تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۴۱۱۸۷۲
تحلیلی بر انتخابات گچساران و باشت؛

مرگ وحشتناک سیاسی اصولگرایان گچساران و باشت

۲۲
۲
مرگ وحشتناک سیاسی اصولگرایان گچساران و باشت
کبنا ؛هر خزعبلاتی را نمی‌توان دکترین سیاسی قلمداد کرد و یا به نام تحلیل به خورد مردم و افکار عمومی داد و بعد هم از مردم خواست در این فضای تار و تاریک و مبهم تصمیم بگیرند.
وضعیت جریان اصولگرایان گچساران و باشت به کلاف سر درگمی می‌ماند که تکلیفش مشخص نیست و حتی هواداران هم حیران رفتارهای ناموزون بزرگان و کاندیداهای احتمالی این جریان هستند. افرادی از چند ماه پیش برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کردند، جسته گریخته تحرکاتی را انجام دادند. 
با خودمان هم تعارف داشته باشیم با مردم نمی‌شود تعارف کرد و حقیقت را نگفت. «سرهنگ بیعت اصل»، «اردلان زینل زاده»، «حجت الاسلام سید اسماعیل علیزاده»، «علیمراد جعفری» «سید قدرت حسینی» و افراد ناآشنایی مانند «یعقوب زراعت کیش» که پز دانشگاهی و مناظره را می‌دهد و زهره فولادی وندا که از چندین ماه قبل حرف از آمدنش بوده و حرف‌هایشان را هم زده‌اند، اما تاکنون علی رغم حضور بی امان در رسانه‌ها و تلاش‌های اینستاگرامی و فضای مجازی نتوانسته‌اند افکار عمومی گچساران را به سمت خود تغییر زاویه بدهند و بعضی از آنها را مردم، حتی سیاسیون و جریان اصولگرایی جدی نگرفتند.
آنقدر نماینده گچساران و باشت، فضای گچساران را تبلیغاتی کرده و کلنگ‌های متفاوتی به زمین زده و مانورهای سیاسی‌اش را حساب شده تکرار می‌کند که اصولگرایان مجبورند که فقط یا پاسخ رفتارها و صحبت‌های تاجگردون را بدهند و یا هم صبر کنند تا ببینند حرکت بعدی تاجگردون چیست و اقدامی کنند. تاجگردون اصولگرایان و هوادارانش را مغلوب رفتارهایش کرده. با این حال آخرین سوژه گروه تاجگردون، موضوع تی شرت بود که ابتدا می‌خواستند تمام کاسه و کوزه‌ها را بر سر نیروهای حزب الهی بشکنند، اما تیرشان به سنگ خورد.
تاجگردون یکه تاز میدان سیاسی گچساران و باشت است. حضور کمرنگش در باشت جسارت رقبایش را برای مانور دادن در باشت بیشتر کرده، رفتن طراحی شده زینل زاده بعد از ماجرای حکمش در شهرداری دوگنبدان به باشت و دیدارش با امام جمعه  و همراهی برخی از لیدرهای سابق سید قدرت نمونه بارز تلاش رقبای تاجگردون برای بهره بردن از  غیبت مشهود تاجگردون در باشت است.  تاجگردون شاید فهمیده باشد مثل گذشته در باشت پایگاه سابق را ندارد و برای فرار از این مخمصه‌های 2019 مجبور شده که تاکتیک‌هایش را تغییر بدهد که بعداً به آن می‌پردازیم.
در سایه همین اختلافات اصولگرایان و بگو و مگوهای بچه بازی‌شان؛ تاجگردون بیشترین سود را می‌برد، او خیلی خوب می‌داند چه موقع برنامه‌های افتتاحیه‌اش را بگذارد و در اینستاگرامش چه عکس‌های را آپلود کند. حرف‌هایش را می زند و برای اصولگرایان خط و نشان هم می‌کشد؛ حتی جایی آنها را هم نصیحت می‌کند که خدایی و انسانی عمل کنند تا پیروز شوند. تاجگردون عملاً به اصولگرایان می‌گوید که شما پیروز نمی‌شوید، چرا که هدف شماها زدن من است و برای زدن من وارد کارزار انتخابات می‌شوید، برای زدن من وحدت می‌کنید و نمی‌توانید؛ چون کارتان برای خدا نیست. هم به وحدت نمی‌رسید و هم نمی‌توانید مرا شکست بدهید و هشتگ من هستم نیز به فرمان او راه می افتد.
