تاریخ انتشار
جمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۳
کد مطلب : ۴۲۰۱۷۸

آخرین رویدادها از جهان کرونایی

۰
آخرین رویدادها از جهان کرونایی
کبنا ؛
 دونالد ترامپ به رغم هشدارهای مکرر پزشکان، باردیگر توصیه های نگران کننده ای درباره ویروس کرونا به مردم آمریکا کرده است.
به گزارش کبنا، براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی تا روز جمعه ۲۴ آوریل ۲۰۲۰، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۸۸۶ هزار و ۷۰۹ نفر رسید.
از این تعداد ۵۰ هزار و ۲۴۸ نفر جان باخته و ۸۵ هزار و ۹۲۲ نفر بهبود پیدا کرده اند.
آمار سازمان بهداشت جهانی از وضعیت شیوع کرونا در چند کشور 
آخرین رویدادها از جهان کرونایی
آخرین اخبار شیوع کرونا در آمریکا
به گزارش پایگاه اینترنتی اکسپرس، دونالد ترامپ به رغم هشدارهای مکرر پزشکان، باردیگر توصیه های نگران کننده ای درباره ویروس کرونا به مردم آمریکا کرده است.
 
 آخرین اخبار و تحولات در ارتباط با شیوع ویروس کرونا در آمریکا به شرح زیر است:
 
ترامپ تزریق ضدعفونی کننده به بدن را به عنوان درمان کرونا معرفی کرد
 
ترامپ تزریق ضدعفونی کننده به بدن را به عنوان درمان کرونا معرفی کرد
به گزارش پایگاه اینترنتی اکسپرس، دونالد ترامپ به رغم هشدارهای مکرر پزشکان، باردیگر توصیه های نگران کننده ای درباره ویروس کرونا به مردم آمریکا کرده است.
به موجب این گزارش، ترامپ در واکنش به اظهارات بیل برایان از وزارت امنیت داخلی آمریکا درباره چگونگی مبارزه با کووید–19 در اظهار نظری عجیب گفت: تزریق مایعات ضد عفونی کننده به بدن ممکن است به عنوان درمان کرونا معرفی شود.
بیل برایان در بخشی از اظهارات خود گفت: الکل ایزوپروپیل می تواند در عرض 30 ثانیه، ویروس کرونا را نابود کند. وی افزود: آمریکا در حال حاضر در حال آزمایش بر روی ضد عفونی کنندهایی است که سریع در دسترس قرار می گیرند و قبلا مایع سفید کننده روی ویروس آزمایش شده است.
این کارشناس ادعا کرد مایع سفید کننده می تواند ظرف 5 دقیقه ویروس کرونا را بکشد. وی مدعی شد مالیدن الکل ویروس را سریعتر می کشد.
گفته می شود آمریکا همچنین در حال تحقیق درباره وضعیت این بیماری در بزاق است.
 
