تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۸
کد مطلب : ۴۱۷۴۶۹
گزارشی از سخنان امامان جمعه در سراسر کشور

دعوت ائمه جمعه سراسر کشور از مردم برای حضور در راهپیمایی ٢٢ بهمن

۰
دعوت ائمه جمعه سراسر کشور از مردم برای حضور در راهپیمایی ٢٢ بهمن
کبنا ؛ضرورت حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در ۱۴مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حمایت از تصمیم های شورای نگهبان، نیاز به انتخاب شخص اصلح و مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس و گرامیداشت 19 بهمن، روز نیروی هوایی از جمله محورهایی بوده است که در خطبه‌های امروز، 18 بهمن امامان جمعه در سراسر کشور به آن اشاره شده است.
امام جمعه مشهد: راهپیمایی 22 بهمن و شرکت در انتخابات دو مانورگاه حضور در صحنه است
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: در حال حاضر که صلاحیت برخی رد شده و برخی انصراف داده‌اند برای هر کرسی مجلس در مشهد که 5 نماینده دارد، 52 تا نامزد وجود دارد که بر سر یک کرسی رقابت می‌کنند. در مشهد در ابتدا برای هر کسی 100 نفر ثبت‌نام کرده بودند که با رد صلاحیت‌ها و برخی انصراف‌ها اکنون به 52 نفر رسیده است؛ آیا رد صلاحیت‌ها رقابت‌ها از بین می‌برد؟ در کجای دنیا یک کرسی پارلمان 52 نامزد دارد؟ رقابت از این بالاتر؟
وی افزود: دشمن می‌خواهد مسئله مشارکت در انتخابات را از بین ببرد و مسئله شورای نگهبان و ردصلاحیت‌ها را بهانه کرده است. آنچه مایه تأسف است این است که یک عده در داخل کشور از سمت‌های بالای مسئولین با دشمن همصدا شوند و حرفی که دشمن می‌خواهد را این‌ها بزنند که انتخابات، تشریفات است.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه راهپیمایی 22 بهمن و شرکت در انتخابات دو مانورگاه حضور در صحنه است، گفت: همزمانی راهپیمایی روز 22 بهمن امسال با چهلم سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی امتیازی است  که راهپیمایی امسال بر همه راهپیمایی‌های سال‌های دیگر دارد، چراکه مردم می‌خواهند چهلم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را در کف خیابان برگزار کنند و تاکنون سابقه نداشته که مردم چهلم یک شهید را در کف خیابان برگزار کنند، لذا با این امتیاز باید شرکت در راهپیایی 22 بهمن امسال قوی‌تر از همه سال‌ها باشد.
وی با بیان اینکه امسال دو دهه فجر داریم، ادامه داد: یک دهه فجر از 12 تا 22 بهمن است و دهه فجر دوم با راهپیمایی 22 بهمن آغاز شده و تا شرکت مردم در انتخابات ادامه می‌یابد، بر این اساس حضور و مشارکت مردم در انتخابات باید کپی دومی از راهپیمایی 22 بهمن باشد.
وی افزود: اولین مسئله دشمن، شورای نگهبان و رد صلاحیت‌های بعضی کاندیداهاست و می‌گویند انتخابات رقابتی نیست و انتصابات است و آن‌هایی که باید نیایند را از همان اول حذف کردند که آن‌هایی که می‌خواهند بیایند، پس انتخابات گزینشی است و این را تبلیغ و ترویج می‌کنند.
وی گفت: تضعیف مشارکت در انتخابات آرزو و ایده دشمن است.
امام جمعه موقت شیراز: ۲۲ بهمن نماد دهه فجر و همچنین نماد اقتدار و عزت مردم ایران است
حجت‌الاسلام عبدالرضا محمودی، امام جمعه موقت شیراز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به انتخابات پیش رو نیز خاطرنشان کرد: این رویداد مهم، آزمون بسیار حساس و تاثیرگذاری است که برای کشور ما یک فرصت و برای دشمنان تهدید محسوب می‌شود. زمانی که آحاد مردم پای صندوق‌های رای حاضر شوند، این موضوع باعث اقتدار کشور ما و ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان خواهد شد.
امام جمعه موقت شیراز همچنین شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: ۲۲ بهمن نماد دهه فجر و همچنین نماد اقتدار و عزت مردم ایران است که امسال نیز با حضور همه جانبه مردم ایران در این روز مشت محکمی بر دهان یاوه سرایان خواهد خورد.

