تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۸
کد مطلب : ۴۱۸۷۲۹
در اولین جلسه مجازی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت ایران مطرح شد

ارجمندی: در این شرایط حساس، دانشگاهیان نباید کنج عزلت و خلوت اختیار کنند

۵
۱
ارجمندی: در این شرایط حساس، دانشگاهیان نباید کنج عزلت و خلوت اختیار کنند
کبنا ؛اولین جلسه مجازی معاون فرهنگی و اجتماعی با مدیران فرهنگی دانشکده‌ها از طریق LMS (Learning Management System) و در روز دوشنبه ۱۹ اسفندماه ۹۸ از ساعت 13 تا 15، برگزار گردید.
به گزارش کبنا، دکتر ارجمندی (معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت ایران) در آغاز این جلسه با تبریک میلاد با سعادت امام علی (ع) و روز پدر و تسلیت به مناسب وفات حضرت زینب (س) و با اشاره به آیه «وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‌ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرینَ»، «و قطعاً شما را به چیزی از قبیلِ ترس و گرسنگی، و کاهش در اموال و جان‌ها و محصولات می‌آزماییم و مژده ده شکیبایان را» گفت: امروز می‌تواند مصداق یکی از آزمایش­های الهی باشد.
وظیفه نخبگان، اساتید و دانشجویان
وی سپس با تبیین وظیفه نخبگان، استادان و دانشجویان در دوره بحران بیماری فراگیر کرونا افزود: در دوره‌ای که ملت و کشور به حضور نخبگان جامعه‌اش نیاز دارد، صحیح نیست که ما اساتید دانشگاه و دانشجویان در خانه نشسته و کنج عزلت و خلوت را اختیار کنیم. امروز کشور و ملت به حضور ما نیاز دارد و این حضور باید به موقع انجام گیرد.


