تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۴۲۰۴۶۹
دکتر محمد مهدی بانشی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت؛

هفته گذشته شاهد روند کاهش بیماری در استان بودیم / وظیفه اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند بر دوش مردم است که امیدواریم رعایت کنند

۱
هفته گذشته شاهد روند کاهش بیماری در استان بودیم / وظیفه اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند بر دوش مردم است که امیدواریم رعایت کنند
کبنا ؛روز شنبه 13 اردیبهشت، محمدمهدی بانشی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در جمع خبرنگاران گفت: روند بیماری در استان اول به یک روندی رسید، بعد روند بیماری ثابت شد و در حال حاضر روند کاهشی دارد.
بانشی اظهار کرد: استان های دیگر مشکلاتشان از ما کمتری داشتند ولی هزینه هنگفتی دادند، ولی ما در استان کهگیلویه و بویراحمد شیوع و اپیدمی را کنترل کردیم، و باعث شد به پیک بیماری در استان نرسیم و بیماری در اختیار ما قرار گرفت.
وی افزود: فرق ما با استان های دیگر این است که شهرهای دیگر پیک بیماری را رد کرده اند، تعداد زیادی بیماری را گرفتند، به یک ایمنی رسیدند و مشکل کمتری دارند، ولی استان ما چون هنوز در حال کنترل بیماری است، انرژی زیادی برای این موضوع باید همچنان بگذارد.
بانشی بیان کرد: تبعات موضوع متفاوت است، اگر شبیه استان های دیگر پیش می رفتیم احتمالا حدود 6 تا 7 هزار نفر مبتلا می شدند، حدود 500 مرگ را متحمل می شدیم، و بعد از اپیدمی عبور می کردیم.
بانشی تصریح کرد: ولی با کنترل اپیدمی، تعداد مبتلاها خوشبختانه کم شد و مرگ و میر هم خیلی پایین بود. هزینه ای که به لحاظ خستگی، درگیری پرسنل و نیروها، و فرسودگی نیروها بیشتر شده، ولی نکته مثبت و قابل توجه کار ما این است که تعداد مبتلایان و مرگ ها کم است.
بانشی افزود: بنابراین ما از اپیدمی عبور نکردیم، فعلا کنترل شده است، ولی هر بی احتیاطی این کنترل را از دست ما خارج می سازد.
بانشی گفت: کادر درمان وظایف خود را به خوبی انجام داده اند و تا جایی که توانسته اند غربالگری و بیماریابی کرده اند و در بیمارستان ها نیز مشغول خدمت دهی هستند، اما خواهش بنده این است که در مرحله دوم، وظیفه و سنگینی طرح فاصله گذاری هوشمند بر دوش مردم و مسئولان است که امیدواریم بپذیرند و رعایت کنند.
بانشی ابراز کرد: هفته گذشته یکی از بهترین هفته ها را به لحاظ کاهش موارد ابتلای بیماری را داشتیمو شاهد روند کاهشی بودیم، ولی در عین حال 3 مراسم در یک شهرستان در یکی دو هفته قبل باعث شد امار مبتلایان در این شهرستان بیشتر شود.
وی در انتها گفت: امیدواریم مردم ما بپذیرند که موارد بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند را رعایت کنند و مراسمات را به زمان دیگری موکول کنند تا بتوانیم اپیدمی بیماری را کنترل کنیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1