امام جمعه قزوین: راهپیمایی ۲۲ بهمن باشکوه و منحصر به فرد برگزار شود
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین گفت: هر سال در روز ۲۲ بهمن توسط مردم ایران حماسه‌ای نو آفریده می‌شود در حالی که دشمنان تبلیغات منفی انجام می‌دهند تا مردم را سست کنند اما ملت ایران عهد و پیمان خود را فراموش نکرده و همواره پای کار خواهند بود.
امام جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می‌شود، به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در ۲۲ بهمن انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و رژیم منحوس شاهنشاهی ساقط شد و به فرموده امام خمینی (ره) در چنین روز فرخنده‌ای حق بر باطل و جنود رحمانی بر اولیاء شیطان و حزب‌الله بر طاغوت غلبه کرد و حکومت عدل اسلامی مستقر شد و دست انتقام حق از آستین ملت رزمنده ایران بیرون آمد.
وی تأکید کرد: در ۲۲ بهمن امسال نیز مردم همانند سال‌های گذشته و حتی بهتر، پای کار خواهند آمد و در چهلمین روز شهادت سردار شهید سلیمانی، حماسه منحصر به فردی در این روز خلق خواهند کرد.
امام جمعه قزوین با اشاره به درپیش بودن انتخابات مجلس عنوان کرد: نماینده‌ای که با رای مردم انتخاب می‌شود اما فقط به دنبال کسب منافع خود در مجلس است خیانتکار است. نماینده مجلس باید با فساد نزدیکان و اطرافیان خود بجنگد و در مقابل فساد بایستد.
امام جمعه تبریز: ۲۲ بهمن، روز وحدت و همبستگی است
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز با بیان این‌که ۲۲ بهمن روز وحدت، همدلی و همبستگی است، گفت: ۲۲ بهمن یادآور ایثار و شهادت بوده و امید است در این روز به وظیفه خود به خوبی عمل کنیم. ۲۲ بهمن روز پیروزی حق بر باطل و رهایی از استکبار است؛ در سال‌جاری نیز پویایی و زنده بودن انقلاب را در راهپیمایی ۲۲ بهمن به رخ جهانیان خواهیم کشید.
وی متذکر شد: ۲۲ بهمن سال جاری مصادف با چهلمین روز درگذشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی است، از این رو این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم با شکوه و عظمت برگزار شده و ضربه کوبنده‌ای بر سیاست دشمن وارد خواهیم کرد.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: علی‌رغم وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی در کشور، مردم برای حفظ امنیت و اقتدار ایران در راهپیمایی و انتخابات پیش‌رو مشارکت کنند.
امام جمعه همدان: برخی فیلم های جشنواره فیلم فجر فرهنگ اصیل اسلامی را سست کرده است
حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، امام جمعه همدان گفت: برخی از فیلم های اکران شده در جشنواره فیلم فجر،سریال های خانگی و آهنگ های منتشر شده قطعا لهو الحدیث هستند و بعضی از فیلم های این جشنواره ارزش ها و فرهنگ های اصیل اسلامی را سست کرده و باعث ترویج انحرافات اخلاقی در جامعه می شوند.
وی با بیان اینکه موسیقی حرام یکی از موارد گسترش گمراهی در جامعه است، اظهار کرد: برخی از فیلم های اکران شده در جشنواره فیلم فجر، سریال های خانگی و آهنگ های منتشر شده قطعا لهو الحدیث هستند.
وی افزود: کسانی که اهل لهوالحدیث هستند سخنان حکیمانه خداوند و آیات روشنگر قرآن کریم را رها کرده و وارد عرصه تولید سخنان بیهوده می شوند و هدف از ترویج و نشر لهوالحدیث بازداشتن مردم از مسیر الهی است.
وی شایعات و حرفهای دروغ را مصداق بارزی از لهوالحدیث معرفی کرد و گفت: بسیاری از سریال ها و محتوایات تبلیغی در فضای مجازی ترویج دهنده لهوالحدیث و سخنان بیهوده در جامعه هستند.
شعبانی موثقی بیان کرد: در ایران افرادی وجود دارند که اگر شورای نگهبان آنها را تایید کرده و رای بیاورند انتخابات درست بوده، در غیر این صورت در انتخابات تقلب شده است.