تاجگردون قبلش هم طعنه‌هایی به رقبایش زده بود و بر خلاف تصورها او زیرکانه ریز به ریز مسائل سیاسی را رصد می‌کند و پا به پای این مسائل جلو می‌رود و حرکتش را انجام می‌دهد. اینکه او می‌گوید ما تعیین می‌کنیم چه کسی در انتخابات شرکت می‌کند و چه کسی پیروز می‌شود، حرفی نیست که فقط در خیابان بلادیان الکی زده شود، بلکه او خودآگاهانه جنگش با اصولگرایان را از جاهای لوکس گچساران به مکان‌های پایین شهر کشانده و با این تاکتیک مدام افکار عمومی را به دنبال خود می‌کشد و گاهی هم رقبایش را به تمسخر می‌گیرد.
اصولگرایان هم مجبور هستند  که فقط نظاره گر این باشند که تاجگردون چه می‌گوید و آنها پاسخ بدهند؛ حتی نمی‌توانند جلوتر از او حرکت کنند. چرا که عملاً برنامه و فکری در دست ندارند.
«سید قدرت اله بیعت اصل» در این مدت حضورش به عنوان کاندیدای احتمالی انتخابات مجلس فقط از تاجگردون انتقاد کرد و کاری که جعفری، سید قدرت، زراعت کیش هم انجام داده و البته غلامرضا پاکدل هم شبیه دیگران عمل کرده، آن‌ها فقط موضع دفاعی و انتقادی دارند.
«بیعت اصل» اصلاً نتوانست افکار عمومی گچساران و باوی ها را به سمت خود ببرد، کاری که از عهده علیزاده و باقری و  زینل زاده، زراعت کیش و ... در این مدت بر نیامد. اصلاً ردپایی از زینل زاده در باشت معلوم نیست و شاید به همین دلیل باشد که همه آنها به اتفاق وحدت را راهکار اصلی برای حضور در این انتخابات می‌دانند. زینل زاده بیش از هر کس دیگری به دنبال وحدت می‌گردد. البته وحدت شاید آبروی سیاسی زینل زاده را بخرد و او را از افتادن در ورطه فراموشی در نزد هم طیف‌هایش نجات دهد و البته شاید هر کدام از کاندیداهای اصولگرایی در صورت عدم اجماع دچار این مرگ سیاسی شوند.
در واقع اصولگرایان راهی جز وحدت ندارند و اگر وحدت نداشته باشند، دقیقاً همان نوستالژی تلخ سید قدرت حسینی با 5 هزار رأی اتفاق می افتد. همانطوری که فولادی وندا با 23 هزار رأی در مقابل تاجگردون شکست خورد و این در حالی بود که اصولگرایان آن  روزها در تهران و گچساران بر سر سفره تاجگردون نشسته بودند و سید قدرت و جعفری جداگانه با تاجگردون دیدارهایی داشتند.
سید قدرت حسینی در اظهار نظری گفته بود «شاید فقط پیرزن‌ها و پیرمردها به کاندیدای اصولگرایان رأی بدهند». سید قدرت آن روز اصولگرایان را به حساب نیاورد و جریان اصولگرایی گرد غربت را بیش از هر دوره‌ای بر چهره خود دید. به غیر از اینها زمانی که سید قدرت حسینی، علیمراد جعفری، یعقوب زراعت کیش، غلامرضا پاکدل، سرهنگ بیعت اصل، خورشیدی آزاد، اردلان زینل زاده  و احمد خورشیدی آزاد در انتخابات اسفند 94 علی فولادی وندا که تنها کاندیدای اصولگرایان بود رها کردند، فکرش را نمی‌کردند که مردم و هوادارانشان این اقدامشان را به عنوان یک لکه ننگ در تاریخ سیاسی آنها قلمداد کنند. آن‌ها ابتدا باید این را برای مردم روشن کنند که چرا و به چه دلایلی فولادی وندا را تنها گذاشتند و از او عبور کردند. اگر نگوییم که خیانت کردند.
