تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۴۱۵۷۴۵
افزایش قدرت رییس شبکه سوم در صداوسیما؛

ماموریت تازه علی فروغی/ اختلافات فروغی و فردوسی پور از کجا شروع شد؟

۴
۰
ماموریت تازه علی فروغی/ اختلافات فروغی و فردوسی پور از کجا شروع شد؟
کبنا ؛
علی فروغی  از اقوام غلامعلی حداد عادل است
روز سه‌شنبه علی فروغی مدیر جنجالی شبکه سوم سیما حکم تازه از ریاست سازمان صدا و سیما گرفت تا نفوذش در این سازمان بیشتر از گذشته شود. عبدالعلی علی‌عسگری، فروغی را به عنوان رییس شورای تخصصی ورزش سازمان صداوسیما منصوب کرد.
علی عسگری در حکم فروغی نوشته است: «انتظار دارد در راستای تحقق وظایف محوله ضمن مطالعه و توجه به سیاست‌های کلان کشور و رسانه ملی، در عرصه ورزش و جوانان نسبت به برنامه ریزی و سامان دهی و نظارت بر برنامه ورزشی رادیو و تلویزیون اهتمام جدی نمایید.»
علی فروغی جانشین اصغر پورمحمدی شد. پورمحمدی از مدیران با سابقه صداوسیماست که مدت‌ها این سمت را برعهده داشت. او پیش از فروغی رییس شبکه سوم سیما بود.
پورمحمدی پس از برکناری از ریاست شبکه سوم سیما از این سمت نیز کنار رفته بود و تنها فعالیتش به عنوان مشاور رییس سازمان بود. به این ترتیب مدت‌ها بود که شورای تخصصی ورزش سازمان رییس نداشته است.
اصغر پور محمدی درباره تغییر ایجاد شده گفت: «پس از تغییر مدیریت در شبکه سه سیما، به دلایلی که از من از آن بی‌اطلاع هستم، متاسفانه رییس شورای ورزش تا چند روز پیش انتخاب نشده بود که همین امر نابه‌سامانی‌هایی را در حوزه برنامه‌های ورزشی سازمان صداوسیما موجب و این نابه‌سامانی‌ها اخیرا بیشتر هم شده بود. بر این اساس خوشبختانه رییس سازمان صداوسیما در نهایت تصمیم گرفتند که آقای فروغی را به این سمت منصوب کنند که کار به‌جا و خوبی هم بوده است.»
علی فروغی مدیر بسیار جوانی است که کمتر از دو سال پیش با حکم رییس سازمان صداوسیما به عنوان مدیر شبکه سوم سیما منصوب شد.
فروغی متولد سال ۱۳۶۷ در شهر تهران است. او فارغ التحصیل لیسانس و فوق لیسانس حقوق عمومی از دانشگاه امام صادق (ع) است که فعالیت در صداو سیما را ابتدا بعنوان مجری در رادیو شروع کرد.
پس از آن مستند‌هایی برای تلویزیون ساخت. مستند خارج از دید درباره سخنان رهبر انقلاب پس از انتخابات سال ۸۸ از کار‌های اوست.
فروغی در بسیج صداوسیما فعالیت گسترده‌ای داشت و نهایتا به ریاست بسیج سازمان صداوسیما رسید. سپس مدیر مرکز تخصصی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین شد.
علی فروغی پسر باجناق غلامعلی حداد عادل نماینده سابق مجلس شورای اسلامی است. او ازدواج کرده و متاهل است و در حال حاضر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات در حال تحصیل مقطع دکترای رشته حقوق است.
فروغی اردیبهشت سال ۹۷ به عنوان رییس شبکه سوم سیما منصوب شد.
ماموریت تازه علی فروغی
فروغی با وجود حمایت قاطع مردم از فردوسی پور او را حذف و برنامه نود را تعطیل کرد
دشمنی با فردوسی پور
او در دوران ریاست خود تحولات زیادی در شبکه سوم سیما ایجاد کرده است. مهمترین این تحولات تعطیلی برنامه نود و حذف عادل فردوسی پور از شبکه سوم سیماست. این اقدام طی یک دوره پرتنش چند ماهه رخ داد.
استارت اختلافات نیز در ویژه برنامه جام جهانی ۲۰۱۸ به تهیه کنندگی و مجری گری فردوسی پور زده شد. در آن برنامه قرار بود کارلوس پویول بازیکن مشهور اسپانیایی بعنوان کارشناس بازی ایران و اسپانیا، حاضر شود. ساعاتی قبل از شروع برنامه مجوز حضور پویول صادر نشد و این شروعی برای قهر و ناراحتی عادل فردوسی بود. ظاهرا فروغی مانع از حضور پویول در برنامه شده بود.
از مهرماه سال ۹۷ اختلافات عادل و فروغی بالا گرفت و کار به جایی رسید که چند هفته برنامه نود پخش نشد. در نهایت اسفند ماه همان سال سازمان صداوسیما از تعطیلی برنامه نود خبر داد. این اقدام بازتاب منفی فراوانی داشت. نود پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون بود و در همان اسفند ماه عادل فردوسی پور نیز از سوی مردم به عنوان بهترین مجری تلویزیونی انتخاب شده بود. با این حال علی فروغی بر نظر خود اصرار داشت و با وجود انتقادات فراوان نود کنار گذاشته شد و عادل هم از شبکه سوم سیما رفت.