امام جمعه بندرعباس: نوبت مردم است که با حضور مستحکم در راهپیمایی ۲۲ بهمن سیلی دوم را محکم تر بزند
ایسنا/هرمزگان با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر نیروهای مسلح ایران جواب دندان شکنی به آمریکا در منطقه دادند، گفت: نوبت مردم است که با حضور مستحکم در راهپیمایی ۲۲ بهمن سیلی دوم را محکم تر بزند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ظهر امروز(۱۸ بهمن) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس با اشاره به در پیش بودن یوم الله ۲۲ بهمن اظهارکرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن امروزه به عنوان نماد اقتدار، بصیرت و عزت جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: هر چه مردم در عرصه های مختلف حضور گسترده تری داشته باشند به همان میزان دشمنان عقب‌نشینی خواهند کرد.
امام جمعه کرج: همه باید کمک کنند عناصر حزب‌اللهی وارد مجلس شوند
آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز در خطبه‌های ۱۸ بهمن ماه کرج با بیان اینکه برنامه‌ریزی کرده‌اند تا چهار نقش بانوی مسلمان به عنوان مادر، خواهر، همسر و دختر را از کار بیندازند افزود: باید هوشیارانه به مقابله با آن پرداخت، در این زمینه مهمترین کاری که کرده‌اند این است که نقش مادری  را کمرنگ کرده‌اند با گسترش فرهنگ غربی، مصرف گرایی و تجمل گرایی برای رسیدن به این خواسته‌های تجملی همه اعضای خانواده ناچار هستند چند شیفته کار کنند و فرزندان خود را به مهد کودک بگذارند آن هم مهدهایی که سر و ته ندارد و معلوم نیست چه آموزشی به کودکان می‌دهند.
امام جمعه کرج با تأکید بر اینکه باید به جمعیت و فرزند اهمیت داد تصریح کرد: مسیری که برای کم شدن جمعیت طی می شود را باید دقت کرد چون تا جمعیت نداشته باشیم نمی‌توانیم تمدن بسازیم، جمعیت در تولید ناخالص ملی اهمیت دارد، هنوز سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب در مورد جمعیت یا اجرا نمی شود یا به خوبی اجرا نمی شود یا با شیطنت جور دیگری اجرا می شود.
وی در ادامه از هفت برنامه آمریکا در سال ۹۵ برای کنترل ایران اشاره کرد و گفت: یکی از این برنامه‌ها ایجاد موج جنگ اطلاعاتی علیه ایران است که در آن بر هر چیز کوچکی تمرکز می‌کنند؛ از آلودگی هوا هم یک جریان اجتماعی می‌سازند و در آن به صراحت گفته شده باید پایه های مردمی حمایت از نظام مورد هدف قرار گیرد.
آیت الله حسینی همدانی افزود: در این طرح گفته شده از هر اقدامی از سوی هر فرد، نهاد و گروهی که موجب تضعیف حمایت مردم از نظام منجر شود باید کمک شود؛ بنابراین باید در مقابل چنین دشمنی هوشیارانه عمل کرد، باید در همه زمینه ها قوی بود یکی از مولفه های قدرت مجلس قوی است که با رای بالا و حضور حداکثری تشکیل می شود، بنابراین صحنه انتخابات قطعا مثل همیشه با حضور مردم تو دهنی محکمی به دشمنان خواهد بود.
وی در ادامه با انتقاد از تلاش برخی برای آوردن افراد خارج از استان در انتخابات گفت: چرا برخی جریانات اصرار دارند از خارج استان برخی افراد را بیاورند؟ بحث من جریانی است که می خواهد البرز به نیروهای خارج از خود وابسته باشد در حالی که البرز توانمند است، استان باید خود برای خود تصمیم بگیرد؛ پرده‌نشین‌ها و پدر خوانده‌هایی که فقط به فکر منافع خود هستند دست از سر البرز بردارند.

امام جمعه موقت اصفهان: از مردم می خواهم که دیگران را به حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس تشویق کنند
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی میردامادی،  امام جمعه موقت اصفهان در نماز جمعه این هفته شهر اصفهان، گفت: از شما مردم می خواهم که دیگران را به حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس تشویق کنید، زیرا دشمنان، از حضور در همین دو صحنه وحشت دارند.
وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته اصفهان خاطر نشان کرد: ما می توانیم با تمام دنیا ارتباط داشته باشیم به غیر از آمریکا، اما این ارتباط باید با عزت و سر بلندی باشد .
وی با اشاره به اینکه امروز در آستانه جشن یوم الله ۲۲ بهمن هستیم، گفت: معجزه ای رخ داد، درحالی که چه کسی می توانست باور کند شاهی که آمریکا و شوروی پشتیبان او بودند را یک روحانی سرنگون کند. 
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی آزمون بزرگ ملت است، ادامه داد: هر کس که امنیت و آبروی ملی می‌خواهد باید در پای صندوق های رأی حضور پیدا کند.
میردامادی با بیان اینکه مسلم است که مشکلات وجود دارد و البته به ضعف مدیریت برمی گردد، گفت: ایران کشوری غنی به لحاظ معادن، آب، گاز و .. است و نباید عده ای فقیر باشند، بلکه باید مشکلات را برطرف کنیم.
امام جمعه موقت بیرجند: رفع مشکلات کشور در گرو مشارکت حداکثری در انتخابات است
حجت الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند امروز ۱۸ بهمن، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند،  با بیان اینکه باید نماینده‌ای انتخاب کنیم که به دین و کشور ما متعهد بوده و متخصص و کارآمد و استکبار ستیز و مردمی باشد، افزود: شورای نگهبان باید بر اساس قانون بایستد و اجازه ندهد عده‌ای نااهل بر مردم مسلط شوند و از هیاهوها نترسد، چراکه این مردم نماینده‌ای شجاع و متخصص می‌خواهند که اعتمادش به داخل و نه به خارج باشد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه موقت بیرجند با تبریک فرارسیدن دهه فجر، ادامه داد: مردم ما باید نسبت به فرهنگ اسلامی و رهبری خود به هوش باشند و در این چهل سال مردم حضور به موقع در صحنه‌های حساس داشته و در سال چندین بار در صحنه آمده و دشمن را ناامید می‌کنند.