معاون فرهنگی و اجتماعی گفت: نباید فعل ما از مصادیق نوشدارو بعد از مرگ سهراب باشد و همان گونه که ما از خانواده‌مان حفاظت می‌کنیم، باید از ملت و کشورمان نیز محافظت و پاسداری نماییم و در بحران‌ها، پاسدار ایران و ایرانی باشیم و چه نیکو سرود حکیم ابوالقاسم فردوسی:
چو ایران نباشد تن من مباد / بر این بوم و بَر زنده یک تن مباد
همه سَر به سَر تن به کشتن دهیم /  از آن به که کشور به دشمن دهیم
دریغ است ایران که ویران شود /  کنام پلنگان و شیران شود
سوء استفاده دشمن از شیوع ویروس کرونا
وی تاکید کرد: دشمن قصد دارد که از عواقب ویروس کرونا کمال سوء استفاده را به عمل آورد و از طرق مختلف ما را مورد حمله قرار دهد که یکی از آنها تحریم داروهای مورد نیاز است. از طرفی صدها شبکه علیه روح و جان مردم ما فعالیت دارند تا یأس و نومیدی و تنش­های گوناگون را القا کنند امّا باید اساتید و دانشجویان، هشیار و بیدار باشند تا در این جنگ احتمالی بیولوژیک، مغلوب نشویم.
حضور جهادی اساتید در عرصه‌های مورد نیاز
عضو هیات رئیسه دانشگاه گفت: اساتید باید در دو جبهه پشتیبانی و صف، فعالانه شرکت کنند و در هر فعالیت و تلاش جهادی و انقلابی، بدون هیچ چشم داشتی شرکت نمایند. به عنوان مثال، ما اساتید و دانشجویان، باید از دانش فنی خود مدد گرفته، به تولید دارو و شوینده و دیگر مواد مورد نیاز بهداشتی اقدام نماییم، با کارخانه‌ها در ارتباط بوده، در مراکز تولیدی بزرگ و کوچک به صورت جهادی حاضر شده و به آنان مشورت و یاری رسانیم.
دمیدن روح امیدواری در کلاس‌های درس مجازی
وی در ادامه افزود: باید ما اساتید در کلاس‌های درس مجازی، روح امیدواری و باورمندی را در دانشجویان عزیز که امید و اعتماد آینده ما هستند، تقویت کنیم تا آنها به نوبه خود در حال و آینده، سفیران امید و ایثارگری در جامعه باشند.
حضور در شبکه‌های اجتماعی با عنوان دانشگاهی
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گفت: ما اساتید باید در گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، با اسم و عنوان دانشگاهی حضور فعال داشته باشیم و با بصیرت و کلامی نرم و عالمانه به مردم و مدیران، مشاوره دهیم تا بتوانند با آرامش، قوت و قدرت، تصمیم بگیرند.
باید توجه داشته باشیم که بدخواهان و نظام سلطه و رسانه‌های آنها به دنبال یاس و ناامیدی ملت بزرگ و قهرمان ایران هستند تا به هر طریق ممکن اقتصاد و اقتدار ملی ما را بشکنند. باید این بار ثابت کنیم ما ملت و جوانانی خستگی ناپذیر و سلحشور داریم.
مقابله با شایعه پراکنی و منفی بافی ها
وی تصریح کرد: ما اساتید و دانشجویان باید در مقابل شایعه پراکنی و منفی بافی و جنگ روانی بدخواهان ایران و ایرانی در داخل و خارج ایستاده، موفقیت‌ها و پیروزی‌های بسیار -که حاصل سالها تلاش پیشروان علم و رزمندگان جبهه حق علیه باطل بوده است- را یاد آور شویم.
برخورد جدی قضایی با محترکین و سودجویان
وی در پایان اشاره نمود باید از مراجع مسئول و قضایی بخواهیم کسانی که مواد مورد نیاز فعلی جامعه را احتکار و خائن به ایران و ایرانی هستند را شناسایی و بدون تعلل به اشد مجازات برسانند.
گفتنی است در این جلسه، موضوعات مطرح شده، توسط مدیران فرهنگی دانشکده‌ها و اساتید به صورت مجازی و LMS، مورد بحث و گفت گو قرار گرفت و راهکارهای اجرایی بیان و مقرر گردید که اساتید در حدّ توان خود در این راستا با جرات تلاش نمایند و طرح‌های خود را ارائه دهند.
در ادامه این جلسه، مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی در وضعیت پیش آمده توسط مدیران فرهنگی بررسی شد. در انتها نیز همگی برای دفع و رفع این بلا، دعا و توسل نمودند.
لازم به ذکر است جلسات آتی معاون فرهنگی و اجتماعی و مدیران فرهنگی دانشکده‌های دانشگاه علم و صنعت ایران به صورت مجازی و از طریق LMS برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

راک
Romania
این همون ارجمندی که قبلا کاندید شده بود و ۸۶۷رای آورد نبود
Iran, Islamic Republic of
چطور شدی معاون دانشگاه علم و صنعت؟؟ لطفا همینو توضیح بده کرونا خیلی به شما مرتبط نیست. به تخصص پزشکی مرتبط میشه
سیدفریدون معصومی
Iran, Islamic Republic of
تشکر فراوان از سرور ارجمندم جناب آقای دکتر حاج مجید ارجمندی معاون محترم فرهنگی و اجتمائی دانشگاه علم و صنعت ایران که از جانبازان سرافراز 8سال دفاع مقدس می باشند و هم اکنون در این جایگاه بسیار حساس و مهم ایفای وظیفه می کنند ، امیدوارم این رویه ای که اتخاذ کرده اند رو سایر مسئولین نیز در پیش بگیرند.....
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
آقای ارجمندی لطف بفرمایید در کار وحیطه خود اظهار نظر بفرمایید
پارسيان
Iran, Islamic Republic of
دكتر ارجمندي از نخبگان دانشگاهي و ايثارگر و ولايي هم استاني هستند كه از سرمايه هاي فرهنگي و خدمتگزار و توانمندي مي باشند كه شايستگي هاي ايشان بيش از اين جايگاهست ،
شك ندارم به اميد خداوند دكتر ارجمندي هميشه و در هر مسئوليتي همواره نماد تلاش ، توانمندي و كارامديست.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1