این داده ها نشان می‌دهند که اصولگرایان از وحدت واقعی برخوردار نیستند و حتی نمی‌توانند به وحدت برسند.از طرفی مشخص نیست اطرافیان زارعت کیش چه کسانی هستند؟ اصلاً زراعت کیش چهره کاریزماتیکی نیست که بخواهد کسی دور و برش باشد، حتی نقدهایش از تاجگردون و دانشگاهی بودنش نتوانست برای او امتیازی بیاورد. او امید به اجماع اصولگرایان روی خود بسته که بعید می دانم این اتفاق بیفتد چرا که به هر حال پایگاه اجتماعی زینل زاده بیشتر از زراعت کیش و یا جعفری است. حتی هواداران زینل زاده اجازه نمی‌دهند او به خاطر زراعت کیش کنار برود. این تناقضات وجود دارد و اگر معتمدین مدیریت نکنند، رقیبشان سود بیشتری می‌برد.
جعفری نهایتاً تمام تلاشش را بکند حتی نمی‌تواند دیل را برای خود یکپارچه کنند، از طرفی اختلاف سید قدرت و جعفری آنقدر زیاد است که نمی‌توانند راه به جایی ببرد.
درمیان همین اختلافات کش دار تاجگردون کلنگ زنی‌ها  و جشن‌هایش را در مناطق پایین شهر برگزار می‌کند و حرف‌هایش را می زند. و دقیقاً تاجگردون جنگ را از همان جا [محلات اقشار متوسط] علیه اصولگرایان شروع کرده چیزی که اصولگرایان شعارش را می‌دهند.
مخلص کلام نه «سید قدرت بیعت اصل»، نه «زینل زاده» و نه «علیزاده»، نه «زراعت کیش» نه «جعفری» با وجودی که چند ماهی از حضورشان در انتخابات آینده مجلس سخن می گویند، نتواسته اند افکار عمومی را از دست رقیبشان در بیاورند، البته شاید فاصله زیادی تا زمان برگزاری انتخابات دلیلی باشد بر این موضوع.
اگر چه تبعیض‌های ناروا در استخدامی‌ها و تسخیر سازمان‌ها و ادارات برای بکارگیری نورچشمی‌ها پاشنه آشیل تاجگردون است و حتی تبعیض‌ها در انتصابات به ویژه بی‌توجهی به اصلاح طلبان و جوانان اصلاح طلب واقعی و فعالین ستاد روحانی و برخی طوایف همانند ایل بزرگ قشقایی، جایی است که تاجگردون از آن ضربه می‌بیند و همین موضوعات هم تا حدودی باعث شده که تاجگردون شدیداً آسیب ببیند.
اما بازی را اصولگرایان بد شروع کردند. اگرچه اخیراً بر طبل وحدت کوبیدند و شاید عید قربان تا عید غدیر خبری شنیده شود، ولی چهره‌های احتمالی کاندیداها هیچ پالس مثبتی را از همان ابتدا از خودشان نشان ندادند.
البته خورشیدی ازاد که به نظر می‌رسید محور اتحاد شود و ریش سفیدی کند، نیز نتوانست تا الان این موضوع را سرو سامان بدهد و وی مجبور شد که به تهران برگردد و حتی نتیجه جلسه او با اصولگرایان و قشقایی هم مشخص نیست.
خلاصه اینکه اصولگرایان چاره‌ای ندارند که برای جلوگیری از یک آبرو ریزی وحشتناک دست‌هایشان را توی دست هم بدهند، کوچک و بزرگ پای هم باشند و تلاش کنند و به سراغ یک گزینه رأی آور و ایده آل بروند، همانطوری که تاجگردون به آنها توصیه کرد، خدایی و انسانی انتخاب کنند.
تاجگردون بیش از هر وقت دیگر از وحدت اصولگرایان می‌ترسد و شاید بیانیه‌ی او در دفاع از زینل زاده هنگام قرائت حکمش توسط اژه‌ای به همین خاطر بود که پایگاه زینل زاده را تصاحب کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
حقیر ۳۰ سال در گچساران کارافرین هستم و زندگی میکنم و تا به حال به تاجگردون هم رای نداده ام.
اما تا حال اسمی از اقای زراعت کیش نشنیده ام
تاجگردون میدونه که زراعت کیش حداکثر ۵۰۰ رای داره و بیعت اصل حداکثر ۹۰۰ رای .
بعد از بازسازی محله های فقیر نشین خانه من از ۵۰ میلیون اومان شد ۵۰۰ میلیون تومان.
حقیر امسال برای تاجگردون جانا فعالیت میکنم.