مختاری با بیان اینکه این حضور به موقع در صحنه‌های مختلف فتنه‌های دشمن را دفع کرده است، تصریح کرد: حفظ ۴۱ ساله این انقلاب از معجزاتی است که خداوند توسط ملت ایران محقق کرد. بیشتر مردم قبل انقلاب از امکانات اساسی محروم بودند که امروز به برکت انقلاب بهره‌مند شده‌اند و امروز دشمنان اعتراف می‌کنند که ایران هفتمین قدرت جهان است.
امام جمعه شهرکرد:  آمریکایی‌ها با معامله قرن در پی سرپوش گذاشتن بر شکست‌هایشان هستند
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری،  ۱۸ بهمن‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با بیان اینکه پس از شهادت حاج قاسم انقلاب مسیر خود را با قدرت طی می‌کند، اضافه کرد: خیلی‌ها گمان می‌کردند با شهادت سردار سلیمانی برخی مسائل فروکش کند و از شتاب بیفتد حال آنکه پس از شهادت او حداقل سه حادثه  و پیروزی مهم اتفاق افتاد.
وی ادامه داد: در یمن شاهد موفقیت‌های مهم و تعجب‌آور جمع قلیل مردم این کشور هستیم، در شرق سوریه نیز ارتش این کشور با کمک مردم و هم‌پیمانانش توانست پیروزی‌های مهمی کسب کند، ضمن اینکه در عراق شاهد تشکیل دولت بودیم و در افغانستان نیز سقوط هواپیمای آمریکایی اتفاق افتاد.
حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه آمریکایی‌ها با معامله قرن در پی سرپوش گذاشتن بر شکست‌ها هستند، ادامه داد: همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند این معامله قبل از مرگ ترامپ می‌میرد.

حجت‌الاسلام نکونام افزود: شیطنت‌های دشمن و ناکارآمدی و سوءتدبیر برخی افراد باعث نشود که پای صندوق‌های رای حاضر نشویم بلکه باید صندوق‌ها را تقویت کنیم تا دین خدا و نظام اسلامی تقویت و شهدا نیز تکریم شوند.

امام جمعه موقت بوشهر: ۲۲ بهمن امسال با اربعین سردار سپهبد شهید سلیمان حال و هوای دیگری دارد
حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی، امام جمعه موقت بوشهر عنوان کرد: هدف نهایی انقلاب اسلامی ساختن ایرانی آزاد، متدین، پیشرو، امن، ثروتمند و مستقل است که برای تحقق این هدف تلاش‌های زیادی توسط رهبر معظم انقلاب و پیش از آن حضرت امام خمینی (ره) صورت گرفته تا ایران عزیز به اوج قله اقتدار، امنیت و عزت برسد.
امام جمعه موقت بوشهر اظهار کرد: ۲۲ بهمن امسال با اربعین سردار سپهبد شهید سلیمان حال و هوای دیگری دارد که آحاد مردم ایران با نام و یاد او در راهپیمایی این روز و جشن انقلاب شرکت خواهند کرد.
خطیب جمعه بوشهر اظهار کرد: از دیگر موضوعات‎ مورد تاکید رهبر انقلاب پیرامون انتخابات پرهیز از حاشیه سازی است. انتخابات اصل، اقتدار و عزت نظام است و مابقی حاشیه‏ ها توسط برخی افراد ساخته می‎‏شود.
حجت الاسلام هاشمی گفت: کسانی که مسئول و صاحب تریبون هستند نباید سخنانی بگویند که منجر به دلسردی مردم شود. اظهارات برخی از مسئولان و قلم به دستان در فضای مجازی باعث دلسردی مردم می‏ شود.
امام جمعه یزد: انتخاب نماینده در تراز انقلاب مهمترین وظیفه مردم در انتخابات مجلس است
آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، امام جمعه یزد در خطبه‌های این هفته 18 بهمن ماه نماز جمعه یزد،  با اشاره به نزدیک شدن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: انتخاب فرد اصلح و تراز انقلاب اسلامی مهمترین وظیفه مردم در انتخابات مجلس است.
وی پیشرفت‌های هسته‌ای را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مسلمانان و مردم ایران دانست و بیان کرد: حراست از دستاوردهای نظام مهمترین رسالت مسئولان و دست‌اندرکاران است.
این مسئول با بیان این‌که شرایط فعلی ایران در منطقه خاورمیانه بارزترین نماد افتدار سیاسی و دینی انقلاب اسلامی، گفت: اتحاد داخلی نقش مهمی در افزایش اقتدار ملی و بین‌المللی ایران اسلامی ایفا می‌کند.

