تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : ۴۱۸۷۵۷
در نشست مقابله با ویروس کرونا مطرح شد؛

غربالگری در سه محور با دقت زیادی در حال انجام است / اگر تصور نمی شد که دارم فیلم بازی می کنم حاضر بودم دست تک تک پرسنل و پزشکان را ببوسم

۲
۱
غربالگری در سه محور با دقت زیادی در حال انجام است / اگر تصور نمی شد که دارم فیلم بازی می کنم حاضر بودم دست تک تک پرسنل و پزشکان را ببوسم
کبنا ؛
نشست مقابله با ویروس کرونا امروز ( پنجشنبه 22 اسفند ماه 98 ) به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ساختمان دولت برگزار شد.
در این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد به سخنرانی پرداخته و گفت: 3400 تن مراجعه کننده داشتیم، 251 مورد بستری شده اند، بستری های موجود 83 نفر بیمار مشکوک داریم و 26 نفر کرونا دارند است.
حسین کلانتری با بیان اینکه خیلی از استان هایی که درگیر هستند این حجم مراجعه کننده را نداشته اند گفت: 224 مورد نمونه به آزمایشگاه ها ارسال شده که 26 مورد آن مثبت بوده است. این نکته حائز اهمیت است تمام این افراد اصالتا اهل کهگیلویه و بویراحمد بوده اند و این 15 نفری که امروز اعلام شده اند از وابستگان 11 نفر قبلی هستند.
کلانتری افزود: بنابراین، پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی در مورد بیماران قابل توجه و قابل تقدیر است، این بدین معنا است که خانواده افراد ناقل ویروس را غربال گری و کنترل کرده اند، و رها نشده اند.
کلانتری ابراز کرد: به نسبت استان های دیگر، حتی یک مورد بیمار کرونا برای ما تلخ است اما خوشبختانه مورد فوتی نداشتیم. ما جزء پاک ترین استان ها بوده ایم و امیدواریم این وضعیت ادامه پیدا کند اما باید چارچوب و اصولی رعایت شود.
کلانتری اظهار کرد: در سه محور غربالگری با دقت و توجه زیادی در حال انجام است و روش های مقابله با ویروس از طرق مختلفی در حال انجام است.
کلانتری ابراز کرد: همه مهمان سراها و مکان های پذیرایی تعطیل شده، و اگر اشخاص حقیقی منازل شخصی، سوئیت و منزلی را به افراد غیربومی اجاره دهند، شهروندان گزارش دهند و طبق قانون برخورد خواهد شد.
کلانتری گفت: اگر غیربومی ها وارد استان شوند و ناقل ویروس شوند نگران کننده است، اما تاکنون اینگونه نبوده است، همه افراد بومی هستند.
بالاترین مدیر اجرایی استان ادامه داد: خیلی از استان های برخوردار کشور، از لحاظ تجهیزات و امکانات دست نیاز به سمت کهگیلویه و بویراحمد دراز کردند، از همان ابتدا جزو اول استان هایی بودیم که شورای سلامت را تشکیل دادیم، خط تولید لوازم آرایشی را به خط تولید الکل تغییر دادیم.
کلانتری افزود: از 13 بهمن ماه پیش بینی این موضوعات را کردیم، در حال حاضر کارخانه الکل که 10 سال تعطیل بود را راه اندازی کردیم.
کلانتری خاطرنشان کرد: پرستاران، کادر درمان و پزشکان با تمام وجود مشغول کار بودند، زمانی که برای بازدید رفتیم، اگر تصور نمی شد که من دارم فیلم بازی می کنم حاضر بودم دست تک تک پرسنل و پزشکان را ببوسم.
کلانتری بیان کرد: دو راه برای انتقال ویروس وجود دارد، اول آنکه از بیرون استان وارد شوند، دوم آنکه در درون استان وجود داشته باشد. وقتی محورهای مواصلاتی غربالگری می شوند، بنابراین باید ویروس را از درون استان کنترل کنیم.
کلانتری ابراز کرد: جمعه بازار محل انتشار ویروس است، تجمعات باید تعطیل باشد و مردم باید مشارکت کنند و این را رعایت کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دنبال مقصر نگردیم، باید دنبال راه حل باشیم، افزود: بعضی از اصناف بصورت خودجوش تعطیل کردند، اینها قابل تقدیر است و به قطع شدن زنجیره انتقال کمک خواهد کرد، می توانیم این زنجیره را قطع کنیم، که با مشارکت قابل انجام است.
کلانتری گفت: مردم از طریق سایت های مجازی بیماریابی به سایت سلامت مراجعه کنند، هر چقدر چرخه ارتباطات فیزیکی را کاهش دهیم و ارتباطات مجازی، خریدهای مجازی و ... را بیشتر کنیم کمک کننده خواهد بود.
کلانتری ادامه داد: محور کار دانشگاه علوم پزشکی است، و بقیه دستگاه ها کمک کار دانشگاه است. اینکه مسئولین زحمات زیادی کشیدند و مردم ما مشارکت خوبی داشتند را نباید نادیده گرفت.
وی تاکید کرد: ستاد ملی مدیریت کرونا کمیته هایی دارد که باید با توجه به ظرفیت استان بومی سازی کنیم. باید با توجه به ظرفیت صداوسیما و سایت های مطبوعاتی فعالیت های فرهنگی داشته باشیم.
کلانتری اظهار کرد: به دلیل فعالیت زیاد کمیته بهداشت، و برای پشتیبانی، کمیته اجرایی با مدیریت جمالی معاون سیاسی استانداری برای رفع نواقص احتمالی و انجام هماهنگی ها و پشتیبانی کمیته بهداشت شکل داده شده است.
کلانتری گفت: توقع داریم انسجام بخشی به مردم صورت گیرد. بخاطر اینکه چرخه انتقال صورت نگیرد مردم باید در خانه بمانند، اگر ما مشغول فعالیت در ادارات هستیم، باید باشیم و شرایط فعلی را مدیریت کنیم.
کلانتری تصریح کرد: در سه محور ورودی یاسوج به شیراز، یاسوج اقلید، پل تکاب محل ایست و غربالگری داریم، در هیچ جای دیگری ایستگاه غربالگری نداریم و اینطور نیست که کسی خودجوش در محلی ایست و بازرسی و غربالگری داشته باشد، اگر چنین چیزی دیده شد قطع یقین باید پیگیری و برخورد شود.
کلانتری گفت: نکته حائز اهمیت حفظ جان مردم و سلامت مردم است که هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ اخلاقی و انسانی مهم است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کدام غربالگری. تا کی دنبال آمار باشیم. ی تب سنج میزارن نزدیک پیشانی بعضی و بعد میگن بفرما . نه جلوگیری نه مشاوره ای . فقط ی مانوره
سعید
Iran, Islamic Republic of
بقیه محورهای استان چی؟؟؟یا اونا مهم نیستن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1