی کرده است؟ جا دارد از رویکرد جدید قوه قضاییه و همچنین دادگستری استان جهت مبارزه با مفاسد خدمت بزرگواران خسته نباشید و خدا قوتی عرض کنیم اما بهتر است بگوییم اقدامات صورت گرفته تا به حال کافی نبوده و بهتر است در مبارزه با مفاسد اقتصادی استان قاطع‌تر و مصمم‌تر ورود شود.
 وی گفت: هرگاه در دستگاه اجرای عدالت و دادگستری استان شاهد قاطعیت نبودیم عدالتی اجرا نشده و این امر حتی باعث به تأخیر افتادن اجرای عدالت در استان شده که نتیجه جز بدبینی به نظام وانقلاب چیز دیگری باخود به همراه نداشته است.
 مظلوم تصریح کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی مدت‌هاست بعد از حضور جناب آقای رئیسی در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفت اما در استان ما، شاهد مبارزه با مفسدین اقتصادی نبوده و نیستیم بعد از اعلام رأی دادگاه تجدید نظر مبنی بر ابطال معامله کارخانه قند معامله کارخانه از دست سرمایه گذار صوری به بانک برنگشت و حتی اجازه فرجام خواهی به مقصر داده شد. آیا فرجام خواهی معامله که معامله قبلی آن توسط دادگاه عمومی انقلاب و سپس دادگاه تجدید نظر باطل اعلام شد، اوج بی قانونی نیست.
 وی گفت: استفاده چندین ساله از ۱۲۰ دستگاه واحد مسکونی که بعد از معامله و حتی بعد از ابطال معامله در اختیار شخص به اصطلاح سرمایه گذارکارخانه قرار دارد و استفاده می‌شود امری قانونی و اجرای عدالت است؟ آیا استفاده از کارخانه و امکانات کارخانه بعد از ابطال معامله‌ی آن و پلمپ نشدن آن توسط دستگاه‌های اجرای قانون تا زمان تعیین تکلیف کارخانه و رسیدن این مال به صاحبش چه توجیحی دارد و خواهد داشت؟.
 مظلوم گفت: در صورتی که کارگران مظلوم و بی دفاع کارخانه سالهاست برای رسیدن به حقوق خود باید ساعت‌ها وقت خود را پشت در اتاق مسئولین و یا جلوی ادارات استان در خیابان‌ها بگذرانند اما هیچکس تا به حال فریادرس آنها نبوده و بلکه با قول‌های دروغین آنها را به بازی گرفته‌اند.
 این دانشجوی دانشگاه یاسوج ادامه داد: چرا نباید با مسئولین بانک تجارت که یک طرف معامله بودند برخورد صورت گیرد و چرا دادگاه پرونده کیفری این معامله (مدیران مقصربانک و سرمایه گذار صوری) برگزار نمی‌شود آیا اجرای قانون و عدالت فقیر و غنی دوست و آشنا می‌شناسد؟.
 وی گفت: همچنین در مورد زمینهای دشت سقاوه که مدتهاست در حالت مجهول الحالی قرار گرفته و هیچ یک از ادارات مربوط به این امر برای استرداد زمین‌ها اقدامی نمی‌کنند که این خود جای سؤال دارد و باید مسئولین ذیربط پاسخگو باشند.
 وی افزود: اگر کسی در جایی فکر کند که دانشجویان کارخانه قند و دشت سقاوه را فراموش می‌کنند؛ سخت در اشتباه است حرکت‌های بعدی ما بسیار جدی‌تر و عند الزوم در تهران خواهد بود نزدیک به هزار نفر دانشجو و بالغ بر ۲۰۰ استاد در دانشگاه‌های یاسوج پای دفاع از مردم و کارگران در بازگشت کارخانه قند و دشت سقاوه به مردم را امضاء کرده‌اند و توقع داشتیم، دستگاه‌های ذیربط جدی‌تر و شفاف در این خصوص اقدام می‌کردند؟ اگرچه اقداماتی شده اما روند بسیار کند است.
 مظلوم افزود: این اقدامات فرصت دادن به رانت‌ها، نفوذها و پیچیده کردن دو مسئله ساده است، چرا پرونده ارزهای فروش مواد پتروشیمی سقاوه طرح نمی‌شود؟
 چرا زمین‌های سقاوه به مردم و منابع طبیعی واگذار نمی‌شود؟ چرا ساخت و سازهای غیر قانونی تخریب نمی‌شود؟ و چراهای دیگر؟
 وی به فارس گفت: امید است مدیران ارشد استان بیش از این از دست رفتن اعتماد عمومی مردم در پرونده‌های کاملاً مشخص با اقدام انقلابی جلوگیری نمایند و از نماینده مردم شهرستان که خود از جامعه دانشگاهی است می‌خواهیم در این خصوص وارد عمل شوند.
 مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج ادامه داد: مدت‌هاست که دانشجویان بسیجی و انقلابی بارها و بارها از این بی عدالتی‌هایی که همانند آتش بر سر بیت المال و اراضی استان افتاده شکایت گله و فریاد کردند اما هیچگاه با جواب درستی روبرو نشده‌اند اما این بار بلندتر از گذشته فریاد خواهیم زد که شاید صدایمان به گوش رئیس قوه قضاییه کشور برسد و از ایشان ملتمسانه تقاضا داریم نگاه ویژه‌ای به استان محروم مظلوم و نجیب کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند چرا که اجرای عدالت در این استانها از بقیه استانها لازم و ضروری‌تر است.
نام شما

آدرس ايميل شما

عدالت
United States
بسيار عالى با تشكر از مسولين هميشه پيگير بسيج دانشجويى استان همه ما خواهان ورود دستگاه قضا و سازمان بازرسى كشور به پرونده ى كارخانه قند هستيم لطفا تا دير نشده مسولين مربوطه به فكر باشيد خيلى از اين عزيزان در بدترين شرايط ممكن هستن ما خواهان عدالت هستيم
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1