امام جمعه زاهدان: به زودی در راهپیمایی 22 بهمن شاهد حضور میلیونی مردم خواهیم بود
آیت الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مردم باید در انتخابات خصوصا انتخابات مجلس شورای اسلامی که در پیش رو قرار دارد، به افراد شایسته رای دهند.

وی ادامه داد: مردم ایران هرچه احساس کردند که انقلاب به حضورشان احتیاج دارد، از انقلاب اسلامی با شهامت دفاع کردند و نمونه آخر آن مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود و به زودی در راهپیمایی 22 بهمن نیز شاهد حضور میلیونی مردم خواهیم بود.

وی  با اشاره به سفر دو روزه خود به منطقه سیستان و گلایه مندی برخی از کمبود بودجه، اظهار کرد: با توجه به آنکه کل کشور با کمبود بودجه مواجه است، اما تاکنون بودجه قابل توجهی به استان وارد شده است.
امام جمعه کرمان:  همه باید در ۲۲ بهمن حضور داشته باشند
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین "علیدادی سلیمانی"، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان امروز جمعه ۱۸ بهمن ماه در جمع نمازگزاران شهر کرمان در مصلی امام علی(ع) با تاکید بر اینکه تضعیف شورای نگهبان تضعیف مجلس است، گفت: شورای نگهبان محکم ایستاده است که ناصالحان وارد رکنی از نظام نشوند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه ارتش دینش را قبل از پیروزی به انقلاب و امام (ره) ادا کرد و بعد انقلاب نیز در همه صحنه های مهم و حیاتی حضور داشته است، ادامه داد: باید در ۲۲ بهمن همه حضور داشته باشند، چون راهپیمایی ۲۲ بهمن یک راهپیمایی وحدت بخش همراه با بازیافتن غرور ملی و در راستای پیشرفت و استقلال کشور بوده و هست.
امام جمعه شهر کرمان در ادامه به موضوع انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه سال جاری اشاره کرد و گفت: انتخاب شخص اصلح بر عهده مردم است و با توجه به انتخابات در پیش رو حضور گسترده پای صندوق‌های رای مورد توجه است. هرچه افراد بیشتری پای صندوق‌ها حضور داشته باشند مجلسی قدرتمندتر خواهیم داشت.
امام جمعه بجنورد: مردم برای شرکت در انتخابات احساس وظیفه کنند
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد تاکید کرد: مردم برای شرکت در انتخابات و انتخاب صحیح کاندیدا احساس وظیفه کنند. انتخابات بین خوب و بد نیست، بلکه بین خوب و خوب ترین است و مردم باید خوب ترین نماینده را انتخاب کنند.
وی با اشاره به اینکه در عرصه انتخاباتی برخی از افراد گلایه‌هایی را به شورای نگهبان وارد می‌کنند، گفت: شورای نگهبان همچون دیده بان نظام اسلامی است و کدام عاقل دیده بان را به رگبار می‌گیرد.
وی افزود: از سوی دیگر بنا نیست برای حضور در انتخابات قهر کنیم چراکه خون ها برای این نظام داده شده است و علاوه بر آن دشمن دوباره در کمین نشسته و برنامه ریزی های خود را دارد، بنابراین تمامی مردم احساس وظیفه کنند.

خطیب جمعه اراک:  شهادت سردار سلیمانی انگیزه مردم را برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن دو چندان کرد
آیت الله دری نجف آبادی، خطیب جمعه اراک امروز جمعه هجدهم بهمن در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه اراک، گفت: خدا را شکر که دشمنان ما انسان های نادانی هستد و احمق ها نفهمیدند که با جنایاتی همچون ترور سردار سلیمانی تنها انگیزه مردم را برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن دو چندان می کنند. من اگر مشاور ترامپ بودم هیچ گاه به او اجازه چنین کاری را نمی دادم و نمی گذاشتم که او با این اقدامش خود را به منفورترین انسان روی زمین از دید مردم تبدیل کند.
وی ادامه داد: مرز بین حکومت علوی و اموی و همچنین شخصی چون امام راحل (ره) و محمدرضا پهلوی تنها تقواست و همین مهم است که انقلاب اسلامی ایران را با سایر نهضت های جهانی متفاوت کرده است.
آیت الله دری نجف آبادی به انتخابات مجلس یازدهم در دوم اسفند ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: ملت ایران باید در این روز از آرمان های انقلاب آسلامی دفاع کنند و بار دیگر اقتدار و عظمت خود را به رخ جهانیان بکشند. این انقلاب، انقلاب امام زمان و امام حسین(ع) و متعلق به اهل بیت است و به افرادی تعلق دارد که شیوه و منششان برگفته از عاشورا و کربلاست.
وی ادامه داد: استان مرکزی باید در راهپیمایی 22 بهمن ماه امسال که سه شنبه هفته آینده برگزار می شود در استان الگو و اول باشد و همه مردم اعم از پیر و جوان و زن و مرد در این انتخابات حضور به هم رسانند.
 
