تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۴
کد مطلب : ۴۲۰۲۳۰
هادی خورشیدیان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا توضیح داد

همدلی اوقاف و امور خیریه بویراحمد با مردم در روزهای کرونایی و ماه رمضان ( + فیلم و تصاویر )

۱
۳
همدلی اوقاف و امور خیریه بویراحمد با مردم در روزهای کرونایی و ماه رمضان ( +  فیلم و تصاویر )
کبنا ؛
در این شرایط که به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب جدی به کسب و کارها وارد شد، همه دست به دست هم دادند تا در این شرایط پشت هم باشند، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد یکی از ادارات شهرستان و استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد که مدیریت آن را یک جوان پرانرژی و با ذوق بر عهده دارد. هادی خورشیدی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد در همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا با مشارکت خیرین و انسان‌های خداجو کارگاه تولید ماسک راه اندازی کرد تا نتیجه کار آنها در این کارگاه تولید بیش از 6 هزار عدد ماسک باشد که به طور رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد.
 
اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه به همین جا بسنده نشد، این اداره با تلاش و پشت‌کار همه کارکنانش اعتبارات خوبی را جذب کرد، تا در شرایط شیوع ویروس کرونا به کمک مردمی بیایند که در این ایام آسیب دیدند و بسته‌های غذایی را تهیه و به دست آنها برساند.
امروز ( 7 اردیبهشت ماه 99) در اولین مرحله، 500 بسته غذایی در قالب طرح ضیافت همدلی، طی یک پروتکل مشخص به دست اقشار کم درآمد و آسیب دیده رسید.
 خورشیدیان می‌گوید: سهمیه اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از این طرح خداپسندانه دو هزار و ۵۰۰ بسته است که  با کمک خیرین و واقفین۵۰۰ بسته سهم اوقاف بویراحمد بوده که حتی بیش از این تعداد آماده توزیع است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد عنوان کرد: این بسته‌ها شامل برنج، روغن، رب گوجه فرنگی و ماکارونی است که افراد نیازمند به کمک هیات امناء امامزادگان و تحقیق و تفحص شناسایی شده و با کمک هیات‌ امناها و البته سپاه و جبهه فرهنگی و کانون مردم نهاد در ایام ماه مبارک رمضان توزیع می‌شوند.


 
وی با بیان اینکه کمک به نیازمندان همواره مورد توجه اوقاف و امور خیریه شهرستان بوده، گفت: در سه ماه پایانی سال گذشته ۱۴۰۰ بسته معیشتی به ارزش حدود ۳۰۰ میلیون تومان نقدی و غیرنقدی میان نیازمندان توزیع شد.
این مسوول به برنامه‌های قرآنی اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: با شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی اوقاف شهرستان را در فضای مجازی انجام خواهیم داد، ضمن اینکه ثبت‌نام مسابقات قرآنی بزرگسالان آغاز و تا ۱۶ خرداد در رشته‌های حفظ، ترتیل و قرائت ادامه دارد.
خورشیدیان ادامه داد: توزیع غذای گرم در شب‌های قدر از برنامه‌های اوقاف و امور خیریه شهرستان است که البته در صورتی که مرکز بهداشت اجازه دهد غذای گرم پخته و میان نیازمندان توزیع می‌شود که از خیرین و واقفین دعوت می‌کنیم در این کار خیر سهیم شوند.



رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به کارهای صورت گرفته در راستای مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در کارگاه‌ اوقاف و امور خیریه شهرستان ۸۰ دست لباس(گان) تولید و به کادر بیمارستانی شهید جلیل تحویل داده شد، همچنین بالغ بر ۶ هزار ماسک میان مردم و ۸۰ لیتر آب ژاول میان بقاع متبرکه توزیع شد.


 
این مسوول به اقدامات صورت گرفته اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد در چند ماه اخیر اشاره کرد و گفت: تکمیل و ساخت ۱۰ دهنه مغازه موقوفه‌ای میدان هفت تیر یاسوج، وصول قسط اول اجاره بهاء سال ۹۸ از دانشگاه علوم پزشکی استان برای موقوفه بیمارستان شهید بهشتی، وصول کامل اجاره یکساله اورژانس اجتماعی از بهزیستی، وصول کلیه اجارات موقوفه طاهری و  اخذ سند مالکیت موقوفه امامزاده مختار به مقدار ۵۱ هکتار از اقدامات اوقاف شهرستان در چند ماه اخیر است.


وی تصریح کرد: ۷۷ هکتار زمین کشاورزی وقف امامزاده مختار راکد مانده بود که اقدام به کشت نخود، جو و عدس در این زمین کردیم، همچنین در تلاش برای اخذ مجوز دامداری و  دامپروری در موقوفه امامزاده مختار هستیم که درآمد این واحد اقتصادی برای امامزاده هزینه می‌شود.
خورشیدیان به برنامه  در دست اقدام برای اشتغال‌زایی زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست اشاره کرد و یادآور شد: به دنبال راه‌اندازی دائمی کارگاه تولیدی پوشاک برای ایجاد اشتغال زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست هستیم و امیدواریم متولیان امر ما را در تحقق این برنامه‌ مهم یاری کنند.



خورشیدیان از ایجاد طرح‌های گردشگری در بقاع متبرکه دارای پتانسیل گردشگری خبر داد و گفت: قراردادی با مشاور بسته شده که طرح‌های گردشگری در امامزادگان دارای ظرفیت ایجاد شود که در امامزاده مختار در حال اجرا است و در امامزاده حسن(ع) روستای مهریان، امامزاده قاسم(ع) روستای گوشه و امامزاده عبدالله(ع) این طرح اجرا و مکان‌‌های گردشگری احداث می‌شود.


 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد ضمن اشاره به نشست‌های این اداره با جبهه‌های فرهنگی و سپاه گفت: میان خانوده‌های زندانیان بسته‌های غذایی توزیع می‌شود.



این مسوول در پایان از تلاش همکاران اوقاف شهرستان بویراحمد و مسوولان استانی، رسانه‌ها به ویژه حجت الاسلام جنتی پور در تحقق برنامه‌ها و اهداف اوقاف و امور خیریه قدردانی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کمی وقف نکردن در شهرستان بویراحمد شما میتونید شهر رو تامین کنید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1