پس از اختلاف فردوسی پور بافروغی او حتی به گزارش مسابقات فوتبال هم نمی‌پردازد. محمد حسین میثاقی و برنامه فوتبال برتر جایگزین عادل شدند. فردوسی پور هم فقط تهیه کننده برنامه فوتبال ۱۲۰ از شبکه ورزش است.
حالا با مسئولیت تازه فروغی او می‌تواند در بخش‌های ورزش شبکه‌های دیگر صداوسیما نیز اعمال نفوذ کند، در نتیجه ممکن است فردوسی پور برنامه فوتبال ۱۲۰ را نیز از دست دهد.
اقدام تازه فردوسی پور برای ساخت برنامه اینترنتی "کلاسیکو" که از سوی ناظران در راستای رقابت با برنامه‌های ورزشی صداوسیما تفسیر شده می‌تواند بر آینده کاری او در سازمان اثر گذار باشد.
شاید پست جدید فروفی منجر به اخراج کامل محبوب‌ترین مجری تلویزیون منجر شود. این در حالی است که تلاش‌ها برای بازگرداندن فردوسی پور و برنامه نود همچنان ادامه دارد. چندی پیش حسام‌الدین آشنا مشاور رییس جمهور نماینده او در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما طی نامه‌ای به محسنی اژه‌ای رییس این شورا، خواستار بازگشت نود و فردوسی پور شده بود. نامه‌ای که البته واکنشی در پی نداشته، اما می‌توان حکم علی عسکری برای فروغی را نوعی بی توجهی به آن نامه تفسیر کرد.
در دوران ریاست علی فروغی در شبکه سوم سیما غیر از حذف فردوسی پور و تعطیلی نود، مزدک میرزایی گزارشگر باسابقه فوتبال نیز به دلیل محدودیت‌ها حرفه‌ای ایران را ترک کرد و حالا در شبکه ماهواره‌ای ایران اینترنشنال فعالیت می‌کند.
ماموریت تازه علی فروغی
فروغی پیش از ریاست شبکه سه، رییس بسیج صداوسیما بود
ورزش در تلویزیون دگرگون می‌شود؟
انتخاب فروغی به عنوان رییس شورای تخصصی ورزش صداوسیما می‌تواند آغاز تحولات مهم در رسانه ملی باشد. شنیده‌ها حاکی از آن است که فروغی به دنبال ایجاد تغییرات گسترده در بخش‌های مختلف ورزش صداوسیماست.
حکم علی عسگری برای فروغی نیز همین درخواست همین درخواست را دارد.
البته هنوز نمی‌توان با قاطعیت از ماهیت تغییرات سخن گفت، چرا که ممکن است این تغییرات صرفا در حد مدیران بخش‌های ورزش صداوسیما باشد. روزنامه ایران ورزشی روز چهارشنبه اعلام کرد با مسئولیت تازه فروغی احتمال تغییر مدیران شبکه ورزش وجود دارد.
با اینکه علی فروغی به سمت ریاست یک شورای تخصصی انتخاب شده است، اما او در این زمینه هیچ تخصصی ندارد. فروغی هیچ سابقه در حوزه ورزش و حتی کار رسانه‌ای ورزشی نداشته است.
عملکرد فروغی در بخش ورزش شبکه سوم سیما نیز به هیچ عنوان قابل دفاع نیست. همین که او پربیننده‌ترین برنامه ورزشی تلویزیون و حتی کل بخش‌های رسانه ملی را تعطیل کرده، برای نقد عملکردش در این زمینه کافی است.
برنامه جایگزین نود نیز نشان داده که ضعیف‌تر از آن است که بتواند مخاطبان را به شکل ویژه‌ای به خود جذب کند، می توان گفت تنها انحصار است که باعث شده برنامه فوتبال برتر مخاطب میلیونی داشته باشد.
نکته دیگر؛ در یک سال اخیر زمزمه هایی مبنی بر اینکه علی فروغی ممکن است گزینه ریاست آینده سازمان صداوسیما باشد، در رسانه ها مطرح شده است. حتی چندی پیش زمانی که شایعه استعفای علی عسگری بالا گرفته بود، فروغی به عنوان یکی از گزینه های جانشینی او مطرح شده بود. شاید بتوان افزایش قدرت و نفوذ او در صداوسیما را در این راستا ارزیابی کرد.

منبع: فرارو
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
پست گرفتن که تجربه وتخصص نمی خواد..چیزای دیگه میخواد
Iran, Islamic Republic of
تو دولت روحانی اینجوره
Iran, Islamic Republic of
آقای فروغی عمرن درحد واستعداهای عادل فردوسی پور نیستین نه فقط شما هیشکی درحدش نیست عادل چه بخوای چه نخوای یک سوپر استار
گلبهار
Iran, Islamic Republic of
زنده باد فروغی.
فردوسی پور...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: گاهی ...
1