امام جمعه یاسوج:ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان می‌دهند
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدنصیر حسینی، امام جمعه یاسوج گفت: ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان می‌دهند. هم‌ اکنون ملت ایران به برکت انقلاب با افتخار زندگی می‌کنند، در  حالی که در دوران پهلوی زندگی تحقیرآمیزی داشتند و به شرق و غرب و استکبار وابسته بودیم.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: برای درک این موضوع دوران کنونی با زمان پهلوی مقایسه شود، هر چند که مشکلات و کمبودهایی در کشور وجود دارد اما با مقایسه این دوران می‌توانیم درک بهتری داشته باشیم. در کشور و استان وضعیت اقتصادی مردم فاجعه‌بار و اسفناک بود اما امروزه وضعیت به مراتب بهتر شده، به طوری که قابل قیاس با گذشته نیست.

امام جمعه ساری: انقلاب دچار رکود و خموشی نشده است
حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نماز جمعه ساری ضمن گرامیداشت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب دچار رکود و خموشی نشده است، یادآور شد: انقلاب اسلامی از جوشش و خروش نیفتاده و دچار رکود و خموشی نشده است و برخلاف برخی از نظریه‌های جامعه شناختی که هر جوششی به حکومت تبدیل و از تب و تاب می‌افتد اما  جوش و خروش انقلاب همچنان ادامه دارد.
وی گفت: کارهایی که دشمن انجام می‌دهد به نفع ماست چون جوشش انقلابی را داغ‌تر می‌کند. نشانه‌های جوشش انقلابی حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و همان شعار مرگ بر آمریکا خواهد بود  نظام ما انقلابی است. 
محمدی لائینی عنوان کرد: مسئولان نیز باید دارای مش انقلابی باقی بمانند و به شیوه‌های مدیریت فشل اشرافی دچار نشوند و مدیریت‌ها باید انقلابی باشد.
امام جمعه اردبیل: ملت ما 500 سال از پیشرفت‌ها و توسعه جوامع جهانی عقب مانده بود
آیت الله سیدحسن عاملی، امام جمعه اردبیل امروز ۱۸ بهمن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل خاطرنشان کرد: ملت ما 500 سال از پیشرفت‌ها و توسعه جوامع جهانی عقب مانده بود اما در یک خیز عظیم با نه بزرگ به غرب و شرق در حقیقت حرکتی را آغاز کرد که حتی لشکر جرار دشمن نتوانست عظمت این ملت را در این چهل سال مخدوش کند.
عاملی با اشاره به اینکه ملت ایران در این 40 سال در همه شئون با تکیه بر خرد جمعی و پرهیز از سلایق فردی، حزبی و جناحی به سمت یک اقتدار واقعی حرکت کرده است، افزود: دولت و مجلس ما برخلاف سایر کشورها جایگاه تحمیلی و تشریفاتی نیست.
وی بیان کرد: در یوم‌الله 22 بهمن ملت ما دندان طمع استکبار را با حضور مقتدر خود بیرون خواهد کشید و برای یک سال آینده امنیت این کشور را تضمین خواهد کرد.
امام جمعه اردبیل به ویژگی نماینده اصلح اشاره و اظهار کرد: هر کاندیدایی که زیاد پول خرج کند و وعده نابجا و دروغ بدهد مردم نباید به او رای دهند.

وی گفت: دادن وعده‌های دروغ در حقیقت ابطال شایسته‌سالاری و مظهر بی‌عدالتی است و من به صراحت به اهالی استان اعلام می‌کنم هر نماینده‌ای که بیشترین عزل و نصب را مرتکب شده به او رای ندهند.

 
امام‌جمعه گرگان مطرح کرد: تکمیل پازل استکبارستیزی با حضور حداکثری در انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن
آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام‌جمعه گرگان گفت: با حضور حداکثری مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۲ اسفند، پازل استکبارستیزی و مبارزه با آمریکایی‌ها تکمیل می‌شود.
وی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرگان اظهار کرد: دشمنان از هر راهی تلاش می‌کنند که مردم را از نظام مقدس جمهوری اسلامی دلسرد کنند تا در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات شرکت نکنند. در کشور مشکلات زیادی داریم اما  نمی‌توانیم عزت کشور را نادیده بگیریم؛ هیچ ایرانی غیوری پشت کشورش را خالی نمی‌کند.
امام جمعه خرم آباد: حضور حداکثری در ۲۲ بهمن نشان از استواری در راه آرمان‌های انقلاب دارد
نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: حضور حداکثری ملت ایران در ۲۲ بهمن نشان از ولایتمداری و استواری در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی دارد.
حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، امام‌جمعه خرم‌آباد امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد، اظهار کرد: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و توحید شعار انقلاب است که مردم با حضور باشکوه خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن ادامه دهنده این راه خواهند بود.
وی با اشاره به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: اگر کسانی‌که صلاحیت ندارند را تائید کردیم ظلم شده که باید پیگیری‌های لازم برای برطرف کردن این مهم انجام شود.
شاهرخی عنوان کرد: باید حق‌الناس برای انتخاب افراد اصلح و سرنوشت سازان در نظر گرفته و در صورت عدم رعایت آن ظلم صورت می‌گیرد. شایعه‌پراکنی، استفاده از اموال عمومی و گفتن سخنان ثابت نشده در مورد دیگر کاندیداها خلاف اخلاق انتخاباتی است.

