تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : ۴۱۹۷۳۸

نامه جمعی از سلبریتی‌ها برای آزادی یک متهم فساد اقتصادی

۰
نامه جمعی از سلبریتی‌ها برای آزادی یک متهم فساد اقتصادی
کبنا ؛سلبریتی‌های وطنی که ادعای مردمی بودن و وطن پرستیشان گوش فَلک را کَر می‌کند در میانه بحران کرونا به جای کمک به مردم برای آزادی یک متهم به اختلاس و فساد اقتصادی نامه به رئیس قوه قضائیه می‌نویسند.
 این روزها ویروس کرونا تمام کشورهای دنیا را درگیر خود کرده است و اقشار مختلف جامعه در هر کشوری برای مقابله با این ویروس بسیج شده‌اند. هر کس براساس توانایی خود به مقابله با بحران کرونا که حیات جهانی را تهدید می کند برخاسته است. بسیاری از سلبرتی‌ها، هنرمندان و چهره های ورزشی دنیا هم در کنار مردم و مسئولان کشورشان برای حل این بحران به میدان آمده و کمک های مالی و غیر مالی بسیاری انجام داده‌اند.
 مقایسه نحوه‌ی کنش سلبریتی‌های وطنی با همتایان خارجی آن‌ها در بحران‌ها نشان می‌دهد که مردم و مشکلات‌شان برای سلبریتی های داخلی هیچ ارزشی ندارند و اگر قرار باشد آن‌ها بین کمک مالی به مردم و گذراندن تعطیلات تابستانی خود در یک کشور اروپایی یکی را انتخاب کنند با یک پُز مردمی بودن قطعا گزینه‌ی دوم را ترجیح می‌دهند.
  ورزشکاران و هنرمندان کشورهای خارجی در قبال دریافت دستمزدهای بالا، علاوه بر پرداخت مالیات‌های کلان در مواقع بحرانی نیز کمک‌های بسیاری به مردم و کشورشان می‌کنند اما در کشور ما بازیگران نه تنها حتی یک هزار تومانی مالیات پرداخت نمی‌کنند، بلکه در مواقع بحرانی هم هیچ کمکی به مردم نمی‌کنند.
 هالیوود ریپورتر در گزارشی اعلام کرد که شان‌پن هنرپیشه سرشناس هالیوودی برای ساخت و راه اندازی مرکز تست کرونا در بخش شرقی لس‌آنجلس٬ مشارکت می‌کند. رایان رینولدز، هنرپیشه ۴۳ ساله کانادایی و همسرش بلیک لیولی، بازیگر ۳۲ ساله امریکایی اعلام کردند یک میلیون دلار به دو موسسه امریکایی و کانادایی که برای تامین غذای اقشار کم درآمد، کمک می‌کند، اهدا کرده اند. بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت نیز برای تسریع درمان این بیماری مبلغ 125 میلیون دلار در برای  کسانی که اقدام به ساخت واکسن کووید19 کنند نظر گرفت. 
 

رایان رینولدز هنرپیشه مشهور هالیوود
 
دوناتلا ورساچه، دیزاینر ارشد و مدیر برند مشهور ورساچه ۲۰۰ هزار یورو به بیمارستانی در میلان کمک کرده است. شرکت اسپانیایی که لباس‌ها و ماسک‌های سریال «چرنوبیل» را طراحی و تولید کرده بود، ماسک‌های محافظ و دیگر اقلام باقیمانده از این مجموعه را به سربازان خط مقدم مبارزه با بیماری کووید-۱۹ در اسپانیا اهدا کرد. جک دورسی» مدیر عامل و بنیان‌گذار شرکت‌های شبکه اجتماعی توییتر یک میلیارد دلار از سهام خود در شرکت اسکویر را که معادل ۲۸ درصد دارایی‌های او است، برای تامین مالی مقابله با شیوع کرونا در سراسر جهان اختصاص داد. «جف بزوس» مالک شرکت آمازون مبلغ 100 میلیون دلار به بانک غذای آمریکا کمک کرد و «مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیسبوک به همراه همسرش 25 میلیون دلار برای ساخت واکسن کرونا اختصاص داد.
 پپ گواردیولا سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی برای کمک به بیماران مبتلا به ویروس کرونا مبلغ یک میلیون یورو را به موسسه خیریه باشگاه بارسلونا اهدا کرد تا در خرید مواد و وسایل بهداشتی هزینه شود. موندو دپورتیوو از کمک مالی یک میلیون یورویی لیونل مسی ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا به بیمارستان‌های بارسلونا برای مبارزه با کرونا خبر داد. کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی تیم فوتبال یوونتوس و مدیربرنامه‌هایش ژرژ مندز نیز خرید تجهیزات بخش مراقبت‌های ویژه‌ بیمارستان‌های شهر‌های لیسبون و پورتو به ارزش یک میلیون یورو را تقبل کرده‌اند. 
 ژاوری هرناندز سرمربی السد قطر به همراه همسرش برای مبارزه با ویروس کرونا به یکی از بیمارستان‌های شهر بارسلونا یک میلیون یورو کمک کرد.
 پیش از این هم دیگر چهره‌های مطرح فوتبال مانند ژوزه مورینیو از طریق یک مؤسسه خیریه اقدام به توزیع مواد غذایی و دیگر اقلام ضروری در میان سالخوردگان شمال لندن کرده بود. روبرت لواندوفسکی، مهاجم بایرن مونیخ و همسرش یک میلیون یورو، جاشوا کیمیچ و لئون گورتزکا، هافبک‌های بایرن مونیخ مجموعاً یک میلیون یورو و تیم ملی فوتبال آلمان هم 2.5 میلیون یورو به مردم آلمان برای مقابله با این بحران کمک کردند.
 بازیکنان تیم یوونتوس ایتالیا در اقدامی تحسین برانگیز حقوق چهار ماه خود را که رقم بسیار بالایی محسوب می شود را به این باشگاه برای مقابله با کرونا بخشیدند. بی بی سی نیز اعلام کرد باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر انگلیس از بازیکنانشان درخواست کردند تا برای حفاظت از شغل دیگران سی درصد کمتر حقوق بگیرند.
 همچنین «راجر فدرر» تنیسور مشهور سوئیسی برای مقابله با کرونا یک میلیون فرانک سوئیسی کمک کرده است.
 حال اخبار کمک‌های بازیکنان مطرح فوتبال دنیا را بگذارید کنار اخباری که هر روز از محکومیت باشگاه‌های فوتبال دولتی همچون پرسپولیس در فیفا شنیده می شود. محکومیت های که پول آن از جیب مردم و بیت‌المال پرداخت خواهد شد. البته از حق نباید گذشت، در میان ورزشکاران علیرضا جهانبخش صد میلیون تومان و سیدجلال حسینی نیز یک میلیارد تومان برای مقابله با کرونا کمک کردند. 
 جالب تر آن است که «چانگ هوا» سفیر جمهوری خلق چین در تهران در حساب توئیتری خود از کمک ۲ میلیون دلاری کارگردان چینی به ایران برای مبارزه با ویروس کرونا خبر داد.