 
۷۰ درصد کارکنان هتل های آمریکا اخراج شده اند
پایگاه اینترنتی هیل گزارش داد: بر اساس آماری که روز پنجشنبه منتشر شد، صنعت هتلداری آمریکا ۷۰ درصد کارکنان خود را یا اخراج کرده یا به مرخصی بدون حقوق فرستاده است.
بر اساس گزارش اتحادیه هتلداری و اقامتگاه‌های آمریکا، هتل‌های دارای خدماتِ کامل، که معمولا به صورت متوسط ۵۰ نفر را به کار می‌گرفتند، در شرایط کنونی فقط ۱۴ نیروی کار در اختیار دارند و هتل‌های تفریحی نیز که به صورت متوسط ۹۰ نفر را به کار می‌گرفتند، در شرایط کنونی فقط ۵ نفر در استخدام دارند.
بر اساس گزارش این نهاد، هشت اتاق از هر ده اتاق هتل‌ها خالی است و پیش بینی می‌شود که سال ۲۰۲۰ بدترین سال برای آمار اقامت افراد در هتل‌ها در تاریخ آمریکا باشد.
چیپ راجرز مدیر اجرایی ارشد این اتحادیه در بیانیه‌ای با اشاره به طرح کمک مالی به صنایع آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا گفت: «هتل‌ها یکی از اولین صنایعی بودند که از همه گیری کرونا آسیب دیدند و یکی از آخرین صنایعی نیز خواهند بود که به شرایط عادی باز گردند. طرح کمک مالی به صنایع آسیب دیده یک گام اول مهم است که دارای اقدامات حمایتی زیادی جهت صنعت هتلداری است، ولی ما نیاز داریم که کنگره تغییرات مهمی را دراین طرح اجرا کند تا واقعیت اقتصادی موجود در آن لحاظ شود و به کارکنان آندسته از صنایعی که بیشترین آسیب را دیده اند کمک شود.»
بر اساس طرح کمک مالی که در ماه مارس به تصویب کنگره رسید ۳۷۷ میلیارد دلار در قالب وام و بخشودگی‌های وامی در اختیار شرکت‌های کوچک بخش سفر قرار می‌گیرد. اتحادیه هتلداری آمریکا درخواست ۱۵۰ میلیارد دلار کمک برای بخش مسافرت کرده بود.
بر اساس آمار این اتحادیه، تاثیر ویروس کرونا روی صنعت گردشگری ۹ برابر بدتر از حملات ۱۱ سپتامبر بوده است و نرخ اقامت در هتل‌ها در سال ۲۰۲۰ بدتر از سال ۱۹۳۳ یعنی دوره رکود اقتصادی بزرگ آمریکا، خواهد بود.
 
 
ازدحام شدید در مراکز توزیع غذای رایگان
مراکز توزیع غذای رایگان در آمریکا شاهد مراجعه فزاینده شهروندان این کشور و ازدحام شدید مردمی است که از پیامدهای شیوع ویروس کرونا، آسیب دیده اند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، در پی شیوع ویروس کرونا، حدود 26 میلیون نفر در آمریکا در دو ماه گذشته، شغل خود را از دست دادند و این مسئله باعث مراجعه فزاینده مردم و ازدحام شدید در مراکز توزیع غذای رایگان شده است.
منال ابوعبس گزارشگر الجزیره در حالی که تصاویری از صف طولانی در یکی از مراکز توزیع غذا در آمریکا پخش می شد، گفت: اینجا ثروتمندترین کشور جهان است. در اینجا صدها نفر از هر رنگ و نژادی در صف ایستاده اند. افرادی که اخیرا بیکار شده اند به بی خانمان هایی اضافه شدند که قبلا برای دریافت بسته های غذایی، به این مراکز مراجعه می کردند. تفاوتی بین تگزاس در جنوب آمریکا با ماساچوست در ساحل شرقی این کشور یا شهر نیویورک نیست. اهالی همه این ایالت ها، تحت تاثیر بلای کرونا قرار گرفته اند. مراکز توزیع کمک های رایگان غذایی، تنها راه تامین معیشت برای بسیاری از این افراد است. این بسته های رایگان غذایی با کمک های افراد داوطلب تامین می شود و دولت آمریکا در این معادله، به صورت مستقیم هیچ نقشی ندارد. فقط نیروهای گارد ملی آمریکا به این مراکز می آیند تا به انتقال کمک های غذایی کمک کنند.
 
موافقت کنگره با طرح کمک ۴۸۳ میلیارد دلاری برای مقابله با کرونا
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، کنگره آمریکا با طرح کمک ۴۸۳ میلیارد دلاری برای مقابله با ویروس کرونا موافقت کرد.

نشست خبری ترامپ
شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نشستی خبری درباره مبارزه با ویروس کرونا گفت به دستیابی به واکسن ویروس کرونا نزدیک شده ایم و آزمایشات به شکل خوب پیش می‌رود.
ترامپ گفت به تلاش بر اساس راهبرد خود برای بازگرداندن کشور به مسیر طبیعی ادامه می‌دهیم.

مرگبارترین روز شیوع ویروس کرونا در کالیفرنیا
به گزارش خبرگزاری رویترز، فرماندار ایالت کالیفرنیا اعلام کرد، ۲۴ ساعته گذشته با ثبت ۱۱۵ مورد مرگ، مرگبارترین روز از زمان شیوع ویروس کرونا در این ایالت بود.