امام جمعه کرمانشاه: باید راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را با رنگ و لعاب دیگری و پرشورتر از قبل برگزار کنیم
آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه گفت: باید در انتخابات مجلس افراد مومن و انقلابی را انتخاب کنیم.
وی در خطبه‌های این هفته(18 بهمن) نماز جمعه کرمانشاه، با تاکید براینکه انتخابات از مسائلی اساسی و برطرف کننده برخی از مشکلات کشور است، عنوان کرد: متاسفانه عده ای با برخی حاشیه سازی‌ها درپی دلسرد کردن مردم برای حضور در پای صندوق‌ها هستند. 
امام جمعه کرمانشاه در ادامه بر لزوم انتخاب اصلح‌ترین کاندیداها از سوی مردم تاکید کرد و افزود: کسانی را انتخاب کنیم که در همه شئون انقلابی و شجاع باشند و در مقابل دشمن بایستند. 
آیت‌الله علما با اشاره به همزمانی ۲۲ بهمن امسال با چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی، گفت: باید راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را با رنگ و لعاب دیگری و پرشورتر از قبل برگزار کنیم.
خطیب موقت نمازجمعه زنجان: نباید تبعیض و فساد در نظام اسلامی باشد
حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی، خطیب موقت نمازجمعه زنجان گفت: در نظام اسلامی نباید شاهد فساد و تبعیض باشیم. در طول  ۴۰ سال گذشته خدمات و پیشرفت‌های بسیاری را شاهد هستیم؛ هرچند در برخی موارد شاهد هستیم که مردم در رابطه با فقر، تبعیض و فساد گلایه دارند.
وی با بیان اینکه در نظام اسلامی نباید تبعیض و فساد باشد، تصریح کرد: فساد در برخی از شهرها زیاد است که مسئولان امر برای این موضوع باید چاره‌ای بیندیشند.
خطیب نماز جمعه زنجان با مقایسه  انقلاب‌های بزرگ دنیا مانند انقلاب فرانسه و روسیه با انقلاب اسلامی ایران، عنوان کرد: هیچ‌یک از این انقلاب‌ها با انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست. خصوصیت انقلاب اسلامی تحول انسانی بود که مردم را با اسلام آشنا کرد.
امام جمعه اهواز: تشکر ما از انقلاب در ۲۲ بهمن تجلی پیدا می‌کند
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز گفت: دستاوردهای متعددی در ۴۱ سال پس از انقلاب اسلامی حاصل شده که همه در دل تحریم ها و شرایط سخت به دست آمده است؛ تمام راه های پیشرفت را به روی ما بستند ولی ما در دل سختی‌ها و تحریم‌ها به دستاوردهای زیادی رسیدیم.
نماینده ولی فقیه در خوزستان همچنین درباره انتخابات پیش رو، با بیان اینکه مجلس اول انقلاب اسلامی، مجلسی قوی بود، تصریح کرد: بر اساس بیانات رهبر انقلاب یک مجلس قوی ده ویژگی باید داشته باشد. حضور برخی در انتخابات صرفاً از روی تکلیف است و عنوان می‌کنند در انتخابات رای سفید می‌دهند. عمده مشکلات ما این است که انتخاب ما بر اساس این ده ویژگی نیست.
موسوی فرد در ادامه به بیان این ویژگی‌ها پرداخت و گفت: تدین و تقوا، توان مدیریتی، تنفر از فساد، حفظ عزت و کرامت ملت، یکی بودن شعار و عمل، اخلاق و احساس مسئولیت، مرزبندی روشن با دشمن، ترجیح مصالح نظام و کشور بر مصالح منطقه‌ای، صبر و بصیرت، ساده زیستی و پرهیز از روحیه اشرافی‌گری ویژگی‌های مهمی است که باید یک نماینده داشته باشد. بنای ما همانطور که رهبر انقلاب فرمودند این نیست که به مصداق ورود کنیم و حتی به افراد اشاره هم نمی‌کنیم.
موسوی فرد با بیان اینکه این پیشرفت ها برای عده‌ای غیرقابل بود، تصریح کرد: در روایات آمده است که در آخرالزمان روحیه سپاسگزاری ضعیف می‌شود و مردم تنها به مشکلات توجه می‌کنند. انکار نمی‌کنیم همچنان سختی و فقر وجود دارد، همچنان فساد در برخی دستگاه‌ها وجود دارد. اما نظام درصدد است این‌ها را برطرف کند و خدمت خالصانه ارائه دهد به این ملاحظه باید شکرگزار این نعمت‌ها باشیم و تشکر ما از انقلاب در ۲۲ بهمن تجلی پیدا می‌کند.

