تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب : ۴۱۱۴۴۶
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج مطرح کرد:

منع اقدام حقوقی و اجرایی بانک ها علیه واحدهای تولیدی

۱
۰
منع اقدام حقوقی و اجرایی بانک ها علیه واحدهای تولیدی
کبنا ؛
هر چند اتاق بازرگانی و مسئولان زیربط باید این مورد که چرا کارآفرین و یا واحدهای تولیدی بدهکار می شوند یا ورشکست می شوند،را بررسی کنند، در واقع این موضوع اهمیت دارد که یک واحد تولیدی ضرر ده بسته شود بهتر از این است که با اعتبارهایی از بیرون واحد مشغول به کار شوند و دوباره گرفتار ضرر و زیان شوند. اما جبار کیانی پور در سمت خود ؛ ریاست اتاق بازرگانی یاسوج تلاش زیادی برای رونق واحدهای تولیدی دارد، یکی از اقدامات کیانی پور برگزاری جلسات متعدد با بانک ها بوده است. کیانی پور در این جلسات تلاش بسیاری برای تغییر رویه و رویکرد بانک ها در برخورد با کارآفرینان و تولیدکنندگان داشت. از طرفی بانک ها گرفتار شعار زدگی هستند و فقط شعار حمایت از کارآفرین را می دهند. خوب است در سال رونق تولید بانک ها کمی به خود بیایند و کارآفرینان واقعی این استان را دریابند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت: براساس آخرین مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، همه بانک‌ها از اقدام حقوقی و اجرایی علیه واحدهای تولیدی منع شدند و لازم است بانک های استان نیز این مصوبه را رعایت کنند.

جبار کیانی پور  اظهار داشت: این مصوبه که برای سراسر کشور لازم الاجرا شده نقش موثری در افزایش امید بخش تولید کهگیلویه و بویراحمد و کاهش چالش های آنان دارد.

وی اظهار داشت: براساس این مصوبه تا اتخاذ تصمیم نهایی در هیات وزیران بانک های عامل نمی توانند اقدام قانونی علیه واحدهای تولیدی انجام دهند.

کیانی یکی از مشکلات و چالش های مهم واحدهای صنعتی، کشاورزی و تولیدی این استان را بدهی های بانکی عنوان کرد و گفت: اقدام های حقوقی و قضایی علیه این واحدها سبب افزایش مشکلات و تعطیلی صنایع می شود.

مصوبه هشتاد و یکمین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به این شرح است: "به منظور پیشگیری از بروز اختلال در روند تولید و اشتغال واحدهای تولیدی مشمول ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید و جزء (د) بند (۶) قانون بودجه سال ۱۳۸۸، تمامی بانک‌های عامل از انجام هرگونه اقدامات حقوقی و اجرایی علیه این واحدها تا اتخاذ تصمیم نهایی در هیأت محترم وزیران خودداری کنند. همچنین بانک‌هایی که اقداماتی در این زمینه انجام داده‌اند نیز نسبت به توقف اقدامات، خارج نمودن از سرفصل بدهکاران غیرجاری و رفع محدودیت‌های اعمال شده، اقدام لازم را به‌عمل آورند.

این مصوبه طبق بخشنامه شماره ۶۰.۱۱۸۴۹۶ مورخ ۲۹ تیرماه ۹۸ دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، به مدیران عامل تمامی بانک‌ها، مؤسسات اعتباری، صندوق ضمانت صادرات ایران و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک ابلاغ شد.

براساس آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری، ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی فعال در این استان وجود دارد که ۲۴۸ واحد تولیدی در شهرک های صنعتی و ۳۹۵ واحد خارج از شهرک های صنعتی قرار دارند.
طبق آمارها بخش صنعت، ۳۶ درصد سهم اشتغال این استان را در اختیار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

انصاری
Iran, Islamic Republic of
واحد های تولیدی عمدتا به علت مدیریت ضعیف فناوری قدیمی و کارگران تنبل دچار مشکل می شود در بعضی موارد نیز تحت تاثیر تصمیات مالی و مالیاتی و سیاسی و مسائلی مثل تحریم قرار می گیرند. دولت تا کی می تواند به این شرکت های تولیدی ناتوان یارانه بدهد؟ پول آب و برق و گاز را ندهند وام های خود را هم پس ندهند یا تا زمان نامحدود قابل تمدید باشد. اشتغال هم پایدار و موثر نیست.
این حمایت ها بی فایده است تعداد واحد های تولیدی در بسیاری از رشته ها خیلی بیش از نیاز کشور است توان صادرات و رقابت در بازار های جهانی را هم ندارند. اگر بیش از نیمی از کارخانجات تعطیل شوند و بقیه با ظرفیت کامل کار کنند نتیجه خیلی بهتر خواهد بود. سیاست حمایت نامحدود از شرکت های تولیدی اجازه نمی دهد بخش خصوصی واقعی رشد کند کارخانجات ورشکسته مثل انگل منابع کشور را می بلعند و هیچ نفعی ندارند. فقط شرکت هایی باید تقویت شوند که در یک یا چند رمینه مزیت نسبی اقتصادی داشته باشند.
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1