اما میدونم زراعتکیش و بیعت اصل روی هم ۱۰۰۰ رای ندارند.
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز!
شما آ زادين که مسیر و راه خودتون را انتخاب کنید و موظف به توضیح به احدی نیستید اما شیادان از عاطفه ی ما سواستفاده می کنند ۰ارزش افزوده ی ملک تان را تبریک می گم ولی شما مدیون کسی نيستيد۰ این طرح ملی است و برای مقابله با حوادث طبیعی و زمین لرزه اجرا شده ۰
پس توصیه می کنم در جهتی حرکت کنید که خشنودی خدا در آ ن است ۰
فرشاد
Germany
کرو دنگ من این جخونی که اصولگراها چه با ائتلاف چه بدون ائلاف دارن آخون ایکنن نی ، سیچه خشونه خسته ایکنن ، مثلا چه کاری ایخون بکنن ؟ بخیا همشون نماینده و توی مجلس باشن به اندازه یک کار خردلو تاجگردون گارایی ندارن .
Iran, Islamic Republic of
فارسی بنویس،
این چه ادبیاتیه؟؟؟؟؟؟
انشان
Iran, Islamic Republic of
به این نوع نوشتار می گویند ادبیات زبان لری البته خط زبان لری بنام پاپریک هم با همت بزرگان واندیشمندان لر ابداع شده ولی بیشتر مردم خبر ندارند.
Iran, Islamic Republic of
اخ . بد دردیه
Iran, Islamic Republic of
یه میوه ای وشربتی میل کنید برید دنبال کارتون همه میدانند آزموده را آزمودن خطاست نبوغ هرکس حتی در یک مدیریت کوچک پیداست
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
بابا چشمتون رو ببندیدرای به تاج بدین...مگه خوشی زده زیر دلتون
Iran, Islamic Republic of
تا بوده همین بوده اصولگرایان طمعشان بیشتر برای صندلی مجلس است تا خدمت به مردم در حالی که تاجگردون در ظاهر دایه خدمت به مردم محروم را دارد واز آنها نردبان ترقی خود و اطرافیانش ساخته است مخلص کلام هیچ کس به فکر مردم نیست
باوی
Iran, Islamic Republic of
بخه کبنا کره
اصولگرای باشتی
Iran, Islamic Republic of
الان دولت موافقشه دوساله دیگه که.این دولت تموم شد ان شالله کارایی جناب رو هم میبینیم.اون موقع اگه راست میگه مرد الانی باشه. بزرگترین اشتباه سیاسیش باند بازی وفامیل بازی بوده که البته نصیب همه فامیل نشد بلکه هرکس دردست داشت وصداش بلندتر بود. حمایتش کرد تو همین باشت خودمون هست از یک خونواده سه نفررو برده سر کار ویک خونواده که فامیل نزدیکش هم هستن هیچ کاری براشون نکرده که خدایی خیلی مستحقن.ان شالله که اون دنیا حساب کاراش رو میبینه.وگرنه کارعجیبی نکرده این جناب که از دولتی که سنگشوسینه میزدبودجه راحت بگیره
تحلیلگرگچساران
Iran, Islamic Republic of
.قافیه رادرگچساران وباشت باخته وفقط گاهی باهزینه زیادتبلیغاتی اظهاروجودمیکندامامردم ازنماینده اقتصاددانشان فقط بیکاری وتورم ورکودوبدبختی دیده اندو تنهااقوام ودوستان پیمانکارش سودش رابرده اند.درمیان نامزدهامحبوبیت دکترزینلزاده مخصوصادرگچساران بااختلاف فاحش ازسایرین جلواست وبااین وجودحتی اگرتاجگردون تاییدشودنمیتواندحریف زینلزاده شود.
لیراوی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون نصف دورگذشته رای نداره و حسینی وجعفری روی هم ده هزاررای ندارند.زراعتکیش وبیعت روی هم هزاررای دارند.امااین زینلزاده هم مردم گچساران قبولش دارند هم ایل بویراحمدحمایتش میکند هم جوان وکاربلداست واز هرکس بپرسیدمیگویدزینلزاده چهره گچساران رادرچندسال زیروروکرد.کلامحبوبیت زینلزاده بادیگران قابل قیاس نیست
Iran, Islamic Republic of
بیراحمدیک کلام زینلزاده وسلام
Iran, Islamic Republic of
امید همه ما فقط وحدت اصولگرایان هست انشاالا زودتر به نتیجه می رسند
دست خدا همراه شماست ..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
با این اوضاع مملکت فک نکنم کسی رای بده
باوی
Iran, Islamic Republic of
. هرکاری که کرده سهم خودشو و پیمانکاراشو ازش برداشته و همین باعث شده اقداماتی انجام داده همه ناقص باشن و براساس استاندارد نباشه...