امام جمعه ایلام:مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات اسفند بار دیگر سربلند بیرون خواهند آمد
حجت الاسلام و المسلمین الله‌نور کریمی تبار، امام جمعه ایلام گفت: مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات اسفند بار دیگر سربلند بیرون خواهند آمد و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.
وی با اشاره به در پیش‌بودن راهپیمایی 22 بهمن، گفت:  انقلاب اسلامی از بدو پیروزی تاکنون که 41 سال عمر با برکت می گذرد، علاوه بر دستاوردهای بزرگ و بی نظیری در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و توان دفاعی و سایر حوزه های علم و فناوری و هسته ای داشته است، تثبیت روحیه خودباوری و توجه به توان و ظرفیت های داخلی را در ملت ایران زنده کرد.
امام جمعه ارومیه: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال با راهپیمایی های سال های قبل متفاوت است
حجت الاسلام سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه امروز ۱۸ بهمن ماه در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ارومیه تاکید کرد: سرعت پیشرفت علم در ایران ۱۱ برابر پیشرفت علمی سایر کشورها دنیاست.
حجت الاسلام قریشی ادامه داد: ایران در زمینه ساخت پهباد رادار گریز دومین کشور، در زمینه چرخه سوخت هسته ای سیزدهمین، در زمینه غنی سازی اورانیوم چهاردهمین،در زمینه تولید سلول های بنیادی دومین و در زمینه ساخت زیر دریایی در زمرمه اندک کشورهای پیشتاز قرار دارد.
وی در خصوص مشکلات موجود در کشور خاطر نشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی کشور ایران از دخالت های کشور ابرقدرت و بیگانه مستقل شده است که این استقلال هزینه هایی دارد و باید برای مستقل ماندن مشکلات موجود را تحمل کرد.
حجت الاسلام قریشی در خصوص راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال تاکید کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال با راهپیمایی های سال های قبل متفاوت است چرا که این روز با ایام ۴۰ ام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مقارن بوده و اوضاع منطقه و کشور حساس بوده و دشمنان نظام عزم خود جزم کرده اند که به نظام جهموری اسلامی ایران لطمه بزنند. حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن وظیفه ملی و دینی هر شخص بوده و هر ایرانی به خاطر حفظ عزت و امنیت ایران و ایرانی وظیفه دارد در ۲۲ بهمن با حضور خود مشت محکم بر دهان آمریکا بزند.
امام جمعه موقت شهرستان ورامین: ملت با حضور در راهپیمایی 22 بهمن ضربه کوبنده‌ای بر سیاست‌های دشمن وارد خواهند کرد
حجت الاسلام سید محسن محمودی، امام جمعه موقت شهرستان ورامین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین گفت:  انشاالله ملت با همین حضورشان ضربه کوبنده‌ای بر سیاست‌های دشمن وارد خواهند کرد و باید قدردان انقلاب باشیم چرا که امروز انقلاب از مرزهای جغرافیایی عبور کرده است و خط امام به نقاط مختلف دنیا صادر شده است.
وی با اشاره به وفات حضرت ام البنین همسر امیرالمومنین و عرض تسلیت به این مناسبت اظهار کرد: ایشان بانویی بودند که فهم، علم، عمل و ولایتمداری اش زبانزد است، مادر چهار شهید است که همه فرزندانش را در راه حسین قربانی می‌کند و فقط به یاد حسین است.
وی با درود بر همسران و مادران مکرم شهدای عزیز انقلاب اسلامی گفت: این مادران و همسران شهدا اقتدا کردند به آن بانوی بزرگ اسلام و به همین مناسبت این روز مثل فردا به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است. به محضر مادران صبور و بزرگوار شهدا درود می‌فرستیم و به همسران گرانقدر شهیدان ادای احترام می‌کنیم و برای آنها به عنوان سرمایه‌های انقلاب آرزوی سربلندی داریم.
محمودی با بیان اینکه بهترین کار در این مناسبت برای مادران و همسران شهیدان این است که به وصایای شهدا پایبند باشیم افزود: نکند عکس شهدا را ببینیم ولی برعکس آنها عمل کنیم. مادر شهید وقتی برخی مفاسد و بی حیایی‌ها و بی حجابی‌ها را می بیند و برخی رفتارهای اشرافی گری مدیران را مشاهده می‌کند از اعماق دل می‌سوزند.
امام جمعه موقت ورامین در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری در روزهای گذشته عنوان کرد: هر کس به هر میزانی که به آبرو و امنیت کشور اهمیت می‌دهد باید در انتخابات شرکت کند چرا که حضور آگاهانه مردم در انتخابات در حل مشکلات داخلی و بین المللی بسیار تأثیرگذار است. (ایسنا)
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1