فرماندار نیویورک اظهارات مک کانل را غیرمسئولانه و زشت دانست
اندرو کومو، فرماندار نیویورک گفت: اظهارات مک کانل غیرمسئولانه و زشت است. به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، کومو گفت: زمانی که سناتور مک کانل می‌گوید این کمکی به ایالت‌های دموکرات است، مطلبی نادرست است. اگر شما نگاهی به ایالت‌هایی که ویروس کرونا در آن‌ها شیوع پیدا کرده است داشته باشید، آن‌ها ایالت‌هایی هستند که به دموکرات‌ها تمایل دارند. ایالت‌های نیویورک، کالیفرنیا، میشیگان و ایلینوی، ایالت‌های دموکرات هستند؛ بنابراین شما زمانی که منابع مالی را در اختیار ایالت‌هایی که ویروس کرونا در آن‌ها شیوع یافته و از آن رنج می‌برند، قرار می‌دهید آن‌ها ایالت‌های تحت هدایت دموکرات‌ها هستند. اگر نیویورک یک ایالت دموکرات است پس به آن کمک نکنید.
وی افزود: این طرز فکر تا چه اندازه زشت است. تنها به آنچه که وی (مک کانل) می‌گوید، توجه کنید.۱۳ هزار نفر از مردم در نیویورک مرده اند، اما اکثر آن‌ها طرفدار دموکرات‌ها بوده اند. چرا شما باید به آن‌ها کمک کنید؟ در حال حاضر باید تعلقات حزبی خود را کنار بگذارید. شما باید لنزی را که از راه آن به دموکرات‌ها و جمهوری خواهان می‌نگرید و می‌گویید ما باید به جمهوری خواهان کمک کنیم و به دموکرات‌ها کمک نکنیم، کنار بگذارید. ما هم اکنون در این وضع قرار نداریم. اگر شما می‌خواهید انسانیت و نجابت خود را نشان دهید حالا زمان نشان دادن آن است. حالا زمان آن است که تعلقات متعصبانه حزبی خود را کنار بگذارید. حالا زمان آن است که شما باید عصبانیت‌های سیاسی خود را کنار بگذارید. شما هم اکنون با همه آنچه که روی می‌دهد به دنبال شکاف‌های حزبی هستید. این تا چه اندازه می‌تواند غیرمسئولانه و زشت باشد.
 
ایندیپندنت آمار واقعی قربانیان کرونا در انگلیس را دو برابر آمار رسمی دانست
بررسی های جدید در انگلیس حکایت از آن دارد که آمار واقعی قربانیان ابتلا به ویروس کرونا در این کشور بیش از دو برابر اعداد و ارقامی است که مراکز بیمارستانی و درمانی انگلیس اعلام می کنند.
 
آخرین اخبار از شیوع ویروس کرونا در انگیس به شرح زیر است: 
 