مثلا اب پمپاژ پاکوه همیشه پمپ خرابه و باغدارارو به جون هم انداخته...
پتروشیمی رو هم اونقد نیرو توش کاشته که به گفته خودش میگه ۳۰۰ نیروی دیگه ظرفیت نداره
جاده هارو هم که خودتون میبینین امروز تموم میشه کمتر از یک ماه بعد باید تعمیر بشن. خودتون نگاه کنین جاده از باشت تا گچساران چنتا وصله خورده...
تاجگردون هر توانایی که داشته. بزارین یکی با توانایی کمتر بره مجلس ولی بیشتر بفکر سهم مردوم باشه تا سهم خودش.
بافت فرسوده که یه طرح کشوری بود که ایشونم فورا اومد یه فضای فرهنگی محله سادات ایجاد کرده و چن نفر از لیدراشو توش استخدام کرده و درواقع اونو ستاد تبلیغاتی خودش کرده...!
چکار کرده که از اون کار سهم خودشو یا لیدرا و اسپانسراشو برنداشته! بابا بزارین یکی بره که سهم بودنشو نخواد... خادم باشه
هرکسی دو دوره بره مجلس در نهایت راه و رسم لابیگری رو یاد میگیره ولی کسی که منفعت طلبه چشمش سیر نمیشه و کسی که متکبر و خودخواهه با زیردستاش مث نوچه حرف میزنه
احمد
Iran, Islamic Republic of
نویسنده گریزی موشکافانه به مسایل مختلف زد که نشان از اگاه بودن نسبت به پیچ و خم انتخابات در گچساران و باشت دارد . اری انان که دیروز کنار تاجگردون در تهران بودند و به شیراز رفتند و دیگرانی که جور دیگر به میدان نیامدند و دیگری که کرسی گرفت و .... همگی از طیف اصولگرا بودن که معامله کردن را خوب بلدن. چرا به مردم نگفتند و دیگری که بر صندلی ریاست بود و در دورانش درامد های کلان نفت بود و حقوق 120 میلیونی برای خود به حساب زدند و استخدام گاها 1000 نفری بدون ازمون انجام دادند که راننده تراکتور . ابیار مزارع و. همه وهمه رو استخدام کردند امروز داعیه عدالت در سر دارند . ولی به مردم نگفتند با نفت 150 دلار و درامد های کلان نفتی و بذل و بخشش احمدی نژاد برای گچساران چه کردند اگر بقولی نفت 150 دلار و صادرات 6 شش میلیون بشکه ای و دلار 800 تومن با نفت 60 دلار و صادرات 180 هزار بشکه ای نفت و دلار 13 هزاری برابر است . کارهای انجام گرفته در این هفت سال را چشمان خود میبینیم که چند برابر است حال کور شود هر انکه نتواند دید . پس بحث اصولگرایی نیست نه تئوری داند و نه حرفی برای گفتن جز به ناحق سعی بر تخریب و منفعت گرایی دارند . و کینه ها شخصی است . اما نمی دانند این مردم گچساران هستند که انتخاب می کنند و انها هستند که خواهند گفت که به مجلس خواهد رفت .
خداحافظ حاجی دکترغلام
Iran, Islamic Republic of
خانواده ماچهل ساله طرفدارتاجگردون بوده اندولی یک سوالی که از شخص تاجگردون دارم اینه که کدام کاررادرگچساران به سرانجام رساندکه اینقدرسرمردم منت میگذارد.کدام جاده درست شد کدام پتروشیمی راه افتاد کدام زمین. همین کارهایش باعث ریزش شدیدوجلب طرفدارانش به سوی زینلزاده شده است.تاجگردون فقط تبلیغات میکندولی حتماخودش تاحالافهمیده که دیگرمردم به اواعتمادندارندودوره اش سرآمده است.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
گچساران یک کلام زینلزاده وسلام
Iran, Islamic Republic of
زینلزاده بااختلاف پیروزه
Romania
همتون بنن سریک یه سید قدرت نمیشید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1