کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دکتر محمد مهدی بانشی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت؛

هفته گذشته شاهد روند کاهش بیماری در استان بودیم / وظیفه اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند بر دوش مردم است که امیدواریم رعایت کنند

13 ارديبهشت 1399 ساعت 13:57

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اگر شبیه استان های دیگر پیش می رفتیم احتمالا حدود 6 تا 7 هزار نفر مبتلا می شدند، حدود 500 مرگ را متحمل می شدیم، و بعد از اپیدمی عبور می کردیم.


روز شنبه 13 اردیبهشت، محمدمهدی بانشی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در جمع خبرنگاران گفت: روند بیماری در استان اول به یک روندی رسید، بعد روند بیماری ثابت شد و در حال حاضر روند کاهشی دارد.
بانشی اظهار کرد: استان های دیگر مشکلاتشان از ما کمتری داشتند ولی هزینه هنگفتی دادند، ولی ما در استان کهگیلویه و بویراحمد شیوع و اپیدمی را کنترل کردیم، و باعث شد به پیک بیماری در استان نرسیم و بیماری در اختیار ما قرار گرفت.
وی افزود: فرق ما با استان های دیگر این است که شهرهای دیگر پیک بیماری را رد کرده اند، تعداد زیادی بیماری را گرفتند، به یک ایمنی رسیدند و مشکل کمتری دارند، ولی استان ما چون هنوز در حال کنترل بیماری است، انرژی زیادی برای این موضوع باید همچنان بگذارد.
بانشی بیان کرد: تبعات موضوع متفاوت است، اگر شبیه استان های دیگر پیش می رفتیم احتمالا حدود 6 تا 7 هزار نفر مبتلا می شدند، حدود 500 مرگ را متحمل می شدیم، و بعد از اپیدمی عبور می کردیم.
بانشی تصریح کرد: ولی با کنترل اپیدمی، تعداد مبتلاها خوشبختانه کم شد و مرگ و میر هم خیلی پایین بود. هزینه ای که به لحاظ خستگی، درگیری پرسنل و نیروها، و فرسودگی نیروها بیشتر شده، ولی نکته مثبت و قابل توجه کار ما این است که تعداد مبتلایان و مرگ ها کم است.
بانشی افزود: بنابراین ما از اپیدمی عبور نکردیم، فعلا کنترل شده است، ولی هر بی احتیاطی این کنترل را از دست ما خارج می سازد.
بانشی گفت: کادر درمان وظایف خود را به خوبی انجام داده اند و تا جایی که توانسته اند غربالگری و بیماریابی کرده اند و در بیمارستان ها نیز مشغول خدمت دهی هستند، اما خواهش بنده این است که در مرحله دوم، وظیفه و سنگینی طرح فاصله گذاری هوشمند بر دوش مردم و مسئولان است که امیدواریم بپذیرند و رعایت کنند.
بانشی ابراز کرد: هفته گذشته یکی از بهترین هفته ها را به لحاظ کاهش موارد ابتلای بیماری را داشتیمو شاهد روند کاهشی بودیم، ولی در عین حال 3 مراسم در یک شهرستان در یکی دو هفته قبل باعث شد امار مبتلایان در این شهرستان بیشتر شود.
وی در انتها گفت: امیدواریم مردم ما بپذیرند که موارد بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند را رعایت کنند و مراسمات را به زمان دیگری موکول کنند تا بتوانیم اپیدمی بیماری را کنترل کنیم.
 


کد مطلب: 420469

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/420469/هفته-گذشته-شاهد-روند-کاهش-بیماری-استان-بودیم-وظیفه-اجرای-طرح-فاصله-گذاری-هوشمند-دوش-مردم-امیدواریم-رعایت-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1