کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در کارگروه اشتغال شهرستان گچساران مطرح شد

رحمان‌پور: روستای «سربیشه» گچساران نامزد ثبت‌ ملی شد

11 مرداد 1398 ساعت 0:09

فریبا رحمان پور مشاور امور بانوان و خانواده رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور گفت: روستای سربیشه گچساران به‌زودی در فهرست آثار ملی ثبت می‌شود.


عصر روز (پنجشنبه 10 مرداد 98 ) نشست کارگروه اشتغال با حضور معاون توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری، استاندار، نماینده گچساران و فرمانداران شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.
در این نشست مشاور امور بانوان و خانواده سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور اظهار کرد: توسعه فعالیت گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در آینده افزایش خواهد یافت.
فریبا رحمان‌پور با اشاره به بازدید که از روستای سربیشه گچساران صورت گرفت، گفت: عمده فعالیت زنان این روستا جاجیم‌بافی و گلیم است.
رحمان‌پور بابیان اینکه این روستا دارای فعالیت خوبی در صنایع‌دستی است، گفت: به‌زودی روستای سربیشه گچساران به ثبت ملی خواهد رسید.
مشاور امور بانوان و خانواده سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: روستای سربیشه گچساران در حال تکمیل مراحل انجام ثبت قرار گرفته و به‌زودی اعلام می‌شود.
وی ادامه داد: قطب اصلی صنایع‌دستی این استان در شهرستان‌های گچساران و باشت که قابلیت صادرات این صنایع‌دستی به خارج از کشور وجود دارد.
 رحمان‌پور عنوان کرد: برای توانمندسازی زنان در صنایع‌دستی که بیشتر گلیم و جاجیم است اقداماتی در حال انجام است.
وی گفت: با توجه به تفاهم‌نامه موجود با سازمان میراث فرهنگی و سازمان توسعه روستایی مناطق محروم اقداماتی در مناطق محروم کشور انجام‌شده و امیدواریم که این اقدامات در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گیرد.
 وی خاطرنشان کرد: احداث بازارچه دائمی صنایع‌دستی برای عرضه صنایع‌دستی رنان این استان لازم و ضروری است.


کد مطلب: 411557

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/411557/رحمان-پور-روستای-سربیشه-گچساران-نامزد-ثبت-ملی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1