 

 
زو  ژنگ کارگردان و بازیگر مشهور چین، ۱۵میلیون یوان (معادل ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار) برای کمک به مردم ایران در مقابله با ‎کرونا اهدا کرد که پانصد دستگاه اکسیژن‌سنج خون Pulse Oximeter، بیست و پنج دستگاه‌ اکسیژن ساز و یک دستگاه CPR را هم شامل می‌شود. 
 

 
همانطور که گروه‌های مختلف مردم برای مقابله با این مهمان ناخوانده بسیج شده‌اند و هرآنچه در توان دارند را به میدان مبارزه با کرونا آورده‌اند انتظار می‌رود سلبریتی‌ها نیز با تمام توان خود به صف مردم بپوندند. سلبریتی های وطنی که همواره مدعی مردمی بودن و عشق به وطن هستند این روزها فرصت خوبی برایشان فراهم شده است تا ادعای خود را ثابت کنند و عیار مردم دوستی و وطن پرستی آن‌ها مشخص شود.
 اما تا امروز که نزدیک به دو ماه از ورود کووید 19 به کشور ما می‌گذرد. سلبریتی‌های وطنی در این مدت تنها کمکی که برای مقابله با این بحران کرده‌اند توصیه‌های اینستاگرامی به مردم برای در خانه ماندن بوده است. البته اگر بشود بر روی این توصیه ها اسم کمک را گذاشت. مشکی کردن عکس پروفایل و اشک تمساح ریختن و لباس تیره پوشیدن در برنامه های تلویزیونی و توصیه های اینستاگرامی هیچکدام برای سلبریتی ها هزینه ندارد که اگر داشت آن‌ها همین کارها را هم انجام نمی‌دادند.
 کمک نکردن سلبریتی ها درحالیست که بررسی دستمزدهای دریافتی آن‌ها نشان می‌دهد که این افراد از توانایی مالی بالایی برای کمک به مردم برخوردار هستند.
 

 

انتشار دستمزد برخی از سلبریتی‌ها توسط روزنامه‌ی فرهیختگان در سال 97
 
از طرفی دیگر سلبریتی های وطنی که در این ایام به برنامه‌های تلویزیونی دعوت می‌شوند برای حضور در این برنامه‌ها، که با هدف سرگرم شدن مردم و کمک به در خانه ماندن آن‌ها شکل گرفته است، دستمزد های میلیونی درخواست کرده اند تا آنجا که جواد خیابانی مجری برنامه به توان ما نسبت به این درخواست سلبریتی ها واکنش نشان داد.
  ماجرا به همین جا ختم نشد و شب گذشته خبری منتشر شد که باعث بهت و شگفتی بسیاری از اصحاب رسانه و مردم به خصوص معلمان گردید. جمعی از بازیگران و کارگردانان سینما در نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی خواستار آزادی محمد امامی، متهم اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان و فسادهای اقتصادی بانک سرمایه شدند.
 

 
در بخشی از این نامه درباره‌ی محمد امامی آمده است که وی «کارآفرین و تولیدکننده‌ای خلاق است». احتمالا منظور سلبریتی‌ها از این توصیفات فروش املاک به بانک سرمایه آن هم چند برابر قیمت و غارت سرمایه‌های صدها هزار معلم توسط امامی می‌باشد.
 
 
 

اسامی هنرمندانی که نامه آزادی محمد امامی را امضا کردند
 این درخواست در شرایطی صورت گرفت که پس 26 ماه از دستگیری امامی همچنان همکاران سینمایی وی - که دستمزدهای میلیاردی آنان مشکوک به آلودگی از محل اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان است - حاضر به پس دادن این پول‌ها نشده‌اند. محمد امامی با استفاده از این پول‌های بادآورده‌ و سرمایه گذاری های کلان در سینمای کشور سعی کرده بود حاشیه‌ی امنی برای خود درست کند.
 

 
به نظر می‌رسد بحران کرونا حامل پیام‌های زیادی برای جامعه بوده است. شاید اکنون راحت‌تر بتوان این نکته را بدون استدلال و هر گونه توضیحی برای مردم نمایان کرد که ادعای مردمی بودن سلبریتی‌ها تا چه میزان بهره‌ای از واقعیت داشته است؟! (جهان نیوز)
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1