ایندیپندنت آمار واقعی قربانیان کرونا در انگلیس را دو برابر آمار رسمی دانست
 
 
بازگشت نخست وزیر انگلیس به محل کار پس از ابتلا به ویروس کرونا
نخست وزیر انگلیس که به علت ابتلا به بیماری کووید19، مدتی در بیمارستان از جمله بخش مراقبت های ویژه بستری بود و اکنون دوران نقاهت را می گذراند،پس از یک ماه دوری احتمالا از روز دوشنبه بر سر کارش باز می گردد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن به نقل از رسانه های در انگلیس،" بوریس جانسون" که دوران نقاهت را در استراحتگاه نخست وزیری در خارج از لندن می گذراند، روز چهارشنبه این هفته به صورت تلفنی با ملکه این کشور و نیز "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا صحبت کرد.
روزنامه فایننشیال تامیز به نقل از سخنگوی دفتر نخست وزیری نوشت: روند بهبودی "بوریس جانسون"، سریع تر از برآورد پیشین بود اما نظر نهایی درباره بازگشت وی به دفترش را پزشکان معالج اعلام خواهند کرد.
سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس همچنین اعلام کرد : در هفته جاری، "بوریس جانسون" کار در نقاهتگاه را آغاز کرده است و در صورت موافقت پزشکان ممکن است زودتر از دوشنبه نیز به دفتر کارش بازگردد.
بر اساس آمار اعلامی وزارت بهداشت و درمان انگلیس تا دیروز شمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در این کشور به بیش از 138 هزار نفر رسید و شمار جان باختگان کرونا فقط در بیمارستان های این کشور نیز به حدود 19 هزار نفر رسیده و این کشور را به پنجمین قربانگاه بیماران کرونایی در جهان مبدل کرده است .
این در حالی است که برخی رسانه ها در انگلیس با توجه به داده های مرکز ملی آمار این کشور معتقدند شمار واقعی قربانیان کرونا در این کشور چهل درصد بیشتر از امار اعلامی دولت است زیرا در این آمار فقط جان باختگان کرونا در بیمارستان ها گزارش می شود .
به گزارش رسانه های انگلیسی ، در حالی که آمریکا رتبه نخست مرگ ناشی از همه گیری کووید 19 را دارد ، انگلیس در شمار مرگ ناشی از این همه گیری به نسبت جمعیت، تا کنون دو برابر آمریکا قربانی داده است.
 
ایندیپندنت:آمار واقعی قربانیان کرونا در انگلیس دو برابر آمار رسمی است
بررسی های جدید در انگلیس حکایت از آن دارد که آمار واقعی قربانیان ابتلا به ویروس کرونا در این کشور بیش از دو برابر اعداد و ارقامی است که مراکز بیمارستانی و درمانی انگلیس اعلام می کنند.
به نوشته نشریه ایندیپندنت، بنابر آمار واقعی، ویروس کرونا تاکنون بیش از 40 هزار نفر را به کام مرگ فرستاده است یعنی دو برابر چیزی که منابع بیمارستانی و درمانی اعلام این کشور اعلام کرده بودند.
 

وزرای دولت انگلیس روز سه شنبه گفتند 17337 نفر براثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند ولی این رقم فقط مربوط به قربانیانی است که پس از مثبت شدن آزمایشات آنها، در بیمارستان ها و مراکز درمانی بستری شده بودند.
در این حال اداره ملی آمار انگلیس اعلام کرد شمار جان باختگان کرونا در هفته منتهی به دهم آوریل، 75 درصد بالاتر از آمار اعلامی در انگلیس و ولز است.
حال، نشریه فایننشال تایمز با استفاده از این اعداد و ارقام، شمار احتمالی اختلاف آمار رسمی و واقعی را در انگلیس از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا محاسبه و به عدد 41000 نفر رسیده است.
از آنجایی که 24 درصد مرگ و میرها براثر ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس معمولا مربوط در آسایشگاه هاست، این بررسی نشان می دهد نزدیک به 11 هزار نفر بیش از آمار رسمی در این مراکز اقامتی براثر کووید 19 جان باخته اند.
کارل هنگان Carl Henegan از اساتید دانشگاه آکسفورد می گوید:"من فکر نمی کنم ما تا به حال شاهد چنین رشد فجیعی در مرگ و میرها با این سرعت بوده باشیم."
وی افزود شیوع آنفلوانزای فصلی در زمستان 2018-2017 احتمالا موجب فوت 50 هزار نفر در انگلستان شده است ولی این افراد به تدریج و طی چندین هفته جان باختند.
 
وزیر بهداشت انگلیس: به نظر می رسد ما در اوج شیوع ویروس کرونا قرار داریم
به گزارش خبرگزاری رویترز, وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد به نظر می رسد ما در اوج شیوع ویروس کرونا قرار داریم.
 
استخدام سه هزار پزشک در انگلیس
شمار بیماران و قربانیان ویروس کووید - ۱۹ در انگلیس همچنان در حال افزایش است و بنا بر اعلام منابع بیمارستانی، هم اکنون حدود ۱۷ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این کشور بستری اند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.
در تازه‌ترین گزارش دولت انگلیس شمار افراد مبتلا به بیماری کووید - ۱۹ امروز به بیش از ۱۳۸ هزار نفر و شمار جان باختگان از این بیماری فقط در بیمارستان‌های این کشور به ۱۸ هزار و ۷۳۸ نفر رسید.
وزیر بهداشت انگلیس که در غیاب نخست وزیر مبتلا به کرونای این کشور برای ارائه گزارش مربوط به همه گیری ویروس کرونا برابر دوربین تلویزیون‌های شبکه‌های انگلیس حاضر شد، گفت روند کند کردن همه گیری و خالی کردن بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های انگلیس، موفق بوده است.
 
