تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۴۱۵۸۰۱
در افتتاحیه اولین نمایشگاه صنعت، ورزش و تجهیزات ساخت ایران:

لاریجانی: ایرانی‌ها قابلیت تبدیل سختی‌ها به فرصت‌ را دارند

۰
لاریجانی: ایرانی‌ها قابلیت تبدیل سختی‌ها به فرصت‌ را دارند
کبنا ؛رییس مجلس شورای اسلامی، از اعمال تحریم‌ها به عنوان عاملی در جهت فعالتر شدن حوزه صنعت کشور یاد کرد و گفت: ایرانی‌ها این قابلیت و استعداد را دارند که سختی‌ها را به فرصت تبدیل کنند.
به گزارش خانه ملت، اولین نمایشگاه صنعت ورزش و تجهیزات ساخت ایران که در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شده است، صبح روز یکشنبه توسط علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.
رییس مجلس شورای اسلامی در مورد اهمیت برگزاری این نمایشگاه با توجه به قرار داشتن لایحه اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان در دستورکار مجلس اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه خرسندکننده‌ است، چرا که نشان می‌دهد صنعتگران توانسته‌اند تقریبا اکثر نیازهای ورزشکاران از انواع بازی‌های مختلف را از طریق تولیداتشان همچون تولید چمن مصنوعی، وسایل وزنه‌برداری، توپ‌های مختلف و ... تامین کنند که بیانگر ایجاد قابلیت خوبی در  بخش صنعت است.
لاریجانی تاکید کرد: اکثر تولیدکنندگانی که در این نمایشگاه حضور دارند به این نکته اشاره کردند که وضعیت اقتصادی آنها از زمان اعمال تحریم‌ها بهبود یافته است، چرا که همه به استفاده از تولیدات داخلی روی آورده‌اند.
ایرانی‌ها این قابلیت و استعداد را دارند که سختی‌ها را به فرصت تبدیل کنند
وی یادآور شد: این نکته مهمی است که آمریکایی‌ها باید به آن توجه داشته باشند، ایرانی‌ها این قابلیت و استعداد را دارند که سختی‌ها را به فرصت تبدیل کنند، کما اینکه این نمایشگاه نمونه‌ای از آن است و نشان می‌دهد موانع و شرایط سخت در این حوزه به بازار کار تبدیل شده است.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از نکات جالب‌تری که در این نمایشگاه وجود داشت، این بود که محصولات ورزشی تولید داخلی به بسیاری از کشورها صادر می‌شود که بیانگر ظرفیت‌سازی جدیدی در این حوزه است.
لاریجانی اظهار کرد: البته مشکلاتی که صنعتگران این بخش برای حمل و نقل تولیداتشان در حوزه صادرات دارند قابل حل است، اما موضوع مهم دیگر اینکه استانداردهای تولیدات این بخش در حدی است که می‌توانند محصولاتشان را به دیگر کشورها صادر کنند و این ارزشمند است.
همکاری سمن‌های بخش جوانان در زمینه تولید محصولات ورزشی رویکردی ارزشمند است
وی ضمن قدردانی از اقدامات سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، تصریح کرد: آقای سلطانی‌فر همت کرد تا صنعت ورزش فعال شود، ضمن اینکه همکاری سمن‌های بخش جوانان در زمینه تولید محصولات ورزشی رویکردی ارزشمند است.
رییس مجلس در رابطه با لایحه اهداف و وظایف وزارت ورزش ادامه داد: این لایحه از شورای نگهبان به مجلس برگشته است و با تصویب آن، وزارت ورزش و جوانان با توان بیشتری کار خود را دنبال خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1