بیش از هفت میلیون انگلیسی در اضطراب شیوع بیماری کرونا
هفت میلیون و سیصد هزار نفر از مردم انگلیس در گروه سنی 60 تا 69 سال قرار دارند و به گفته دانشمندان این گروه، بیشتر از دیگر مردم این کشور در خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.
گرچه دولت انگلیس اعلام کرده است افراد 70 ساله و بالاتر باید در قرنطینه کرونا باشند ولی بررسی ها در کشورهای چین و ایتالیا نشان می دهد بیشترین خطر ابتلا به کرونا، متوجه گروه سنی 60 تا 69 سال است و خطر مرگ ناشی از کرونا و عوارض آن نیز در این گروه سنی، بیشتر دیده می شود.
 
 
بررسی دوباره توصیه‌های علمی درباره موثر بودن استفاده از ماسک در اماکن عمومی
سخنگوی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفت، وزرای انگلیس درباره توصیه‌های مشاوران علمی درباره استفاده از ماسک در اماکن عمومی را برای جلوگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹ تجدیدنظر می‌کنند.
سخنگوی نخست وزیر انگلیس در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره این که آیا دولت درباره استفاده از ماسک در اماکن عمومی تجدیدنظر می‌کند یا نه، گفت" گروه مشاوره علمی برای مواقع اضطراری، روز سه شنبه نشستی برگزار کردند تا شواهد بیشتری را درباره موثر بودن استفاده از ماسک در اماکن عمومی برای جلوگیری از شیوع این بیماری بررسی کنند. آن‌ها توصیه‌های خود را نهایی کرده اند و اکنون وزرا این موضوع را بررسی می‌کنند تا درباره اقدامات بیشتر در صورت لزوم تصمیم گیری کنند.
 
اگر شرایط تعطیلی ادامه داشته باشد‏ شرکت‌ها نمی‌توانند دوام بیاورند
روزنامه ایندیپندنت نوشت: براساس یک ارزیابی بزرگ اقتصادی جدید، از هر ۵ شرکت تنها یک شرکت می‌تواند در برابر پیامد‌های مالی تعطیلی‌های بلندمدت دوام بیاورد.
این یافته‌ها مشکلات مالی بسیار زیاد تعطیلی‌های اجباری را بر بخش خصوصی نشان می‌دهد و بر فشار‌ها بر دولت انگلیس برای کاهش محدودیت‌ها در هفته‌های آینده می‌افزاید.
این ارزیابی را اتاق بازرگانی بیزینس وست (Business West Chambers of Commerce) یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های تجاری در انگلیس درباره شرکت‌ها در جنوب غرب این کشور انجام داده است.
نتایج این ارزیابی نشان می‌دهد ۵۵ درصد از شرکت‌هایی که از ان‌ها سوال شده است، معتقدند آن‌ها می‌توانند برای سه ماه تعطیلی دوام آورند و تنها ۱۶ درصد از آن‌ها همین دیدگاه را برای شش ماه تعطیلی داشتند.
در صورتی که این تعطیلی‌ها برای ۱۲ ماه طول بکشد میزان اطمینان شرکت‌ها برای بقا به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافت.
 
کارکنان خانه‌های سالمندان: دولت ما را رها کرده است
برخی منابع انگلیسی در گزارش‌های رسمی خود اعلام کرده اند کرونا مراکز و خانه‌های سالمندان در این کشور را به شدت تهدید می‌کند.
بر اساس این گزارش ها، کمبود شدیدی در تجهیزات مربوط به رسیدگی و درمان سالمندان وجود دارد و شمار کمی از کارکنان خانه‌های سالمندان برای مقابله با کرونا تحت تعلیم قرار گرفته اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1